Формувальне  оцінювання навчальних досягнень учнів  у НУШ.(презентація)

Про матеріал
Навчання й оцінювання — взаємопов’язані процеси. Від правильної організації оцінювання залежить ефективність навчання. Саме формувальний підхід дає змогу педагогам одержати інформацію про стан навчальних досягнень учнів і вчасно відреагувати на проблеми в навчанні, прийняти педагогічні рішення для його поліпшення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель початкових класів. КЗО СЗШ №114 ДМРСавченко Л. С. Формувальне  оцінювання навчальних досягнень учнів  у НУШ.

Номер слайду 2

Оцінювання учнів відбувається на основі відповідної нормативно-правової бази Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу Нової української школи. Додаток до наказу МОН України від 20.08.2018р.№924. Методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу Нової української школи. Лист МОН України від 01.07.2019р.№1/11-5966.

Номер слайду 3

Оцінювання навчальних досягнень учнів — обов’язкова складова освітнього процесу. Нині він змінюється, тож, природно, слід переглядати й реалізовувати принципово нові підходи щодо оцінювання в освітній системі. Таким концептуальним підходом є формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів, що дає змогу:

Номер слайду 4

Оцінювання навчальних досягнень учнів — обов’язкова складова освітнього процесу. Нині він змінюється, тож, природно, слід переглядати й реалізовувати принципово нові підходи щодо оцінювання в освітній системі. Таким концептуальним підходом є формувальне оцінювання навчальних досягнень учнів, що дає змогу:

Номер слайду 5

Мета формувального оцінювання Корегувати діяльність педагога й учнів під час освітнього процесу, аби поліпшувати навчальні досягнення.

Номер слайду 6

Оцінювання — це конфіденційна інформація, яка стосується лише вчителя, дитини та її батьків, тобто педагоги не мають озвучувати навчальні досягнення учнів на батьківських зборах чи повідомляти їх публічно у вигляді рейтингів.

Номер слайду 7

Замість «не знає» чи «не вміє»

Номер слайду 8

Формувальне оцінювання — необхідна умова інтерактивного навчання, під час якого формується культура спільного обговорення у класі, розвиваються навички критичного і творчого мислення, а також створюється середовище, що заохочує учнів запитувати. Таке оцінювання підтримує впевненість учнів у тому, що кожен із них здатен поліпшити свої результати.

Номер слайду 9

Формувальне оцінюванняалгоритм

Номер слайду 10

Застосовувати формувальне оцінювання вчителі мають щодня і щоуроку. Пропоную ознайомитися з кількома прикладами використання тих чи тих прийомів формувального оцінювання.

Номер слайду 11

«Сигнали рукою»Учитель заздалегідь домовляється з учнями про певні рухи, якими вони сигналізуватимуть — розуміють вони навчальний матеріал чи ні. Я зрозумів і можу пояснити — великий палець спрямований угору;Я не зовсім зрозумів, або Я не все зрозумів — помахати долонею;Я не зрозумів — великий палець спрямований униз.

Номер слайду 12

«Світлофор»Замість жестів учитель може запропонувати учням показувати картки певного кольору: Я зрозумів — зелена картка;Я не зовсім зрозумів, або Я не все зрозумів — жовта;Я не зрозумів  — червона. Відтак учитель визначає, як працювати далі з учнями, що підняли картки певного кольору.

Номер слайду 13

«Хибні завдання»Учитель навмисно дає учням завдання з типовими помилками, робить передбачувані помилкові судження тощо. Учні мають відшукати помилки й неточності в судженнях, яких припустився вчитель.

Номер слайду 14

«Однохвилинне есе»Педагог може використовувати цей прийом для зворотного зв’язку з учнями після вивчення нового матеріалу. У своїх есе учні мають відповісти на кілька запитань учителя, приміром: Що найголовніше ти дізнався сьогодні? Які питання залишилися для тебе незрозумілими?

Номер слайду 15

«Письмові коментарі» Учитель перевіряє письмові роботи учнів, але не ставить оцінок, а робить записи в зошитах учнів кольоровими ручками та використовує різні позначки. Він не виправляє помилки, а за допомогою позначок на полях, схем чи вказівок пропонує учням конкретні поради щодо поліпшення роботи. Це дає змогу позначити правильно виконані завдання письмових робіт і виокремити місця у завданнях, де учні припустилися помилок, щоб дати їм змогу поліпшити свої результати.

Номер слайду 16

Одним з основних принципів формувального оцінювання є позитивність. Тобто аби зворотний зв’язок і результат навчання був позитивним, учитель має бути відповідно налаштованим — і коли викладає навчальний матеріал, і коли пропонує учню допомогу під час виконання завдань. Так учитель має змогу отримати більше інформації про те, що саме учні знають, як міркують, що і як вчать, а отже, має більше можливостей для корегування й удосконалення освітнього процесу.

Номер слайду 17

Науковці виокремили такі складові дієвого формувального оцінювання:

Номер слайду 18

Під час навчання дієвий специфічний інструмент формувального оцінювання — портфоліо. У формувальному оцінюванні умовні позначки, значки різних кольорів, матеріали, зібрані у портфоліо, фіксують навчальні досягнення учнів та дають змогу вчителю відстежувати їхню динаміку, а відтак — визначати потреби в навчанні кожного конкретного учня та надавати йому якісну педагогічну підтримку.

Номер слайду 19

Навчання й оцінювання — взаємопов’язані процеси. Від правильної організації оцінювання залежить ефективність навчання. Саме формувальний підхід дає змогу педагогам одержати інформацію про стан навчальних досягнень учнів і вчасно відреагувати на проблеми в навчанні, прийняти педагогічні рішення для його поліпшення. 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Стрельчук Світлана Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
17 березня 2021
Переглядів
9912
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку