RIMBERIO COКЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
•Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами.
• Спілкування іноземними мовами.
• Математична грамотністю.
•Компетентності в природничих науках і технологіях.
• Інформаційно-цифрова компетентність.
• Уміння навчатися впродовж життя.
• Соціальні і громадянські компетентності.
• Підприємливість.
ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ «УМІННЯ ВЧИТИСЯ ВПРОДОВЖ
ЖИТТЯ» У МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА ОСНОВІ НОВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ »
ПЕДАГОГИ ДАВНО ПРАЦЮВАЛИ НАД ПИТАННЯМ ЩОДО ФОРМУВАННЯ «ВМІННЯ ВЧИТИСЯ», АДЖЕ МАЛИ ЗНАННЯ, АЛЕ НЕ СПРОМОЖНІ ЇХ ЗАСТОСУВАТИ У ЖИТТІ.
В.О.СУХОМЛИНСЬКИЙ ГОВОРИВ, ЩО ГОЛОВНЕ ЗАВДАННЯ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ПОЛЯГАЄ В ТО
ЩОБ НАВЧИТИ ДИТИНУ ВЧИТИСЯ, СФОРМУВАТИ ТОЙ ІНСТРУМЕНТ БЕЗ ЯКОГО ВОНА СТАЄ НЕУСПІШН НЕЗДІБНОЮ. ЦИМ ІНСТРУМЕНТОМ, НА ДУМКУ ВІДОМОГО ВЧЕНОГО, Є П’ЯТЬ УМІНЬ: ВМІННЯ СПОСТЕРІГ ВМІННЯ ДУМАТИ; ВИСЛОВЛЮВАТИ ДУМКУ ПРО ТЕ, ЩО БАЧУ, РОБЛЮ, ДУМАЮ, СПОСТЕРІГАЮ.
НА УРОКАХ УЧНІ НЕ ПРОСТО ЗАПАМ’ЯТОВУЮТЬ НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ, А ЗАПИТУЮТЬ, ДОСЛІДЖУ ТВОРЯТЬ, РОЗВ’ЯЗУЮТЬ, ІНТЕРПРЕТУЮТЬ ЗМІСТ ТВОРУ, ТОМУ ЩО МИСЛЯТЬ КРИТИЧНО, НАВЧАЮТЬ ІНТЕРЕСОМ. ЇХ ДІЯЛЬНІСТЬ - ШЛЯХ ДО УСПІХУ!
ОДНИМ ІЗ НАЙЕФЕКТИВНІШИХ СПОСОБІВ ПІЗНАННЯ Є ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПІДХІД ДО ПРЕДМЕТА ВИВЧЕННЯ, КОЛИ НЕ ДАЮТЬ ГОТОВИХ ВИСНОВКІВ, А НАДАЮТЬ ЗМОГУ ВИСУНУТИ СВОЇ ГІПОТЕЗИ, АБО САМОСТІЙНО ЗНАЙТИ ПРАВИЛЬНУ ВІДПОВІДЬ.
Знання, набуті у процесі такої праці, зберігаються у пам’яті значно міцніше, оскільки вони здобуваються активними зусиллями.
ЧАСТО НА УРОКАХ ЗАСТОСОВУЄМО ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ, СТАВИМО ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ, ПРОПОНУЄМО ЗНАЙТИ ВИХІД ІЗ ДАНОЇ ПРОБЛЕМИ. КОЖНА ДИТИНА ГОТОВА ДАТИ ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ: «А ЯК ДУМАЄТЕ ВИ?», «ЧИ ЗГОДНІ ІЗ ДАНИМ ТВЕРДЖЕННЯМ?». ДЛЯ ЗАЦІКАВЛЕННЯ УЧНІВ ВИКОНАННЯМ ЗАВДАНЬ, ПРОВОДИМО В ІГРОВІЙ ФОРМІ.
Робота в парахсприяє розвитку мовлення учнів, взаємо і самоперевірки, вміння висловлювати і відстоювати свою думку. Цей вид роботи застосовуємо під час вивчення вірша напам’ять, під час рольового читання, вивчення ними нового правила, або таблиці множення. Учні мають можливість перевірити знання один одного, обмінятися думками і лише тоді висловлювати свої пропозиції класу.
З метою самооцінки проводимо підсумки на уроках, у вигляді тестів «Зоряні перегони», «Великі перегони», «Конкурс найрозумніший»
В результаті в учнів покращується вміння організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця.
П Р О К Р А С Т И Н А Ц І Я ( В І Д Л А Т . P R O C R A S T I N A R E ) — П С И Х О Л О Г І Ч Н И Й Т Е Р М І Н , Щ О О З Н А Ч А Є С Х И Л Ь Н І С Т Ь Л Ю Д И Н И В І Д К Л А Д А Т И Н Е П Р И Є М Н І З А В Д А Н Н Я Н А П О Т І М , Т Я Ж І Н Н Я Д О С П Р А В , Щ О П Р И Н О С Я Т Ь Б І Л Ь Ш Е З А Д О В О Л Е Н Н Я А Б О Ш В И Д Ш И Й Р Е З У Л Ь Т А Т .
П О Д О Л А Й Т Е Н Е Г А Т И В Н І Е М О Ц І Ї П Е Р Е Д З А Н Я Т Т Я М ;
О Р І Є Н Т У Й Т Е С Я Н А П Р О Ц Е С , А Н Е Н А Р Е З У Л Ь Т А Т ;
Н А Г О Р О Д Ж У Й Т Е С Е Б Е З А П Р О Р О Б Л Е Н У Р О Б О Т У ;
ОТЖЕ, ВИРІШЕННЯ ОДНІЄЇ З НАЙВАЖЛИВІШИХ ПРОБЛЕМ ПЕДАГОГІКИ,ТАКОЇ ЯК ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ КЛЮЧОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ «УМІННЯ ВЧИТИСЯ», ЛЕЖИТЬ У ПЛОЩИНІ ПОШУКУ ШЛЯХІВ АКТУАЛЬНОГО І ВИПЕРЕДЖУВАЛЬНОГО РЕАГУВАННЯ НА ВИКЛИКИ ЧАСУ ТА ВИЗНАЧЕННЯ ВАЖЛИВИХ ДЛЯ СЬОГОДЕННЯ СПОСОБІВ ПРОЕКТУВАННЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ.
«НЕ КАЖИ НЕ ВМІЮ! КАЖИ НАВЧУСЯ!» - ЛЕЙДМОТИВ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ЗА МЕТОДИКАМИ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЕКТУ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ». НАВЧИТИ ДИТИНУ ВЧИТИСЯ, ПРАЦЮВАТИ В КОМАНДІ. І ЗРЕШТОЮ БУТИ ЩАСЛИВОЮ - ОСЬ ЩО ДАЄ НАВЧАННЯ У ПРОЕКТНИХ КЛАСАХ.
ОСВІТА – НЕ ПРОСТО ЗНАННЯ ТА УМІННЯ.
ОСВІТА – ЦЕ СВІТЛО ДУШІ І ГОРІННЯ, ЦЕ ЗДАТНІСТЬ ТВОРИТИ, РОСТИ, РОЗВИВАТИСЬ!
ВПЕРЕД ДО НАЙВИЩИХ ВИСОТ ПІДНІМАТИСЬ!
ЗНАННЯ - ЦЕ ГІСТЬ, А РОЗУМ - ЦЕ ХАЗЯЇН, У ДОБРІЙ СПІЛЦІ ТРЕБА
ЖИТИ ЇМ. ХТО МАЄ РОЗУМ І БАГАТО ЗНАЄ, - ТОЙ БУДЕ ДОВШЕ
СИЛЬНИМ І МІЦНИМ. А, СИЛА, ЩО БЕЗ РОЗУМУ, - НЕДУЖА, БО ВСЕ
РОБИТИ БУДЕ НАВМАННЯ. ТОЖ ДЛЯ ТВОРІННЯ, ДЛЯ
РОБОТИ,ДРУЖЕ,
ВИХОВУЙ РОЗУМ І БЕРИ ЗНАННЯ. ДАВИД ГУЛІА