Географія 6клас НУШ Тема уроку Як утворюється вітер та яке його значення

Про матеріал
Географія 6клас НУШ Тема уроку Як утворюється вітер та яке його значення. Моделювання. «Проєктування місця розміщення підприємства, яке викидає шкідливі речовини в атмосферне повітря, у своїй місцевості, з урахуванням рози вітрів». Практикум Будуємо розу вітрів
Перегляд файлу

Географія 6клас НУШ Тема уроку  Як утворюється вітер та яке його значення

 

Якщо не можна вітер змалювати,

Прозорий вітер на ясному тлі –

Змалюй дуби, могутні і крислаті,

Котрі од вітру гнуться до землі...

Ліна Костенко,

українська письменниця

  •          Прочитайте слова Ліни Костенко. Спробуйте і ви уявно намалювати вітер.
  •          Що таке вітер? Що ви знаєте про вітри своєї місцевості?
  •          Як відбувається процес нагрівання повітря?
  •          Яке повітря легше – тепле чи холодне?

 

Коротко про головне

Основна причина виникнення вітру — нерівномірний розподіл атмосферного тиску. Основні характеристики вітру: напрямок, сила, швидкість. Напрямок вітру визначається стороною горизонту, звідки він дме. До місцевих вітрів належать: бриз, гірсько-долинний, фен, бора. Бризи виникають біля водойм і змінюють свій напрямок двічі на добу.

 

Перегляньте відеоурок   Як утворюється вітер та яке його значення

https://lh5.googleusercontent.com/proxy/lTitzscd3SM5qhFaKQYOQI_6Ux4jEsOz6Unvf0cry-nSIg_EVuW9stZ7EFVheuyCmCwy18s2whddcjoyzzAUJ3XsgLDQ7k5GAyK0cubZТестування на тему: Тема уроку Як утворюється вітер та його значення.

Перевіряємо себе

1. Визначте за допомогою фрагмента карти погоди в атласі, який напрям вітру переважає в м. Києві. Яка його сила?

2. Підготуйте презентацію (повідомлення, замітку) «Як людина використовує вітер».

3. Відпочивальники, прогулюючись узбережжям Чорного моря, помітили, що вітер дме з суходолу на море. З’ясуйте, який це був час доби. Яку назву має цей вітер?

4. Оцініть свою діяльність на уроці. Назвіть три моменти, які у вас вийшли добре, і запропонуйте одну дію, яка покращить вашу роботу на наступному уроці. 

 

Домашнє завдання 

Прочитати параграф 27 с.113-119

  1.      Моделювання. «Проєктування місця розміщення підприємства, яке викидає шкідливі речовини в атмосферне повітря, у своїй місцевості, з урахуванням рози вітрів». 

Практикум

Будуємо розу вітрів   (мал. 106 Роза вітрів)

Мета: навчитися будувати розу вітрів (мал. 6) та аналізувати її.

Вам знадобляться: лінійка, олівець, гумка, календар спостережень за погодою за місяць у вашій місцевості (можна скористатися інформацією на сайті   https://pogoda33.ua/

Хід роботи

1. За даними календаря погоди за місяць визначте число днів без вітру й запишіть його в кружечку в центрі рози вітрів.

2. Порахуйте кількість вітрів різного напрямку. Запишіть у зошиті в таблицю й позначте на розі вітрів.

3. З’єднайте всі точки.

Зробіть висновок (вкажіть, вітри яких напрямків переважали цього місяця).

3. Проаналізуйте у групі розу вітрів для вашої місцевості. Вкажіть сторону горизонту, де потрібно розмістити промислові підприємства, щоб вони менше забруднювали повітря.

4. Обґрунтуйте свою думку. Зробіть висновок.

5. Складіть пам’ятку «Правила поведінки під час сильного вітру». 

 

docx
Додав(-ла)
Чаус Людмила
Додано
22 грудня 2023
Переглядів
1114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку