Годин спілкування“Ми є те, що ми їмо, ми є те, що ми п’ємо”

Про матеріал
Годин спілкування“Ми є те, що ми їмо, ми є те, що ми п’ємо” виховує цінністне ставлення до власного організму
Перегляд файлу

       Мета: узагальнити знання учнів про складові компоненти їжі, про корисну і шкідливу їжу та її вплив на здоров’я людини, навчити учнів аргументувати свій вибір здорового харчування та аналізувати його, розвивати в учнів корисні звички здорового способу життя, виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я.

 

      Обладнання:  вислови видатних людей написані на дошці, аркуші паперу, скринька, буряк, чупа-чупс, мя’ч.

 Приклади плакатів: 1. «Тварина насичується, людина їсть, розумна людина вміє харчуватися» (Антельм Брилья-Саварен). 2. «Скажи мені, що ти їси, і я скажу тобі хто ти»(А. Брилья-Саварен). 3. «Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять з їжею»(Гіппократ). 4. «Їсти та пити потрібно стільки, щоб наші сили цим відновлювались, а не пригнічувались»(Сократ).

 

                                                Хід заняття

     I Мотивація

                               Гра «Скринька улюблених страв».

     Учні пишуть назви своїх улюблених страв, які будуть пізніше обговорені в ході бесіди, і складають їх у скриньку.

                                        Вправа «Голосування»

      Вчитель показує учням буряк та чупа-чупс і пропонує проголосувати, що смачніше: бурік чи чупа-чупс? Результати голосування записуються на дошці. Потім учні голосують, що  корисніше: буряк чи чупа-чупс?, і знову результати записуються на дошці. Вчитель запитує учнів, яке враження на них справляють результати голосування і зауважує, що кожен продукт, який ми вживаємо, можна оцінити з різних боків. Саме різним поглядам на споживання їжі і присвячене сьогоднішнє заняття.

       

      II Основна частина

                                         Слово вчителя

     Сократ сказав:«Ми живемо не для того, щоб їсти, а їмо для того, щоб жити». За життя людина з’їдає близько 40 тонн різних продуктів. Їжа, яку ми вживаємо є будівельним матеріалом та джерелом енергії нашого організму. З їжею ми отримуємо всі необхідні речовини для росту і розвитку, вона забезпечує наш організм такими складовими, як білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні солі, вода. Як відомо, організм людини складається з 19,6% білків, 14,7% жирів, 1% вуглеводів, 4,9% мінеральних речовин і 59,8% води. Найважливіші функції в нашому організмі виконують білки, із них складаються кістки, м’язи, шкіра, волосся, очі, мозок. Вони містяться у продуктах рослинного і тваринного походження. Нестача їх в організмі спричинює дистрофію. Необхідні нашому організму і жири, вони дають енергію. Але надмір жирів в організмі затримує ріст, знижує стійкість до інфекційних захворювань, порушує обмін речовин, роботу центральної нервової системи і може призвести до ожиріння. Важливий компонент їжі – вуглеводи. Вони компенсують більше половини добової енергії в організмі, тому їх потрібно у 4рази більше, ніж білків і жирів. Такі вуглеводи, як глюкоза, фруктоза, сахароза, мають головним чином енергетичне значення, а

 

крохмаль, клітковини – сприяють нормальному травленню та обміну речовин.

Вуглеводи містяться у фруктах, овочах, меді, молоці. П’ять відсотків нашого тіла – це мінеральні солі Кальцію, Фосфору, Магнію, Заліза, Іоду, які сприяють нормальному функціонуванню кісток, зубів, м’язів, крові, легень, нирок. Школярі найбільше потребують фосфору і кальцію. Мінеральні солі містяться у молоці, рибі, яйцях, м’ясі, печінці, яблуках, крупах, зелених овочах, продуктах моря тощо. 3 Надзвичайно важливі для життєдіяльності організму й вітаміни: А, В, С, D та інші. Люди, які отримують з їжею достатню кількість вітамінів, значно витриваліші до захворювань, мають добру пам'ять, відзначаються бадьорістю та працездатністю. Якщо харчування одноманітне, бідне на вітаміни, то може виникнути авітаміноз.

 

                   Продовження гри «Скринька улюблених страв»

Вчитель пропонує учням по черзі вийняти із скриньки одну із улюблених страв і проаналізувати їх корисність чи шкідливість.

                                         Слово вчителя  

     Як правило шкідливі продукти зберігаються набагато довше і краще виглядають. Як ви думаєте чому? Якщо проаналізувати склад продуктів, які не приносять користі нашому організму, то можна виявити в них такі хімічні речовини, як барвники, консерванти, емульгатори, стабілізатори, антиоксиданти. Шкідливі продукти діють як токсини на людський організм і викликають звикання. Наш організм постійно отримує в малих дозах отрути із продуктами харчування , поступово до них звикає і вже не сповіщає нас про небезпеку. Найсмачніша їжа і є самою шкідливою. Так улюблені дітьми фаст-фуди (чіпси, гамбургери, чізбургери) містять синтетичні жири, солі, штучні добавки. Фаст-фуди – це швидка хімічна їжа, яка калорійна, але не корисна, бо зовсім не містить вітамінів. Така їжа викликає захворювання інсульт, артрит, атеросклероз,ожиріння і викликає хімічну залежність. Фаст-фуд буває двох типів: шкідливий і дуже шкідливий. Щоденно харчуватися ним не можна, а також не можна його вживати людям хворим на діабет, гастрит та інші захворювання шлунково-кишечного тракту. Не слід зловживати і таким продуктами, як ковбаса, що містить канцерогенні речовини, майонез, що негативно впливає на печінку і нирки, маргарин, що накопичується в організмі, рафінований цукор, який не 5 містить в собі вітамінів, мінеральних речовин і провокує багато хвороб та пошкоджує зуби. Крім продуктів харчування людина щоденно вживає різноманітні напої. Необхідною для життя людини є звичайна вода, яку слід в день випивати до 1,5-2л і яка виконує багато важливих функцій для розвитку організма. - Яка вода на вашу думку корисніша і чому?: а) та, що тече по водогінним трубам чи набрана із колодязя? б) звичайна вода чи газована? Крім води людина вживає і інші напої. Чи всі вони корисні?

 

                                  Гра «Завжди-інколи-ніколи».

    Вчитель називає напій, а учні відповідають жестами чи можна його вживати (завжди – хлопають в долоні, іноді – піднімають руки вгору, ніколи – опускають руки вниз). Наприклад: зелений чай, квас, какао, компот, лимонад, кока-кола, пиво тощо.

 

                                                    

                                 Гра «Їстівне – неїстівне»

     Ведучий вигукує ім’я учасника і кидає м’яч, називаючи будь-який предмет. Якщо це щось їстівне, той ловить м’яч, якщо ні – відбиває. Наприклад слова для гри: яблуко, 8 чіпси, тістечка з кремом, мюслі, суп, капуста, абрикоси, що ростуть поблизу траси, невідомі гриби, риба тощо. При цьому учасники коментують, чому вони вважають деякі продукти неїстівними.

                                               Слово вчителя

     Важливо для здоров’я не лише те, що ми їмо та п’ємо, а й те коли і як ми це робимо. Неправильне харчування спричинює різноманітні хвороби, тому дуже важливо додержуватись режиму харчування. Найбільш корисне чотириразове прийняття їжі: перший сніданок – 25% добового раціону, другий сніданок – 15-20%, обід – 35-40% і вечеря – 20%. При такому харчуванні їжа засвоюється на 82-84%, а при триразовому – на 75-76%. Дворазове харчування нераціональне, бо за один раз вводиться велика кількість їжі. У результаті переповнення шлунка, зменшується його рухливість, його стінки розтягуються і з часом функції порушуються, а поживні речовини не встигають засвоїтись, тому частина із них руйнуються. Також слід виконувати деякі правила гігієни харчування. Під час прийняття їжі не слід читати, розмовляти. Їсти треба не поспішаючи, бо кваплива їда сприяє переїданню. Дуже шкідливо їсти перед сном, бо органи травлення залишаються без відпочинку. Крім того повний шлунок давить на серце й утруднює його роботу. При приготуванні їжі слід добре її проварювати або прожарювати, овочі та фрукти – добре мити. Не рекомендується зберігати продукти в алюмінієвому посуді.

 

III. Підсумкова частина

     Вчитель запитує, яке враження на учнів справила година спілкування.

 

                                    Заключне слово вчителя.

     Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять з їжею, тому вона повинна бути корисною і різноманітною. Їсти та пити потрібно стільки, щоб наші сили цим відновлювались, а не пригнічувались. Розумна людина повинна вміти харчуватися, щоб зміцнити і зберегти своє здоров’я на довгі роки. Здоров’я легше втратити, ніж поправити.

 

                                              

 

 

docx
Додано
2 березня 2021
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку