Година спілкування до Міжнародного дня птахів
Мета: поглибити знання учнів про птахів; розвивати мовлення, виховувати любов і бережливе ставлення до пернатих друзів людини.
Обладнання: Виставка дитячої літератури та довідників про птахів, малюнки, ноутбук, інтерактивна дошка, звукозапис з голосами птахів, презентація
Перебіг години спілкування
Вчитель: 1 квітня у світі відзначають Міжнародний день птахів. Саме цього дня була підписана Міжнародна конвенція з охорони птахів. День птахів -це не лише річниця Конвенції, а й час, коли птахи повертаються з вирію у свої рідні домівки. Вперше цей день, як масове дитяче свято, почали проводити в США. В даний час свято набуло популярності на Україні.
Слухання запису голосів птахів.
https://www.google.com/search?cl
Вчитель:
- Чиї голоси ви почули?
- Чому не чути пташиного співу зараз?
- Що ви знаєте про птахів?
Діти, птахи — одні з найцікавіших, найчарівніших створінь природи, які здавна приваблюють людину своєю можливістю літати, барвами, поведінкою, «працелюбністю». Знищуючи комах ,вони рятують рослими від пошкоджень і вимирання. Всі ми знаємо вислів «Птахи — санітари лісу», але вони допомагають зберігати і сільськогосподарські посіви, сади від шкідників.
Про птахів написано дуже багато книг. Серед них оповідання, повісті,; легенди. Складено багато пісень, прислів'їв, приказок, загадок. З птахами пов'язано багато прикмет. (Огляд виставки книг з теми, звертається увага на довідкову і художню літературу).
Учень:
Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
— Де найкращая земля? —
Журавель відповідає:
— Краще рідної немає!
Вчитель:
— Отже, діти, для птахів, так, як і для людини, найкраща земля та, де вони народилися.
Пісня «Пташечка»
https://www.google.com/search?q=пісні+про+птахів+на+українській+мові
(Діти виконують пісню.)
Вчитель:
- А зараз спробуємо розгадати кросворд (додаток слайд 2, 3)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.Говорять, що цей птах, коли позбирає на землі всіх жаб, вужів, гадюк, стане чоловіком. (Лелека)
2.Розміщення букв у певному порядку. (Алфавіт)
3.Пташка яка любить їсти сало, особливо взимку. (Синичка)
4.Якого птаха часто плутають з глухарем? (Тетерев)
5.Якщо до назви річки Волга дописати одну букву, то вийде пташка з чудовим співом. (Іволга)
6.Яка пташка любить кричати «кар-р-р»? (Ворона)
7.Найменша пташка в Україні? (Корольок)
8.Синонім до слова алфавіт. (Абетка)
- Які серед записаних слів у кросворді зайві? Чому?
Вчитель:
- Прочитайте назву пташки з перших букв, які записані по вертикалі. (Ластівка)
Що ви знаєте про цю пташку? (Відповіді дітей, в тому числі розповідають легенди про ластівку).
ПЕРША ЛЕГЕНДА (додаток слайд 4)
ДРУГА ЛЕГЕНДА( додаток слайд 5)
ТРЕТЯ ЛЕГЕНДА (додаток слайд 6)
Вчитель: Про птахів склали багато українських прислів’їв:
(Обговорення прислів'їв)
Пісня «Бачу пташку я на гілці»
https://www.google.com/search?q=пісні+про+птахів+на+українській+мові
Використані джерела:
https://traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist/pryslivia-ta-prykazky/
інтернет- ресурси, легенди про птахів, «Облітав журавель» Платон Воронько