Година спілкування:
« Єдина краса –
це здоров’я »
Підготувала:
вчитель-методист
початкових класів
комунального закладу
Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст.
Великоберезовицької селищної ради
Тернопільської області
Березіцька Наталія Степанівна
Година спілкування
Тема: Єдина краса – це здоров’я.
Мета: розширити знання учнів про здоровий спосіб життя; запобігати шкідливим звичкам, які негативно впливають на здоров'я дітей; формувати вміння і навички учнів щодо власної безпеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки; розвивати увагу, мислення, вміння працювати в групі; виховувати в учнів бажання зберегти власне здоров'я та бажання вести здоровий спосіб життя.
Формування ключових компетентностей:
1) вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;
2) соціальна – підтримувати контакт з учнем (ученицею) у парі, у групі, виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;
3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватись;
4) здоров’язбережувальна - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування; розширювати знання з теми, доречно використовувати в буденному житті.
Обладнання: роздатковий матеріал, презентація.
Хід зустрічі
Організаційний момент.
Ми прийшли сьогодні в школу,
Засіяло все навкруг
Ми зібралися всі тут.
Треба разом привітатись:
« Добрий день!»
І усім нам побажати-
Провести найкраще день.
Створення позитивної атмосфери в колективі.
Вправа в групах «Серденько побажань»
|
|
|
(учні передають в своєму ряду одне серденько та бажають один одному гарного дня, роблять комплімент, говорять слова підтримки та віри в товариша)
Гра-медитація "Я — сонце"
(Проводиться під спокійну класичну музику. https://www.youtube.com/watch?v=nzZsokT7VdE )
Мотиваційне налаштування на роботу.
Голова – щоб думати.
Вуха – щоб чути.
Очі – щоб усе бачити.
Руки – щоб їх піднімати.
Серце – щоб усе відчувати і сприймати.
Вправа «Склади слово»
Д |
О |
В’ |
Р |
О |
Я |
З |
Фронтальне обговорення
- Як ви розумієте значення слова «здоров’я»?
- Як ви вважаєте, яких же правил необхідно дотримуватися, щоб бути здоровим?
(На дошці написано слово здоров’я, а учні мають придумати по рядку розпочинаючи з відповідної першої літери) Наприклад:
З – загартовуватися
Д – дотримуватися режиму дня
О – охайним бути
Р – рухатися ( багато )
О – овочі і фрукти вживати , правильно їсти
В – відпочивати активно
Отже , Я – здоровий
Повідомлення теми години спілкування
Вправа «Склади речення»
краса – |
Єдина |
це |
здоров’я. |
Єдина краса – це здоров’я
Вправа «Очікувані результати»
|
|
|
Робота за темою
Повторення правил роботи в группах.
Розповідь вчителя
Проблемне запитання (формування медіаграмотності)
Слово вчителя
- До основних складових здорового способу життя належать:
1. Заняття спортом, загартування.
2. Раціональне харчування.
3. Дотримання режиму дня.
4. Охайність і особиста гігієна.
5. Запобігання захворюванням і травматизму.
6. Прогулянки на свіжому повітрі.
7. Міцний сон.
8. Гарний настрій.
Перегляд тематичного відео
https://www.youtube.com/watch?v=VVNY849mp_g
Обговорення
Виступ завчасно підготовленого учня.
Декламування вірша «Корисні поради»
Друже, щоб здоровим бути,
Треба навички здобути,
Про здоров'я піклуватись:
Перш за все — не лінуватись,
І здружитися із спортом,
Рідко ласувати тортом.
Воду крижану не пити
І ніколи не палити!
Щоб знешкодити мікроби,
Руки мий щоразу чисто,
Не забудь щоденно їсти
Овочі і фрукти різні —
Всі вони тобі корисні.
Вранці й ввечері, мій любий.
Завжди — завжди ти чисть зуби.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=G_WpfUw5mUU
Робота над прислів'ями (фронтальне доповнення)
- Доповніть прислів’я.
- Чистота — запорука... (здоров’я).
- Овочі — комора... (вітамінів).
- Палити — здоров’ю... (шкодити).
- Здоров’я дорожче за... (гроші).
- У здоровому тілі — здоровий... (дух).
- Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — (плачемо).
Розповідь вчителя
- Здоровий спосіб життя включає: режим дня, гігієну, правильне харчування, відсутність шкідливих звичок, гартування, успішну роботу, сім'ю... Ніхто не хоче хворіти, усі хочуть бути тільки здоровими, Тільки від самої людини залежить, яким буде його здоров'я. І за здоров'я потрібно боротися. Це повинно ставати способом життя людини. Потрібно виховувати в собі правильні і корисні звички, які допоможуть зберегти здоров'я. У кожного з нас є слабкості, від яких ми б дуже хотіли позбавитися: надмірне переїдання, невміння відмовитися від чогось смачненького. А це призводить до того, що перестає нормально працювати шлунок, печінка, серце. Наркотики, паління, надмірна пристрасть до алкоголю, довге просиджування біля телевізора, малорухомий спосіб життя - ось небагато тих вад, які скорочують наше здоров'я.
Для здоров'я необхідно: правильне харчування, фізична активність, здоровий сон, відмова від шкідливих звичок. Це підвищує працездатність, покращує якість життя. Потрібно жити радісно і захоплено. Сміх - це здорова душа. Сміх подовжує життя - доведено ученими. У ХVII столітті лікарі говорили - "Прибуття блазня в місто означає для здоров'я більше, ніж десять навантажених ліками мулів"! Великий Шекспір продовжив цю думку: "Веселе серце живе довго". У словаків є навіть прислів'я: "Якщо в голові веселі думки, думати про хвороби ніколи". В наші дні лікарі змогли науково пояснити благотворну дію посмішки, сміху, веселощів на організм людини. І, зокрема, на його психіку. Виявилось, коли людина сміється, посилюється приплив крові до мозку, клітини сірої речовини отримують більше кисню.
Практикум «Я щаслива людина!»
Проблемне запитання
Формування медіаграмотності учнів.
Робота в малих групах.
https://www.youtube.com/watch?v=3p94ZrbQ6vk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Творча робота в парах (формування творчих вмінь та креативності)
Вправа «Портрет здорової людини»
Або
Закріплення та осмислення знань
Колективна творча справа
Створення тематичної соціальної реклами.
|
|
|
Ігрова вправа «Так чи ні»
Збереженню здоров’я сприяє... (Діти встають і говорять «так» чи «ні».)
1) байдужість;
2) взаєморозуміння у сім'ї;
3) добра праця;
4) активний відпочинок;
5) ранкова зарядка;
6) ледачість;
7) паління;
8) чистота тіла;
9) раціональне харчування;
10) шкідливі звички;
11) неврівноваженість.
Вправа «Здійснене очікування»
Підсумкова бесіда
— Що важливого було на уроці? Чи погоджуєтесь ви з думкою, що «Єдина краса – це здоров’я»?
— Що означає «обирати здоровий спосіб життя»?
— Як ви думаєте, що означає «вести здоровий спосіб життя»?
— Які правила здорового способу життя вам відомі?
— Чи ведете ви здоровий спосіб життя?
— Які поради щодо здорового способу життя ви виконуєте?
— Які не виконуєте? Чому?
Інтерактивний метод «Незакінчене речення»:
Для здоров’я корисно…
Я знаю такі корисні звички…
Я знаю такі шкідливі звички…
Найбільше на здоров’я людини впливає…
Найменше на здоров’я людини впливає…