Година спілкування: « Єдина краса – це здоров’я »

Про матеріал
Розширити знання учнів про здоровий спосіб життя; запобігати шкідливим звичкам, які негативно впливають на здоров'я дітей; формувати вміння і навички учнів щодо власної безпеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки; розвивати увагу, мислення, вміння працювати в групі; виховувати в учнів бажання зберегти власне здоров'я та бажання вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Година спілкування:

« Єдина краса –

          це здоров’я »

Психотерапевт назвав ознаки емоційно здорової людини » Новини Білої Церкви.  Головні події в Україні. Найцікавіше у світі.

                           

                                                      Підготувала:

                                                      вчитель-методист

                                                      початкових класів

                                                      комунального закладу

                                                      Великоберезовицької ЗОШ І-ІІІ ст.

                                                      Великоберезовицької селищної ради

                                                      Тернопільської області

                                                      Березіцька Наталія Степанівна

Година спілкування

Тема: Єдина краса – це здоров’я.

Мета: розширити знання учнів про здоровий спосіб життя; запобігати шкідливим звичкам, які негативно впливають на здоров'я дітей; формувати вміння і навички учнів щодо власної безпеки, розуміння відповідальності за власні вчинки та їх наслідки; розвивати  увагу, мислення, вміння працювати в групі; виховувати в учнів бажання зберегти власне здоров'я та бажання вести здоровий спосіб життя.

 

Формування ключових компетентностей:

1) вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчально-пізнавальної діяльності;

2) соціальна – підтримувати контакт з учнем (ученицею) у парі, у групі,  виявляти зацікавленість у подальшій навчально-пізнавальній діяльності та демонструвати позитивну спрямованість особистості;

3) загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватись;

4) здоров’язбережувальна  - слухати пояснення вчителя, у разі необхідності звертатися з проханням про індивідуальне консультування; розширювати знання з теми, доречно використовувати в буденному житті.

Обладнання: роздатковий матеріал, презентація.

 

Хід зустрічі

Організаційний момент.

 

Ми прийшли сьогодні в школу,

Засіяло все навкруг

Ми зібралися всі тут.

Треба разом привітатись:

« Добрий день!»

І усім нам побажати-

Провести найкраще день.

 

Створення позитивної атмосфери в колективі.

Вправа в групах «Серденько побажань»

Стокові фотографії Серце та роялті-фрі зображення Серце | Depositphotos®

Стокові фотографії Серце та роялті-фрі зображення Серце | Depositphotos®

Стокові фотографії Серце та роялті-фрі зображення Серце | Depositphotos®

(учні передають в своєму ряду одне серденько та бажають один одному гарного дня, роблять комплімент, говорять слова підтримки та віри в товариша)

 

Гра-медитація "Я — сонце"

(Проводиться  під спокійну класичну  музику. https://www.youtube.com/watch?v=nzZsokT7VdE )

 

  • Заплющить оченята, посміхніться. Уявіть, що ви — сонечко, ви — маленьке сонечко. Ви прокидаєтеся, вмиваєтеся, розчісуєте свої промінчики і піднімаєтеся на небо.
  • Ви — велика куля (рухи руками). У вас багато тепла і світла. Ви — велике сонце. Ви даруєте тепло всій землі, лісам, річкам, морям, лукам...
  • Ви вдихаєте тепло, перетворюєтесь на маленький сонячний промінчик. Ви летите над Землею і освітлюєте зелене листя, червоні, білі, жовті квіточки, купаєтесь у блакитних хвилях річки, стрибаєте по вікнах будинків. А зараз потягніться, налаштуйтесь на сприймання цікавого матеріалу та розплющіть оченята.

 

 

Мотиваційне налаштування на роботу.

 

Голова – щоб думати.

Вуха – щоб чути.

Очі – щоб усе бачити.

Руки – щоб їх піднімати.

Серце – щоб усе відчувати і сприймати.

 

Вправа «Склади слово»

Д

О

В

Р

О

Я

З

 

Фронтальне обговорення

- Як ви розумієте значення слова «здоров’я»?

- Як ви вважаєте, яких же правил необхідно дотримуватися, щоб бути здоровим?

(На дошці написано слово здоров’я, а учні мають придумати по рядку розпочинаючи з відповідної першої літери) Наприклад:

 

              З – загартовуватися

              Д – дотримуватися режиму дня

              О – охайним бути

              Р – рухатися ( багато )

              О – овочі і фрукти вживати , правильно їсти

              В – відпочивати активно

  Отже , Я – здоровий

  •  Діти, здоров’я треба берегти, бо його важко відновити.

 

Повідомлення теми години спілкування

  • Сьогодні ми будемо говорити про здоров’я, про те як ми можемо його зберегти та покращити своє самопочуття,  віднайти душевну рівновагу із собою.

 

Вправа «Склади речення»

  • Кожен з вас зараз отримає конверт із картками на яких написані слова, складіть їх в логічному порядку та прочитаєте тему нашої зустрічі.

Малюнки "День психічного здоров'я"

краса –

Єдина

це

здоров’я.

 

Єдина краса – це здоров’я

 

Вправа «Очікувані результати»

  • Наші предки вважали дуб символом міцного здоров’я, сили, довголіття. В піснях та казках наділяли чарівними властивостями та надзвичайними здібностями. Тому саме на дубових листочках пропоную написати свої очікування від нашої зустрічі. Якщо в кінці уроку ваші очікування справдяться ми утворимо з них величне дерево, яке символізуватиме міць та єдність нашого класу.

Дубовый лист рисунок цветными карандашами и красками

Дубовый лист рисунок цветными карандашами и красками

Дубовый лист рисунок цветными карандашами и красками

 

 

Робота за темою

Повторення правил роботи в группах.

  • Під час роботи нам доведеться працювати в парах, групі та всім класним колективом разом. Щоб наша співпраця була продуктивною, пропоную повторити наступні правила:

 

  • Говорити треба по черзі.
  • Не перебивати того, хто говорить.
  • Поважати всі висловлені думки.
  • Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.
  • Дотримуватися правила « піднятої» руки.
  • Заохочувати всіх однокласників до роботи.

 

Розповідь вчителя

  • З давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай, Боже, здоров’я!», «Доброго вам здоров’я!», «Бувайте здорові!», «Ходіть здорові!» та інші. Ще за часів Київської Русі наші пращури цінували здоров’я, загартованість, спритність. Свою силу, винахідливість, кмітливість вони проявляли в іграх, забавах, які часто проводили у традиційні свята українців.

 

Проблемне запитання (формування медіаграмотності)

  • Діти, коли я задаю в пошукову систему Google запит «здоровий спосіб життя», то з’являється таке зображення. Давайте уважно розглянемо та проаналізуємо його.
  • Про що хотів розповісти нам художник ,малюючи ці зображення?

Здоровий спосіб життя – запорука власного здоров'я | Блоги БДМУ

 

Слово вчителя

- До основних складових здорового способу життя належать:

1. Заняття спортом, загартування.

2. Раціональне харчування.

3. Дотримання режиму дня.

4. Охайність і особиста гігієна.

5. Запобігання захворюванням і травматизму.

6. Прогулянки на свіжому повітрі.

7. Міцний   сон.

8. Гарний настрій.

Перегляд тематичного відео

https://www.youtube.com/watch?v=VVNY849mp_g

 

Обговорення

  • Що нового дізнались з відео?
  • Яка інформація стане вам в нагоді в буденному житті?

 

Виступ завчасно підготовленого учня.

Декламування вірша «Корисні поради»

Друже, щоб здоровим бути,

Треба навички здобути,

Про здоров'я піклуватись:

Перш за все — не лінуватись,

І здружитися із спортом,

Рідко ласувати тортом.

Воду крижану не пити

І ніколи не палити!

Щоб знешкодити мікроби,

Руки мий щоразу чисто,

Не забудь щоденно їсти

Овочі і фрукти різні —

Всі вони тобі корисні.

Вранці й ввечері, мій любий.

Завжди — завжди ти чисть зуби.

 

Фізкультхвилинка

  • Пропоную і нам трішки поворушитись та виконати нескладну та цікаву фізкультхвилинку.

https://www.youtube.com/watch?v=G_WpfUw5mUU

 

Робота над прислів'ями (фронтальне доповнення)

- Доповніть прислів’я.

- Чистота — запорука... (здоров’я).

- Овочі — комора... (вітамінів).

- Палити — здоров’ю... (шкодити).

- Здоров’я дорожче за... (гроші).

- У здоровому тілі — здоровий... (дух).

- Здоров’я маємо — не дбаємо, а втративши — (плачемо).

 

Розповідь вчителя

- Здоровий спосіб  життя   включає: режим дня, гігієну, правильне харчування, відсутність шкідливих звичок, гартування, успішну роботу, сім'ю... Ніхто не хоче хворіти, усі хочуть бути тільки здоровими, Тільки від самої людини залежить, яким буде його здоров'я. І за здоров'я потрібно боротися. Це повинно ставати способом життя людини. Потрібно виховувати в собі правильні і корисні звички, які допоможуть зберегти здоров'я. У кожного з нас є слабкості, від яких ми б дуже хотіли позбавитися: надмірне переїдання, невміння відмовитися від чогось смачненького. А це призводить до того, що перестає нормально працювати шлунок, печінка, серце. Наркотики, паління, надмірна пристрасть до алкоголю, довге просиджування біля телевізора, малорухомий спосіб життя - ось небагато тих вад, які скорочують наше здоров'я.

     Для здоров'я необхідно: правильне харчування,   фізична активність, здоровий сон, відмова від шкідливих звичок. Це підвищує працездатність, покращує якість життя. Потрібно жити радісно і захоплено. Сміх - це здорова душа. Сміх подовжує життя - доведено ученими. У ХVII столітті лікарі говорили - "Прибуття блазня в місто означає для здоров'я більше, ніж десять навантажених ліками мулів"! Великий Шекспір  продовжив цю думку: "Веселе серце живе довго". У словаків є навіть прислів'я: "Якщо в голові веселі думки, думати про хвороби ніколи". В наші дні лікарі змогли науково пояснити благотворну дію посмішки, сміху, веселощів на організм людини. І, зокрема, на його психіку. Виявилось, коли людина сміється, посилюється приплив крові до мозку, клітини сірої речовини отримують більше кисню.

 

Практикум «Я щаслива людина!»

  • Для повноцінно здорової людини необхідно мати не лише міцне фізичне здоров’я, але і психологічне, емоційне, ваш внутрішній стан має бути гармонійним із самим собою, а думки наповнені гарними мріями та приємними спогадами. Я впевнена, що бувають моменти, коли ми  чуємо фразу:  «Я щаслива людина!», але чи всі з вас дійсно  розуміють значення цього слова.
  • Кожен з вас зараз впевниться в тому, що він щаслива людина. Беріть по картці-стікеру та напишіть як можна більше пунктів чому можна вважати себе щасливою людиною. Наприклад, я можу ходити \ читати \ дихати \ подорожувати \ займатись улюбленим хобі…

Стикер для записей — Картинки для презентаций | Всё о Prezi-презентациях     Стикер для записей — Картинки для презентаций | Всё о Prezi-презентациях

Проблемне запитання

  • Як ви гадаєте, чи може хтось завадити вашому щастю? Відчуттю гармонії самого із собою?

 

Формування медіаграмотності учнів.

Робота в малих групах.

  • Кожна група отримає картку з кюар кодом. Ваше завдання: переглянути притчу про щастя. Зрозуміти, яка найважливіша думка була закодована в ньому та записати відповідь в картку для роботи.

https://www.youtube.com/watch?v=3p94ZrbQ6vk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Творча робота в парах (формування творчих вмінь та креативності)

Вправа «Портрет здорової людини»

  • Попрацюйте творчо, оберіть шаблон, зобразіть емоції здорової/щасливої людини, напишіть про її думки та мрії. Як гадаєте, у хворої, нещасної людини будуть такі ж самі емоції та думки? Аргументуйте свою позицію.

Або

 

Закріплення та осмислення знань

Колективна творча справа

Створення тематичної соціальної реклами.

  • Діти, зараз ви маєте змогу побачити агітаційні листівки, які закликають суспільство до того, щоб люди вели здоровий спосіб життя. Пропоную нам колективними зусиллями створити плакат, який ми розташуємо на першому поверсі нашої школи де всі зможуть його побачити та прислухатись до наших порад. Спробуйте систематизувати, структурувати отримані сьогодні  знання та втілити свої задуми в реальність.

Здоров'я - Цікаві факти

Квест " Елементи здоров'я "

Всесвітній день здоров'я

 

Ігрова вправа «Так чи ні»

Збереженню здоров’я сприяє... (Діти встають і говорять «так» чи «ні».)

1) байдужість;

2) взаєморозуміння у сім'ї;

3) добра праця;

4) активний відпочинок;

5) ранкова зарядка;

6) ледачість;

7) паління;

8) чистота тіла;

9) раціональне харчування;

10) шкідливі звички;

11) неврівноваженість.

 

Вправа «Здійснене очікування»

  • Якщо твоє очікування від уроку здійснилось, підійди до дошки та прикріпи свій листочок до дерева.

Дубовый лист рисунок цветными карандашами и краскамистарый дуб рисунок - Поиск в Google | Illustration, Oak tree, Tree

Підсумкова бесіда

— Що важливого було на уроці? Чи погоджуєтесь ви з думкою, що «Єдина краса – це здоров’я»?

— Що означає «обирати здоровий спосіб життя»?

— Як ви думаєте, що означає «вести здоровий спосіб життя»?

— Які правила здорового способу життя вам відомі?

— Чи ведете ви здоровий спосіб життя?

— Які поради щодо здорового способу життя ви виконуєте?

— Які не виконуєте? Чому?

Інтерактивний метод «Незакінчене речення»:

Для здоров’я корисно…

Я знаю такі корисні звички…

Я знаю такі шкідливі звички…

Найбільше на здоров’я людини впливає…

Найменше на здоров’я людини впливає…

docx
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
702
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку