Година спілкування для учнів 1-4 класів "Україна - єдина країна"

Про матеріал

Конспект виховного заходу включає цікаві форми роботи з учнями початкових класів, містить ігри, інтерактивні вправи.

Перегляд файлу

                                     Україна – єдина країна

                                        Година спілкування

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу — Україну; продовжити ознайомлення з державними символами; формувати громадські якості учнів (патріотизм, людяність, працьовитість, уявлення про Україну як незалежну і суверенну державу);

 розвивати пізнавальний інтерес, прагнення бути свідомими громадянами України, патріотами; усвідомлювати себе як невід’ємну частину українського народу; прищеплювати бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави; виховувати любов до рідного краю, його традицій, історії.

Обладнання: карта України; державні символи України; плакати зі словами видатних українців; вишитий рушник; ілюстративний матеріал із зображенням природи України; народні символи; аудіозаписи українських пісень. На стінах класу — плакати зі словами:

Виростай, дитино, й пам’ятай:

Батьківщина — то найкращий край.  Д. Павличко

Свою Україну любіть,

Любіть її... Во время люте,

 В останню тяжкую мінуту

За неї Господа моліть... Т. Шевченко

                                                Хід заходу

І. Організація класу

Вправа «Знайомство»

(Діти стають в коло, беруться за руки і тисканням передають один одному гарний настрій. Коли коло зімкнеться, то всі разом кажуть: «Хай нам щастить сьогодні! Хай нам щастить завтра! Хай нам щастить завжди! Будьмо!»

 ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

— Ми називаємо Україну своєю Батьківщиною. Якими ще словами, близькими за значенням, ми можемо її назвати? (Вітчизна, рідний край, отчий дім, земля батьків, рідний дім, рідна сторона, Україна-ненька)

Любіть Батьківщину всім серцем своїм!

Любіть щонайбільше у світі її!

 Є інші держави, є інші краї —

А рідна Вітчизна у світі одна.

Для вас, мої любі, як мати, вона!

ІІІ. Основна частина

1. Слухання пісні «Україна» у виконанні Н. Бучинської

2. Вправа «Асоціативний кущ»

— До слова «Батьківщина» доберіть слова, що спадають вам на думку, коли ви його чуєте (Батьківщина, вулиця, поля, школа, калина, батьки, Розлив, мова, села, ліси, Київ, Дніпро )

— Батьківщина — це хата й калина, що виросла біля вікна.

— Батьківщина — це вся Україна, що в цілому світі — одна!

 — Батьківщина — це села й містечка, й верба, що спустила гілля.

3. Розповідь учителя

— Україна — це наша земля, наш рідний край, наша країна зі славною історією, мудрими людьми, чарівними піснями, що дивують світ, з багатими народними традиціями, мальовничий картинами природи. Вона в усьому, що нас оточує, у кожній стежинці, якою ми поспішаємо до школи. Зараз наша країна переживає нелегкі часи. За щасливе майбутнє віддали життя Герої Небесної сотні. На сході відстоюють єдність і цілісність нашої країни українські воїни. Сьогодні ми будемо говорити про рідну Україну.

4. Слухання вірша та акровірша

Під рідним небом жайворон співа,

Я б радий знати тих пісень слова.

 Я слухав, чув: співала та пташина

 Одне святеє слово — Україна.

На ріднім полі шепчуть колоски...

 Я б рада знати тихі їх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала рідне слово — Україна.

О Боже, дай повік любити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом — Україна. (М. Петров )

— Прочитайте вірш-загадку (акровірш) з дошки.

У всіх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

 Рідніша їм своя пустиня,

А ніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

 А нас, людей, без Батьківщини. (М. Чернявський )

— Про яку святиню йдеться у вірші? (Про Україну)

— Чим цікаві акровірші? (Якщо скласти перші букви кожного рядка, утвориться слово.)

 — Яке слово утворилося? (Україна)

5. Вправа «Мікрофон»

— Про що ви хочете дізнатися сьогодні на занятті? Що очікуєте від нього? (Відповіді учнів.)

 — Я очікую, що ви будете уважними, старанними, допомагатимете мені у проведенні уроку і всі ваші очікування збудуться.

6. Заочна подорож Україною

— Україна — одна з найбільших європейських держав. Її площа становить 604 тис. км2 . На її території проживає понад 110 національностей. Чисельність населення становить — 46 млн чоловік. Аби перетнути пішки територію із заходу на схід, необхідно йти 90 днів, долаючи щодня 30 км. Найближчими сусідами є росіяни, білоруси, поляки, чехи, словаки, угорці, румуни, молдавани, болгари. Україна складається з окремих країв, які мають народні назви: Полісся, Волинь, Середня Наддніпрянщина, Слобожанщина, Поділля, Карпати, Південь. Україна має свою Конституцію — основний закон, тобто правила, за якими живуть українці. Її ухвалено Верховною Радою України 28 червня 1996 року. 24 серпня 1991 року ухвалено Акт проголошення незалежності України. Цього року ми святкували 26-ту річницю незалежності нашої держави.

7. Вправа «Енергізатор»

Наша країна багата на ліси, пшеничні поля, чисту воду.

 — Якщо ви знаєте, що потрібно берегти природу, економити чисту воду,— дайте одне одному руку

 — Якщо ви вважаєте, що кожен повинен любити нашу Батьківщину — Україну і піклуватися про неї — плесніть у долоні.

— Якщо ви вивчаєте рідну мову, дбаєте про її чистоту, бережете українську пісню; сплетіть руки вгорі.

— Якщо ви впевнені, що необхідно з повагою ставитися до Герба, Прапора і Гімну,— підведіться.

8. Вікторина «Моя Україна»

— Хто автори слів і музики Державного Гімну України? (ПавлоЧубинський, Михайло Вербицький)

— Що означають кольори українського прапора?

— Яке місто є столицею України?

 — Найбільша ріка України.

— Які моря омивають кордони нашої держави?

 — Які гори є в Україні?

— Хто Президент України?

 — Яка найголовніша пісня країни?

— Яка найвища гора Карпат? (г.Говерла)

 — Державна мова України.

— Кого називають Кобзарем?

 — Яке свято відзначають українці 24 серпня? (День незалежності України)

9. Робота в групах

 Завдання. Доберіть до слів

«Батьківщина» (1-ша група учнів),

 «Україна» (2-га група),

«мама» (3-тя група)

якнайбільше означень. (Наприклад: рідна, люба, мила, неозора тощо.)

Висновок: Багато означень спільні для трьох слів, бо ці слова дуже важливі для кожного із нас. 

10. Гра «Народна скарбничка»

 Завдання. Продовжте прислів’я.

— Людина без Вітчизни, як... (соловей без пісні).

— Всюди добре, а... (вдома найкраще).

— Без верби і калини... (нема України).

— Всюди добре, ... (а вдома найкраще).

 11. Руханка «Україна — рідний край...»

12. Усвідомлення інформації про державні символи України

— Кожна країна обов’язково повинна мати свої три символи. Що означає слово «символ»? (Це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища.)

— Україна також має свої символи. Державний Прапор України затверджено Постановою Верховної Ради України від 28 січня 1992 р. У серпні 2004 р. Президент підписав указ про встановлення Дня Державного Прапора України, що святкується щорічно 23 серпня.

— Послухайте вірші про державні символи, що підготували наші учні.

                                                  Прапор

 Прапор — це державний символ,

він є в кожної держави,

це для всіх ознака сили,

це для всіх — ознака слави.

синьо-жовтий прапор маєм:

синє небо, жовте жито;

прапор свій оберігаєм,

 він святиня, знають діти.

 Прапор свій здіймаєм гордо,

ми з ним дужі і єдині,

ми навіки є народом,

українським в Україні. (Наталка Поклад )

                                 Тризуб

Наш герб — тризуб,

 у ньому сила Отця Небесного і Сина.

 Уважно придивись до нього:

На Духа схожий він Святого,

Що голубом злетів з небес

І у людських серцях воскрес.

Тризуб — немов сім’я єдина,

 Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

 На Україні вольній, новій. (В. Паронова )

13. Бесіда «Наша столиця»

— Ось столиця України — чарівний і квітучий Київ. (Перегляд ілюстрацій)

                             Наша столиця

Чудовий день. Ясна пора.

Легенький вітерець повіяв.

На кручах сивого Дніпра

Стоїть столиця наша — Київ.

Квітує свічами каштан,

 На храмах сяє позолота.

 Ось Володимир, ось Богдан,

Он сяють Золоті Ворота.

Летить у небо голуб — птах,

Над ним хмарки, немов пір’їни, Т

ріпоче синьо-жовтий стяг,

Як вільне серце України. (А. Камінчук)

14. Колективна робота.

Створення плаката «Вінок любові до України»

— Прикріпіть вирізані з кольорового паперу улюблені квіти по контуру карти України, щоб утворився своєрідний вінок, щоб наша Батьківщина процвітала і жила у любові своїх синів і доньок, які сидять за партами і докладатимуть усіх зусиль, щоб добре вчитися, стати гідними громадянами своєї держави.

Учні прикріплюють квіти і висловлюють побажання.

Вправа «Незакінчене речення»

«Я бажаю для України…» ( добра, радості, миру, щирості, доброзичливості, краси, гармонії, спокою, здобутків тощо.)

 15. Гра «Хто знає найбільше назв міст нашої держави?»

16. Гра «Що віддаси Землі рідній?»

Орієнтовні відповіді учнів: посаджу сад, збудую гарний будинок, спечу смачний хліб, намалюю багато картин тощо.

Учитель

Степи і гори, ріки і долини

Відчути прагнуть теплоту долонь...

Я все віддам для блага України —

Тепло душі і серденька вогонь!

Я буду вчитись, щоб знання здобути,

 Нові зробити в світі відкриття.

 Щоб корисним своїй державі бути,

І щоб прекрасним у нас було життя.

Люблю тебе я, мила Україно!

І все зроблю, щоб ти завжди цвіла.

Я буду вчитись в школі на «відмінно»,

 Щоб мною ти гордитися могла!

 ІV. Підсумок

1. Слово вчителя

— Чи замислювалися ви над тим, що наша Україна — чудовий сад Божого творіння? І безмежні простори, і блакитне небо, і схили Карпатських гір — усе це свідчення незрівнянної краси. Удивляйтесь у красу природи, милуйтесь нею — і ви відкриєте для себе світ доброти. Прислухайтеся до співу пташок, спостерігайте, як дзюрчить струмочок, бережіть рідну землю. Не зривайте даремно квіти, не топчіть їх, а уважно вдивляйтеся у цю красу. Не ламайте даремно гілок, а краще посадіть деревце і воно зростатиме разом з вами. Не забруднюйте нашу землю, і вам буде приємно ходити по ній.

Завершити наш урок я хочу словами поета Володимира Сосюри.

 Любіть Україну, як сонце, любіть,

Як вітер, і трави, і води.

В годину щасливу і в радості мить,

 Любіть у годину негоди.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її, вічно живу і нову,

 І мову її солов’їну.

— Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути справжнім патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, приносити велику користь. Хотілося б вам усім побажати Добра, і злагоди, й краси. Щоб для Вкраїни ви росли. Хай вам щастить завжди й у всьому, Не піддавайте серце злому. Хай Бог усім допомагає І рідний край оберігає. Бо родитись українцем

— Це велика честь і слава.

Рідний край свій полюбити

— Найважливіша з усіх справа.

2. Гра «Намалюй сонечко»

— Щоб цей день запам’ятався назавжди, зробимо подарунки одне одному. На аркуші паперу слід намалювати сонечко з чарівними промінчиками, що відходять від нього, як і промінчики вашої любові, що йдуть від вашого серця. Притуліть сонечко до свого серця, щоб воно ввібрало найкращі почуття любові, і подаруйте його сусідові по карті. І нехай у кожному серці завжди горить сонечко доброти, любові та поваги, а в нашому класі та в нашій державі панують мир, дружба, злагода, порозуміння, щастя, радість

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку