Година спілкування.
Тема: Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти
Мета: формувати в учнів уявлення про значення дружби в житті людини, учити дітей цінувати дружбу та друзів; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями;виховувати в дітей загальнолюдські чесноти; допомогти, усвідомити значущість слова «друг».
Година спілкування.
Тема: Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти
Мета: формувати в учнів уявлення про значення дружби в житті людини, учити дітей цінувати дружбу та друзів; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями;виховувати в дітей загальнолюдські чесноти; допомогти, усвідомити значущість слова «друг».
Хід заняття
Колом сонечко іде,
за собою день веде.
Станьмо разом, станьмо в колі —
станем сонечком у школі!
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви. Бажаю вам я!
- Перед початком роботи давайте згадаємо правила поведінки на уроці
- Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим, і малим.
- Відгадайте загадку, а допоможе її відгадати шифрограма.
Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?
Ж |
А |
Р |
Д |
Б |
У |
4 |
6 |
2 |
1 |
5 |
3 |
- Отож, сьогодні нашу годину спілкування ми присвятимо дружбі.
2.Основна частина
2.1 Вступне слово вчителя
- То що ж таке дружба?
Дружба – це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.
Д – добро
Р - радість
У- увага
Ж- життя
Б- багатство
А- активність
- А з чого ж починається дружба? ( з допомоги, з веселої гри, з чесності, з спільних захоплень, з приємних розмов).
- Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч», «почуття ліктя». Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.
- А зараз я хочу вам запропонувати прослухати притчу «Друзі та вовки», а потім обговорити її.
2.2 Прослуховування притчі «Друзі та вовки»
Каже ватажок зграї вовків своєму синові:
– На нашу територію лісу зайшли десять мисливців. Бери кращих вовків та прожени їх.
Повернулися вовки задоволені. І мисливців прогнали, і їх здобич собі забрали.
Через деякий час знову ватажок доручає своєму синові:
– Знову з’явилися у нас мисливці, але їх всього троє. Бери кращих вовків і прожени їх. Цього разу буде куди легше.
Повернулися вовки, побиті, без здобичі.
Дивується ватажок:
– Чому ви легко впоралися з десятьма мисливцями, а до тих трьох не впоралися?
– Та тому що ті десять були кожен сам за себе. А цього разу – троє друзів.
Ми ледве ноги винесли.
2.3 Обговорення притчі
- Ну що ж, ми всі уважно прослухали притчу. Тепер давайте проаналізуємо її.
- Чому вовки легко впоралися з першим загоном мисливців? ( Тому що, мисливці діяли не гуртом, а кожен поодинці)
- В якому випадку вовкам було б складніше перемогти перший загін мисливців?(У випадку, якби вони діяли гуртом)
- Як змінилася ситуація під час виконання другого завдання? ( Прийшло всього троє мисливців, проте вони були друзями)
- Чому вовки ледве втекли від трьох мисливців, адже раніше легко впоралися з десятьма? ( Тому що, ці троє мисливців діяли разом, та допомагали один одному)
- Який висновок можна зробити, прочитавши цю притчу? ( Потрібно бути згуртованими та дружніми. І тоді можна справитись з будь-яким складним завданням)
2.3Гра «Яким повинен бути друг?»
(так-аплодують, ні-тупотять)
*добрим *правдивим
*злим *справедливим
*багатим *душевним
*хорошим *наглим
*ледачим *щирим
*заздрісним *відкритим
2.4 Фізкультхвилинка
Плиг-скок, плиг-скок! (чотири рази плигають на місці)
На білесенький сніжок.
Присідають, слухають: (присідають та підставляють руку до вуха (ніби слухають))
Чи не йде десь вовк (двічі закривають обличчя руками).
Раз – зігнуться, розігнуться (нахиляються та стають рівно, слідкуючи за осанкою),
Два – підстибнуть, потягнуться (плигають та потягуються (двічі)),
Три – в долоні плескають (тричі інтенсивно плескають в долоні),
Головою кивають (повертають голову вліво, а потім вправо (двічі)).
2.5 Бесіда
- Шановні третьокласники, чи однакове значення ви вкладаєте в слова приятель, товариш та друг? (відповіді дітей)
- Чудово! Ви всі молодці!
- Проте, запам’ятайте: Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома.
2.6 Словникова робота
Товариш – це помічник, людина, близька за поглядами, діяльністю, умовами життя.
Приятель – людина, з якою у вас добрі стосунки та близькі відносини.
Друг – людина, близька по духу, за поглядами, на яку можна в усьому покластися.
А тепер давайте зіграємо в гру
2.7 Гра «Доповнити рядок з вірша»
Умови гри: я буду зачитувати вам речення з вірша, ви доповнюєте останнє слово в кожному реченні.
Навіщо людині потрібен друг?
Чи повинні друзі сваритись,
Щоб могли ми гарно жити,
Треба вчитися… (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати… (ворогами)
І запам’ятай собі –
Друг нас виручити зможе,
У біді він … (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх –
Радість ділиться на … (всіх).
Друг нас зможе захистити
Може з класом… ( помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас… (повчати).
А як сварять всі навкруг –
Йде на захист справжній … (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга – вірним… (будь!)
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти… (не забувай)!
Знай, дружба – це велика… (сила)!
2.8 Перегляд мультфільму
https://youtu.be/CejMJjSGXN0?si=crY0oBwRawzuhUEe
- Чи були справжніми друзями пташечка та черв’ячок?
- Чому ви так вирішили?
- Як ви думаєте, у черв’ячка та пташечки було багато спільного?
2.8 «Квітка дружби»
Подивіться на цю квіточку - семицвіточку. (на дошці вивішена квітка). Вона незвичайна, бо має назву - «Дружба». У будь-якій справі потрібно дотримуватися правил. І для того, щоб дружба була міцною та приносила радість, треба дотримуватися певних правил.
Давайте спробуємо з’ясувати які можна назвати правила дружби.
( Бути щирим і відвертим;
Не обманювати друзів;
Уникати сварок;
Допомагати один одному;
Бути турботливим;
Не глузувати один з одного;
Вміти вибачати та поступатися;
Не залишати друзів в біді;
Бути чесним).
- Молодці!
2.9 Гра «Мій друг (подружка)»
Діти по черзі розповідають
про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.
3. Підсумок
- Ну що ж, ось виховна година і підійшла до кінця. Ви всі великі молодці та дуже старались!
- Запам’ятаймо правила дружби, я думаю, що вони вам знадобляться :
Не обзивай і не принижуй свого друга.
Допомагай другу в біді.
Умій розділити радість з другом.
Не смійся над недоліками друга.
Вибирай друзів за душевними якостями, а не за одягом.
Не обманюй друга ні в чому. Будь з ним чесним.
Умій визнати свої помилки і помиритися з другом.