Година спілкування для учнів 1 класів."Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти"

Про матеріал

Година спілкування.

Тема: Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти

Мета: формувати в учнів уявлення про значення дружби в житті людини, учити дітей цінувати дружбу та друзів; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями;виховувати в дітей загальнолюдські чесноти; допомогти, усвідомити значущість слова «друг».

Перегляд файлу

Година спілкування.

Тема: Дружити справа нелегка, але дружити треба вміти

Мета: формувати в учнів уявлення про значення дружби в житті людини, учити дітей цінувати дружбу та друзів; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності перед друзями;виховувати в дітей загальнолюдські чесноти; допомогти, усвідомити значущість слова «друг».

Хід заняття

  1. Організаційний момент
    1.   Вітання

Колом сонечко іде,

за собою день веде.

Станьмо разом, станьмо в колі —

станем сонечком у школі!

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

-         Перед початком роботи давайте згадаємо правила поведінки на уроці

  1. Дивлюсь і слухаю.
  2. Спочатку піднімаю руку, потім говорю.
  3. Поважаю і допомагаю.
  4. Активно працюю.
    1.   Повідомлення теми і мети заняття

-         Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина. Воно потрібне всім і дорослим, і малим.

-         Відгадайте загадку, а допоможе її відгадати шифрограма.

Що дорожче за золото, сильніше за бурі, міцніше за сталь?

Ж

А

Р

Д

Б

У

4

6

2

1

5

3

 

-         Отож, сьогодні нашу годину спілкування  ми присвятимо дружбі.

2.Основна частина

2.1 Вступне слово вчителя

-  То що ж таке дружба?

Дружба – це відносини між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив’язаності.

Д – добро

Р -  радість

У- увага

Ж- життя

Б- багатство

А- активність

-           А з чого ж починається дружба? ( з допомоги, з веселої гри, з чесності, з спільних захоплень, з приємних розмов).

-  Цінність дружби полягає в тому, що друг завжди відчуває підтримку друга. Саме тому кажуть «пліч-о-пліч», «почуття ліктя». Скільки б іграшок, книжок, розваг у тебе не було, без справжнього друга сумно і нецікаво. Адже з другом можна поділитися радістю і смутком, поговорити про все, що тебе цікавить, весело погратися.

- А зараз я хочу вам запропонувати прослухати притчу «Друзі та вовки», а потім обговорити її.

2.2 Прослуховування притчі «Друзі та вовки»

Каже ватажок зграї вовків своєму синові:

– На нашу територію лісу зайшли десять мисливців. Бери кращих вовків та прожени їх.

Повернулися вовки задоволені. І мисливців прогнали, і їх здобич собі забрали.

Через деякий час знову ватажок доручає своєму синові:

– Знову з’явилися у нас мисливці, але їх всього троє. Бери кращих вовків і прожени їх. Цього разу буде куди легше.

Повернулися вовки, побиті, без здобичі.

Дивується ватажок:

– Чому ви легко впоралися з десятьма мисливцями, а до тих трьох не впоралися?

– Та тому що ті десять були кожен сам за себе. А цього разу – троє друзів.

Ми ледве ноги винесли.

2.3 Обговорення притчі

- Ну що ж, ми всі уважно прослухали притчу. Тепер давайте проаналізуємо її.

-         Чому вовки легко впоралися з першим загоном мисливців? ( Тому що, мисливці діяли не гуртом, а кожен поодинці)

-         В якому випадку вовкам було б складніше перемогти перший загін мисливців?(У випадку, якби вони діяли гуртом)

-         Як змінилася ситуація під час виконання другого завдання? ( Прийшло всього троє мисливців, проте вони були друзями)

-         Чому вовки ледве втекли від трьох мисливців, адже раніше легко впоралися з десятьма? ( Тому що, ці троє мисливців діяли разом, та допомагали один одному)

-         Який висновок можна зробити, прочитавши цю притчу? ( Потрібно бути згуртованими та дружніми. І тоді можна справитись з будь-яким складним завданням)

2.3Гра  «Яким повинен бути друг?» 

(так-аплодують, ні-тупотять)

*добрим                   *правдивим

*злим                       *справедливим

*багатим                   *душевним

*хорошим                  *наглим

*ледачим                   *щирим

*заздрісним                *відкритим

2.4 Фізкультхвилинка

Плиг-скок, плиг-скок! (чотири рази плигають на місці)
На білесенький сніжок. 
Присідають, слухають: (присідають та підставляють руку до вуха (ніби слухають))
Чи не йде десь вовк (двічі закривають обличчя руками).
Раз – зігнуться, розігнуться (нахиляються та стають рівно, слідкуючи за осанкою),
Два – підстибнуть, потягнуться (плигають та потягуються (двічі)),
Три – в долоні плескають (тричі інтенсивно плескають в долоні),
Головою кивають (повертають голову вліво, а потім вправо (двічі)).

2.5 Бесіда

- Шановні третьокласники, чи однакове значення ви вкладаєте в слова приятель, товариш та друг? (відповіді дітей)

- Чудово! Ви всі молодці!

- Проте, запам’ятайте: Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома.

2.6 Словникова робота

Товариш – це помічник, людина, близька за поглядами, діяльністю, умовами життя.

Приятель – людина, з якою у вас добрі стосунки та близькі відносини.

Друг – людина, близька по духу, за поглядами, на яку можна в усьому покластися.

А тепер давайте зіграємо в гру

2.7 Гра «Доповнити рядок з вірша»

Умови гри: я буду зачитувати вам речення з вірша, ви доповнюєте останнє слово в кожному реченні.

Навіщо людині потрібен друг?

Чи повинні друзі сваритись,

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися… (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати… (ворогами)

І запам’ятай собі –

Друг нас виручити зможе,

У біді він … (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на … (всіх).

Друг нас зможе захистити

Може з класом… ( помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас… (повчати).

А як сварять всі навкруг –

Йде на захист справжній … (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга – вірним… (будь!)

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти… (не забувай)!

Знай, дружба – це велика… (сила)!

2.8 Перегляд мультфільму

https://youtu.be/CejMJjSGXN0?si=crY0oBwRawzuhUEe

-         Чи були справжніми друзями пташечка та черв’ячок?

-         Чому ви так вирішили?

-         Як ви думаєте, у черв’ячка та пташечки було багато спільного?

 2.8 «Квітка дружби»

Подивіться на цю квіточку - семицвіточку. (на дошці вивішена квітка).  Вона незвичайна, бо має назву - «Дружба». У будь-якій справі потрібно дотримуватися правил. І для того, щоб дружба була міцною та приносила радість, треба дотримуватися певних правил.

Давайте спробуємо з’ясувати які можна назвати правила дружби.

( Бути щирим і відвертим;

Не обманювати друзів;

Уникати сварок;

Допомагати один одному;

Бути турботливим;

Цветик-семицветик (познавательно-развлекательная игра для первоклассников) Не глузувати один з одного;

 Вміти вибачати та поступатися;

 Не залишати друзів в біді;

 Бути чесним).

-         Молодці!

 

 

 

 

 

2.9 Гра «Мій друг (подружка)»

Діти по черзі розповідають

 про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

      3. Підсумок

-         Ну що ж, ось виховна година і підійшла до кінця. Ви всі великі молодці та дуже старались!

-         Запам’ятаймо правила дружби, я думаю, що вони вам знадобляться :

Не обзивай і не принижуй свого друга.

Допомагай другу в біді.

Умій розділити радість з другом.

Не смійся над недоліками друга.

Вибирай друзів за душевними якостями, а не за одягом.

Не обманюй друга ні в чому. Будь з ним чесним.

Умій визнати свої помилки і помиритися з другом.

 

 

 

docx
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку