19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Година спілкування на тему "І я можу бути чарівником…"

Про матеріал

Мета: формувати уявлення про людські відношення в суспільстві, громадянські якості, правила культури поведінки; вчити нести добро через власні справи; виховувати бажання робити добрі справи і цінити добро.

Обладнання: малюнок дерева, прислів'я,

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування на тему:

«І я можу бути чарівником…»

 

Картинки по запросу поспішай творити добро добро

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування на тему: «І я можу бути чарівником…»

 

Мета: формувати уявлення про людські відношення в суспільстві, громадянські якості, правила культури поведінки; вчити нести добро через власні справи; виховувати бажання робити добрі справи і цінити добро. 

Обладнання: малюнок дерева, прислів’я,

Хід спілкування:

  1. Психологічний настрій.
  •  Я хочу, щоб ви сьогодні на виховній годині
  • не просто слухали, а чули,
  • не просто дивилися, а бачили,
  • не просто відповідали, а міркували,
  • дружно і плідно працювали.

2. Проблемна ситуація.

  • Погляньте на дошку. Що ви бачите незвичайного? Чому на дереві синє листя?

 

  Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому на дереві синє листя, і спробуємо виправити цю ситуацію.

  • Кожен із вас, прочитавши тему нашої години спілкування, може сказати: «І я можу бути чарівником».
  • Де можна зустріти чарівника?
  • А що вони роблять в казках? (творять добро)
  • В чому це виражається? (допомагають добрим людям, шкодять злим)
  • А ви можете допомогти людині? А завадити злу?
  • Отже, і ви можете бути чарівниками. Головне у чарівництві – творити…(добро). 

3.Робота з прислів’ями.  

-З даних слів утворіть прислів’я. Яке слово відображає зміст прислів’я?

Світ не без добрих людей.

Від добра ніхто не тікає.

Доброму всюди добре.

Добре діло твори сміло.

Добро будує, зло руйнує.

4. Робота із схемою. 

- Які слова можна утворити за цією схемою? Як ви їх розумієте?

                                  Добро

 

зичливий                 совісний            творець

Доброзичливий – бажає добра іншим .

Добросовісний чесно, старанно виконує свої обов’язки.

Добротворець – творить добро.

 

  • А тепер давайте знову повернемося до нашого малюнка. Як би ви його назвали? (Синє листячко)
  • У письменниці В.Осєєвої є оповідання, яке називається «Синє листя». Ми сьогодні з ним і познайомимося.

5. Робота над оповіданням.

Синє  листя        Валентина  Осєєва
У  Каті  було  два  зелених  олівця.  А в Олени жодного. Ось і просить Олена  Катю:
-Дай мені  зелений  олівець.  А Катя і  каже:

- Запитаю у  мами.
Приходять на  інший  день  обидві  дівчинки  в школу.  Запитує  Олена:
- Дозволила  мама?
А  Катя  зітхнула  й  каже:
- Мама-то  дозволила, а  брата я не запитала.
- Ну  що ж, спитай  ще у брата, - каже  Олена.
Приходить Катя на  інший  день.
- Ну  що, дозволив брат? - запитує  Олена.
- Брат-то дозволив, та я боюся, зламаєш  ти олівець.
- Я обережненько, - каже Олена. - Дивись, - каже Катя, - не чини, не натискай міцно, в рот не бери. Та не малюй  багато.
- Мені, - каже Олена, - тільки листочки на деревах намалювати треба та травичку  зелену.
- Це  багато, - каже Катя, а сама брови  хмурить. І обличчя  невдоволене  зробила.
Подивилася на неї  Олена  і відійшла. Не взяла олівець. Здивувалася  Катя, побігла  за  нею:
- Ну, що  ж  ти?  Бери!
- Не треба, - відповідає  Олена. На  уроці  вчитель  запитує:
- Чому  у тебе, Оленко,  листя  на  деревах  синє?
- Олівця  зеленого  немає.
- А  чому ж ти у своєї подружки  не  взяла?
Мовчить  Оленка.  А  Катя  почервоніла  як рак  і  каже:
- Я  їй давала, а вона не бере.  Подивився учитель на обох:
- Треба так  давати, щоб  можна  було  взяти. 

 

- Як би ви вчинили на місці  Оленки? Каті?

- Що ви можете сказати про Катю? (жадібна)

- Але вона давала олівець.

- Як повелася Катя під час запитання вчителя? (почервоніла)

- Що це значить? (їй було соромно, вона зрозуміла свою помилку)

- Як виправити ситуацію?

Висновок:  кожна людина  має право на помилку, але головне – вчасно її виправити і надалі  не припускатися  її.

 

 

6. Гра «Мої добрі вчинки».Робота в парах.

- Давайте виправимо ситуацію з синім листям. А як?  (Добрими справами.)

- На зелених листочках запишіть свої добрі справи і почепіть на дерево. (діти зачитують і клеять на дерево).

7. Ігрова діяльність.

- Ви закриєте очі. Я дам вам у руки предмет, а ви опишете його на дотик. (двоє учнів з закритими очима тримають іграшкове серце)

(м’який, теплий, приємний, пухнастий, ніжний)

  • Відкрийте очі. Що ви тримаєте?
  • А чи можна цими словами описати людське серце?  Чому?
  • На які справи здатна людина з таким серцем?
  • Ми можемо сказати, що в серці живе добро?
  • В схему можна добавити слово добросердечний.

8. Вчитель запалює свічу.

- Для чого людині потрібен вогонь?

- Ми говоримо зараз про добрі справи, про добре серце людини, а чому загорівся вогник?

- Чи може такий вогник горіти у серці людини?

- Вогонь – це символ тепла, доброти. Якщо ти добрий, в твоєму серці палає вогник. Нехай вогник доброти сьогодні запалає в наших серцях,  намагайтеся і надалi берегти й примножувати  добрi вчинки. Щоб вашi обличчя були завжди радiснi вiд того, що ви зробили  комусь добро.

9. Побудуй дім. ( вибрати потрібне)

- Ми з вами велика класна родина. А щоб нам добре було тут жити, знаходитися, що для цього потрібно? Мені потрібна любов. А вам? (будуємо будинок)

любов

зло

тепло

заздрість

 

доброта

байдужість

повага

хитрість

турбота

порозуміння

 

   - Ми з вами  побудували будинок у якому нам буде  добре жити.  

       Зберіть в свої долоні  все тепло, всю доброту.  Відчуйте це тепло.   

      Нехай воно завжди буде з вами і діліться  ним з іншими.        

 10.  Гра  «Кубування»
(Вчитель заздалегідь виготовляє куб. На кожній із граней написано одне з питань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані).
Запитання:
1. Кого ти вважаєш в класі самим добрим?
2. Ти робив колись добро? Розкажи історію.
3. Яка людина, на твою думку, називається доброю?
4. Заспівай пісню або розкажи вірш, прислів’я про добро.
5. Чи варто творити добро?
6. Розкажи історію, коли тобі хтось зробив добро?

Пісня ( відеоролик) «Дорога добра»

11. Підсумки.

- Скільки чарівного ми сьогодні з вами зробили? (в серці запалили вогонь доброти, побудували будинок доброти, виправили помилку з синіми листочками)

- Так може бути звичайна людина чарівником? (вертаємося до схеми: доброзичливий, добросовісний, добротворець, добросердечний)

- Закiнчуючи виховну годину, хочу побажати вам стати добрими людьми, нехай промениться доброта у ваших очах, а iз серця струменить спiвчуття, милосердя, повага до людей. Нехай вашi вчинки і ваше ставлення до людей завжди будуть позитивними.

 

docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку