Година спілкування на тему: «Конвенція про права дитини. Правова захищеність дітей»

Про матеріал

Годину спілкування можна проводити з дітьми початкових класів. У доступній для них формі знайомимо їх із правами та обов'язками.

Перегляд файлу

                 Тинненська ЗОШ І-ІІІст.

 

 

 

Година спілкування на тему:

‘’Конвенція про права дитини. Правова захищеність дітей.’’ 

 

 

                                                        Підготувала вчитель

                                                           початкових класів

                                                                       Корінець.О.І.

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційна частина

- Розпочати наш урок я хочу віршем відомого українського поета В.Симоненка  ‘’Ти   знаєш, що  ти людина?’’

Ти знаєш, що ти людина?  

Ти  знаєш про це чи ні ?

Усмішка твоя- єдина ,

Очі твої – одні.

Більше тебе не буде

Завтра на цій землі.

Інші ходитимуть люди,

Інші кохатимуть люди-

Добрі, ласкаві і злі.

Сьогодні усе для тебе:

Озера, гаї, степи .

І жити спішити треба,

Кохати спішити треба-

Гляди ж, не проспи.

Бо ти на землі  Людина ,

І хочеш того чи ні-

Усмішка твоя єдина,

Мука твоя- єдина ,

Очі твої – одні.

У своєму вірші поет говорить про неповторність  кожної людини.

Кожен із вас- особистість, і саме такої людини, як ви, немає на землі і не може бути. Кожна людина є єдиною та унікальною. Ви говорите по-різному , по-різному думаєте і висловлюєтесь, мирно живете, іноді сперечаєтесь, але завжди повинні пам'ятати, що всі люди на землі мають однакові права.

-А що таке право ?

(Право- це система обов'язкових для всіх, формально визначених правил поведінки, які встановлюються або дозволяються державою.)

- Дитина, як і кожна людська істота, від  народження має право.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-Отже, сьогодні на уроці ми перевіримо, як ви знаєте свої права і які у вас є обов'язки. Готуючись до цього уроку, ми   підготували   виставку   малюнків ’’Права дитини в малюнках’’ Молодці, діти, ви гарно попрацювали.

ІІІ. Основна частина.

-Про перше і найголовніше право ви дізнаєтесь, коли  послухаєте вірш ‘’Дитя моє’’.

Дитя моє! Бог дав тобі життя ,

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі, малесенький громадянин,

Бог дав закони нашому народу.

Від дня народження, від  іменин-

Він твій , цей світ широкий за вікном,

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото-блакитним знаменом

Своєї  Української  Держави.

-Отже, перше, найголовніше- це право на життя. (Вішаю малюнок.) Яке ж наступне право, ви  дізнаєтесь, коли  відгадаєте загадку :

Як маленьке немовля

У світ двері відчиня,

То дарують йому слово,

Слово це його… ім'я.

-Ми маєм право на ім'я,

І ти, і він, і ми ,і я.

У кожного  воно своє,

До того ж зміст у нього є (Малюнок).

-А зараз ми проведемо вправу ‘’Знайомство’’ де ви назвете своє ім'я і розкриєте його значення, оскільки усі імена  означають кращі риси характеру.

Софія- мудра

Ірина –мир

Олександр-мужній

Віктор- переможець

Віталій-життя

Дмитро-хлібороб

Олексій- захисник

Анастасія – переселення

-А про які  риси характеру говорять ці імена :Помагайко, Поспішайко,

Невмійко ?

-Перестав букви, щоб утворилось ім'я хлопчика. (Траса  -Тарас ), Тонна- Антон, Норма –Роман.

 У нашій країні згідно із статтями Сімейного і Цивільного кодексу по досягненні 16 років громадянин України має право змінити своє ім'я.

Ім'я змінити можна, але не можна змінити людей, які дали тобі життя.

Хто це? Правильно ви маєте право виховуватись у сім'ї.

- Розкажіть про свою сім'ю .

1.Розкажу вам, друзі, я,

Що таке моя сім'я.

Разом дружно проживаєм

І пісні про це співаєм.

Люба матінко моя,

Як пишаюсь нею я!

В неї руки золоті,

Серцем кожного зігріє.

Тато сильний і завзятий,

Він господар в нашій хаті:

Все майструє, все ладнає,

Бо до цього хист він мяє.

Дід і бабця у пошані-

Вони праці ветерани,

Всіх онуків міцно люблять

І, як пташенят голублять.

Є у мене сестра й брат,

І я цьому дуже рад.

Всіх їх дуже люблю я.

Знайте,-це моя сім'я.

2.-У сїм'ї ми маємо право

На добре харчування,

Від того що і як їмо

Залежить і здоров'я і  навчання,

І дуже корисно для нас вживати вітаміни,

Бо це впливає на здоров'я кожної дитини.

3.- Вітаміни добра справа,

Це доказує наука .

Харчування повноцінне

Для дитини незамінне.

Вітамінів як дадуть-

Діти всі умить ростуть.

- Як ви думаєте, про яке  право розповідали діти ?

Наша держава піклується про ваше здоров'я. Ви безкоштовно харчуєтесь в школі?! Хто керує школою ? Отже, дитина має право на освіту і обов'язок держави- забезпечити доступну для кожної дитини обов'язкову освіту.

4.Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть.

-А ким ви мрієте бути? Отже, різних професій багато. Спробуйте здогадатися про яку з них ітиметься.

 

1.Хто завжди по полю ходить?

Хто пильнує за зерном?

Провіряє перші сходи,

Це, звичайно ..(агроном)

2.Дітвору він добре знає,

Її щедро пригощає,

Бо уміє готувати,

Ще й уміє подавати.(Кухар)

3.Цей робітник доторкнувся хмарини.

Дім нам будує- не знає й хвилини.

Рівно виводить він стіни в будові,

Кран є підйомний напоготові.(Будівельник)

-Отже, це було право на працю.

Фізкультхвилинка

                              Трішки ми попрацювали,

                               Наші сили підупали.

                               Отже, слід нам відпочити,

                              Знову сили відновити.

-Яке право ми щойно використали?

Відпочинок дуже важливий для організму,

                            Якщо ж погано стане вам-

                            Батьки заб'ють тривогу.

                           Для цього право є у нас

                           На медичну допомогу.

Вірш-додаванка:

Піднялясь темперетура-треба випити… (мікстуру)

Тож, коли ти захворів, то звернись до…( лікарів)

Руки, ноги поламав- до травматолога ти ..(попав)

Заболіла голова- терапевт..(допомога)

Щось з здоров'ям негаразд- то швидка приїде..(враз)

Щось животик заболів –дуже довго він не ..(їв)

Тиск піднявся, мучить втома – відпочити треба ..(вдома)

-Дивно,  якась телеграма . Послухайте її зміст.

-Прошу допомогти! Рак-неборак прогнав мене з хатки. Коза-дереза.

-Яке право порушено?

І ще про одне право ви дізнаєтесь, коли побудуєте речення.

 

 

 

 

,

 

 

 

-Це звичайно, не всі права, які з них ви ще знаєте?  А які у вас обов'язки?

     Потреба у особистому захисті дитини була проголошена у Декларації, у Конвенції, у Законі про охорону дитинства, у Конституції.

Давайте вияснимо,  що таке декларація, конвенція, закон, конституція.   

       Декларація- це документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей.

У 1959р. було прийнято ‘’ Декларацію прав дитини''.

                         Декларація- це просто,

                         Оголошення всіх прав.

                         Є права  і в дітей, звичайно,

                         Треба, щоб усяк їх знав.

Конвенція- головний міжнародний документ щодо захисту дітей. У 1989р. всі країни світу підписали   ‘’Конвенцію прав дитини’’, вона має 54 статті, написані шістьма мовами.

                Книга прав дитини – це закон,

                Вона називається Конвенція ООН.

Закон- документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади. На основі Конвенції   Україна у 1991р. прийняла Закон  ‘’Про охорону дитинства’’.

Конституція -це Основний Закон, де записані всі права та обов’язки громадян України. Від Конституції залежить щастя й доля нашого народу й кожної людини.

-Сьогодні ми говорили про права дитини, які записані в Конвенції. Зараз перевіримо чи добре ви запам’ятали. Отже, тест .Правопорушення серед казкових героїв.

Тест

1.Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби і кидаючись у погоню за Зайцем?

а) так

б) ні

в) у нього не було іншого виходу.

 2. Казка О. Толстого « Золотий ключик або  Пригоди Буратіно’’.Які персонажі займалися в казці шахрайством?

а) пудель Артемон і папа Карло

б) Буратіно і Мальвіна

в) Кіт Базіліо і лисиця Аліса

3.Чи скоював якесь правопорушення Кіт у чоботях?

а) так

б) ні

в) залежно від того, під яким кутом зору подивитися

4.Який злочин учинив Кощій Безсмертний проти Васелини  Прекрасної?

а) шахрайство

б) викрадення

в) розбій

г) хуліганство

д) вбивство

5. Чи порушив Буратіно закон своїм небажанням вчитися?

а) ні

б)так

в) це його особлива справа

6. Казка Г.К. Андерсена ‘’Снігова королева’’ який злочин учинила Снігова Королева?

а) хуліганство

б) вбивство

в) шахрайство

г) розбій

д) викрадення

7.Чи порушували права Колобка баба та дід?

а)ні в якому разі

б) так, порушували

в) дорослі завжди праві

8. Хто із звірів у мультфільми ‘’Ну, постривай’’  виконував роль міліціонерів?

а) мамонти

б) ведмеді

в) носороги

г)слони

д) черепахи

9. Хто із тварин у казці ‘’Колобок’’ учинив найнебезпечніший злочин?

а) вовк

б) лисиця

в) ведмідь

г) слон

10. Який злочин учинив вовк у казці ‘’Вовк і семеро козенят’’?

а) вбивство

б) хуліганство

в) викрадення

11. Яке право порушив Іван-царевич у казці ‘’Царівна-жаба’’?

а) вільно висловлювати думку

б) на навчання

в) на власність особистих речей

12.Які правопорушення скоїла Лисичка у казці’’Котик і півник’’?

а) хуліганство

б) вбивство

13. Які порушення  закону в діях мачухи по відношенню до Попелюшки в казці Ш. Перро’’Попелюшка’’?

а) любов та повага батьків

б)право на життя

в)примушення до тяжкої праці

Самостійна робота (завдання на листочках)

Розв’язування проблемних ситуацій

1 а) Як ви зустрінете у своєму класі дитину-інваліда ?

а) Не покажете своєю поведінкою, що відрізняється від вас, будете їй допомагати.

б) Не будете з нею спілкуватися взагалі.

в) Спілкуватиметесь, але не завжди, тому що вона не така як ви.

2 б) Як ви вчините, якщо ваш однокласник боїться лікувати зуби, робити щеплення?

1. Не звертаєте уваги.

2.Глузуєте з нього.

3. Заспокоюєте, намагаєтесь пояснити, що це необхідно для здоров’я.

 

3 в) Якщо ви захворіли, то маєте право:

-Не відвідувати школу під час хвороби,

-На безкоштовне медичне обслуговування,

-Вимагати від батьків виконання  усіх бажань.

Весела хвилинка. Вірш А. Костецького  ‘’Чемний герой.’’

                                                Чемний герой

           Вітька третьокласник крокує додому

           Героєм таким, що не снилось нікому.

           Аж раптом Вітькові на зустріч-першак.

           Всміхнувся Вітько і промовив ‘’Так-так!’’

           І, випнувши груди, підходить до нього.

           -Гей ти, треба старшим давати дорогу!-

            І хлопця малого портфелем як лясне!

            Аж всівся на землю малий першокласник…

            Вітько реготнув: ‘’Так і треба, щоб знав!’’

                І далі по вулиці покрокував.

           -Чи можна Вітька назвати героєм? Чому ?

            Які права порушив Вітько?

Тест ‘’Чи добре знаю я свої права?’’ Ставте номер відповіді і знак плюс, якщо це право записане в Конвенції, якщо ні-мінус.

1.Усі діти мають право на любов і турботу.

2.Усі діти рівні у своїх правах.

3.Кожна дитина має право їсти тільки цукерки, морозиво, чіпси.

4.Усі діти мають право на повноцінне харчування.

5.Усі діти мають право  відмовлятись від обіду.

6.Усі діти мають право на освіту.

7.Усі діти мають право на дозвілля і відпочинок.

8.Кожна дитина має право одержувати  сніданок в ліжко.

9.Кожна дитина неповинна мити посуд.

10.Усі діти мають право на здоров'я та медичну допомогу.

11.Діти мають право на інформацію.

12.Жодна дитина не повинна прибирати власну  кімнату.

13.Діти мають право висловлювати свої погляди.

14.Кожна дитина має право мати вдома  песика або котика.

15.Кожна дитина має право на життя.

Підсумок уроку.

(Повторюємо всі права за таблицею ).

                 Пам'ятайте, любі діти,

                В злагоді потрібно жити.

                А обов'язки й права-

                 Це усьому голова.

(Активним учням-наклейки з словами   ‘’Молодець!’’  ‘’ Добре!’’)

 

 

 


 

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку