Година спілкування "Пригоди маленьких зубчиків"

Про матеріал
Мета: створити умови для ознайомлення з основними правилами чищення зубів, аналізу вчинків героїв твору, сприяти розвитку вміння слухати співрозмовника, вихованню кращих моральних рис.
Перегляд файлу

                                                        Година спілкування

                                      Пригоди маленьких зубчиків

   Мета: створити умови для ознайомлення з основними правилами чищення зубів, аналізу вчинків героїв твору, сприяти розвитку вміння слухати співрозмовника, вихованню кращих моральних рис.

   Обладнання: таблиці, виставка книг, кольорові олівці, шаблони, альбом.

                                             

                                                 Хід заняття

І. Етап орієнтації

  Вихователь.

                       Доброго здоров’я,діти, доброго вам дня.

                       Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

                       Хай сміється мирне небо і дивує світ.

                       А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

                       Бо здоров’я, любі діти, в світі головне,

                       А здорових і веселих – щастя не мине!

ІІ. Етап повідомлення теми та мети заняття.

 Вихователь. Тільки здорова людина може бути щасливою і радісною. Ми поговоримо про здоров’я.

 Що таке здоров’я?

 Діти. Здоров’я – це спорт, особиста гігієна, правильне харчування та свіже повітря.

Вихователь. Любі діти, ми побуваємо в гостях у маленьких зубчиків. Вони розкажуть нам дивні історії, які з ними відбулися. Нашим завданням є: розглянути правила догляду за зубами, правила їх чищення, створити малюнок, прекрасної казкової героїні, проаналізувати уривок з посібника «Нові пригоди Бобра»

 ІІІ. Етап організації виховної діяльності

  Вступна бесіда

    Для того, щоб бути здоровим, необхідно правильно харчуватися. Їжа – це будівельний матеріал. До складу продуктів харчування входять білки, жири і вуглеводи. Всі ці речовини дуже потрібні, щоб жити і рости. Що допомагає вам подрібнювати їжу?

   Розповідь про будову зуба та розгляд таблиць.

     Давайте познайомимося з будовою нашого зубчика. ( Розгляд таблиці).

  Так виглядають зуби у тих, хто про них піклується. А ваші зуби такі ж гарні? Щоб переконатися в цьому візьміть дзеркальце,яке лежить перед вами на парті. Роздивіться зуби. Якого вони кольору? Зуби прикрашають обличчя, забезпечують чіткість вимови. Біла частина зуба називається коронкою, решта зуба захована в яснах. Ця частина зуба називається коренем, який міцно утримує зуб у щелепі. Як же виглядає зуб зсередини? ( Розгляд таблиці ).

   Це емаль – біла та дуже міцна частина зуба. Під нею розміщений дентин – жовта частина зуба, більш м’яка, ніж емаль. Далі розміщена пульпа. Тут знаходяться нерви та кровоносні судини.

    Завдяки нервам зуб відчуває тепло та холод. Цементна речовина - м’яка тканина, що покриває корінь.

      Розповіді учнів ( у підготовлених раніше костюмах зубчиків)

 1-й учень. Я – маленький зубчик. Хочу розповісти вам про те, яку важливу роботу ми виконуємо. Я та мої братики подрібнюємо їжу. Без нас не може бути нормального травлення.

 2-й учень. А у мене є інформація про те, що нас в родині аж 32 братики. 16 – на верхній щелепі та 16 – на нижній. Всі ми маємо різну форму та виконуємо різну роботу.

 3-й учень. Спереду в роті людини знаходяться мої братики. А звуть їх різці ( по чотири на кожній щелепі ). За їх допомогою ви зможете легко відкусити яблуко чи перегризти морквинку.

 4-й учень. На допомогу різцям приходять клики. Вони допоможуть відкусити щось тверде. А позаду їх корінні зуби. Їх завдання – перетирання їжі.

  Вихователь. У людей зуби виростають двічі. Перші, молочні зуби, після шести років вони замінюються постійними.

  Робота за уривком з твору «Наші пригоди Бобра»

  Слухання уривка.

   Бобер розчинив різьблені двері і застиг на порозі від несподіванки. У хоромах коївся такий безлад, що буря з ураганом позаздрили б такому розмаху. Одні братики про щось голосно сперечалися, підстрибуючи від нетерплячки на місці, інші бігали навздогін, а треті мирно сопіли в куточку.

   Бесіда за уривком.

   Вихователь.

   Ви прослухали уривок, спробуйте дати відповіді на такі запитання:

    Чому безлад творився в теремку?

    Чи знаєте ви, що то за тварина бобер? Чому в нього міцні зуби?

Інформація про бобра.

    Дитина. Бобер – найбільший серед гризунів звір. Озброєний він двома десятками зубів, однак активно працює він лише чотирма великими, різцями яскраво – оранжевого кольору. Решта 16 зубів слугують для подрібнення їжі. Різці відокремлені від ротової порожнини особливими виростами губ, що дає змогу тварині гризти під водою. На верхній і нижній щелепах – по парі  масивних зубів-різців, якими бобер може відгризти від стовбурів дерев стружку завтовшки понад пів сантиметра. У бобра і у всіх інших гризунів кожен день сточуються і знову ростуть зуби.

Весною живиться здебільшого зеленою корою та гілками, улітку – листками і пагонами рослин, а також водяною рослинністю. Восени у харчовому раціоні тварини помітно зростає частка кори дерев, оскільки настає період заготівлі кормів на зиму. Темпи роботи у бобра в період заготівлі кормів досить високі: наприклад, осику товщиною 6-8 см «зрізує» за 3-5 хв.

     Бесіда про правильне харчування?

Діти, що потрібно робити, щоб зуби були здорові?

( До класу заходить хлопчик з солодощами)

Вихователь. Що це трапилось з тобою хлопчику? Може, ти захворів?

Хлопчик. У мене зубки болять.

Вихователь. А що ти любиш їсти?

Діти. Солодощі.

Вихователь. Які поради дамо хлопчику?

Діти. Цукерки та інші солодощі тобі не друзі!

Хлопчик. А хто справжні друзі?

Діти. Овочі та фрукти.

Вихователь. Від надмірного вживання цукру зуби псуються. Цукор є основною причиною хвороби карієс.

Малювання казкової героїні, яка любить їсти солодощі (під музику )

 Показ кращих робіт.

    Знайомство з правильним чищенням зубів.

   Вихователь. Що корисно для зубів?

   Діти. Їсти ягоди та фрукти.

    Вихователь. Діти, як треба чистити зуби? Давайте подивимося, як наші братики-зубчики будуть  чистити умовно зубки. ( Розгляд таблиці.) Як треба чистити зуби?

     Діти. Почистити верхні зубки знизу вверх, тоді зліва направо. А щоб зсередини вичистити, треба повернути щіточку стоячи. Почистити нижні зубки. Треба правильно водити щіточкою. Переміщувати щітку слід  дуже короткими рухами. ( Чистять умовно зубки.) Треба використовувати невелику кількість гарної зубної пасти ( величиною з горошину ). Через 4-5 місяців щіточку замінити на нову.

     Практична робота.

     Гра «Так чи ні»

     Вихователь. Діти, уважно слухайте те, що я казатиму, і якщо сказане мною – корисне для людини, кажіть «так», а якщо шкідливо – «ні».

      1.Їсти більше овочів і фруктів. (Так.)

      2.Надзвичайно полюбляти цукерки, торти і тістечка.( Ні.)

      3.Перевіряти зуби у лікаря. (Так.)

      4.Мити овочі та фрукти перед вживанням. (Так.)

      5.Інколи чистити зуби. (Ні.)

      6.Розмовляти під час їжі. (Ні.)

      7.Двічі на день чистити зуби. (Так.)

         Правила догляду за зубами (Робота в групах)

      Вихователь. Увага! Допоможіть героям-зубчикам скласти правила догляду за зубами. Складіть з даних слів ці правила.

      1.Не ображайте нас, не гризіть тверді цукерки, цукор та горішки.

      2.Після гарячого не беріть одразу до рота холодного та навпаки.

      3.Полощіть рот теплою водою після їжі.

        4.Щіточку після користування прополощіть.

        5.Зберігайте щітку в соляному розчині.

        6.Чистіть зуби двічі на день: вранці та ввечері.

         Вихователь. Давайте дотримуватися цих правил.

         Лікар. Стан зубів слід перевіряти в лікаря не менше як двічі на рік. Якщо зуб заболів , треба негайно лікувати. Люди, які втратили зуби, погано пережовують їжу. А це спричиняє захворювання шлунка й кишечника. Ось чому треба берегти зуби, доглядати за ними.

Підведення підсумку виховної години.

           Бесіда

          Вихователь. Чого ж ми навчилися?

          Знати себе – це вміти себе берегти. Коли не навчитися цього з дитинства, можна втратити найголовніше – здоров ̓я, а з ним радість.

            Знайомство з виставкою книг.

           Вихователь.

           Перед вами виставка книг, з яких діти готували цікаві повідомлення. Це –

«Енциклопедія про все на світі», «Велика  енциклопедія школяра», «Енциклопедія тварин». Познайомитися з ними можна в шкільній бібліотеці.

             Рефлексія.

           Вихователь.

Всі візьміться за руки, тричі потисніть їх і скажіть: «Всім! Всім! Всім! Всього найкращого!»

     

 

 

                                                              

 

 

 

 

   

docx
Додав(-ла)
Столярчук Майя
Додано
1 травня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку