Інтегрований урок з предметів: українська мова, дизайн і технології "Сербська казка "Жбан меду".Виготовлення предметів об’ємної форми

Про матеріал

Інтегрований урок з предметів: українська мова, дизайн і технології. Тема уроку "Сербська казка "Жбан меду". Робота з пластичними матеріалами. Виготовлення предметів об'ємної форми"

Перегляд файлу

Теми інтегрованого уроку з предметів:

Українська мова. Сербська казка «Жбан меду».

Дизайн і технології. Робота з пластичними матеріалами. Виготовлення предметів об’ємної форми.

Мета: знайомити учнів з сербською казкою «Жбан меду», учити виразно інтонувати казку, правильно читати за особами, аналізувати казкові сюжети, розкривати мотиви вчинків дійових осіб, риси їх характерів; вчити виготовляти посуд з пластиліну; розвивати зв’язне мовлення, фантазію, охайність в роботі з пластичними матеріалами; збагачувати словниковий запас, виховувати почуття дружби, доброзичливого ставлення до людей, працелюбність.

І. Емоційне налаштування на урок

 

  1. Вправа «До успіху».

-      Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб працювати на уроці гарно і виконати всі завдання, будьте старанні та уважні.

 

  1. Вправа «Очікування»

-      До якого уроку приготувалися?

-      Чому ми вчимося на цьому уроці?

-      А чи знадобиться вам у житті уміння читати?

-      Що кожен з вас очікує від сьогоднішнього уроку? (Буде цікавим, веселим, повчальним)

-      Сьогодні до нас на урок завітало яскраве сонечко. Кожним своїм промінчиком воно висловило свої очікування.

-      Воно сподівається, що цей урок навчить вас правильно читати, характеризувати дійові особи; висловлювати свою думку, працювати в групах та парах, збагатить словниковий запас)

-      А я очікую, що наш  урок цікавим буде,

Бо читати люблять усі люди!

І дорослі, і малі,

І, звичайно, школярі.

Будемо ми працювати

Й руку вправно піднімати,

Щоб почути укінці,

Що всі діти молодці.

-       Сонечко, сьогодні буде спостерігати за всіма дітками і подарує найкращим учням свою усмішку.

 

  1. Складання асоціативного куща.

-      Деякі сонячні промінчики розсипалися буквами. Давайте зберемо їх і прочитаємо слово.

-      Які асоціації у вас виникли, коли ви прочитали слово «казка»? (народна, авторська, добра, бабуся, мама, книга, школа, дитинство, чарівна, цікава)

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1. Вступне слова вчителя

-      Немає на цілій планеті дитини, яка б не любила казки. Та дорослі їх теж люблять. Вони їх читають і розповідають своїх дітям. Казки бувають різні: про тварин, про чарівників, про злодіїв. У казках розмовляють тварини і перетворюються на різні предмети. Казка – це справжня скарбниця.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

У казку сьогодні ми зробимо крок.

Із казкою ми вже стрічались не раз.

І знову вона завітає у клас.

 

  1. Гра «Так чи ні?».

-      Яку тему ми зараз вивчаємо? (народні казки)

-       Які народні казки знаєте?  

-      Зараз я перевірю, як ви уважно читали ці казки. Пограємо у гру «Так чи ні». Я вам буду читати фрази із казок. Якщо буде помилка у змісті, покажіть мені червоний сигнал, а якщо помилки немає – зелений.

Жили собі дід та баба і дожилися вже до того, що й молока нема.

Розсердився горобець. Полетів до вівці.

Украла собі лисичка-сестричка півника.

А собака як ухопив, так увесь хвіст і відкусив.

Купався багатий крамар у озері.

Віддай мені коня за найкращого вола.

Жила-була десь за трьома морями кмітлива дівчина.

Привезли дівчину до царя.

-      Які помилки знайшли?

 

  1. Гра «Чарівна скринька»

-      Молодці, діти, уважно читали. Але, як у казці, я хочу провести ще одне випробування. У мене є чарівна скринька, де зібрались казки. Давайте спробуємо їх впізнати.

-      Скринька відкривається – казочка з’являється. (Борошно, коза, курочка, билина, баран, голка, сито, качечка, зайчик, веретено, голуб, вогонь)

 

  1. Робота з прислів’ями.

-      Чому вчить ця казка? (Постійно вчитися, розвиватись, виявляти кмітливість при виконанні завдань.)

-      Які прислів’я передають основну думку цієї казки? (Мудрим не вродився, а навчився. Перед розумом і сила поступається. Розум за гроші не купиш. Мудрість – велике багатство.)

 

  1. Робота з деформованим прислів’ям.

-      Давайте прочитаємо прислів’я про казку. (Казка – вигадка, та в ній щось повчальне, зрозумій.)

-      Кожна казка вчить, як на світі жити. Звертає увагу на ті недоліки, з якими людині треба боротися. Хто зможе їх назвати? (лінощі, заздрість, брехливість, злість)

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

  1. Гра «Додай словечко»

-      Сьогодні ми познайомимось ще з однією казкою, героями якої є звірі. А які, ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадки.

Гострі зуби, сильні лапи

Дуже схожий па собаку,

І полює дуже ловко,

Що, впізнали, друзі? (вовка)

 

У кущах вона ночує

І на зайчика полює.

Вся руденька ця сестричка,

А зовуть її. (лисичка)

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

-      Сьогодні ми вирушимо до Сербії, яка знаходиться в Європі. Усна народна творчість цієї країна сповнена цікавими казками. Ми познайомимось із  казкою, головними героями якої є вовк і лисичка.

-      У якій  українській народній казці ми зустрічали цих героїв?

-      Давайте розкажемо про них.

-      Прочитайте уважно речення. Серед запропонованих слів розшукайте ті, які характеризують лисицю. (Лисиця – сіра, жадібна, добра, хитра, руда, підступна.)

-      А яким частіше виступає вовк? (Вовк – хитрий, лагідний, злий, сірий, голодний, довірливий.)

-      Сьогодні ми дізнаємось, якими рисами наділив цих героїв сербський народ.

ІV. Робота над змістом уроку.

 

  1. Робота в групах. Складання сенкану.

-      Давайте складемо сенкан про наших героїв.

Предмет – лисичка.

Опис –жадібна, руда.

Дія – дурить, краде, обманює.

Відношення – Нам не подобається вона.

Узагальнення – хитрунка.

 

Предмет – вовк.

Опис – сірий,  голодний.

Дія – суне, полює, довіряє.

Відношення – Нам дуже жаль його.

Узагальнення – хижак.

(Словничок: жадібна, руда, хитра, підступна, сірий, голодний, злий, довірливий, суне, бреде, краде, дурить, обманює, полює, виє, жалію, засуджую, подобається, не подобається, хитрюга, хижак)

 

  1. Фізкультхвилинка

-      У країні казочок

Жили лисичка і вовчок…

-      Давайте відпочинемо разом з ними.

 

  1. Робота із скоромовкою.

-      Лисичка и вовчик прийшли до нас сьогодні на урок. Давайте про них вивчимо скоромовку.

Лисеня і вовченя

Їли ласощі щодня.

Кожен мав велику ложку,

Горщик порожнів потрошку.

-      Прочитаємо її хором повільно.

-      Читаємо і збільшуємо темп.

-      Читаємо швидко.

-      Чому я використала скоромовку такого змісту? (Тому що казка теж буде про ласощі)

 

  1. Ліплення посуду із пластиліну.

-      Казка, з якою ми познайомимось, називається «Жбан меду».

-      Джбан (дзбан), це глиняний, дерев’яний або металевий посуд для води, молока.

-      Давайте з вами спробуємо виліпити із пластиліну такий посуд.

-      Скатайте в долоньках кульку, надайте їй форму груші. Притисніть зверху, щоб утворився глечик. Скачайте ковбаски, прикладіть їх до глечика і надайте їм форму вушок. 

-      А тепер спробуємо виліпити жбан із джгутиків.

 

  1. Передбачення.

-      Чи можна з назви дізнатися, про що піде мова у цьому творі? (Мабуть, про мед)

-      Кого вважають найбільшим любителем меду? (ведмедя)

-      А сьогодні ми дізнаємося, хто ще любить ласувати медом?

 

  1. Складання казки за опорними словами.

-      Перш, ніж почнемо читати, давайте спробуємо самостійно скласти казку про лисичку та вовка.

Жили разом у дружбі.

Вкрали жбан меду.

Полягали спати.

Лисиці скортіло меду.

Жбан порожній.

І ну сваритися.

-      Коли прочитаємо казку, то дізнаємось, чи здійснилися наші передбачення.

 

  1. Словникова робота

-      У тексті зустрінуться такі слова.

-      Спробуйте пояснити їх за допомогою слів, близьких за значенням. (Грубка – пічка. Скортіло – захотілося.)

-      Яке слово не пояснили?

 

  1. Технологія «Кубування»

-      З’ясувати, що таке припічок, нам допоможе цей кубик.

-      Працювати будемо в групах. Обираємо колір.

-      Подивіться своє завдання. (Зелений – порівняй, синій – опиши, коричневий – склади речення, фіолетовий – доведи, жовтий – асоціації, червоний – розтлумач.)

 

  1. Читання казки вчителем до слів «Почув вовк та й каже…»

 

  1. Бесіда за змістом частини казки.

-      Чи справдились передбачення?

-      Як жили герої казки?

-      Що вони вкрали?

-      Що надумала лисиця?

 

  1. Розвиток зв’язного мовлення.

-      А вам цікаво, що було далі?

-      Пропущену частину спробуємо розповісти за схемою. Народні казки часто мають таку будову. Давайте перекажемо  казку, використовуючи повтори. Наступних «хрещеників» будемо називати «Половинкою», «Остаточком».

-      Чому лисичка дала такі імена?

  1.  Читання казки до кінця.

- Лисиця з’їла весь медок, та на цьому її хитрощі не завершились. Читаємо продовження казки «естафетою».

 

13. Аналіз змісту.

 -  Чому не спала лисиця? (Хотіла обдурити вовка)

 - Як вона вирішила знайти винуватця? (Запропонувала лягти на сонці)

 - Як їй вдалося перехитрити вовка? (Намастила вовку живіт медом)

 - Чому вона знову змогла перехитрити вовка? (довірливий)

 - Чи схожі вовк і лисиця із сербської казки на вовка та лисицю в українській казці?

 - Чим саме?

 

14. Робота в групах

- Незнайко теж прочитав цю казку, але наробив багато помилок, спробуйте їх знайти. (Це було тоді, коли ведмідь (вовк) та лисиця жили разом у дружбі й злагоді. Якось вкрали жбан меду, поставили (сховали) в комірчину та й полягали спати. Вовк умостився на лавці під грубкою (припічку), а лисиця – на припічку (лавці під грубкою). От лисиці захотілося (скортіло) меду. Вона нетерпляче постукала (забила) хвостом по лавці.

 

15.  Вибіркове читання.

- Я сподіваюсь, що ви уважно читали казку, тому пропоную зайнятися пошуком. Знайдуть у тексті речення, які починаються з таких слів. (Це … Якось … Невдовзі … Хитра … Пішли … Вранці … Швиденько …)

- Молодці.

 

  1.  Розвиток діалогічного мовлення. Гра «Телефонна розмова».

-      Чи можемо сказати , що вовк і лисичка справжні друзі?

-      Чи бувають між людьми такі стосунки, як у казці?

-      Чому навчила ця казка? (Справжній друг не підставляє, а виручає, допомагає. Потрібно вибирати друзів тільки тих, кого добре знаєш.)

-      Я сподіваюсь, що у вас є дуже багато друзів і ви ніколи з ними не вчинете так, як це зробила лисичка.

-      Я зараз я пропоную зателефонувати своїм друзям, які ще не читали цю казку і розповісти про неї.

V. Домашнє завдання

-      Вдома ви прочитаєте цю казку і перекажете її. 

VІ. Рефлексія

-      Яку казку прочитали?

-      Хто автор цієї казки?

-      Хто головні герої?

-      Чи сподобалась вам казка?

-      Чому вона навчила?

-      А чи справдились ваші очікування від сьогоднішнього уроку?

  1. Гра «Закінчи речення». Технологія мікрофон.

-      Закінчіть речення. Я пропоную висловлювати свої думки у цей чарівний мікрофон. (На уроці мені найбільше сподобалося… Я навчився… Я дізнався … Мені б хотілося ще…)

 

 

docx
Додано
5 травня
Переглядів
93
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку