Година спілкування "Про дружбу і товаришування"

Про матеріал
Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування – важливих показників вихованості учнів; формувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити недоліки у своїй поведінці й виправляти їх; виховувати культуру спілкування, колективізм.
Перегляд файлу

Година спілкування

      Тема: « Про дружбу і товаришування»

      Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування –

                  важливих показників вихованості учнів; формувати в учнів

                  звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити недоліки у      

                  своїй поведінці й виправляти їх; виховувати культуру спілкування,

                  колективізм.

Обладнання: ілюстрації, записи на дошці, книги В.Сухомлинського

Вихователь. Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу і товаришування. Товаришування, дружба – взаємини між людьми, які міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома.

Василь Сухомлинський писав: « Діти живуть своїми уявленнями про добро та зло, честь та безчестя, достоїнства людини; у них свої критерії краси, у них навіть свій вимір часу».

      Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же першим скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити. Товариськість, дружба – важливі показники вихованості учнів. У вашій поведінці багато спільного, але є й відмінність. У колективі потрібно бути скромним. Легко, радісно жити пліч-о-пліч з тими, хто не акцентує уваги на невдачі інших, не хизується своїми успіхами.

Діти! Глянемо на дошку і будемо відповідати на запитання.

  •          Як ви гадаєте, що саме людина шукає в друзях?
  •          Які якості ви найбільше цінуєте в другові?
  •          Чи можливі суперечки і незгоди між друзями?
  •          Про які якості друга йдеться у прислів’ях: « Не той друг, що лащиться, а той, що печалиться», « Друзі пізнаються у біді»?

Вихователь. Хочу доповнити ваші відповіді. Культуру взаємин у колективі характеризує скромність, доброзичливе ставлення до членів колективу, сумлінне, точне, своєчасне виконання доручень. Взаємоповага, чуйність, увічливість – неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу, товаришування можна зруйнувати грубими, недоречними жартами. Ще побутує грубе звертання учнів один до одного: « Ей, ти», « Катько» та ін.. Така форма звертання свідчить про некультурність, невихованість. Неприпустимі не тільки вияви грубощів, зневажливого ставлення до будь-кого, а й байдужість до такої поведінки ровесників. Важливо виявляти доброту, чуйність, повагу в повсякденних взаєминах із товаришами.

Учень.

                  Секрет

     Що зробити, щоб удвічі

     Торт вам здавався смачнішим?

     Що зробити, щоб удвічі

     Кожний день для вас побільшав?

     Щоб і радості, і щастя

     Було – вам аж ніде діти?

     Тут – ніякого секрету!

     Треба з другом все ділити!

Учениця.

                  Справжні подруги

П’ятикласниця Людмила вранці мамі заявила:

Все! До школи я – не йду!

Я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє:

Адже в Рити джинси є!

І тепер зі мною Рита відмовляється дружити…

Здивувалась мама дуже:

Ви ж були найкращі друзі!?

Так. Але сказала Рита

Поки буду я ходити не у джинсах, а в спідниці,-

Їй не хочеться й дивиться, бо вона вважає: жінці

Для краси потрібні джинси…

Мамо! Дружбу виручай.

Джинси і мені придбай!

Мама спершу подивилась на похнюплену Людмилу,

 А потім мовила:

-Діла-а…

Ви – справжні подруги!..-

Й пішла…

А ви, що скажете мені.

Це -  справжні подруги, чи ні? ( відповіді дітей)

Вихователь. У кожного з вас є долонька, яку ви обвели та вирізали власноруч. Вона має особливу енергетику. Подаруйте її тій дитині, яку ви вважаєте своїм другом, або тому, з ким ви хотіли б дружити. І тоді вам справді буде затишно та приємно жити у нашому спільному будинку, у школі.

А  ось у мене в руках « Конверт дружніх питань». Це дружнє запрошення до обговорення питань поведінки та відносин. Давайте поглянемо, які випробування чекають нас. ( Читання та обговорення оповідань В.Сухомлинського « Міледі Валя і сер Митя», « Дмитро і Сашко», « А може, так і треба», « Що вирішити»)

- Давайте пригадаємо, які ви знаєте прислів’я та приказки про дружбу.(Діти розповідають)

А на кінець ми складемо правила дружби, які допомагають друзям не сваритися. І нам вони допоможуть також.

                    Правила дружби

  •          Уникати сварок.
  •          Допомагати один одному.
  •          Бути доброзичливим.
  •          Бути турботливими.
  •          Не глузувати один з одного.
  •          Вміти вибачати та поступатися.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Каліч Людмила Юріївна
    Дякую за гарний захід! Бажаю успіхів у подальшому!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого
Переглядів
81
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку