Година спілкування
Тема: « Про дружбу і товаришування»
Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування –
важливих показників вихованості учнів; формувати в учнів
звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити недоліки у
своїй поведінці й виправляти їх; виховувати культуру спілкування,
колективізм.
Обладнання: ілюстрації, записи на дошці, книги В.Сухомлинського
Вихователь. Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про дружбу і товаришування. Товаришування, дружба – взаємини між людьми, які міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи кількома.
Василь Сухомлинський писав: « Діти живуть своїми уявленнями про добро та зло, честь та безчестя, достоїнства людини; у них свої критерії краси, у них навіть свій вимір часу».
Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же першим скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити. Товариськість, дружба – важливі показники вихованості учнів. У вашій поведінці багато спільного, але є й відмінність. У колективі потрібно бути скромним. Легко, радісно жити пліч-о-пліч з тими, хто не акцентує уваги на невдачі інших, не хизується своїми успіхами.
Діти! Глянемо на дошку і будемо відповідати на запитання.
Вихователь. Хочу доповнити ваші відповіді. Культуру взаємин у колективі характеризує скромність, доброзичливе ставлення до членів колективу, сумлінне, точне, своєчасне виконання доручень. Взаємоповага, чуйність, увічливість – неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу, товаришування можна зруйнувати грубими, недоречними жартами. Ще побутує грубе звертання учнів один до одного: « Ей, ти», « Катько» та ін.. Така форма звертання свідчить про некультурність, невихованість. Неприпустимі не тільки вияви грубощів, зневажливого ставлення до будь-кого, а й байдужість до такої поведінки ровесників. Важливо виявляти доброту, чуйність, повагу в повсякденних взаєминах із товаришами.
Учень.
Секрет
Що зробити, щоб удвічі
Торт вам здавався смачнішим?
Що зробити, щоб удвічі
Кожний день для вас побільшав?
Щоб і радості, і щастя
Було – вам аж ніде діти?
Тут – ніякого секрету!
Треба з другом все ділити!
Учениця.
Справжні подруги
П’ятикласниця Людмила вранці мамі заявила:
Все! До школи я – не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже:
Ви ж були найкращі друзі!?
Так. Але сказала Рита
Поки буду я ходити не у джинсах, а в спідниці,-
Їй не хочеться й дивиться, бо вона вважає: жінці
Для краси потрібні джинси…
Мамо! Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась на похнюплену Людмилу,
А потім мовила:
-Діла-а…
Ви – справжні подруги!..-
Й пішла…
А ви, що скажете мені.
Це - справжні подруги, чи ні? ( відповіді дітей)
Вихователь. У кожного з вас є долонька, яку ви обвели та вирізали власноруч. Вона має особливу енергетику. Подаруйте її тій дитині, яку ви вважаєте своїм другом, або тому, з ким ви хотіли б дружити. І тоді вам справді буде затишно та приємно жити у нашому спільному будинку, у школі.
А ось у мене в руках « Конверт дружніх питань». Це дружнє запрошення до обговорення питань поведінки та відносин. Давайте поглянемо, які випробування чекають нас. ( Читання та обговорення оповідань В.Сухомлинського « Міледі Валя і сер Митя», « Дмитро і Сашко», « А може, так і треба», « Що вирішити»)
- Давайте пригадаємо, які ви знаєте прислів’я та приказки про дружбу.(Діти розповідають)
А на кінець ми складемо правила дружби, які допомагають друзям не сваритися. І нам вони допоможуть також.
Правила дружби