Година спілкування «Толерантність починається з нас!»
ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Вітаю, учні! Як ви? Сподіваюсь, у вас все гаразд! Поставте, будь ласка, смайлики, реакції, анімації або інші емодзі, які відповідають вашому настрою саме зараз, в цю хвилину!
(учні «обирають емоцію», можна декілька учнів попросити прокоментувати, за бажанням)
Перегляд презентації https://www.youtube.com/watch?v=sy2YnGVczQQ
Запитання:
Вчитель:
В презентації прозвучали слова, які означають «толерантність». Я починаю, а ви продовжуйте…
Толерантність – це повага!
Толерантність – це … милосердя!
Толерантність – це … прощення!
Толерантність – це … допомога!
Толерантність – це … співчуття!
Толерантність – це … розуміння! (наприкінці, слайд з цими словами, можна з презентації - стопкадр)
А які б ще слова ви додали? (діти можуть називати «дружба», «терпіння», прийняття», «підтримка» тощо)
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вчитель:
Діти, ви назвали стільки гарних слів, які розкривають зміст поняття «толерантність». Подивіться ще раз на ці слова, згадайте, подумайте, уявіть і спробуйте зробити швидкі замальовки, символічні зображення, як ви уявляєте ці поняття, з чим вони у вас асоціюються і якого кольору можуть бути? (Можна увімкнути приємну музику. Після виконання вправи, декілька учнів попросити прокоментувати)
Вчитель:
У фільмі ви побачили і проаналізували ситуацію з хлопчиком і неприйняттям його однокласниками. Добре, що класна керівниця допомогла всім дітям порозумітися, не допустити подальшого цькування і подружитися! Дуже важливо вчасно зупинитися, зрозуміти, виправити свої помилки і вибачитися! Тим більше, що класний колектив – це одна велика сильна команда, яка працює на спільний результат! Тож, пропоную вам цікаву доброзичливу вправу: скажіть вашому однокласнику чи однокласниці, можна й мені, комплімент, слово підтримки, побажання тощо (можна керувати процесом вчителю або учні обирають самостійно, проте класному керівнику важливо контролювати, щоб всі діти взяли участь у вправі та «отримали комплімент»)
Вчитель:
Учні, ми з вами тепер розуміємо, що таке толерантність, яку роль вона відіграє в колективі, навіть в цілому світі, особливо в умовах сьогодення. Щоб закріпити наші знання, пропоную вам створити правила нашого класу. Так, ми часто повторюємо, як треба себе поводити в колективі, як краще спілкуватися один з одним, які слова та дії роблять нашу класну команду ще більш дружною, навіть на відстані, навіть під час дистанційного начання. Тож, спробуємо це оформити в «Класні правила». Адже це основа толерантності в нашому колективі (Класні правила можна затвердити, прийняти оплесками, музикою, смайликами. Їх варто систематично нагадувати, демонструвати дітям, дорослим)
Як варіант:
1. Повага до інших - повага до себе! Поважай!
2. Ніхто не ідеальний, але кожен унікальний! Залишайся собою!
3. Будь цікавим і цікався іншими!
4. Честь завжди перемагає! Перемагай!
5. Твори добро-це є безцінним! Ділись добром!
6. Якщо дружба тільки вірна, якщо друзі тільки справжні! Дружи!
7. Твоя сімʼя-твоя фортеця! Захищай!
8. Любов - це дар, любов - це крила! Будь щасливим!
9. Міцне здоров’я в твої руках! Будь здоровим!
10. Ми одна команда-все робимо разом, ділимо на всіх, бережемо одне одного! Єднаймося!
Вчитель.
І ще трохи творчості і приємних моментів. Є таке прислів’я «Що посієш, те й пожнеш!» Як ви його розумієте?
Пропоную, засіяти добром і квітами толерантності наше класне поле, а можливо й світове поле толерантності? Намалюйте свою квітку толерантності, саме такою, якою собі уявляєте, яке значення їй надаєте, якою силою її наділяєте…
(Учні створюють «Квіти толерантності». Малюнки рекомендується презентувати, наприклад, батькам, вчителям, іншим класним колективам, можливо зробити допис і розмістити на сторінках соціальних мереж, зокрема навчального закладу)
ПІДСУМОК
Рефлексія
Вчитель:
Давайте перевіримо, чи змінився ваш настрій після нашої години спілкування, творчої діяльності? Оберіть смайлики чи реакцію, яка відповідає вашому настрою на зараз?
А тепер зробіть самостійно висновок: з кого або чого починається толерантність? (учні висловлюються)
Вчитель:
Будь толерантним у класі, в родині,
Поважай тих, хто старший і маленьку дитину.
Поступися дорогою, хто не бачить шляху,
Хто поранений тяжко, хто сидить у візку.
Якщо важко комусь, не тікай, зупинись,
Посміхайся частіше, ти не злись, не сварись,
Допомогу даруй безкорисно і щиро,
Це твоя перемога і наближення миру!