Година спілкування " Вчимося бути добрими людьми"

Про матеріал
Мета години спілкування " Вчимося бути добрими людьми": формувати компетентності: навчальну: розширити знання учнів про доброту, як одну з людських чеснот, використовуючи факти з життя, художні твори; довести до свідомості дітей, що добро твориться безкорисливо; соціальну: викликати бажання творити добро й уникати злих учинків; загальнокультурну: продовжувати розвивати культуру спілкування, поведінки; виховувати бажання завжди бути чуйним, добрим, справедливим, ввічливим.
Перегляд файлу

 

 

 

Комунальний заклад « Навчально-виховне об’єднання

« Загальноосвітня школа І –ІІІ ступенів № 24 –

центр дитячої та юнацької творчості « Оберіг»

Кіровоградської міської ради Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

 

Тема:  Вчимося бути добрими людьми

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Розробила вчитель

                                                                                початкових класів

                                                                                  Сиднюк Тетяна

                                                                                 Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                            «1»

 

 

        Тема. Вчимося бути добрими людьми  ( 4 клас)

        Мета: формувати компетентності: навчальну: розширити знання учнів про доброту, як одну з людських чеснот, використовуючи факти з життя, художні твори; довести до свідомості дітей, що добро твориться безкорисливо; соціальну: викликати бажання творити добро й уникати злих учинків; загальнокультурну: продовжувати розвивати культуру спілкування, поведінки; виховувати бажання завжди бути чуйним, добрим, справедливим, ввічливим.

Обладнання: хліб на вишитому рушнику, лист,прислів’я, серце з картону, правила доброти, картки з завданнями,магнітофон, фломастери, калина.

 

 

                                          Хід уроку

       І. Організаційний момент.

       ІІ. Розминка

       1.  Вправа « Добрий ранок!»

       Завдання: передаючи мікрофон  один одному, учні  вітаються і кажуть, чому сьогодні раділи, який настрій.

       ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

      Учитель: Дорогі діти!

Сьогодні   свято – радістю багате.

Сьогодні ви , веселі і завзяті

до школи  дружно всі прийшли

 

Тож, як ведеться, хочу всіх  вас привітати,

За нашим звичаєм вас буду зустрічати.

Дарують хліб і сіль всім на добро,

Щоб в класі тільки щастя в нас було.

       Людство приходить до усвідомлення необхідності жити за законами взаєморозуміння , взаємоповаги та добра.

      Добро в житті починається з кожного з нас. Якщо кожен буде прагнути стати кращим, рости духовно, то у світі буде більше добра , світла, радості та спокою. А ми сьогодні продовжимо опановувати науку добра.

         ІV.  Актуалізація опорних знань

        1. Учні декламують вірші:

Врятує світ краса –

Завжди так говорили

Тепер врятує світ лиш доброта.

Бо однієї вже краси занадто мало

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

  Тож  люди на землі!

  Спішіть добро творити,

  Щоб нам не згинути у морі зла

                                                                                                                          «2»

  Щоб кожен міг серед краси прожити

  У царстві справедливості й добра.

 

Знай, людина в цьому світі

Лиш добро повинна творити.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

 

      Учитель.

       Здавна люди на землі цінували чесне, щире, правдиве життя. Треба утримуватися від поганих вчинків. Зло, як відомо довго не забувається. А от  добро помножує добро. Діти , щоб люди вас поважали, приязно ставились до вас, ніколи не забувайте і завжди дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так як би ви хотіли, щоб люди ставились до вас.

V. Основна частина

     1. « Мозковий штурм»

     А зараз проведемо мозковий штурм

- Чи можна прожити без доброти? Чому?

- Навіщо людям доброта?

- Чи є у вас бажання допомогти людині?

- Самому робити добро чи чекати  поки попросять?

- Хто отримує більше задоволення: той, хто робить добро, чи той, кому його роблять?

- До кого можна бути добрим?

- Чи потрібно допомагати бездомним тваринам, хворим дітям, пенсіонерам, інвалідам, дітям, що живуть у дитячих будинках?

 ( відповідь обґрунтувати)

- Чи завжди ви допомагаєте людям?

- Кого в нашому класі можна назвати добрим?

- На що схожа доброта? Мені здається, що на посмішку матері, а вам?

- Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати доброту?

 

     2. Вправа « Чарівна скринька»

     Уявіть, що добра чарівниця подарувала вам скриньку з дарунками доброти. Перелічіть ці дарунки ( наприклад: добрий характер, посмішка, мрія, любов до людей, уміння вибачати, надійний друг,чуйність, турбота, підтримка, людяність, повага….) ( Записати на дошці)

- Якби чарівниця попросила вас подарувати вашим рідним найдорожчі з цих подарунків, які б із них ви їм подарували? Чому ?

    3.Довідкове бюро.

  • Діти, а що означає саме слово доброта?

Доброта -  чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро.

                                                                                                                              «3»

 

 

   4. Лист від хлопчика.

Послухайте  лист від одного хлопчика. Хто покарав його?

  • Я образив   товариша.
  • Я штовхнув однокласника, я вдарив собаку;
  • Я забрав іграшки у сестри. Всі пішли від мене, я залишився один і гірко заплакав.
  • Хто покарав його? – спитала сусідка
  • Він сам себе покарав – відповіла мама.
  • Чи  можна назвати добрим цього хлопчика?
  • Чому?
  • Чому він плакав? Яким був хлопчик? (жорстоким, грубим, злим)
  • Яким ви уявляєте портрет доброї людини? (доброзичлива, уважна, чуйна, ввічлива, весела, правдива, привітна, дружня)

Тож, діти намагайтеся поводитись так, щоб всі люди казали про вас саме такими словами.

5.Робота в групах

 Завдання: скласти прислів’я, пояснити .як ви розумієте ці прислів’я.

Зле слово ранить, а добре – лікує.

Доброму всюди добре.

Життя дано на добрі справи.

Добро довго пам´ятається.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

 

    6.Робота над твором М.А. Андріанова « Дідусева порада»

    Єгор був гарним хлопчиком , але як тільки зустрічався з Валерою,одразу

ж нервував. З усіх знайомих Валерку неприємно було бачити  . Він завжди  хотів бути першим. Але саме головне, він любив насміхатися і ображати інших. Одного разу побився Єгор з Валерою і прийшов додому дуже брудний. Вдома його зустрів дідусь, і Єгор розповів йому про все,навіть про те, як уже цілий рік, зустрічаючись з Валерою або згадуючи про нього, він дуже сердиться і злиться.

    Потрібно бути , Єгор, дружелюбним і щиросердним до всіх людей, навіть до тих,хто тобі не подобається, - сказав дідусь.

Як же це можна бажати добра тим, хто тобі не подобається і хто поганий? – здивувався Єгор

- Може , це тільки ти вважаєш Валеру поганим, а інші, навпаки, вважають його хорошим.

- Ні, я точно знаю, що він поганий.

- Тоді скажи, Єгор, мама Валери любить свого сина?

- Напевно любить, - відповів Єгор

 - А друзі у нього в школі чи у дворі є?                            

- Є.

                                                                                                                          «4»

- Ось бачиш, інші до нього гарно відносяться, а ти не можеш. Отже, вся справа в тобі, а не в Валері. Просто не хочеш ти бути щиросердним, а хочеш і далі на нього злим поглядом дивитися.

- Що ж, дідусю. Мені робити, якщо він мені не подобається?

- Ти можеш не гратися  і не дружити з ним, але завжди можеш тихо, про себе,побажати йому щось гарне, щоб він став кращим і добрішим. А якщо продовжуватимеш злитися. ти будеш шкодити собі і душу свою бруднити.

- А просто мовчати не можна?- запитав Єгор.

- Ні, ти дуже довго злістю труїв свою душу, тепер тільки добрі думки її очистити зможуть. Ти тільки не забувай вчасно погані думки на добрі замінювати

     Став Єгор робити так, як дідусь його навчив. Побачить Валеру, повернеться і пошепки побажає йому добрішим стати.

     Через місяць іде дідусь додому, дивиться, а внук його з Валерою грається і голосно сміється. Усміхнувся дідусь, дивлячись на дітей, і побажав їм щось добре.

 

  • Не міг чи не хотів Єгор бути дружелюбним?
  •  Яку пораду дав дідусь Єгорові? 

Дискусійна сітка

  • Чи варта доброго ставлення людина, яка тебе образила?

Поясніть свою думку

7. Фізкультхвилинка (музична)

(Під фонограму учні виконують пісню на мелодію «Если добрый ты…» з мультфільму про кота Леопольда).

Доброта душі — сонця промінець,

Має людям у серця світити.

Доброті людській не прийде кінець,

Якщо будуть добрими діти.

Людям усміхнись, подаруй тепло —

Стане із зими літо.

Щоби на землі смутку менш було,

Добрими мають бути діти.

Тож давайте всім дарувать тепло,

Усмішки прості й щирі.

І на всій землі відразу зникне зло —

Будемо жити у злагоді й мирі.

 

   8.  Вправа « Серце класу»

   Я хочу , щоб ви зараз зробили один одному щось приємне.

Ви витягуватимете листочки з ім’ям однокласника. У нас є велике серце, яке і стане « серцем нашого класу». Придумайте дружню і приємну фразу про того . чиє ім’я ви витягнули і запишіть.  Наприклад: «Діма завжди прийде на допомогу». «Мені подобається .що Катя завжди весела»…

                                                                                                                              «5»

 Листочки прикріплюємо на серце. Діти зачитують .

- Чи сподобалась вам  гра?

- Чи легко було сказати , щось приємне іншому?

- Подобається тобі те, що написано на серці про тебе?

    9. Правила доброти

- Щоб бути доброю людиною,треба дотримуватись правил доброти.

Давайте складемо їх (із розсипаних слів складіть правила)

*Пробачай помилки іншим.

*Будь щедрим.

*Ніколи нікому не заздри

*Не будь байдужим до чужої біди

*Жалій інших, а не себе.

      10. Вправа « Позитивні риси» ( Робота з картками)

1.Які риси характеру повинна мати добра  людина ?

Слова для довідок: зневага, щедрість, турбота, злість, довіра, жорстокість, любов.

2. Охарактеризуйте добру людину.

 

3.За початковими літерами доберіть позитивні риси доброї людини

Делікатна

Охайна

Бадьора

Розумна

Активна.

   11.Творча робота

   Малюнок « Дерево Доброти»

Намалюйте Дерево Доброти. На дереві має бути стільки плодів, скільки

добрих людей у своєму житті ви згадаєте.

 

VІ . Підсумок уроку.

- Про що ми сьогодні говорили?

- У чому проявляється доброта?

- Чого ж навчив вас цей урок?

( Цей урок мене навчив….)

 

Заходить до класу дівчинка-доброта з калиною в руках і читає вірш.

 

Я — доброта людська. Невже мене забуто?

Я мир несу і радість у серця.

Тож не впускайте в душі зла отруту,

Бо зло лиш зло породжує все більше, без кінця.

Впустіть мене в думки і в душу,

Я принесу вам спокій і тепло.

Крижинки зла розтоплювать я мушу,

                                                                                   «6»

Щоби незгод між вами не було.

Дарує осінь вам плоди і калину,

А в ягідці калини — серця жар.

Я закликаю кожную дитину:

«Душі своєї відкривай вівтар!»

Наповніть душу ніжністю й теплом.

Добром, любов’ю, мудрістю зорійте!

За зло ніколи не віддячте злом,

Серця людей добром своїм зігрійте.

Я вірю: разом ми багато зможемо

І зло на світі переможемо!

 

У грудях сонечко любові засвіти.

Для себе, для родини й України.

Пильнуй вогонь добра від зла і марноти,

Бо ти на світі білому — Людина…

А. Терещук

 

 

Учитель : - Дякую вам, діти . за співпрацю, за власні думки, міркування .І я сподіваюсь, що зернинка добра, посіяна сьогодні у ваших сердечках, проросте і ви станете ще добрішими, уважнішими і чуйнішими  по відношенню до інших людей.

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

1.Лопатіна О. О., Скребцова М.В. 50 уроків про чесноти для занять з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку/ Лопатіна О. О., Скребцова М.В.- Х.: Вид.Група «Основа»,2008. – 56 с.

2. Ферреро Бруно 365 коротких історій для душі /Бруно Ферреро. – Львів:           Свічадо, 2013. – 190 с.

3.Фопель К. Как научить детей сотрудничать?  (психологические игры и упражнения ). – М.: « Генезис», 2010. – 132 с

 

 

                                                                                                                        «7»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
18 січня 2021
Переглядів
1270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку