12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Година спілкування з елементами тренінгу "Людина серед людей" 4 клас

Про матеріал

Розробка виховної години з елементами тренінгу "Людина серед людей" у 4 класі. Можна використовувати у виховній роботі,а також на уроках Я у світі у 4 класі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Година спілкування

( з елементами тренінгу)

«Людина серед людей»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: учити учнів розуміти і поважати закони, норми і правила, що панують у суспільстві, бути законослухняним громадянином, знати і поважати закони держави, права людини, права дитини; конкретизувати поняття ввічливості, показати необхідність виконання правил поведінки; налагоджувати стосунки з дорослими й однолітками; розвивати пізнавальний інтерес; прищеплювати бажання жити в культурному суспільстві, середовищі; виховувати загальнолюдські цінності.

 

Обладнання: папір, квіточки з кольорового паперу, ромашка з правилами, картки з завданнями для роботи в групах.

 

Хід заняття

 

І. Вступ

1. Привітання

- Я рада вітати вас на сьогоднішньому занятті. Усміхніться товаришеві.

 

2. Оголошення теми заняття

- У кожного з вас є аркуш паперу. Складіть його навпіл, відірвіть правий верхній кінець. Потім – ще раз. Знову відірвіть правий верхній кінець. І ще раз. Тепер порівняйте з аркушем товариша. Які вони? Щойно ми переконалися, що всі люди різні. Ти – не такий, як усі. Ти – особливий, бо кожен з нас унікальний, неповторний.

Бо ти на Землі людина.

І хочеш того чи ні –

Усмішка твоя – єдина,

Очі твої – одні.

                      В. Симоненко

- Кожен з вас має певні риси характеру. Спробуйте назвати своє ім’я і позитивну рису поведінки чи характеру, яка починається з першої літери вашого імені. Я – Наталія – надійна, Віка – ввічлива, Даша – добра, і т.д.

- Але кожен з вас не існує сам по собі. Ми живемо у суспільстві. І сьогодні будемо говорити по темі «Людина серед людей».

 

3. Повторення правил роботи

- Для того щоб робота наша була плідною, давайте повторимо правила, які діятимуть на уроці. Вони знаходяться у ромашці. Це – пунктуальність, говорити коротко, говорити по черзі, бути доброзичливим, бути толерантним, поважати думку однокласника.

- А для чого ми все це робимо? (Щоб стати кращими, вміти поводитися серед людей)

 

ІІ. Основна частина

 

1. Інформаційне повідомлення. «Мозковий штурм»

- Як ви вважаєте, навіщо люди вигадали правила поведінки, закони, норми поведінки?

- Чому б кожному не чинити так, як йому заманеться?

- Які небезпеки виникнуть у школі, якщо скасувати правила поведінки для учнів, або скасувати правила дорожнього руху? (Учні висловлюють свої припущення)

 

2. Інформаційне повідомлення

Казку В.Сухомлинського розказує підготовлений учень.

 

Образливе слово

    Одного разу Син розсердився і згарячу сказав Матері образливе, грубе слово. Заплакала Мати. Схаменувся Син, жаль стало йому Матері.

    Ночей не спить – мучить його совість: адже він образив Матір.

    Йшли роки. Син-школяр став дорослою людиною. Настав час їхати йому в далекий край. Поклонився Син Матері низько до землі й говорить:

  • Простіть мене, Мамо, за образливе слово.
  • Прощаю, - сказала мати й зітхнула.
  • Забудьте, Мамо, що я сказав образливе слово.

Задумалась Мати, геть посмутніла. На її очах з’явились сльози. Каже вона Синові:

  • Хочу забути, Сину, а не можу. Рана від колючки загоїться й сліду не залишиться. А рана від слова заживає, проте слід глибокий зостається.

 

  • Що ви можете сказати про поведінку Сина? Доведіть свою правоту. (Завдання кожній групі зокрема)

 

3. «Мозковий штурм»

- Життя наше складне і багатогранне, насичене подіями і новизною.

Що ми можемо робити разом з іншими людьми? (Спілкуватися, гратися, гостювати, подорожувати)

  • Що ми можемо мати тільки спільно з іншими людьми? (Родину, сім’ю)
  • Що сприяє порозумінню між людьми? (Уміння слухати, говорити, чесність, тактовність)

 

4. Квітник «ввічливих шкіл»

- Поведінка людини, привітно чи грубо сказане слово, нерідко залишають в душі іншої людини слід на весь день. Часто гарний настрій залежить від того, чи поставилися ви до людини уважно, привітно і доброзичливо.

- Доречно зараз буде завітати до квітника «Ввічливих слів»

(звучить музика, виходять дівчатка – квіточки)

 

Тільки сонечко зійде,

У вікно загляне світанок,

Ми підійдем до вікна

Й скажем: «Добрий ранок!»

 

Якщо когось штовхнув,

Треба «вибачте» сказати,

А щоб хтось тебе почув,

То «будь ласка» проспівати.

 

Треба дякувати всім,

Хто тобі допомагає,

Ну, а зараз ми усім

«Прощавайте» помахаєм

 

Як багато чарівних слів

Треба всім почути,

Щоб кожен зумів

Ввічливим бути.

 

«Будь ласка!», «спасибі» і «будьте здорові» -

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і в дома

Від мами, від вчителя й просто знайомих.

 

Тож радьмо: частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій.

І кожен свій день, як завжди, починайте

Із слів: «Добрий ранок!», «Вітаю» і «Здраствуй».

 

  • Дякуємо прекрасним «квітам», які нагадали нам слова ввічливості.

 

5. Фізкультхвилинка

- А зараз відпочинемо і пригадаємо ще ввічливі слова. Під час звучання музики ви передаєте  квітку. Якщо музика зупиняється, то той у кого в руках опинилася квітка, називає «ввічливе слово».

 

6. Інсценізація «Ввічливість» (О. Михайлової)

- Бачу визнаєте багато ввічливих слів. Головне – не забувайте їх використовувати у повсякденному житті.

 

  • Але бувають і такі випадки!

 

Автор. Один хлопчик уважав, що він вихований, тому що знає всі ввічливі слова. Упродовж дня від нього тільки чули: «Вибачте, будь ласка, дякую».

 

Мама. Синку, це ти розбив квітковий горщик?

 

Син. Так, мамочко! Я ще в землю ногами наступив, і тепер весь килим забруднив. Вибач, будь ласка!

 

Бабуся. Хто кішку зачинив у ванній кімнаті?

 

Син. Це я, бабусенько! А справді голосно кричить? Якщо тобі хочеться, будь ласка, випусти її.

 

Тато. Ой, що ж це сталося зі стільцем?

 

Син. Вибач, милий татусю. Я клей на ньому розлив, а ти сів і приклеївся. Ти, любий, коли сідаєш, завжди дивися куди. Принести тобі інші штани? Мені зовсім не важко. А хочеш, я пляму ножицями виріжу?. Дозволь, будь ласка.

Автор. І хоч цілий день від нього тільки й чути: «Вибачте, будь ласка, спасибі», надвечір його все ж таки поставили в куток.

 

- Давайте порадимо хлопчику, яким бути далі.

 

Інсценізація «Ввічлива дівчинка»

 

Я дуже ввічлива і тихенька дівчинка! Тільки не знаю, чого це на мене так сердяться в школі?

 

Та ж я не чіпаю нікого ніколи,

Ні з ким не сварюся, сиджу собі тихо,

А з цього виходить одне тільки лихо!

Оце я сказала – така в мене звичка –

Що в Галі, як мишачий хвостик косичка.

Що в Каті спідничка – неначе з рогожі,

Та ще й черевики на човники схожі.

Що в Тані волосся нечесане досі,

Що очі в Мар’янки маленькі та косі,

Що в зошиті Лесі самі тільки плями:

Напевно, бруднющими пише руками.

Я ж правду кажу їм. І що тут такого?

Та я ж не чіпаю ніколи нікого.

Сиджу собі тихо і в школі і вдома,

І чом вони сердяться всі, невідомо?

 

- Так чому ж розсердилися всі дівчатка? (Дівчинка ображала всіх гострим слівцем. Недарма кажуть «гостре словечко ранить сердечко»)

 

- Давайте побажаємо дівчинці, щоб вона помирилася з подружками і ніколи не говорила образливих слів.

 

7. Робота в групах

- Люди спілкуються між собою, разом навчаються, працюють або відпочивають. Вони дотримуються певних правил поведінки. Як повинні вчинити дійові особи у таких ситуаціях? Кожна група отримує завдання – ситуацію, яку треба вирішити та проаналізувати.

 

Завдання для груп «Ситуативні задачі»

  1. Ти став свідком, що однокласник без причини образив товариша, що ти будеш робити?
  2. Товариш образив дівчинку. Ваші дії.
  3. Марійка холодного морозяного дня на дорозі знайшла мокре, голодне з поламаною лапкою кошеня. Як їй учинити?
  4. Вулицею йде старенька бабуся. Вона несе кошик з яблуками. Раптом кошик випав у бабусі з рук, і яблука розсипались. Назустріч їй біг хлопчик. Він зупинився, подивився і побіг. Чи правильно вчинив хлопчик? Якщо ні, то що повинен був зробити?

 

8. Тест «Хвилинка для роздумів»

 

    - А зараз ви дізнаєтесь, чи виховані ви діти. Для цього досить дати відповіді на запитання  тесту «Хвилинка для роздумів». Якщо відповідь «так» поставте (+), якщо «ні» - (-).

 

    1) Якщо виникає необхідність затриматися в школі, на прогулянці чи раптово піти з дому – чи повідомляєш ти про це рідних(запискою, по телефону, через знайомих)?

    2) Чи бувають випадки, що батьки займаються якоюсь великою роботою в домі ( прибирання, ремонт, прання), а ти ідеш на вулицю чи до друзів, щоб не «крутитися під ногами»?

    3) Відклади на хвилинку книжку чи відірвись від телевізора, оглянь квартиру не своїми, а маминими очима. Чи немає в кімнаті речей, які лежать не на своєму місці?

    4) Чи можеш ти нікуди не заглядаючи назвати дні народження батьків, сестер, інших близьких?

    5) Те, що тобі необхідно ( купити м’яч, ляльку, джинси та кросівки), ти напевно знаєш добре. А чи відомо тобі, які речі терміново потрібно матері чи батькові, коли вони збираються їх придбати?

    6) Чи буває так, що крім маминого чи татового доручення, ти виконуєш яку-небудь роботу 2від себе, за своєю ініціативою» (наприклад, тебе попросили підмести підлогу в коридорі, а ти, крім цього, все взуття привів в порядок).

    7) Батьки пригощають тебе бананами, тістечком, шоколадкою. Чи завжди ти перевіряєш, чи дісталось смачненьке дорослим?

    8) Чи соромишся ти вдома, в гостях подати мамі чи сестрі пальто, дати руку, коли виходите з транспорту?

    Ну ось. Всього 10 запитань. Якщо ти дуже гарний син чи донька, знаки повинні стояти в такій послідовності:

     +  -  - + + + + -

 

ІІІ. Заключна частина

 

1. Гра «Семафор учинків»

 

- А зараз перевіримо, якими ви були уважними на занятті. Пограємо гру «Семафор вчинків»

(Червоний колір – забороняє, зелений – так потрібно робити)

 

  • Вибачте, будь ласка, я штовхнула ненавмисно, - каже дівчинка в автобусі. (Зелений)
  •  
  • -Дайте мені хлібину, - каже хлопець у магазині. (Червоний)

 

  • - Покличте до телефону Маринку. (Червоний)

 

  • - Я трохи порвала книжку, підклейте її самі, - сказала дівчинка бібліотекареві. (Червоний)
  • - Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу. (Зелений)

 

2. «Кошик для сміття»

- Я впевнена що протягом заняття кожен з вас зробив певні висновки щодо своєї поведінки. Зараз запишіть на листочках свої недоліки в поведінці, у характері та викиньте у «Кошик для сміття»

 

3. Підсумок    

 Вчитель. Сію дитині в серденько ласку,

Мудрість і розум, віру у казку,

Мамину ніжність,

Татову силу,

Щоб була добра, щедра і мила,

Щоб завжди душі людські зігрівала,

Щоб для навколишніх сонечком стала.

 

Учень. Є красива легенда. Коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела – охоронця. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло, щоб зростало розумним, в личко, щоб красивим, та у груди, аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце та душу.

 

Вчитель. У кожної людини є її Ангел – охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи, Ангел радіє, а злі – плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел – охоронець радів і завжди приходив на допомогу у тяжкі дні.

 

Візьміться за руки і голосно скажіть: «Життя прекрасне. Насолоджуйся ним»

Робіть добро і пам’ятайте, що ми всі люди.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група

 

Ти став свідком, що однокласник без причини образив товариша, що ти будеш робити?

 

 

 

 

 

  1. група

 

Товариш образив дівчинку. Ваші дії.

 

 

 

 

 

 

3 група

Марійка холодного морозяного дня на дорозі знайшла мокре, голодне з поламаною лапкою кошеня. Як їй учинити?

 

 

 

 

 

4 група

Вулицею йде старенька бабуся. Вона несе кошик з яблуками. Раптом кошик випав у бабусі з рук, і яблука розсипались. Назустріч їй біг хлопчик. Він зупинився, подивився і побіг. Чи правильно вчинив хлопчик? Якщо ні, то що повинен був зробити?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 січня 2018
Переглядів
3033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку