Спрямувати учнів на здоровий спосіб життя, на стійке бажання бути здоровими, на виховання в учнів культури здоров'я - складової загальної культури людини, на протистояння шкідливим звичкам
Тема: «Зберігай своє здоров’я»
Мета: спрямувати учнів на здоровий спосіб життя, на стійке бажання бути здоровими, на виховання в учнів культури здоров'я - складової загальної культури людини, на протистояння шкідливим звичкам
Обладнання: висловлювання відомих людей про здоров'я, малюнки учнів з антирекламою, презентація, призи, 3 дороги
Форма проведення: Бесіда з елементами гри
Хід роботи
І. Вступна частина
1. Привітання
Станьте, діти, ви рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
На місця сідайте чемно
Хай мине час недаремно.
Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здорових і веселих – щастя не мине!
2. Перевірка готовності
- Діти, приберіть з парт все зайве і будьте дуже дуже уважні, бо сьогодні в нас буде надзвичайно цікаве заняття.
3. Повідомлення теми заняття
– Діти, а чому я привіталася з вами, побажавши доброго здоров'я? Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров'я – це найдорожчий скарб.
ІІ. Основна частина
1. Проблемна ситуація
– Уявіть собі, що ми заблукали в густому лісі. Та ось перед вами з’явилися три дороги. Кожна може вивести з лісу за певних умов.
1) Першою дорогою підеш – велике багатство знайдеш, та здоров'я втратиш.
2) Другою дорогою підеш – половину багатства знайдеш і половину здоров'я втратиш.
3) Третьою дорогою підеш – нічого не знайдеш, але здоров'я збережеш.
– Покажіть номер дороги якою ви підете.
2. Бесіда
- Так, дійсно, без здоров’я людина не може жити. Найбільше прислів'їв складається саме про здоров'я. "Без здоров'я нема щастя", "Здоров'я не купиш", "Гроші загубив — нічого не загубив, здоров'я загубив — усе загубив". Тільки здорова людина може повноцінно працювати і повноцінно відпочивати. Лише здорова людина може здобути освіту, опанувати цікаву професію, принести користь державі, із задоволенням та на повну силу працювати в обраній галузі. Тільки здорова, всебічно розвинена, освічена людина здатна керувати своєю долею та впливати на розвиток своєї країни, саме тому формуванню здоров'я потрібно приділяти багато уваги з самого початку життя. - Здоровий спосіб життя складається з трьох ланок. Яких саме ви скажете мені, подивившись відеоматеріал.
2. Відеоматеріал «Смешарики.Азбука здоровья. Быть здоровым – здорово»
3.Розповідь вчителя
- Отже, з яких саме ланок складається здоровий спосіб життя? (Правильне харчування, гігієна та спорт).
- Так діти,вірно. Саме їжа, яку ми приймаємо, забезпечує розвиток і постійне оновлення клітин і тканин організму, є джерелом енергії, яку наш організм витрачає не тільки при фізичних навантаженнях, але і в стані спокою. Гігієна і спорт те ж дуже важливі.
4. Гра «Так чи Ні»
Підказати вам хочеться мені
Й пограти в гру "Так чи ні".
Вам питання задаю,
Готуйте ж відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом "Ні" чи "Так".
Не гайся з відповіддю... (ні)
Ну, що на це ти скажеш?... (так)
Зарядка рано-вранці?... (ні)
Тобі жувати гумку?... (ні)
То танцювати зможеш?... (ні)
Чи є в людей повага?... (ні)
Ти любиш рано-вранці?... (так)
Чи треба зуби чистить? ... (так)
Ти руки з милом миєш? ...(так)
Страшні спортсменам взимку?... (ні)
5.Фізкультхвилинка
- Діти, а зараз згадаємо, що рухатися дуже важливо для організму і виконаємо фізкультхвилинку.
Нахилилися вперед,
Нахилилися назад.
Повернулись вправо, вліво,
Щоб нічого не боліло.
До товариша всміхнулись.
Всі присіли, потягнулись
І на місце повернулись.
Розкажу вам зараз, діти,
Дуже правила прості:
Як за партою сидіти –
Це потрібно у житті.
Спинку рівною тримайте,
Рук на книжку не кладіть,
Голову не нахиляйте,
Як окличний знак сидіть!
Будуть в вас здорові очі,
Швидко будете рости.
Хто здоровим бути хоче –
Вмій здоров'я берегти!
6. Вправа «Незавершне речення»
- Зараз я буду читати речення, а вам треба буде закінчити їх.
1. Щоб здоров'я добре мати
Слід про нього змалку… (дбатти)
2. Кожний ранок обливатись
І зарядкою… (займатись)
3. У дворі щодня гуляти,
Повноцінно їсти й… (спати)
4. Добре мити всі продукти,
Досхочу вживати… (фрукти)
5. За зубами доглядати,
Дірочки всі… (пломбувати)
6. Будете це все робити –
Перестанете… (хворіти)
7. Гарне я і запашне,
Роботяще змалку.
Люблять всі чомусь мене
Вдень і на світанку.
Кажуть, я даю красу,
І здоров’я й силу.
Чистоту у дім несу.
Звуть мене всі… (мило)
8. Я невтомна трудівниця,
Мені вірять люди.
Хто зі мною поведеться –
Той здоровий буде.
Буде чисто усміхатись
Білими зубами
Мене знає вся малеча,
І бабусі, й мами.
Чистоту тримаю в домі,
Справу знаю чітко.
Вам ім’я моє знайоме,
Бо зубна я … (щітка)
9. Маю вигляд я і смак –
Можеш подивиться.
І без мене вам ніяк
Всім не обійтися.
Я не страва, не напій,
Та в роботі часто
З милом, з щіткою дружу
Ім’я моє - … (паста)
10. Невеликий я на зріст,
Та до Каті вже доріс.
Чи то дівчинка мала
Вже до мене доросла?
Моє місце у куточку –
Біля братика-Совочка,
В господині у руках
Я на бруд наводжу страх,
А у Каті в рученятах
Можу танок станцювати.
Бачу все я у господі –
Хто виходить, хто приходить.
Я працюю без упину.
Я старий і добрий… (віник)
ІІІ. Заключна частина
1. Підсумок "Корисні і шкідливі звички»
- Які ви маєте корисні звички. (діти називають).
- Назвіть, які ви знаєте процедури, що допомагають загартовувати організм. Адже вони теж додають бадьорості й сили. (Відповіді дітей: повітряні та сонячні ванни, обтирання тіла мокрим рушником, обливання холодною водою, миття ніг прохолодною водою і т.д.).
- А які ж звички псують нашому здоров’ю? (алкоголь, куріння, наркотики, лінощі)
2. Гра «Овації»
- Давайте ж подивимось, як ви запам’ятали правила здоров’я. пограємо у гру "Овації".
(Вчитель пропонує встати тим, хто, приміром, уранці робить зарядку. Якщо є такі, вони встають, а інші їм аплодують).
Устаньте всі ті, хто:
3.Нагородження
- А зараз, від Смішариків ви отримаєте подарунки. Ви були дуже розумними сьогодні.
4.Прощання
- На цьому наше заняття закінчено.
- До побачення.