Природничий квест
Мета:
Навчальна: формувати в учнів пізнавальні інтереси, потребу у глибокому і творчому оволодінні знаннями, прагнення постійно ознайомлюватися з новітньою інформацією; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, абстрагуватися, синтезувати знання, отримані при вивченні різних предметів.
Розвиваюча: розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес; самоосвітню, інформаційну і життєву компетенції;
Виховна:виховувати прагнення до отримання нових знань; позитивні мотиви до навчальної діяльності, створювати умови для самореалізації.
Обладнання: маршрутний лист, картки із завданнями, карта, пробірки з різними речовинами, картки з буквами.
Умови гри:
Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.
Для учнів гра відбувається в межах школи. Команда учнів (4-6 чоловік) отримує маршрутний лист з зашифрованими станціями.. На станції треба виконати завдання , за що команда отримує бали, які відмічаються на маршрутному листі. Якщо завдання не виконане, то просто отримує літеру, щоб в кінці гри скласти зашифроване слово. Хто перший складе слово той отримає 5 балів.. Перемагає той, хто набере найбільшу кількість балів. Бали можуть зніматися за порушення поведінки.
Потрібно скласти слово «Природа»
Завдання для 7 класу
Зупинка «Здоров`я» 5 балів
1. Людина, яка добровільно здає кров. (Донор)
2. Що накладають на кінцівку в разі перелому? (Гіпс, шину)
3. Чим зупинити артеріальну кровотечу? (Джгутом)
4. Найпоширеніша хвороба зубів. (Карієс)
5. Порушення нормальної життєдіяльності організму. (Хвороба)
Зупинка «Хімічний дивосвіт» 6 балів
В пробірках різні речовини хімічної природи, які широко використовуються в побуті,і їхнє застосування на картках. Команди встановлюють відповідність.
1.Консервант(оцет)
2.Розпушувач тіста (сода)
3.Солодка складова чаю(цукор)
4.Запасаюча речовина у бульбах картоплі (крохмаль)
5.Чумацький промисел(сіль)
6.Найпоширеніший розчинник (вода)
Речовини дозволяється розпізнавати лише візуально!
Зупинка «Джерело знань» 8 балів
1. Що вивчає наука цитологія? (Клітину)
2. Яка наука вивчає прокаріотичні організми? (Бактеріологія)
3. Назвіть науку, яка вивчає рослини. (Ботаніка)
4. Наука про живі організми. (Біологія)
5. Наука, яка вивчає гриби. (Мікологія)
6. Як називається наука, що вивчає тварин? (Зоологія)
7. Наука, яка вивчає будову органів людини та їх функції. (Анатомія)
8. В емблему якої науки входить зображення змії? (Медицина)
Зупинка «Людина-свято» 9 балів
1. Варення з її плодів найчастіше вживають у разі застуди. (Малина)
2. Рослина — комора вітаміну С. (Шипшина, лимон)
3. З цієї рослини виготовляють жуйки з ефектом свіжості. (М’ята)
4. Лісова трава, листки великі, квіти білі, дуже пахучі, схожі на маленькі дзвоники. {Конвалія)
5. Цю лікарську рослину молоді дівчата часто використовують для гадання.(Ромашка)
6. У стародавні часи цю рослину використовували як снодійне. {Мак)
7. Дерево-кущ — символ України, плоди знижують артеріальний тиск.(Калина)
8. Її додають у напій «Живчик». (Ехінацея)
9. Яка трава найбільш гірка в народній медицині? (Полин)
Зупинка географічна. «Походження культурних рослин» 6 балів
Завдання. На малюнку діти повинні впізнати культурну рослину (0.5 бали). користуючись політичною картою світу за даними географічними координатами встановити країну походженні даної рослини (0.5 бали).
|
|
Географічні координати |
Регіон походження |
Назва рослини |
1. |
|
2°пд.ш. 80°зх.д.
|
|
|
2. |
|
3°пн.ш. 75°зх.д.
|
|
|
3. |
|
0°ш. 20°сх.д.
|
|
|
4. |
|
35°пн.ш. 53°сх.д.
|
|
|
5. |
|
42°пн.ш. 15°сх.д.
|
|
|
6. |
|
18°пн.ш. 98°зх.д.
|
|
|
Відповідь: 1. ананас (Греція); 2. картопля (Колумбія); 3.банани (Конго); 4. виноград (Іран); 5. олива (Італія); 6.кукурудза (Мексика).
Зупинка психологічна. «Хто це? Що це?». 8 балів
1. Людська вада, якою наділяють віслюків.
2. Велика американська кішка, що чудово плаває, вона ж – емблема фірми, яка випускає спортивну продукцію.
3. Вони втікають з корабля, який тоне.
4. Це розмітка пішохідного переходу, і африканська тварина.
5. Це і порода кішок, і найвідоміші близнюки.
6. Це і цеце і Цокотуха.
7. Це і Гена, і алігатор.
8. Це і норма оплати, і кімнатна собака.
Відповідь: 1.впертість; 2.пума; 3.криси; 4.зебра; 5.сіамські; 6.муха; 7.крокодил; 8.такса.
Зупинка «Фізкульт-хвилинка» 6 балів
1. Газ, яким дихають усі живі організми. (Кисень)
2. Найбільший птах. (Страус)
3. Як називають листя у сосни та ялини? (Хвоя)
4. Група квітів, зібраних у певному порядку. (Суцвіття)
5. Рослина, яка «пече вогнем». (Кропива)
6. Яку рослину в Україні називають «другим хлібом»? (Картоплю)
Завдання для 8 класу
Зупинка «Здоров`я» 5 балів
1. Людина, яка добровільно здає кров. (Донор)
2. Що накладають на кінцівку в разі перелому? (Гіпс, шину)
3. Чим зупинити артеріальну кровотечу? (Джгутом)
4. Найпоширеніша хвороба зубів. (Карієс)
5. Порушення нормальної життєдіяльності організму. (Хвороба)
Зупинка «Хімічний дивосвіт» 6 балів
В пробірках різні речовини хімічної природи, які широко використовуються в побуті,і їхнє застосування на картках. Команди встановлюють відповідність.
1.Консервант(оцет)
2.Розпушувач тіста (сода)
3.Солодка складова чаю(цукор)
4.Запасаюча речовина у бульбах картоплі (крохмаль)
5.Чумацький промисел(сіль)
6.Найпоширеніший розчинник (вода)
Речовини дозволяється розпізнавати лише візуально!
Зупинка «Джерело знань» 8 балів
1. Що вивчає наука цитологія? (Клітину)
2. Яка наука вивчає прокаріотичні організми? (Бактеріологія)
3. Назвіть науку, яка вивчає рослини. (Ботаніка)
4. Наука про живі організми. (Біологія)
5. Наука, яка вивчає гриби. (Мікологія)
6. Як називається наука, що вивчає тварин? (Зоологія)
7. Наука, яка вивчає будову органів людини та їх функції. (Анатомія)
8. В емблему якої науки входить зображення змії? (Медицина)
Зупинка «Людина-свято» 9 балів
1. . Книга, у яку занесені зникаючі види рослин. (Червона книга.)
2. Посудина для розведення й утримання водяних рослин. (Акваріум.)
3. До якого царства належать дріжджі? (Гриби.)
4. Плід глоду, груші, горобини. (Яблуко.)
5. Підземний видозмінений пагін у тюльпана. (Цибулина.)
6. З якої рослини давні єгиптяни виготовляли папір? (Папірусу.)
7. Листок якої рослини зображено на прапорі Канади? (Клена.)
8. Який тип плода в картоплі? (Ягода.)
9. Яка трава найбільш гірка в народній медицині? (Полин)
Зупинка географічна. «Походження культурних рослин» 6 балів
Завдання. На малюнку діти повинні впізнати культурну рослину (0.5 бали). користуючись політичною картою світу за даними географічними координатами встановити країну походженні даної рослини (0.5 бали).
|
|
Географічні координати |
Регіон походження |
Назва рослини |
1. |
|
2°пд.ш. 80°зх.д.
|
|
|
2. |
|
3°пн.ш. 75°зх.д.
|
|
|
3. |
|
0°ш. 20°сх.д.
|
|
|
4. |
|
35°пн.ш. 53°сх.д.
|
|
|
5. |
|
42°пн.ш. 15°сх.д.
|
|
|
6. |
|
18°пн.ш. 98°зх.д.
|
|
|
Відповідь: 1. ананас (Греція); 2. картопля (Колумбія); 3.банани (Конго); 4. виноград (Іран); 5. олива (Італія); 6.кукурудза (Мексика).
Зупинка психологічна. «Хто це? Що це?». 8 балів
Смачних жабеняток для своїх маляток. (Лелека)
Сам високий я на зріст, замість носа в мене хвіст. (Слон)
Зупинка «Фізкульт-хвилинка» 6 балів
1. Газ, яким дихають усі живі організми. (Кисень)
2. Найбільший птах. (Страус)
3. Як називають листя у сосни та ялини? (Хвоя)
4. Група квітів, зібраних у певному порядку. (Суцвіття)
5. Рослина, яка «пече вогнем». (Кропива)
6. Яку рослину в Україні називають «другим хлібом»? (Картоплю)
Завдання для 9 класу
Зупинка «Здоров`я» 5 балів
Зупинка «Хімічний дивосвіт» 6 балів
В пробірках різні речовини хімічної природи, які широко використовуються в побуті,і їхнє застосування на картках. Команди встановлюють відповідність.
1.Консервант(оцет)
2.Розпушувач тіста (сода)
3.Солодка складова чаю(цукор)
4.Запасаюча речовина у бульбах картоплі (крохмаль)
5.Чумацький промисел(сіль)
6.Найпоширеніший розчинник (вода)
Речовини дозволяється розпізнавати лише візуально!
Зупинка «Джерело знань» 8 балів
1. Як називають науку, що вивчає взаємозв’язки організмів між собою та зовнішнім середовищем? (Екологія)
2. Яка наука вивчає прокаріотичні організми? (Бактеріологія)
3. Назвіть науку, яка вивчає рослини. (Ботаніка)
4. Наука про живі організми. (Біологія)
5. Наука, яка вивчає гриби. (Мікологія)
6. Як називається наука, що вивчає тварин? (Зоологія)
7. Наука, яка вивчає будову органів людини та їх функції. (Анатомія)
8. В емблему якої науки входить зображення змії? (Медицина)
Зупинка «Людина-свято» 9 балів
1. Явище утворення органічних речовин з неорганічних з використанням енергії сонячних променів. (Фотосинтез)
2. Прилад, який збільшує зображення об’єкта дослідження в десятки й сотні тисяч разів, (Мікроскоп)
3. Назвіть генеративний орган рослини. (Квітка)
4. Кишка, яка дорівнює ширині 12 пальців. (Дванадцятипала).
5. Яка температура тіла людини в нормальному стані? (36,6°С)
6. Який найпрацьовитіший орган в організмі людини? (Серце)
7. Назвіть систему органів тварин, яка складається зі скелета та скелетних м’язів? (Опорно-рухова)
8. Як називають личинку жаби? (Пуголовок)
9. Назвіть систему органів тварин, яка постачає організму кисень та виводить з нього вуглекислий газ. (Дихальна)
Зупинка географічна. «Походження культурних рослин» 6 балів
Завдання. На малюнку діти повинні впізнати культурну рослину (0.5 бали). користуючись політичною картою світу за даними географічними координатами встановити країну походженні даної рослини (0.5 бали).
|
|
Географічні координати |
Регіон походження |
Назва рослини |
1. |
|
2°пд.ш. 80°зх.д.
|
|
|
2. |
|
3°пн.ш. 75°зх.д.
|
|
|
3. |
|
0°ш. 20°сх.д.
|
|
|
4. |
|
35°пн.ш. 53°сх.д.
|
|
|
5. |
|
42°пн.ш. 15°сх.д.
|
|
|
6. |
|
18°пн.ш. 98°зх.д.
|
|
|
Відповідь: 1. ананас (Греція); 2. картопля (Колумбія); 3.банани (Конго); 4. виноград (Іран); 5. олива (Італія); 6.кукурудза (Мексика).
Зупинка психологічна. «Хто це? Що це?». 8 балів
Смачних жабеняток для своїх маляток. (Лелека)
Сам високий я на зріст, замість носа в мене хвіст. (Слон)
Зупинка «Фізкульт-хвилинка» 6 балів
1. Газ, яким дихають усі живі організми. (Кисень)
2. Найбільший птах. (Страус)
3. Як називають листя у сосни та ялини? (Хвоя)
4. Група квітів, зібраних у певному порядку. (Суцвіття)
5. Рослина, яка «пече вогнем». (Кропива)
6. Яку рослину в Україні називають «другим хлібом»? (Картоплю)
Додаток А
Маршрутний лист
Назва команди__________________
Зупинка
|
Кількість балів |
Зупинка «Здоров`я» 5 балів |
|
Зупинка «Хімічний дивосвіт» 6 балів |
|
Зупинка «Джерело знань» 8 балів |
|
Зупинка «Людина-свято» 9 балів |
|
Зупинка географічна. «Походження культурних рослин» 6 балів |
|
Зупинка психологічна. «Хто це? Що це?». 8 балів |
|
Зупинка «Фізкульт-хвилинка» 6 балів |
|