Гра. Квест. Природничий квест

Про матеріал
Природничий квест. Розвиває творче мислення, пізнавльний інтерес до природничих наук
Перегляд файлу

Природничий  квест

 

Мета:

Навчальна: формувати в учнів пізнавальні інтереси, потребу у глибокому і творчому оволодінні знаннями, прагнення постійно ознайомлюватися з новітньою інформацією; формувати вміння аналізувати, узагальнювати, порівнювати, абстрагуватися, синтезувати знання, отримані при вивченні різних предметів.

Розвиваюча: розвивати творче мислення, пізнавальний інтерес; самоосвітню, інформаційну і життєву компетенції;

Виховна:виховувати прагнення  до отримання нових знань; позитивні мотиви  до навчальної діяльності, створювати умови для самореалізації.

Обладнання:  маршрутний лист, картки із завданнями, карта, пробірки з різними речовинами, картки з буквами.

 

Умови гри:

Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.

Для учнів гра відбувається в межах школи. Команда учнів (4-6 чоловік) отримує маршрутний лист з зашифрованими станціями.. На станції треба виконати завдання , за що команда отримує бали, які відмічаються на маршрутному листі. Якщо завдання не виконане, то просто отримує літеру, щоб в кінці гри скласти зашифроване слово. Хто перший складе слово той отримає 5 балів.. Перемагає той, хто набере найбільшу кількість балів. Бали можуть зніматися за порушення поведінки.

Потрібно скласти слово «Природа»

Завдання для 7 класу

Зупинка «Здоров`я»  5 балів

1.  Людина, яка добровільно здає кров. (Донор)

2.  Що накладають на кінцівку в разі перелому? (Гіпс, шину)

3.  Чим зупинити артеріальну кро­вотечу? (Джгутом)

4.  Найпоширеніша хвороба зубів. (Карієс)

5.  Порушення нормальної життєді­яльності організму. (Хвороба)

Зупинка  «Хімічний дивосвіт» 6 балів

В пробірках різні речовини хімічної природи, які широко використовуються в побуті,і їхнє застосування на картках. Команди встановлюють відповідність.

1.Консервант(оцет)

2.Розпушувач тіста (сода)

3.Солодка складова чаю(цукор)

4.Запасаюча речовина у бульбах картоплі (крохмаль)

5.Чумацький промисел(сіль)

6.Найпоширеніший розчинник (вода)

Речовини дозволяється розпізнавати лише візуально!

Зупинка «Джерело знань» 8 балів

1.   Що вивчає наука цитологія? (Клітину)

2.   Яка наука вивчає прокаріотичні організми? (Бактеріологія)

3.   Назвіть науку, яка вивчає росли­ни. (Ботаніка)

4.   Наука про живі організми. (Біо­логія)

5.   Наука, яка вивчає гриби. (Міко­логія)

6.  Як називається наука, що вивчає тварин? (Зоологія)

7.  Наука, яка вивчає будову орга­нів людини та їх функції. (Ана­томія)

8.  В емблему якої науки входить зо­браження змії? (Медицина)

Зупинка «Людина-свято» 9 балів

1.   Варення з її плодів найчастіше вживають у разі застуди. (Мали­на)

2.   Рослина — комора вітаміну С. (Шипшина, лимон)

3.   З цієї рослини виготовляють жуй­ки з ефектом свіжості. (М’ята)

4.  Лісова трава, листки великі, кві­ти білі, дуже пахучі, схожі на ма­ленькі дзвоники. {Конвалія)

5.  Цю лікарську рослину молоді дів­чата часто використовують для гадання.(Ромашка)

6.  У стародавні часи цю рослину використовували як снодійне. {Мак)

7.  Дерево-кущ — символ України, плоди знижують артеріальний тиск.(Калина)

8.  Її додають у напій «Живчик». (Ехінацея)

9.  Яка трава найбільш гірка в на­родній медицині? (Полин)

Зупинка географічна. «Походження культурних рослин» 6 балів

        Завдання. На малюнку діти повинні впізнати культурну рослину (0.5 бали). користуючись політичною картою світу за даними географічними координатами встановити країну походженні даної рослини (0.5 бали).

 

 

Географічні координати

Регіон походження

Назва рослини

 

1.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (15).jpg

 

2°пд.ш. 80°зх.д.

 

 

 

 

2.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (13).jpg

 

3°пн.ш. 75°зх.д.

 

 

 

 

3.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (12).jpg

 

0°ш. 20°сх.д.

 

 

 

 

4.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (11).jpg

 

35°пн.ш. 53°сх.д.

 

 

 

 

5.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (16).jpg

 

42°пн.ш. 15°сх.д.

 

 

 

 

6.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\images (2).jpg

 

18°пн.ш. 98°зх.д.

 

 

 

Відповідь: 1. ананас (Греція); 2. картопля (Колумбія); 3.банани (Конго); 4. виноград (Іран); 5. олива (Італія); 6.кукурудза (Мексика).

       Зупинка психологічна. «Хто це? Що це?». 8 балів

1. Людська вада, якою наділяють віслюків.

2. Велика американська кішка,  що чудово плаває, вона ж – емблема фірми, яка випускає спортивну продукцію.

3. Вони втікають з корабля, який тоне.

4. Це розмітка пішохідного переходу, і африканська тварина.

5. Це і порода кішок, і найвідоміші близнюки.

6. Це і цеце і Цокотуха.

7. Це і Гена, і алігатор.

8. Це і норма оплати, і кімнатна собака.

Відповідь: 1.впертість; 2.пума; 3.криси; 4.зебра; 5.сіамські; 6.муха; 7.крокодил; 8.такса.

Зупинка «Фізкульт-хвилинка» 6 балів

1.  Газ, яким дихають усі живі орга­нізми. (Кисень)

2.  Найбільший птах. (Страус)

3.  Як називають листя у сосни та ялини? (Хвоя)

4. Група квітів, зібраних у певному порядку. (Суцвіття)

5.  Рослина, яка «пече вогнем». (Кропива)

6.  Яку рослину в Україні називають «другим хлібом»? (Картоплю)

Завдання для 8 класу

Зупинка «Здоров`я»  5 балів

1.  Людина, яка добровільно здає кров. (Донор)

2.  Що накладають на кінцівку в разі перелому? (Гіпс, шину)

3.  Чим зупинити артеріальну кро­вотечу? (Джгутом)

4.  Найпоширеніша хвороба зубів. (Карієс)

5.  Порушення нормальної життєді­яльності організму. (Хвороба)

Зупинка  «Хімічний дивосвіт» 6 балів

В пробірках різні речовини хімічної природи, які широко використовуються в побуті,і їхнє застосування на картках. Команди встановлюють відповідність.

1.Консервант(оцет)

2.Розпушувач тіста (сода)

3.Солодка складова чаю(цукор)

4.Запасаюча речовина у бульбах картоплі (крохмаль)

5.Чумацький промисел(сіль)

6.Найпоширеніший розчинник (вода)

Речовини дозволяється розпізнавати лише візуально!

Зупинка «Джерело знань» 8 балів

1.   Що вивчає наука цитологія? (Клітину)

2.   Яка наука вивчає прокаріотичні організми? (Бактеріологія)

3.   Назвіть науку, яка вивчає росли­ни. (Ботаніка)

4.   Наука про живі організми. (Біо­логія)

5.   Наука, яка вивчає гриби. (Міко­логія)

6.  Як називається наука, що вивчає тварин? (Зоологія)

7.  Наука, яка вивчає будову орга­нів людини та їх функції. (Ана­томія)

8.  В емблему якої науки входить зо­браження змії? (Медицина)

Зупинка «Людина-свято» 9 балів

1.   .  Книга, у яку занесені зника­ючі види рослин.     (Червона книга.)

2. Посудина для розведення й утримання водяних рослин.   (Ак­варіум.)

3. До якого царства належать дріжджі?                         (Гриби.)

4. Плід глоду, груші, гороби­ни.                                   (Яблуко.)

5.   Підземний видозмінений пагін у тюльпана.      (Цибулина.)

6.  З якої рослини давні єгип­тяни виготовляли папір? (Папі­русу.)                                                                                      

7.  Листок якої рослини зоб­ражено на прапорі Канади?   (Клена.)

8.  Який тип плода в картоплі?                                    (Ягода.)

9.  Яка трава найбільш гірка в на­родній медицині? (Полин)

Зупинка географічна. «Походження культурних рослин» 6 балів

        Завдання. На малюнку діти повинні впізнати культурну рослину (0.5 бали). користуючись політичною картою світу за даними географічними координатами встановити країну походженні даної рослини (0.5 бали).

 

 

Географічні координати

Регіон походження

Назва рослини

 

1.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (15).jpg

 

2°пд.ш. 80°зх.д.

 

 

 

 

2.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (13).jpg

 

3°пн.ш. 75°зх.д.

 

 

 

 

3.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (12).jpg

 

0°ш. 20°сх.д.

 

 

 

 

4.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (11).jpg

 

35°пн.ш. 53°сх.д.

 

 

 

 

5.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (16).jpg

 

42°пн.ш. 15°сх.д.

 

 

 

 

6.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\images (2).jpg

 

18°пн.ш. 98°зх.д.

 

 

 

Відповідь: 1. ананас (Греція); 2. картопля (Колумбія); 3.банани (Конго); 4. виноград (Іран); 5. олива (Італія); 6.кукурудза (Мексика).

       Зупинка психологічна. «Хто це? Що це?». 8 балів

  1.               Довгі ноги, довгий ніс, прилетів, обід приніс:

Смачних жабеняток для своїх маляток.    (Лелека)

  1.               Не звір, не птиця, а ніс – як спиця.   (Комар)
  2.               Без рук, без ніг, а по землі ходить.    (Змія)
  3.               Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок.  (Дятел)
  4.               Під дубочком, під листочком звився, скорчився  клубочком.      (Їжак)
  5.               Шкір має сім, а сльози випускає всім.  (Цибуля)
  6.               Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає,  за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
  7.               Дуже товсті ноги маю, ледве їх переставляю.

 Сам високий я на зріст, замість носа в мене хвіст.   (Слон) 

 Зупинка «Фізкульт-хвилинка» 6 балів

1.  Газ, яким дихають усі живі орга­нізми. (Кисень)

2.  Найбільший птах. (Страус)

3.  Як називають листя у сосни та ялини? (Хвоя)

4. Група квітів, зібраних у певному порядку. (Суцвіття)

5.  Рослина, яка «пече вогнем». (Кропива)

6.  Яку рослину в Україні називають «другим хлібом»? (Картоплю)

Завдання для 9 класу

Зупинка «Здоров`я»  5 балів

  1.              Як потрібно правильно виходити із задимленого приміщення… (повзком).
  2.              Ушкодження тканин організму під дією кислоти… (хімічний опік).
  3.              Розрізняють два види переломів, а саме: …(відкриті та закриті).
  4.              Отруйний газ, який утворюється під час горіння… (чадний газ).
  5.              Порушення нормальної життєді­яльності організму. (Хвороба)

Зупинка  «Хімічний дивосвіт» 6 балів

В пробірках різні речовини хімічної природи, які широко використовуються в побуті,і їхнє застосування на картках. Команди встановлюють відповідність.

1.Консервант(оцет)

2.Розпушувач тіста (сода)

3.Солодка складова чаю(цукор)

4.Запасаюча речовина у бульбах картоплі (крохмаль)

5.Чумацький промисел(сіль)

6.Найпоширеніший розчинник (вода)

Речовини дозволяється розпізнавати лише візуально!

Зупинка «Джерело знань» 8 балів

1.   Як називають науку, що вивчає взаємозв’язки організмів між со­бою та зовнішнім середовищем? (Екологія)

2.   Яка наука вивчає прокаріотичні організми? (Бактеріологія)

3.   Назвіть науку, яка вивчає росли­ни. (Ботаніка)

4.   Наука про живі організми. (Біо­логія)

5.   Наука, яка вивчає гриби. (Міко­логія)

6.  Як називається наука, що вивчає тварин? (Зоологія)

7.  Наука, яка вивчає будову орга­нів людини та їх функції. (Ана­томія)

8.  В емблему якої науки входить зо­браження змії? (Медицина)

Зупинка «Людина-свято» 9 балів

1.  Явище утворення органічних ре­човин з неорганічних з викорис­танням енергії сонячних проме­нів. (Фотосинтез)

2.  Прилад, який  збільшує зобра­ження об’єкта дослідження в де­сятки й сотні тисяч разів, (Мікро­скоп)

3.  Назвіть генеративний орган рос­лини. (Квітка)

4. Кишка, яка дорівнює ширині 12 пальців. (Дванадцятипала).

5.  Яка температура тіла людини в нормальному стані? (36,6°С)

6.  Який найпрацьовитіший орган в організмі людини? (Серце)

7.  Назвіть систему органів тварин, яка складається зі скелета та ске­летних м’язів? (Опорно-рухова)

8.   Як називають личинку жаби? (Пу­головок)

9. Назвіть систему органів тварин, яка постачає організму кисень та виводить з нього вуглекислий газ. (Дихальна)

Зупинка географічна. «Походження культурних рослин» 6 балів

        Завдання. На малюнку діти повинні впізнати культурну рослину (0.5 бали). користуючись політичною картою світу за даними географічними координатами встановити країну походженні даної рослини (0.5 бали).

 

 

Географічні координати

Регіон походження

Назва рослини

 

1.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (15).jpg

 

2°пд.ш. 80°зх.д.

 

 

 

 

2.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (13).jpg

 

3°пн.ш. 75°зх.д.

 

 

 

 

3.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (12).jpg

 

0°ш. 20°сх.д.

 

 

 

 

4.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (11).jpg

 

35°пн.ш. 53°сх.д.

 

 

 

 

5.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\Без названия (16).jpg

 

42°пн.ш. 15°сх.д.

 

 

 

 

6.

C:\Users\Public\Pictures\Sample Pictures\images (2).jpg

 

18°пн.ш. 98°зх.д.

 

 

 

Відповідь: 1. ананас (Греція); 2. картопля (Колумбія); 3.банани (Конго); 4. виноград (Іран); 5. олива (Італія); 6.кукурудза (Мексика).

       Зупинка психологічна. «Хто це? Що це?». 8 балів

  1.               Довгі ноги, довгий ніс, прилетів, обід приніс:

Смачних жабеняток для своїх маляток.    (Лелека)

  1.          Не звір, не птиця, а ніс – як спиця.   (Комар)
  2.          Без рук, без ніг, а по землі ходить.    (Змія)
  3.          Б’ється, стука молоток, поправляє нам садок.  (Дятел)
  4.          Під дубочком, під листочком звився, скорчився  клубочком.      (Їжак)
  5.          Шкір має сім, а сльози випускає всім.  (Цибуля)
  6.          Швидко скрізь цей птах літає, безліч мошок поїдає,  за вікном гніздо будує, тільки в нас він не зимує. (Ластівка)
  7.          Дуже товсті ноги маю, ледве їх переставляю.

 Сам високий я на зріст, замість носа в мене хвіст.   (Слон) 

 Зупинка «Фізкульт-хвилинка» 6 балів

1.  Газ, яким дихають усі живі орга­нізми. (Кисень)

2.  Найбільший птах. (Страус)

3.  Як називають листя у сосни та ялини? (Хвоя)

4. Група квітів, зібраних у певному порядку. (Суцвіття)

5.  Рослина, яка «пече вогнем». (Кропива)

6.  Яку рослину в Україні називають «другим хлібом»? (Картоплю)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

 

Маршрутний лист

Назва команди__________________

 

Зупинка

 

Кількість балів

Зупинка «Здоров`я»  5 балів

 

Зупинка  «Хімічний дивосвіт» 6 балів

 

Зупинка «Джерело знань» 8 балів

 

Зупинка «Людина-свято» 9 балів

 

Зупинка географічна. «Походження культурних рослин» 6 балів

 

Зупинка психологічна. «Хто це? Що це?». 8 балів

 

Зупинка «Фізкульт-хвилинка» 6 балів

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шаповал Тетяна
    Чудовий матеріал! Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Потапова Галина Іванівна
    Дякую за розробку! Бажаю здоров'я та успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
1467
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку