Метою заходу є познайомити учнів з основними правами і обов'язками дитини, розвивати пам'ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.
Березинський НВК
Лідер 5-А класу:
Числаджі Анастасія
Класний керівник:
Петрова Г. Д.
Ми пишаємося , що клас у нас такий
Веселий, дружний, трішки гомінкий
І всі ми разом – то велика сила,
Яка єднає нас, дарує нам вітрила!
І кожен з нас за клас свій вболіває,
І в різних конкурсах
ми участь всі приймаєм.
Ми веселі, креативні,
Сто відсотків позитивні,
Витривалі і спортивні,
А до того ж ми активні!
Стали, мов рідні,
ми в школі,
Дружні усі, роботящі,
Кожен сказати готовий:
«Клас мій найкращий
з найкращих!»
Грайливі!
Кмітливі!
Веселі!
Березинського НВК “Загально-освітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад”
Тарутинської районної ради
Автор: класний керівник 5-А класу
Петрова Ганна Дмитрівна
Місце проведення: актова зала
2017 рік
Гра – подорож «Немає прав без обов’язків»
Мета: познайомити учнів з основними правами і обов’язками дитини, розвивати пам’ять, мову, вміння класифікувати й узагальнювати, довести учням, що в основі документів про права людини мають лежати основні потреби всіх людей.
Обладнання: Ілюстративний матеріал, словник нових слів, аркуші для малюнків, фломастери.
Хід
І. Організація учнів
На дошці
По морях життєвих, океанах,
По безкраїх просторах Землі
Помандруємо сьогодні разом з вами,
Юні капітани і країни будівельники малі.
ІІ. Повідомлення теми уроку
Вчитель
- Сьогодні, ми з вами відправимося в подорож по безкраїх просторах світового океану прав і обов’язків. Навчимося шанувати закони України, будемо вчитися захищати себе від негативного впливу інших, поважати один одного, допомагати долати труднощі.
- Увага, наш корабель потрапив у шторм. Причалюємо до острова.
Ми опинилися на острові, де ніхто не живе. Чого вам буде не вистачати над усе? (Відповіді дітей)
- Більшості з вас не вистачає друзів, спілкування. Це тому, що ми з вами – люди і не уявляємо життя без людського оточення.
Підсумок. Щоб жити в мирі і злагоді один з одним, існують правила, які визначають стосунки між людьми. А давайте згадаємо, де, в яких місцях встановлені правила поведінки: - (у громадських місцях, у транспорті, у школі, на природі, на воді, дорожнього руху і т.д.)
Але є й такі правила, що обов’язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були – дорослі чи діти, вчителі чи учні, президент чи депутати. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі.
Ой, подивіться от чарівна скринька, у ній знахадоться найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити? Але поки що не розповідати, що ви там побачили. ( діти заглядають у скриньку із дзеркалом, відкривається чарівна скринька, діти посміхаються. Потім вчитель показує всім дітям).
- кого ви побачили в скриньці?
- Так, ви бачили в чарівній скриньці себе.
Запам’ятайте, людина – найцінніший скарб на всій Землі.
- Чомусь у давнину люди думали: якщо в іншого не такий колір шкіри, як у мене, не така мова, не такий одяг – він гірший за мене, він – ворог. І тоді спалахували війни. Але на війні гинув і той, хто починав війну, і той, хто захищався. Таким чином загинуло багато людей. Потім люди почали замислюватися і вирішили: всі люди, незважаючи на їхнє походження, колір шкіри, мову, звичаї, бідність чи багатство дуже схожі.
- Чим ми всі схожі один на одного? Подивіться на тих, хто сидить поруч з вами. Що у нас спільного?
- Так, дійсно, у нас по дві руки, щоб працювати, малювати; дві ноги – щоб
бігати; два ока – щоб бачити; два вуха – щоб чути. І ще в кожного є розум – щоб думати. А головне, що нас об'єднує – людські права. Отже, в цьому ми рівні.
А зараз, пограємо у гру «Чарівні окуляри».
Кожна людина – неповторна, індивідуальна… Дуже важливо бачити в людині її найкращі риси характеру! Ось ці чарівні окуляри допоможуть нам в цьому. Я одягаю їх і бачу – ви у мене старанні, добрі, наполегливі діточки. А що побачите ви?
А у нас гості!
(виходять дівчатка)
Вчитель: Декларація і Конвенція - дуже важливі документи, в яких визначені права дитини.
Близько 50 років тому Організацією Об'єднаних Націй була прийнята Декларація, а пізніше і Конвенція.
У них перелічено умови, за яких усі діти Землі будуть щасливі.
А щоб познайомитися з правами ближче, вирушаємо на острів Прав.
Вчитель: Сьогодні герої різних казок дізналися, що ми будемо говорити про Права дитини і тому вранці, коли я йшла на роботу мені передали їхні листи.
- Давайте допоможемо розібратися героям казок: вгадаємо їхні імена і визначимо, які права були порушені.
( Кожна група отримує лист, обговорює його та прочитавши частини казок, має пояснити, які були порушені права дитини.)
Учитель: Казкові герої дуже вдячні нам за допомогу.
- А я знаю що ви підготували сценки?
Сценка 1 Зайчик,Лисичка,Ведмідь.
Сценка 3 Червона Шапочка, Вовк.
2 Сценка Буратино
Ми з вами сьогодні багато говорили про права дитини, а зараз перевіримо, які вам запам’яталися найбільше. Гра «Веселий м’ячик»
Ти котись веселий м’ячик,
Швидше, швидше по руках.
У кого лишився м’ячик,
Той розказує права!
Крім прав діти мають і обов’язки. Відправляємося на острів обов’язків. Обов’язків багато, щоб було легше, давайте попрацюємо в групам.
Групова робота
І група:
- Які обов’язки дітей щодо навчання в школі?
ІІ група:
- Які обов’язки дітей щодо правил поведінки в школі?
ІІІ група:
- Які обов’язки дітей щодо поводження на вулиці?
Гра «Права та обов’язки»
Сигналізуй відповідними картками: права, обов’язки.
- Берегти книги;
- дотримання правил руху;
- старанно вчитися;
- навчатися;
- ігри, відпочинок, розваги;
- піклуватися про життя, здоров’я;
- користуватися бібліотекою, спортзалом;
- охороняти природу;
- дотримуватися правил поведінки.
Права і обов’язки повторили, а тепер можна і погратися. Гра називається «Так чи ні».
Правила гри: серед низки прав розпізнай справжні і вигадані.
Повторили всі права,
Тож тепер почнеться гра.
Якщо право є в законі,
Дружно плеснемо в долоні.
А якщо ж його нема,
В класі буде тишина.
Учитель
- Ми досягли мети, доплили до острова Щасливий.
Гра «Мікрофон»
- Що таке щастя?
- Які люди живуть на острові?
- Уяви себе жителем острова Щасливого.
- Яким ти бачиш себе у майбутньому?
Вчитель
- У малечі не повинно бути нещасливого дитинства, і за це повинні відповідати дорослі. А ви, діти, повинні добре знати свої права, і не порушувати права інших. Поважайте один одного, любіть близьких, слухайте вчителів, йдіть дорогою добра.
Пісня «Дорогою добра»