Герої на годину
Для учніві 3-4 класів
Мета: прищеплювати любов до історичного минулого України, шану до рідної землі, української культури, сприяти вихованню кращих моральних цінностей громадянина своєї країни; формувати навички роботи в команді, вміння відповідати за власні вчинки, прищеплювати почуття відповідальності за членів своєї команди.
Форма роботи: гра-змагання «Герої на годину»
Обладнання: призи гравцям, роздруковані завдання, відеофайли, картки з назвами команд: «Піхота», «Авіація», «Морський флот», сигнальні картки
Хід змагань
Вступна частина. Доброго дня! Сьогодні я завітала до вас з бібліовізитом напередодні 6 грудня, свята, яке на Україні стало традиційно називатися…(День Збройних Сил України). Мета мого візиту-переконати вас в тому, що ви шануєте та хочете знати історичне минуле своєї країни, що ви поважаєте своїх батьків, що ви готові прийти на допомогу своїм товаришам, що ви прийшли у цей світ з місією добра та любові.
Так вже склалося в історії України, що захист Батьківщини став священним обов’язком і чоловіків, і жінок. Тому учасниками нашої святкової гри будуть сьогоді, як хлопці, так і дівчата.
Бібліотекар. Давайте поміркуємо, які риси характеру повинні бути притаманні воїну-захиснику?
Відеоролик про воїнів-захисників
https://www.youtube.com/watch?v=hA-LP8Xlqjc
Отже наше завдання 1-сформувати команди, щоб в них була відносно пропорційна кількість дівчаток та хлопців.
По-друге, запам’ятати головне правило змагань: один за всіх і всі за одного.
По-третє, відсутність дисципліни у команді-перший крок до поразки.
Останнє-згуртованість та підтримка-запорука перемоги.
Членом журі ми обираємо Н.М., оскільки вона вчитель математики, буде вести правильний лік балів. Переможці визначатимуться по більшій кількості балів.
Конкурсна частина.
1 гра-розминка. (2 б.)Привітати команду-суперників коротким побажанням на успіх. (Наприклад, кмітливості, винахідливості та доброї вдачі)
Згуртовуйтеся та перемагайте!
Приймайте разом гарне та правильне рішення!)
2 конкурс «Все про все» (вікторина загального характеру)
Кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом. Хто із якої команди знає правильну відповідь, піднімає картку і відповідає.
3 конкурс «Знавці усної народної творчості». Наші пращури передали нам у спадок надзвичайно багату народну мудрість, в якій втілене все наше життя, наш характер, наш обов’язок перед Батьківщиною, батьками, наше ставлення до старших та багато іншого:
Без труда нема плода.
Гарно того вчити, хто хоче все знати.
Вся сім'я вмісті — так і душа на місці.
Добре ім'я краще багатства.
Завдання: кожна команда отримує картку, на якій дане «розсипане» прислів’я. Потрібно скласти слова в правильній послідовності та прочитати утворене прислів’я.
1 команда: України калини Без немає (Без калини немає України)
2. команда: своя Кожному сторона мила.
(Кожному мила своя сторона)
3 команда: умій Батьківщина — мати постояти за неї.
(Батьківщина — мати, умій за неї постояти)
4 конкурс «Влуч в ціль». Справжні українці повинні з поваго ставитися до своєї мови. Досить влучно сказано: мова-душа народу. Відповідно до того, як ми говоримо, можна визначати стан нашої душі, її чистоту, а також здатність робити щось велике та цінне..
Завдання: підібрати влучний прикметник до поданого слова:
1 команда: Батьківщина (яка?) рідна (дорога, вільна)
2 команда: земля (яка?) плодюча (квітуча, родюча)
3 команда: мати (яка?) ніжна, (мудра, турботлива)
5 конкурс: «Шифрувальники»
Завдання: (із складів скласти вислів: бути людиною)
Попри всі випробування, які повинні долати захисники Батьківщини, у них, як і в кожної людини є головний обов’язок: бути людиною.
-Що ми маємо розуміти та знати під цією думкою?
-Це складно чи легко?
6 конкурс. «Знавці усної народної творчості».
Завдання: Скласти слова в правильній послідовності та прочитати утворене прислів’я.
1 команда: України калини Без немає
2 команда: своя Кожному сторона мила.
7 конкурс «Влуч в ціль».
Завдання: Підібрати влучний прикметник до поданого слова:
1 команда: Батьківщина (яка?)
2 команда: земля (яка?)
Підведення підсумків. Визначення переможців.