Сьогодні на уроціДізнаєтеся як описати рух будь-якого тіла за допомогою графіка. Згадаєте правила побудови графіків. Навчитеся читати графіки.
Номер слайду 3
Алгоритм побудови графіка
Номер слайду 4
Задача 1. Побудувати графік шляху за малюнком. Графік шляху – це графік залежності шляху, що долає тіло, від часу спостереження.
Номер слайду 5
𝑙=𝑣𝑡 2 4 6 8 10 0 10 20 30 40 50 l, мt,c. За графіком шляху можна: 1) дізнатися, як рухалося тіло; 2) знайти шлях, який долало тіло за певний інтервал часу; 3) визначити та порівняти швидкості руху тіл: чим більша швидкість руху тіла, тим більший кут між графіком часу та віссю часу.
Номер слайду 6
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!!!У випадку рівномірного руху графік шляху – це завжди відрізок прямої, нахиленої під певним кутом до осі часу. Як рухалося тіло?Яку відстань подолало тіло за першу годину; за наступні дві години?Якою була швидкість тіла на кожній ділянці руху?
Номер слайду 7
Задача 2. Побудувати графік швидкості за малюнком.𝑣=𝑠𝑡 𝑣=10 м2 с 𝑣= 5 мс Графік швидкості – це графік залежності швидкості тіла від часу спостереження.
Номер слайду 8
2 4 6 8 10 0 5 𝑣, м/с t,c{B301 B821-A1 FF-4177-AEE7-76 D212191 A09}Час, с. Швидкість, м/с0525456585105 За графіком швидкості руху можна: 1) дізнатися, як рухалось тіло; 2) знайти шлях, який долало тіло за певний інтервал часу; 3)визначити та порівняти швидкості руху тіл: чим більша швидкість, тим далі від осі часу лежить графік руху.
Номер слайду 9
ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!!!У випадку рівномірного руху графік швидкості – це завжди відрізок прямої, паралельний до осі часу. За рис.а визначте: 1) як рухалося тіло; 2) якою була швидкість тіла протягом перших 5 с; протягом наступних 10 с?
Номер слайду 10
Поміркуйте!!!Як рухалися тіла? У якого із них швидкість більша/менша? Чому?За графіками руху пішохода, велосипедиста й трактора, які рухаються зі швидкостями 4, 12 і 24 км/год відповідно, визначте, якому тілу відповідають графіки І, ІІ і ІІІ. На рис. 3 представлено графік руху орла. Визначте, як рухався птах; який шлях подолав за час спостереження; яку відстань подолав за перші 25 с; скільки часу він відпочивав?За рис.4 визначте: як рухалося тіло; якою була його найбільша швидкість; скільки часу тіло перебувало в стані спокою?
Номер слайду 11
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯОпрацювати параграф 10, розв’язати номери 4 і 5.