Індивідуальна програма розвитку розроблена для учня 2 класу з інтелектуальними труднощами, 4 рівень підтримки. В даній індивідуальній програмі розвитку описані компетенції дитини, основні труднощі та потреби.
Додаток 3
до Порядку
ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання з 01.09.2023 по 31.05.2024
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності)________________________
повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень _________________________________________________________________
рік навчання 2
клас навчання 2 клас
контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку ___________________________
3. Індивідуальні особливості розвитку учня:
Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції) |
Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти |
Потреби |
Знає: кольори, більшість букв алфавіту в друкованому вигляді, деякі літери в письмовому вигляді, цифри, явища природи, називає тварин, овочі, фрукти, на запропонованих малюнках, орієнтується у собі, знає частини тіла Вміє: обводити по крапках, усний рахунок в межах 10, диференціює предмети за формою не називає їх, але правильно показує запропоноване, підбирає пари, пише цифри в межах 10. Знає букви, зливає їх у склади. Володіє: різними видами умінь на рівні копіювання зразка виконання способу діяльності. Виконує роботу під керівництвом вчителя та асистента, потребує детального кількаразового пояснення. На безпеку реагує здебільшого на рівні безумовних рефлексів. Потребує постійного контролю. Розуміє: друкований шрифт, принципи здорового способу життя, різницю між ознаками предметів. Наявність початкового етапу формування мовлення. Використання у спілкуванні коротких речень, поодиноких слів, звуконаслідування. Засвоїв: На питання вчителя, асистента вчителя відповідає короткими реченнями. Орієнтується в схемі власного тіла. Навчички самообслуговування сформовані частково.
|
Інтелектуальні труднощі: -повільне сприйняття та переробка інформації; - короткочасна пам’ять; -порушення динаміки розумової працездатності; -нестійкість уваги; -знижено обсяг запам'ятовування; -Логічне мислення розвинене слабо. Уявлення розвинете недостатньо, слабо розвинуте вербальнологічне мислення. -труднощі в орієнтуванні у просторі, часі, на аркуші паперу. Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі: - має труднощі у вербалізації своїх емоцій. Відсутнє експресивне мовлення. Частково розуміє зв'язний текст (прослухане). Значні порушення у вербальних і невербальних навичках соціальної комунікації. Словниковий запас дитини на рівні 4-5 років. Фразове мовлення мало зрозуміле. Недорозвинення слухової уваги, фонематичних процесів. Виражені труднощі в соціальній взаємодії навіть за наявності підтримки. Фізичні труднощі: Загальний розвиток дитина не відповідає нормі. Спостерігається скаліотична постава та плоско-вальгусна деформація стоп. -недостатньо розвинена координація; загальна та дрібна моторика; -недостатній рівень розвитку гнучкості, швидкості, спритності.
Навчальні труднощі: - інтерес до навчання нестійкий (потребує додаткової мотивації з боку вчителя, асистента вчителя, батьків); - не діє відповідно до вказівок вчителя. - потребує допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень; - без допомоги не завжди розуміє суть вправи, завдання та гри;
|
Працювати над: збагаченням словникового запасу; корекцією звуковимови; недоліків в оволодінні лексикою та граматикою; вмінням користуватися різними способамисловотворення; всебічним розвитком дитини; розвитком мислення, уваги та пам’яті із допомогою ігор та вправ з опорою на наочний матеріал. Розвивати: граматичну будову мовлення; розподіляти увагу; переключати увагу з одного об’єкта на інший; емоційно-вольову сферу, саморегуляцію; фонематичний слух; слухове сприймання; дрібну моторику; пам'ять; артикуляційну моторику та мовне дихання; розвивати здатність до збереження рівноваги; включати дитину в діяльність, спрямовану на подолання труднощів та перешкод. Формувати: граматичну складову мовлення; зв’язне мовлення, розуміння послідовності подій; обчислювальні навички; необхідні побутові навички самообслуговування та соціальну модель поведінки; комунікативні навички; поняття простору та часу; вміння планувати свою діяльність. Вчити: виділяти головне, істотне, узагальнювати; переказ тексту своїми словами; розповідати за малюнком та серієюсюжетнихмалюнків; розучуваннявіршівнапамять; підбирати слова близькі за значенням; використовувати схеми роботи для виконання завдань; письмо під диктування; самостійне списування; перевіряти виконане завдання на наявність помилок, порівнюючи його зі зразком; володіти інтонаційними засобами виразності мовлення. |
Учень відвідує групу продовженого дня
4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):
1) рекомендований рівень підтримки:
перший рівень підтримки;
другий рівень підтримки;
третій рівень підтримки;
четвертий рівень підтримки;
п’ятий рівень підтримки;
2) адаптація та модифікація освітнього середовища:
Назва адаптації/модифікації |
Так/ні |
Примітка |
Пристосування середовища: |
|
|
Доступність |
так |
|
Освітлення |
так |
|
рівень шуму |
ні |
|
потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо) |
так |
Ресурсна кімната |
Психолого-педагогічна адаптація: |
|
|
використання візуального розкладу |
ні |
|
збільшення часу на виконання завдань |
так |
За потреби |
збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо) |
так |
Використаннядодатковихматеріалів-карток, алгоритмівдії, правил (у виглядімалюнківчипозначок). Багаторазовеповторенняінструкції |
руховий режим |
так |
Чергування видів діяльності, фізкультхвилинки, релаксаційні вправи |
використання заохочень |
так |
Словесне заохочення, наліпки |
використання засобів для концентрації уваги |
так |
|
Інше |
|
|
Адаптація навчального матеріалу: |
|
|
картки-підказки, картки-інструкції |
так |
|
Засоби альтернативної комунікації |
ні |
|
Інше |
|
|
Модифікація: |
|
|
скорочення змісту навчального предмета |
так |
|
зниження вимог для виконання завдань |
так |
|
інше |
|
|
3)потреба у використанні:
жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;
шрифту Брайля;
4) потреба в додаткових заняттях з:
так
ні
5) потреба в консультації з:
фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;
фахівцями спеціальних закладів освіти;
іншими фахівцями __________________________________________
6) наявність індивідуального навчального плану:
так
ні.
У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:
Навчальний предмет (інтегрований курс) |
Адаптація чи модифікація |
Відповідальний педагогічний працівник |
Українська мова |
Модифікація |
|
Математика |
Модифікація |
|
Українська мова |
Модифікація |
|
Фізична культура |
Адаптація |
|
Образотворче мистецтво |
Адаптація |
|
Я досліджую світ |
Модифікація |
|
Дизайн і технології |
Адаптація |
|
Англійська мова |
Модифікація |
|
Музичне мистецтво |
Адаптація |
|
Інформатика |
Адаптація |
|
Індивідуальний навчальний план
учня 2 класу
Назва освітньої галузі |
Предмети |
Кількість годин |
Мовно-літературна |
Українська мова |
7 |
Іншомовна |
Англійська мова |
3 |
Математична |
Математика |
4 |
Я досліджую світ (природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі) |
Я досліджую світ |
3 |
Технологічна |
Дизайн і технології |
1
|
Інформатична |
Інформатика |
1 |
Мистецька |
Образотворче мистецтво Музичне мистецтво |
1
1 |
Фізкультурна |
Фізична культура |
3 |
Усього |
|
24 |
Корекційно-розвиткова робота: корекція мовлення корекція розвитку |
|
5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):
Найменування заняття (послуги) |
Фахівець, який проводить заняття (надає послугу) |
Місце проведення |
Розклад занять |
Корекція мовлення |
Вчитель-логопед |
|
|
Корекція розвитку |
Вчитель-дефектолог |
|
|
6. Навчання:
за розкладом класу;
7. Забезпечення асистента учня (учениці):
1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):
ні;
8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:
1)потреба у підручниках:
підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;
адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;
підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.
2) допоміжні засоби для навчання:
Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):
набори настільних ігор, набори для сенсорної гри, наочний матеріал для читання, лічби, письма, дослідження навколишнього світу
9. Потреба в розумному пристосуванні:
так
забезпечення комфортних умов і соціальну адаптацію, розроблення індивідуальної програми розвитку (відповідно до можливостей і потреб), забезпечення системного та кваліфікованого супроводу дитини.
ні.
10. Особливості проведення оцінювання:
адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;
використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);
використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;
адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);
інше (зазначити що) ____________________________________
11. Потреба у продовженні строків навчання:
ні.
12. Додаткові напрями роботи:
За сферами розвитку |
Ціль |
Очікувані результати, яких планується досягнути |
Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку) |
Розвиток інтелектуальної сфери |
Оволодіння новими знаннями та вміннями. Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку. Вчити сприймати усний виклад навчального матеріалу.Долати труднощі в концентрації уваги. |
Розширення та поглиблення загальних життєвих уявлень; навчальних вмінь та навичок. Розширення уявлення про навколишній світ. Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Сприймає усний виклад навчального матеріалу протягом 15-20 хв. |
|
Розвиток сенсорної, моторної |
Поглиблювати знання про просторові уявлення, вчити орієнтуватися у просторі(поняття «праворуч», «ліворуч», «вгору», «вниз»). Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики. Розвивати координацію. |
На кінець року учень буде гарно орієнтуватися у просторі. Рівень розвитку дрібної та загальної моторики підвищиться на 30%. |
|
Розвиток мовленнєвої сфери |
Продовжувати формувати уміння давати розгорнуті відповіді на запитання, спілкуватися простими реченнями. Надалі розвивати мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати і надалі запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Розвиток слухової уваги та пам’яті. Поглиблювати і надалі орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях. |
На кінець року учень зможе переказати прочитаний текстна 50%.Відповідаючи на запитання та спілкуючись із однолітками, будує переважно прості речення. Словниковий запас розшириться на 50%. Покращиться соціальні функції мовленнєвої діяльності. |
|
Розвиток фізичних здібностей |
Проводити: -медико-профілактичні заходи; -фізкультурно-оздоровчі заходи; -розробити комплекс заходів з питань охорони та зміцненняздоров’я, профілактикивиникнення хронічнихзахворювань; -уміти скоординувати,орієнтуватися в просторі; - усунути недоліки у розвитку рухових та інших якостей; - формувати здоровий спосіб життя; - розуміти значеннязагартування, щоденноїранкової гімнастики, масажу для зміцнення здоров‘я іпрофілактики захворюванням; - дотримуватися правил здоров‘язбережувальної поведінки; - брати участь в оздоровчих тафізкультурно-розвивальних заходах; - визначати та правильно називати частини тіла таосновні органи; - розуміти, що є шкідливим такорисним для організму; - орієнтуватися у призначенніорганів чуття, дотримуватисьправил їх охорони; - мати елементарне уявлення про статеву належність |
На кінець року має уявленняпро фізичну культуру, як сукупність різноманітних фізичних вправ, спрямованих на фізичний розвиток тазміцнення здоров’я людини; розумієтерміни з предмету «фізична культура»; пояснює значення фізичних вправ для формування правильної постави; називаєжиттєво важливі способи пересування людини; розуміє значущість рухового режиму для зміцнення здоров’я та фізичного розвитку; пояснює значення і правила ранкової гімнастики, фізкультурних хвилинок та фізкультурних пауз для фізичного розвитку та здоров’я людини; значущість загартування як засобу зміцнення здоров’я; дотримується рухового режиму протягом дня; дотримується правил особистої гігієни в режимі дня. |
|
Розвиток емоційно-вольової сфери |
-Вміти соціально адаптуватися; -розвивати вольові якості; -брати участь у продуктивнійта трудовій діяльності; -уміти порівнювати свої досягнення з досягненнямиінших, оцінювати не лише наслідки своєї роботи, а й себе; - вчитися контролювати себета ставити перед собою конкретні вимоги; -володіти прийомами, що допомагають долати негативні емоційні реакції; -підвищити впевненість у собі,формувати позитивнусамооцінку; -формувати та розвивати«Я-концепцію; -розвивати та коригуватикомунікативні навички; -навчитися способам зняття скутості та сором'язливості. -усвідомлювати власну гідність, вміння аналізуватисвої особистісні особливостіта якості інших людей; -формувати уявлення про індивідуальні особливостісвоїх товаришів; - відпрацьовувати взаємодії. |
На кінець року покращиться стан емоційно-вольової сфери, учень навчиться висловлювати свої переживання та почуття. сформуються навички самооцінювання, підвищиться впевненість у собі та своєї самооцінки. Покращиться бажання дитини працювати, виконувати завдання та виявляти ініціативу. |
|
Розвиток соціальної сфери |
Формування здорового способу життя та подальшоїсоціалізації. Відпрацьовувати вміння аналізувати свої особистісні особливості та якості інших людей. Формувати бажання спілкуватися з однолітками. Продовжувати вчити орієнтуватися в ситуації спілкування. Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації. |
На кінець року в учня підвищиться рівень навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими. Зменшуються труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми.
|
|
Подолання навчальних труднощів |
Формувати діяльнісну компетенцію: Навчально-організаційна: - розуміти мету навчальної діяльності; - раціонально розподіляти час; - планувати послідовність виконання завдання; - організовувати навчальну діяльність у взаємодії з іншими її учасниками (у парі, малій групі). Навчально-інформаційна: - зосереджено слухати матеріал; - зв’язно, послідовно, доказово відповідати, вести діалог. Навчально-інтелектуальна і творча: - аналізувати; - узагальнювати; - встановлювати та пояснювати причино- наслідкові зв’язки; - доводити власну думку; - переносити знання й способи діяльності в нову ситуацію, застосовувати аналогію. Контрольно-оцінна: - використовувати різні способи перевірки таконтролю своєї діяльності; - знаходити і виправляти помилки; - оцінювати власні навчальні досягнення. У структурі предметно-математичної компетентності (обчислювальна, інформаційно-графічна, логічна, геометрична). Уміти: - застосовувати обчислювальні вміння та навички у практичних ситуаціях; - вести підрахунки (лічба, обчислення), для обчислень використовувати відомі формули та правила; |
На кінець року в учня на 50 % підвищиться рівень сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Буде планомірно використовувати та поєднувати в навчальній діяльності зошит з підручником.Більш легкі та зрозуміліші завдання виконуватиме у заданому темпі та не відстає від решти класу. Читатиме цілими словами одно-, двоскладові слова та може написати їх під диктовку. Не боятиметься відповідати на переважній більшості уроків. |
|
13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:
Прізвище, ім’я, по батькові |
Найменування посади |
Підпис |
|
заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
|
класний керівник 2 класу, учитель початкових класів |
|
|
асистент учителя |
|
|
практичний психолог |
|
|
соціальний педагог |
|
|
учитель англійської мови |
|
|
учитель музичного мистецтва |
|
|
дефектолог |
|
|
логопед |
|
|
Фахівець ІРЦ |
|
|
мати |
|
Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:
____________________________________________________________(зазначитипрізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)
підпис ______________________ дата __________________________
_____________________