Індивідуальний план розвитку дитини з ООП

Про матеріал
Індивідуальний план розвитку дитини з ООП. 4 рівень підтримки. Для дітей з порушеннями слуху у ЗЗСО. Розраховано на 5-7 класи.
Перегляд файлу

 

Додаток 3
до Порядку

 

ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ

 

1. Період виконання 2022-2023 н.р.                         

2. Загальні відомості про учня:

прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) _____________________________ 

дата народження                            

повне найменування закладу загальної середньої освіти, в якому навчається учень

____________________________________________               

рік навчання 6                                     

клас навчання 6                                           

контактні номери телефонів батьків (інших законних представників) для термінового зв’язку   __________________________________________________________

3. Індивідуальні особливості розвитку учня:

Наявний рівень знань і вмінь і навичок учня (компетенції)

Опис освітніх труднощів учня, виявлених у закладі освіти

Потреби

Мовно-літературна галузь:

Навичками читання володіє. Любить читати вголос, але розуміння прочитаного матеріалу на дуже низькому рівні, учень не може самостійно узагальнювати, робити висновки. Переказати прочитане не може. Пише слова  під диктовку після багаторазового повторення і тільки те, що почув. Пише розбірливо, каліграфічно. Під час спілкування може припускатися граматичних помилок. Словниковий запас обмежений побутовою тематикою. Власну думку учень може виразити у формі питання-відповідь двома-трьома словами або так-ні.

Має порушення звуковимови на основі функціональних порушень (порушення слуху). Фонетична сторона мовлення характеризується наявністю багаточисленних спотворень звуків, замін та змішувань.

Математична галузь:

Знає цифри, усно рахує, виконує елементарні математичні операції з допомогою вчителя. При виконанні завдань потребує додаткового роз'яснення або наочності та моделювання. Таблицю множення не знає, але вміє користуватися.

Таблиці мір часу, маси, довжини та місткості знає часткового.

Здоров’язбережувальна галузь:

Фізичні показники розвитку відповідають віковим нормам.  Загальна моторика розвинута на середньому рівні. Швидкість рухової реакції в нормі.

Загальний рівень поінформованості та сформованості інтелектуальних навичок нижче за потенційні можливості учня.

Інтелектуальні труднощі:

- нестійка довільна увага,

- психічна працездатність невисока,

- орієнтація на допомогу і залежність від неї,

- сприймання інформації звужене, має повільний характер,

- особливістю мислення є пасивність,

- невміння контролювати і виправляти свої дії відповідно до мети завдання,

- обмеженість кола загальних життєвих уявлень,

- труднощі в соціальному спілкуванні та дефіцит у взаємодії.

Функціональні (сенсорні, моторні, мовленнєві) труднощі:- труднощі у розрізненні слухо-мовленевого матеріалу,

- труднощі формування вимовної навички,

- кількісна обмеженість словникового запасу,

- недостатне розуміння зверненого усного мовлення дитиною,

- має труднощі у вербалізації своїх емоцій.

Фізичні труднощі:

- недостатня точність і координованість рухів,

- невпевнене орієнтування в просторі,

- достатньо активний на перервах.

Навчальні труднощі:

-не  повне розуміння  поставлених завдань з причини порушення слуху.

- нездатність самостійно виконувати письмові завдання,

- знижена працездатність.

- потребує постійної допомоги різної міри складності в опануванні нових знань та уявлень,

- математичні задачі без допомоги вчителя не розв’язує,

- недостатній рівень самостійності у виконанні вказівок вчителя.

Працювати  над:

- збагаченням словникового запасу,

- корекцією звуковимови,

- всебічним розвитком дитини.

Розвивати:

- переключати увагу з одного обєкта на інший,

- вміння утримувати увагу в межах 20-25 хв.,

- емоційно-вольову  сферу,

- фонематичний слух,

- слухове сприймання,

- дрібну моторику,

- просторове орієнтування,

- пам'ять,

- артикуляційну моторику та мовне дихання.

Формувати:

- граматичну складову мовлення,

- звязне мовлення,

-  розуміти послідовність подій,

- необхідні навички соціальної моделі поведінки.

Вчити:

- порівнювати подібні обєкти,

- виділяти головне, узагальнювати,

- складати розповіді за опорними схемами, які підкріплюються ілюстраціями,

- володіти інтонаційними засобами виразності мовлення,

- самостійно розв’язувати математичні задачі.

Спонукати до самостійності.

Заохочувати до практичного застосування отриманих знань, критичної оцінки інформації.

4. Рекомендації щодо організації освітнього процесу особи з особливими освітніми потребами (зазначити необхідне):

1) рекомендований рівень підтримки:

 перший рівень підтримки;

     другий рівень підтримки;

 третій рівень підтримки;

  четвертий рівень підтримки;

 п’ятий рівень підтримки;

2) адаптація та модифікація освітнього середовища:

Назва адаптації/модифікації

Так/ні

Примітка

Пристосування середовища:

 

 

доступність

ні

 

освітлення

так

 

рівень шуму

так

За потребою (для концентрації уваги)

потреба в усамітненні, його періодичність та місце (ресурсна кімната, медіатека тощо)

так

Кабінет психолога (під час перерв або коли втомився чи роздратований)

Психолого-педагогічна адаптація:

 

 

використання візуального розкладу

ні

 

збільшення часу на виконання завдань

так

За потребою

збільшення обсягу допомоги (навідне питання, демонстрація зразка, нагадування тощо)

так

За потребою

руховий режим

так

Гімнастика для очей, додаткове розвантаження за потребою

використання заохочень

так

Словесне заохочення, емоційна підтримка

використання засобів для концентрації уваги

так

Чергування видів діяльності

інше

ні

 

Адаптація навчального матеріалу:

 

 

картки-підказки, картки-інструкції

так

За потребою

Засоби альтернативної комунікації

ні

 

інше

так

Використання аудіокниг, відеоматеріалу з субтитрами, індивідуальних карток

Модифікація:

 

 

скорочення змісту навчального предмета

так

Українська мова та література, зарубіжна література, математика, англійська мова, біологія

зниження вимог для виконання завдань

так

 

інше

так

Вилучення фізкультури з навчального плану за рішенням КППС

3) потреба у використанні:

 жестової мови та/або залученні перекладача жестової мови;

 шрифту Брайля;

4) потреба в додаткових заняттях з:

  так

 ні

5) потреба в консультації з:

  фахівцями інклюзивно-ресурсного центру;

  фахівцями спеціальних закладів освіти;

 іншими фахівцями ____________________________________________________

6) наявність індивідуального навчального плану:

  так

 ні.

У разі потреби в індивідуальному навчальному плані зазначити навчальні предмети (інтегровані курси), які потребують адаптації чи модифікації, та відповідального за розроблення індивідуального навчального плану педагогічного працівника:

Навчальний предмет (інтегрований курс)

Адаптація чи модифікація

Відповідальний педагогічний працівник

Українська мова

модифікація

 

Українська література

модифікація

 

Математика

модифікація

 

Англійська мова

модифікація

 

Зарубіжна література

модифікація

 

Біологія

модифікація

 

Історія

адаптація

 

Географія

адаптація

 

Інформатика

адаптація

 

Основи здоров’я

адаптація

 

Трудове навчання

адаптація

 

Музичне мистецтво

адаптація

 

Образотворче мистецтво

адаптація

 

Фізична культура

адаптація

 

 

5. Додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (заняття):

Найменування заняття (послуги)

Фахівець, який проводить заняття

(надає послугу)

Місце проведення

Розклад занять

Розвиток слухового сприймання та формування вимови

 

Сурдологічний кабінет

Понеділок, четвер

Лікувальна фізкультура

 

Спортивна зала

П'ятниця  

Корекція розвитку

 

Кабінет психолога

Понеділок 

Асистент учителя

 

 

Вівторок

П’ятниця

 

6. Навчання:

       за розкладом класу;

       за адаптованим розкладом, з відвідуванням окремих уроків за індивідуальним розкладом відповідно до індивідуального навчального плану

       за модифікованим розкладом.

 

7. Забезпечення асистента учня (учениці):

1) потреба в асистенті учня (учениці) (супроводі під час інклюзивного навчання):

 ні

  так;

2) асистентом учителя є:

 батьки: _____________________________________________________________

інші законні представники_____________________________________________

уповноважена батьками особа _________________________________________
(зазначити прізвище, власне ім’я,

__________________________________________________________________________________________
по батькові (за наявності) та контактні дані)

 соціальний робітник

___________________________________________________________________________ 
(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) та контакті дані)

8. Забезпечення допоміжними засобами навчання:

1) потреба у підручниках:

  підручники для закладів загальної середньої освіти та матеріали;

  адаптація підручників для закладів загальної середньої освіти та матеріалів;

 підручники для осіб з особливими освітніми потребами та матеріали.

2) допоміжні засоби для навчання:

  так (картки, схеми, таблиці, технічні  засоби навчання)

 ні.

Зазначити перелік засобів для навчання, які потребує учень (учениця):

___картки-інструкції, таблиці та наочні посібники з навчальних предметів, дидактичні матеріали та настільні  ігри для розвитку просторової уяви, логіки, мовлення та соціальної взаємодії, аудіокниги, навчальні відео з тем уроків тощо.    _________________________

9. Потреба в розумному пристосуванні:

  так, зазначити яка: __звукопідсилювальна система (за потребою), демонстраційне та відеопроектувальне обладнання                                                                                                                

 ні.

10. Особливості проведення оцінювання:

     адаптації проведення оцінювання за часом та змістом, зокрема: збільшення часу на виконання завдань; зменшення кількості завдань; використання зручних форм роботи (тести, усні опитування, аудіозавдання тощо) відповідно до потреб;

     використання доступних форм викладу інформації для оцінювання (шрифту Брайля, письмових чи усних завдань тощо);

     використання окремих карток з завданнями чи адаптованих матеріалів під час оцінювання;

     адаптація завдань для оцінювання до особливостей сприйняття інформації  (уникнення графічних завдань для осіб з порушенням зору, уникнення або створення комфортних умов для усних опутувань для осіб, які цього потребують, тощо);

 інше (зазначити що) __________________________________________________

11. Потреба у продовженні строків навчання:

 так

  ні.

12. Додаткові напрями роботи:

За сферами розвитку

Ціль

Очікувані результати, яких планується досягнути

Рівень досягнутих результатів (заповнюється після виконання індивідуальної програми розвитку)

Розвиток інтелектуальної сфери

Розвивати повноту і точність сприймання. Вдосконалювати уміння зосереджуватися на об’єктах, не лише на наочних, але і на абстрактних. Розвивати пам’ять як регульований та керований процес. Розвивати смислову логічну пам’ять, використовуючи прийоми мнемотехніки. Розвивати здатність керувати довільним запам’ятовуванням. Розвивати словесно-логічне мислення, здатність аналізувати, порівнювати явища, абстрагувати.

Оволодіння новими знаннями та вміннями.

Розширювати світогляд дитини та сприяти її всебічному розвитку.

Підвищення рівня розвитку когнітивної процесів.  Розширення та поглиблення загальних уявлень про навколишній світ, навчальних вмінь та навичок.

Підвищення рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня.

 

Розвиток сенсорної, моторної  сфери

Продовжувати розвивати дрібну та загальну моторики.

Розвивати координацію, орієнтування в просторі

Підвищення рівня розвитку координації, та орієнтування в просторі.

 

Розвиток мовленнєвої сфери

Поліпшити діяльність артикуляційної мускулатури. Стимулювати мовленнєву активність. Розвивати зв’язне мовлення, мовно-слухову пам’ять, увагу, сприйняття. Розширювати запас слів у межах вікового періоду. Формувати навички переказу та розповіді тексту. Розвивати фонематичний слух та сприйняття. Розвиток вміння орієнтуватися в ситуації спілкування, контролювати писемне мовлення, навички зорового чи слухо-зорового сприйняття зверненої мови.

Підвищення усіх якісних показників мовлення.

Розширення словникового запасу.

Покращення артикуляційної моторики, навички читання та переказу тексту.

Покращення соціальних функцій мовленнєвої діяльності.

 

Відвідування занять дефектолога ІРЦ

 

Розвиток фізичних здібностей

Формування здорового способу життя та подальша соціалізація. Розвиток точності в русі, спритності, рівноваги, гнучкості, працездатності.

Підвищення рівня зазначених фізичних показників та навичок.

 

Розвиток емоційно-вольової сфери

Коригування психоемоційного стану та психоемоційного навантаження.

Розвивати мотивацію досягнення успіху. Розвивати позитивну «Я» - концепцію. Формувати позитивну самооцінку.

Розвивати вольові якості в продуктивній та вольовій діяльності дитини. Розвивати здатність учня до самоспостереження, самоаналізу. Формування усвідомленої навчальної мотивації, розвивати соціальні, пізнавальні, комунікативні мотиви.

Підвищення рівня зазначених емоційно- вольових показників.

 

Розвиток соціальної сфери

Зменшення сором’язливості у висловлюванні власної думки перед іншими людьми та при роботі у групі. Продовжувати розвивати комунікативні та психічні навички, формувати бажання спілкуватися з однолітками.

Застосовувати мовні і немовні засоби з метою комунікації, спілкування в конкретних соціально-побутових ситуаціях.

Підвищення рівня навичок соціальної взаємодії з однолітками та дорослими.

Зменшення труднощів у комунікації та спілкуванні з оточуючими людьми. Бере участь в груповій роботі.

 

Подолання навчальних труднощів

Розвиток психічних процесів, стимулювання мовленнєвої активності, концентрації на виконанні завдань та саморегуляції поведінкових навичок.

Розвиток швидкості сприйняття й переробки інформації. Розвивати математичні уявлення, навички читання та виконання письмових робіт згідно програмових вимог. Розвивати довільність організації в освітньому середовищі, розділяти види діяльності на етапи та з опорою на наочність, дозувати навантаження.

Підвищення інтересу до навчання, рівня сформованості всіх видів навчальної діяльності учня. Покращення показників самостійного виконання завдань за зразком або схемою, навичок читання та переказу, складання речень та невеликих розповідей. Підвищення рівня розвитку математичних здібностей.

 

Інші

 

 

 

13. Члени команди психолого-педагогічного супроводу, які складали індивідуальну програму розвитку:

Прізвище, власне ім’я, по батькові

(за наявності)

Посада

Підпис

 

фахівець інклюзивно-ресурсного центру

 

 

 

директор  ЗЗСО І-ІІІ ст.

 

 

заступник директора з НВР

 

 

класний керівник 6 класу, учитель української мови та літератури

 

 

асистент учителя

 

 

 

практичний психолог

 

 

 

учитель математики та інформатики

 

 

 

учитель трудового навчання та основ здоров'я

 

 

 

учитель фізичної культури

 

 

 

Індивідуальну програму розвитку погоджено одним з батьків (іншим законним представником) учня:

___________________________________________________

(зазначити прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) одного з батьків
(іншого законного представника) учня)

 

підпис ___________________________  дата  __________________________

 

 

 

 

docx
Додано
16 березня
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку