ВЕРБАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯНизький рівень (відтворення)Старайся! Будь уважним! Говори чіткіше! Спробуй не поспішати!Твоє письмо має бути кращим!Ти можеш більше! Зосередься, над собою!А ти як думаєш, що у тебе не так?Не сумуй, у тебе все вийде!Доклади більше старань!У тебе все вийде, доопрацюй!Я вірю в тебе! Вірю, можеш краще!Я рада, що ти зрозумів правильно!Уже краще! Значно краще! зверни увагу на... Ти здатний на краще! Відповідай конкретніше!Ти вже більше працюєш
Високий рівень (вияв творчих здібностей)Ти можеш творити! Маєш рацію!Задоволена твоєю роботою!Ти маєш власну думку! Блискуча відповідь! Пречудово!Розумник (розумниця)! Відмінно! Прекрасно! Бездоганно!Я б не зуміла зро¬бити краще!Ми пишаємося тобою! Ти нас порадував! Ти маєш своє "я"!Ми гордимося твоїми досягненнями!Надзвичайно! Довершено! Зразково!
(без судження про поведінку) (відчутний ефект від поведінки). (почуття, викликане поведінкою), «Коли я бачу, як учні штовхають своїх друзів я розумію, що тим, кого штовхають, боляче й дуже неприємно знаходитися в нашому класі Це мене засмучує адже мета нашого класу — бути дружньою спільнотою, у якій ми дбаємо один про одного й поважаємо кожного.»
Я-повідомлення. Учні перебивють один одного. Без судження про поведінку. Щоб був відчутний ефект від поведінки. Щоб вони відчули почуття, викликане поведінкою. Коли я спостерігаю, як учні перебивають того, хто висловлює свою думку я розумію, що це заважає і тому, хто говорить, і тим, хто слухає Мені стає прикро, я навіть стаю сердитою й незадоволеною, адже розумію, як складно висловлювати думку так, щоб тебе всі зрозуміли.
Я-повідомлення. Під час уроку відволікаються на розмови Без судження про поведінку. Щоб був відчутний ефект від поведінки. Щоб вони відчули почуття, викликане поведінкою«Коли учні під час уроку відволікаються на розмови я розумію, що вони не встигнуть виконати всі завдання й не зрозуміють нову тему У такі моменти я завжди відчуваю розчарування та стурбованість