Інтегроване заняття з розвитку мовлення «У магазині іграшок»
(заняття зі стимулювання критичного мислення у дітей)
середня логопедична група
Тема: Куди зникають іграшки?
Програмовий зміст:
Матеріали:
- різнокольоровий картон;
- зображення хлопчика та зламаних іграшок;
- зображення тварин на магнітах;
- дидактична гра «Опиши одним словом»;
- вправи на розвиток правої та лівої півкулі головного мозку;
- фланелеграф;
- дерев'яні палички;
- друдли;
- інтелектуальна гра «Полички» для розвитку орієнтування на площі фланелеграфа;
- мячики, кубики, пластмасові таці;
- мішечок з дерев'яними фігурками;
- заламіновані аркуші паперу з доріжками для дихальної вправи та пальчиків;
- аудіоапаратура, ноутбук;
- коробка з картону;
- сюрпризний момент - наклейки.
1. Привітання:
Група «......» дружненька,
Як у сонця промінці.
Посміхнімося гарненько,
Адже всі ми молодці!
2. Сторітеллінг:
Діти, сталося непоправне! Усі іграшки нахабно втікли з магазину! Виявляється, що за ними погано доглядали! Давайте розберемося у цій плутанині і повернемо їх на місце?
3. Чарівна доріжка:
Щоб потрапити до магазину нам небхідно пройти по чарівній доріжці!
(ступаючи на кольоровий картон, дитина робить певний рух — один колір, один рух).
4. Полички:
Ось, дивіться! Вони вже зібралися навтьоки! Давайте складемо іграшки на потрібне місце...
(на фланелеграфі намальовані рядки та стовбчики, чіпляємо іграшку на магніті на потрібне місце — наприклад, 1 рядок і 2 стовбчик).
5. Друдли
(діти висловлюють власну думку — на що схожий малюнок).
6. Кубики-кульки:
( завдання - описати одним словом іграшку і одночасно правою та лівою руками навхрест покласти кульку на одну тацю, кубик на іншу).
7. Фізрозминка
Підвелися всі швиденько –
І на місці біг легенький.
Пострибали, як зайчата,
Треба м′язи розробляти.
Підняли по черзі ніжки,
Не втомились анітрішки.
Всі присіли – підвелися,
Знов присіли – підвелися.
Розімніть гарненько пальці,
Потанцюйте стильні танці.
(Діти виконують усі рухи з текстом)
8. Фігурки в мішечку:
Діти, а давайте у нашому чарівному мішечку віднайдемо гостинці для наших іграшок?
(одну фігурку дитина тримає у руці, іншу таку ж саму шукає у мішечку).
9. Опис дії на картинці повним реченням:
Подивіться-но, хто зображений на картинках і що ці дітки роблять? Можливо це їхні дії спричинили образи іграшок? Давайте розглянемо!
(наприклад, “Хлопчик зламав іграшку”).
10. Вправа на дихання:
Давайте чарівними рухами і диханням прибиремо в магазині пил і бруд. І в ньому буде порядок та чистота!
(вказівними пальчиками правої та лівої рук одночасно водять по доріжках і видихають повітря).
11. Підсумок:
Дітки, давайте ж з вами зробимо висновки: як ми маємо поводити себе з іграшками? Як потрібно за ними доглядати?
12. Закріплення віршем:
Ти іграшки, малюк, не ображай!
Їх мий, цінуй і доглядай!
Інакше вони можуть утекти
Шукати ласки, поваги й доброти!
13. Сюрприз.
Наклейки та коробка для іграшок, куди ці наклейки діти мають причепити.