Інтегрований урок з алгебри та інформатики
Тема: «Лінійна функція і її графік»
Клас: 7
Мета уроку: створити умови для узагальнення та систематизації знань по темі, виявити рівень засвоєння учнями знань і умінь.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань
Завдання:
Освітні: з алгебри:
- відпрацювання з учнями можливостей застосування знань умінь і навичок, отриманих на уроках для побудови графіка лінійної функції;
з інформатики:
- використання програмних засобів для побудови графіка лінійної функції;
Розвиваючі:
- розвиток умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;
- розвиток логічного мислення, творчих здібностей;
- відпрацювання міжпредметних компетентностей учнів, при роботі з числовою і графічною інформацією засобами комп'ютерних технологій (ІКТ), відпрацювання впевненого володіння інструментарієм ІКТ.
Виховні:
- формування вміння слухати і вступати в діалог, обговорення виникаючих проблем;
- підвищення мотивації до навчання через нетрадиційне проведення уроку; виховання особистісних якостей, необхідних для самооцінювання.
Форми роботи: фронтальна, індивідуальна.
Засоби навчання: комп'ютер з ОС Windows XP, презентація «Лінійна функція», офісні програми в тому числі, MS Excel, проектор, екран.
Етапи уроку:
1. Організаціонний момент (2 хв).
2. Актуалізація (10 хв)
3. Міні-дослідницька робота. (14 хв)
4. Здоров'язберігаюча пауза (2 хв)
5. Практична робота і завдання (15 хв)
6. Підсумок уроку (2 хв)
Хід уроку:
1.Організаціонний момент: Доброго дня, сідайте.
Учитель інформатики: -Добрий день! Урок, який відбудеться сьогодні - незвичайний. Незвичайний він тим, що в ньому будуть поєднуватися два предмета: алгебра та інформатика. Це інтегрований урок.
Учитель математики: Сьогодні наш урок узагальнюючого повторення по темі: "Побудова графіка лінійної функції" проходить в комп'ютерному класі. Для більш продуктивної роботи над матеріалом уроку ми з вами будемо використовувати комп'ютер.
Тому мета нашого уроку сьогодні узагальнити знання по темі «Лінійна функція» за допомогою комп'ютерних технологій.
2.Актуалізація
1.Дайте визначення функції.
2. Що є графіком лінійної функції?
3.Скільки точок необхідно, щоб побудувати пряму?
Учитель математики. Французький письменник XIX століття Анатоль Франс одного разу зауважив: "Вчитися можна тільки весело ... Щоб перетравлювати знання, треба поглинати їх з апетитом". Давайте підемо раді письменника на сьогоднішньому уроці: будьте активні, уважні, поглинайте з великим бажанням знання, які стануть в нагоді вам в подальшому житті.
Відомий польський математик Гуго Штейнгаус жартівливо стверджує, що існує закон, який сформулюється так: математик зробить це краще. А саме, якщо доручити двом людям, один з яких математик, виконання будь-якій незнайомій їм роботи, то результат завжди буде наступним: математик зробить її кращою.
Уявіть собі задачу: На складі було 500 тон вугілля. Щодня стали відвозити по 30 тон вугілля. Скільки тон вугілля буде на складі через х днів? Складемо математичну модель вирішення цього завдання.
у = 500 - 30х (записуємо на дошці)
Обчислимо значення при х = 2 і х = 5
Складемо таблицю значень з кроком 1 для х і у. Побудуємо графік.
Додаткові питання:
1) Скільки тон вугілля залишиться на складі, якщо його вивозити 7 днів?
2) Чи вистачить вугілля на 20 днів?
Учитель математики. Після інтенсивної роботи потрібно потягнутися і розпрямити свій хребет. Ми засиділися. Станьмо. Випростався. Починаємо нашу розминку.
1) Вісь абсцис. Раз. Два. Три. Чотири.
2) Вісь ординат. Раз. Два. Три. Чотири.
3) k - позитивне. Нахил вправо. Потяглися.
4) k - негативне. Нахил вліво. Потяглися.
Молодці !!!
4..Здоровье-сберегающая пауза
Виконують розминку повторюючи руху за вчителем.
3.Міні-дослідницька робота:
Учитель інформатики: пояснює і показує як працювати з електронними таблицями MS Excel
Вчитель інформатики.
Побудувати графік функції y = 2x + 5
Графіком лінійної функції є пряма, яку можна побудувати за двома точками. заповнимо табличку
У клітинку з першим значенням «y» введемо формулу і використовуємо маркер автозаповнення.
В результаті отримали табличку:
створюємо графік
Вибираємо: ВСТАВКА -> ДІАГРАМА->ТОЧЕЧНАЯ -> ТОЧЕЧНАЯ З гладким КРИВИМИ і маркери
За графіком відповідаємо на питання.
4. Здоров'язберігаюча пауза (2 хв)
5. Практична робота і завдання
Учитель інформатики: Робота на комп'ютері в програмі Python
Побудувати графіки функцій:
y = 2*x +50
Учитель математики. Зверніть увагу на екран.
Аналізують, роблять висновки.
Відповідають на питання за готовими кресленнями.
Вчитель інформатики. Давайте зробимо висновки
6. Підсумок уроку
Учитель математики: Хлопці, а яка мета була перед нами поставлена на початку уроку? Мета досягнута?
Відповідають: тема: лінійна функція і її графік дуже цікавий матеріал, стати в нагоді в подальшому в навчанні і в житті.
1