Інтегрований урок з алгебри та інформатики

Про матеріал
Інтегрований урок з алгебри та інформатики. Проводять два вчителя: математики та інформатики
Перегляд файлу

Інтегрований урок з алгебри та інформатики

 

Тема: «Лінійна функція і її графік»

Клас: 7

Мета уроку: створити умови для узагальнення та систематизації знань по темі, виявити рівень засвоєння учнями знань і умінь.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань

Завдання:

Освітні: з алгебри:

 - відпрацювання з учнями можливостей застосування знань умінь і навичок, отриманих на уроках для побудови графіка лінійної функції;

з інформатики:

 - використання програмних засобів для побудови графіка лінійної функції;

Розвиваючі:

 - розвиток умінь аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;

 - розвиток логічного мислення, творчих здібностей;

 - відпрацювання міжпредметних компетентностей учнів, при роботі з числовою і графічною інформацією засобами комп'ютерних технологій (ІКТ), відпрацювання впевненого володіння інструментарієм ІКТ.

Виховні:

 - формування вміння слухати і вступати в діалог, обговорення виникаючих проблем;

 - підвищення мотивації до навчання через нетрадиційне проведення уроку;  виховання особистісних якостей, необхідних для самооцінювання.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна.

Засоби навчання: комп'ютер з ОС Windows XP, презентація «Лінійна функція», офісні програми в тому числі, MS Excel, проектор, екран.

 

Етапи уроку:

1. Організаціонний момент (2 хв).

2. Актуалізація (10 хв)

3. Міні-дослідницька робота.  (14 хв)

4. Здоров'язберігаюча пауза (2 хв)

5. Практична робота і завдання (15 хв)

6. Підсумок уроку (2 хв)

 

Хід уроку:

 

1.Організаціонний момент: Доброго дня, сідайте.

 

Учитель інформатики: -Добрий день!  Урок, який відбудеться сьогодні - незвичайний.  Незвичайний він тим, що в ньому будуть поєднуватися два предмета: алгебра та інформатика.  Це інтегрований урок.

 

Учитель математики: Сьогодні наш урок узагальнюючого повторення по темі: "Побудова графіка лінійної функції" проходить в комп'ютерному класі.  Для більш продуктивної роботи над матеріалом уроку ми з вами будемо використовувати комп'ютер.

Тому мета нашого уроку сьогодні узагальнити знання по темі «Лінійна функція» за допомогою комп'ютерних технологій.

 

2.Актуалізація

1.Дайте визначення функції.

2. Що є графіком лінійної функції?

3.Скільки точок необхідно, щоб побудувати пряму?

 

Учитель математики.  Французький письменник XIX століття Анатоль Франс одного разу зауважив: "Вчитися можна тільки весело ... Щоб перетравлювати знання, треба поглинати їх з апетитом".  Давайте підемо раді письменника на сьогоднішньому уроці: будьте активні, уважні, поглинайте з великим бажанням знання, які стануть в нагоді вам в подальшому житті.

Відомий польський математик Гуго Штейнгаус жартівливо стверджує, що існує закон, який сформулюється так: математик зробить це краще.  А саме, якщо доручити двом людям, один з яких математик, виконання будь-якій незнайомій їм роботи, то результат завжди буде наступним: математик зробить її кращою.

Уявіть собі задачу: На складі було 500 тон вугілля.  Щодня стали відвозити по 30 тон вугілля.  Скільки тон вугілля буде на складі через х днів?  Складемо математичну модель вирішення цього завдання.

у = 500 - 30х (записуємо на дошці)

Обчислимо значення при х = 2 і х = 5

Складемо таблицю значень з кроком 1 для х і у.  Побудуємо графік.

Додаткові питання:

1) Скільки тон вугілля залишиться на складі, якщо його вивозити 7 днів?

2) Чи вистачить вугілля на 20 днів?

 

Учитель математики.  Після інтенсивної роботи потрібно потягнутися і розпрямити свій хребет.  Ми засиділися.  Станьмо.  Випростався.  Починаємо нашу розминку.

1) Вісь абсцис.  Раз.  Два.  Три.  Чотири.

2) Вісь ординат.  Раз.  Два.  Три.  Чотири.

3) k - позитивне.  Нахил вправо.  Потяглися.

4) k - негативне.  Нахил вліво.  Потяглися.

Молодці !!!

 

4..Здоровье-сберегающая пауза

 

Виконують розминку повторюючи руху за вчителем.

 

3.Міні-дослідницька робота:

 

Учитель інформатики: пояснює і показує як працювати з електронними таблицями MS Excel

Вчитель інформатики.

Побудувати графік функції y = 2x + 5

Графіком лінійної функції є пряма, яку можна побудувати за двома точками.  заповнимо табличку

У клітинку з першим значенням «y» введемо формулу і використовуємо маркер автозаповнення.

В результаті отримали табличку:

 

 

створюємо графік

Вибираємо: ВСТАВКА -> ДІАГРАМА->ТОЧЕЧНАЯ -> ТОЧЕЧНАЯ З гладким КРИВИМИ і маркери

За графіком відповідаємо на питання.

 

4. Здоров'язберігаюча пауза (2 хв)

 

5. Практична робота і завдання

 

Учитель інформатики: Робота на комп'ютері в програмі Python

Побудувати графіки функцій:

y = 2*x +50

 

 

 Учитель математики.  Зверніть увагу на екран.

Аналізують, роблять висновки.

 

Відповідають на питання за готовими кресленнями.

 

Вчитель інформатики.  Давайте зробимо висновки

 

6. Підсумок уроку

 

Учитель математики: Хлопці, а яка мета була перед нами поставлена ​​на початку уроку?  Мета досягнута?

  Відповідають: тема: лінійна функція і її графік дуже цікавий матеріал, стати в нагоді в подальшому в навчанні і в житті.

1

 

docx
Додано
17 листопада 2021
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку