Інтегрований урок з читання для дітей 1,2 класу. Тема: "Весна. Весняне диво - квіточки" Метод сторітелінг.

Про матеріал
Інтегрований урок з читання для дітей 1,2 класу. Метод сторітелінг. Учні в атмосфері творчої довіри навчаються складати історію про пляшечку, яка перетворилася на квіточку. Збагачують активний словник словами іноземного походження в колективній співпраці.
Перегляд файлу

 

 

                              Корнійчик Ольга Володимирівна

                              вчитель початкових класів

                              школи IIII ступенів  № 309 м. Києва

 

 

Тема уроку: Весна. Весняне диво – квіточки. Метод сторітелінг.

Мета: Заохотити дітей скласти історію про те, що трапилося з пляшечкою, як вона перетворилася на квіточку… Створити атмосферу творчої довіри, де кожна історія цінна, бо це твоя історія. Навчити складати власну створену історію. Виховувати бережливе відношення до живої природи. Заохочувати замислюватися над своїми вчинками та емоціями. Формувати самооцінку своїх вчинків.

Освітні галузі: мовно – літературна, природнича, математична, соціальна і здоров’язбережна, технологічна.

Очікувані результати:

 Спілкується з учителем і однокласниками.

 Грає в творчі ігри.

 Уважно вислуховує інших,  висловлює свою думку.

Використовує голос, інтонацію і мову тіла, зачитуючи створенні речення.

Працює у парі.

Складає слова в речення, речення у текст, дає назву тексту. Називає кількість речень у тексті.

Використовує шість цеглинок, утворюючи з них схему речення.

Викладає текст у вигляді квіточки.

Розповідає  про свої враження (почуття та емоції) від створеного змісту тексту і оформлення.

Планує послідовність технологічних операцій.

Створює та оздоблює виріб за зразком.

Добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи.

Обирає діяльність, яка приносить задоволення та користь собі і близьким.

Обладнання: ілюстративний та роздатковий матеріал. Складені з пелюсточків квіти з завданням на кожну групу(на яких написано  місце знаходження пляшечки з різнокольоровими пелюстками). Зроблені пелюсточки різних кольорів з написаними на них словами, для речень. слова з одного речення, пишуться на  однокольорових пелюсточках.  Різнокольорові пелюсточки, для прикрашання пляшечки. Пляшечки для дітей із розрахунком одну пляшку на двох, ножиці і клей.

                          Хід уроку

  1. Запрошення на ранкову зустріч.

https://www.youtube.com/watch?v=5utr237ToNc

Ранкова зустріч: Встаємо в коло і співаємо пісню «Веселкове коло вранці». Автор Корнійчик О.В.

Мета: створити гарний настрій і наблизити до теми уроку,  створивши міст від пісні до теми.

Слова пісні:

1.Веселкове коло вранці,

Будь веселкою потягнись.

Веселкове коло вранці,

Ми -  веселка, подивись! ( 2 р.)

 Приспів:

Не гальмуй, усім привіт скажи.

Не гальмуй, все добре покажи.

Посміхнись, усім привіт скажи.

Обіймись, все добре покажи.

Нумо танці, танці, танці руки вгору посміхнись.

Нумо диско, диско, диско і по колу покрутись.

2.Веселкова наша школа,

 Подивись, прийшла весна!

Квітнуть квіти і дерева,

І погода чарівна!!! (2 р.)

Приспів: (той самий 2 р.)

https://www.youtube.com/watch?v=MEdrVBr9jfs

Гра: «Навесні я люблю і дарую це …»  Гра для створювання позитивного настрою у дітей перед початком першого уроку. Правила гри: Вчитель тримає у руках велике м’яке серце з руками і передає його дітям проговорюючи:

 - Я люблю весну, бо навесні прокидається природа і на деревах з’являються бруньки, квіти, листя. І дарую все це дівчинці, яка одягнена у зелену кофтинку і у синю спідничку.

Дівчинка, яка одягнена у зелену кофтинку і у синю спідничку робить крок у центр кола і вчитель дає їй серце. (Можна назвати кілька ознак, вказавши одяг, колір волосся чи очей.) Потім продовжує дівчинка, але повторювати описувати того, кому вже подарували серце не можна, щоб кожна дитина мала змогу бути у центрі кола, відчула себе у центрі позитивної уваги і отримала весняний словесний подарунок.

  1. Актуалізація знань.

Квест: « Що скаже нам квіточка». На дошці вже висять квіти закріплені магнітами. Вчитель знімає квіточки і дає одну пелюсточку на двох дітей. З іншого боку на пелюсточці написано завдання. Вчитель просить дітей прочитати його. На пелюсточках написано:

  • знайдіть щось під бібліотечною полицею;
  • знайдіть під серцем;
  • знайдіть у великій шафі;
  • знайдіть на підвіконні;
  • знайдіть під кріслом автора.

Вчитель:

- Підніміть пелюстку ті, хто прочитав завдання від квіточки і зрозумів його.

- Добре, тоді давайте виконаємо його. Кожна група дітей виконує завдання і знаходить пляшечку з маленького кефіру і різнокольорові пелюсточки по три, або чотири однокольорові пелюсточки. На пелюсточках написані слова, які діти будуть складати у речення, слова з одного речення написані на пелюстках однакового кольору.

III. Повідомлення теми і мети уроку. Основна частина.  Вчитель запитує дітей:

  • Хто здогадався, яка тема нашого уроку? Так. Весна. Весняне диво – квіточки.

- Ви знайшли пляшечки з кефіру і пелюсточки. Але для чого нашій пляшечці ці пелюсточки?

- Може вона хоче трансформуватися, перевтілитися у щось інше?

Відповіді дітей.

Якщо знаєш - руку піднімаєш.

Діти відповідають.  -Так. - Дякую. Сьогодні в нас буде урок – сторітелінг. Це англійське слово, яке у перекладі означає story- історія;  telling – розповідати.

- На урок до нас прийшла звичайна пляшечка з кефіру, яка хоче трансформуватися в квіточку, бо прийшла весна.

  •      Подумайте і скажіть звідки вона до нас прийшла. У кожної групи учнів історія своя. Якщо подумали і знаєте тоді руку піднімаєте і повним реченням відповідаєте.

Діти відповідають. Дякую вам, за ваш цікавий початок історії. Тож на нашому уроці ми будемо складати історію про пляшечку.

  • Почнемо нашу історію. Складемо зачин. 

Знайдіть жовті пелюсточки і створіть з поданих на них слів речення.

Діти  по групах розкладають жовті пелюсточки і формують з поданих слів речення за змістом, на кожній пелюсточці тільки по одному слову.

  • Якщо ваша пара пелюсточки склала і речення

сформувала, тоді руку піднімаєте і коли вчитель запитає,  речення читаєте. Діти читають речення:

1 група - Ми купили і випили кефір.

2 група - Пляшки принесли у школу.

3 група -  Вирізали  пелюсточки.

4 група - І зробили квіточки.

5 група - Всі квіточки були красиві.

Якщо речення прочитані не за зв’язком у тексті, вчитель пропонує встановити зв’язок речень. Виконавши вправу – гру « Деформований текст».

-  У нас вийшов чудовий початок . Причепимо наші пелюсточки на дошку у вигляді речень.  Діти виходять і прикріплюють речення парами, допомагаючи один одному. Візьмемо ножиці і за макетом (показати розрізану на пелюстки пляшечку) зробимо пелюсточки нашій пляшці.  

-  Пам’ятаємо правила безпечного користування з ножицями. Учні працюють в парах. Вчитель підходить до кожної пари і підтримує, заохочує, допомагає.

Фізкультхвилинка  з використанням офтальмологічних вправ у вигляді гри у м’яч. Діти встають і грають в м’яч: підкидаючи його в гору з оплесками.  Кидають вгору, роблять один оплеск  - ловлять; кидають вгору роблять два оплески – ловлять; кидають вгору роблять три оплески - ловлять. Цю вправу можна повторити кілька разів, щоразу прискорюючи темп.

Роблять квіточку, ставши в коло і закривають і відкривають квіточку, слідкуючи очами за м’ячем. 

Вчитель:

- Чудові квіточки. Продовжимо складати нашу історію. Візьмемо червоні пелюсточки і складемо речення зі слів. Хто речення склав, той руку тихенько підняв. Діти читають речення.

1 група -  Діти взяли різнокольорові пелюстки.

2 група - Квіточки стали кольоровими.

3 група - Кожна квіточка стала яскравою.

4 група - Ми назвали її - ….

5 група - І прикрасили  клас.

  •  Давайте закріпимо наші речення на дошці. І прочитаємо нашу історію.

1  - Ми купили і випили кефір.

2  - Пляшки принесли у школу.

    3 -  Вирізали  пелюсточки.

4  - І зробили квіточки.

5 - Всі квіточки були красиві.

  1.  -  Діти взяли різнокольорові пелюстки.
  2. -  Квіточки стали кольоровими.
  3. - Кожна квіточка стала яскравою.

9  - Ми назвали її - ….

10 - І прикрасили  клас.

  •  Скільки речень  в нас вийшло?
  •  Яка літера на початку речення?
  • Чим закінчується кожне речення?
  • Яким одним словом можна назвати  нашу історію? 

Прикрасимо різнокольоровими пелюсточками наші квіточки.

Використовуємо метод ППП. Після того, як ви прикрасите вашу квіточку - подумайте, поспілкуйтеся, поділіться з нами назвою вашої квіточки і напишіть її на кришці.

В нас вийшла цікава історія про пляшечку, яка трансформувалася в квіточку.  Якщо вам подобається останнє речення – кінцівка, тоді ви можете саме так і закінчити цю історію, а можете придумати свою кінцівку.  Можна комусь її подарувати.

Складемо схему наших речень за допомогою шести цеглинок.

Гра:  «На речення подивись схему склади». Метод шести цеглинок. Кожна група дітей сама вибирає речення, і складає схему речення з цеглинок, скільки слів у реченні, стільки і цеглинок. Склавши читають речення.

Гра: «Цікава математика» Вчитель: складіть з цеглинок схему речення,  яке дорівнює:

 сумі чисел 3 та 5;

різниці чисел 10 і 7;

 сумі чисел 4 і 5;

різниці чисел 8 і 5;

Крісло автора. Діти парами виходять і  розказують історію, яку вони склали, можна читати з дошки. Один починає, другий закінчує. Головне, щоб кожна дитина відчула себе успішною.( На другому уроці можна записати цю історію у зошит.)

Словникова робота: Сторітелінг, трансформація.

Рефлексія. Ми закріпили наші речення на дошці у вигляді тексту. Тепер трансформуємо наші речення в казкову квітку.

  • Чи сподобалося вам складати історію про трансформацію пляшечки на квіточку?
  •  Чому навчила нас ця історія?
  • Так. Хай живі квіти ростуть, а дарувати ми можемо зроблені власноруч.
  • Які ще предмети ми можемо використати у побуті, надавши їм нове ім’я і призначення, щоби  зберегти нашу природу? 
  • Намалюйте зараз схематично. Вчитель роздає стікери , діти зображують на них різні предмети і вішають свої зображення на дошку. 
  • Дякую всім за урок !!!