Розробка уроку літературного читання у 2 класі "Жива казка"

Про матеріал
Розробка уроку літературного читання у 2 класі "Жива казка" з використанням інноваційних технологій
Перегляд файлу

 

Урок літературного   читання в  2 класі

 

Тема :  В.Скуратівський  «Жива  казка»

Мета: удосконалювати  навички  правильного, виразного, швидкого читання,              

           формувати уміння визначати  головну  думку, аналізувати  прочитане, 

           розвивати  комунікативну  компетентність, зв’язне  мовлення,  творче 

           мислення, виховувати  спостережливість, любов  до  природи.

 

Обладнання :  картки  для  завдання « Спробуй  бути  поетом», схема  для                                   

                         методу « ПРЕС», аркуші  зі  словами  опису,  комп’ютерні    

                         слайди  із зображенням  тварин - героїв  твору, 

                         аудіо запис « Звуки  природи».

 

Хід  уроку

  1. Організація  класу.

Вправа « Подаруй  усмішку»

  • Підніміть  праву  руку, якщо  у вас  гарний  настрій, ліву – якщо  поганий, обидві  руки, якщо  ви  готові  подарувати  посмішку  своєму  сусідові  по  парті.   ( Обмін  усмішками)

      2.Мовна  розминка.

а) Робота  в  парі. (  І ряд )

         Вправа « Спробуй  бути  поетом»

 - Закінчи останні  рядки вірша, добираючи   слова за римою.

         Сонечко  весняне  …..……..,

         Пролісок  блакитний  ……..,

         Радісно  дзвенить ………….,

         Поспішає  у ………….  .

                    Ось тече  струмок   ……….  .

                    Ось  росте  дубок  ………… .

                    Переступимо  …………….  .

                    Підростемо, як …………..  .

б) Метод « ПРЕС» 

  - Використовуючи схему , розкажіть  яка  пора року  краща.

        Я вважаю, що …..

        Тому, що  ………

        Наприклад, …….

        Отже, …………..

(  - Які  види  казок  знаєш?

      - Що  таке  головна  думка  твору?)

  в) Перевірка завдання на  картках

  1. Перевірка домашнього  завдання.

а) Читання в  особах  латиської  народної казки « Вовк і  Кіт»

          - Яка  головна  думка  казки?

          - Які запам’ятав  прислів’я, що  виражають  головну  думку  твору?

     б) Характеристика  героїв  казки

- Розкажіть  про  героя, якого ви  осуджуєте.

         ( - Як  би  ти  назвав цю  казку?)

  • Розкажіть  про  героя, якого ви схвалюєте.

       ( - Доведи,  що « Вовк і  Кіт»  -  казка.)

     в) Вправа  « Кореспондент»  ( Робота   в  парі)

- Взяти  інтерв’ю  у  вовка. 

         ( - Яку  пораду  даси  вовкові ?

          -  Як  в  своєму  житті використаєш  головну   думку?)

      г) зачитати  інший  кінець  казки.

  4. Фізхвилинка.

  5. Повідомлення  теми уроку. Мотивація.

          - Я  задоволена, що  ви  знаєте  багато   казок, розумієте   їх.

            Де крім  казки  можна  побачити   чи  почути  дива, цікавинки ?

  6. Робота  над  заголовком.

         -  Яке  ваше   передбачення? Про  що  може  бути  цей  твір?

  7. Вивчення нового  матеріалу.

         а) Читання твору  вчителем.

              Завдання :  поміркуйте, чому  така  назва  твору?

         б) Перевірка первинного  сприймання.

                    - Де можна побачити, почути  дива?

                    - Коли  можна  почути  і  побачити  дива?

                    -  Цей  твір  казка?

                    - А чому ж  тоді  така  назва ?

         в) Словникова  робота

                         звідкілясь                     настовбурчивши

                         товариству                   прислухається

                         краснопірка                  придивляється

                         навшпиньки                  прозорий

                         пуголовки                     зааплодували

  • Прочитати слова, виконуючи команду  « Дощик», « Дощ», « Злива».
  • Підібрати  синонім  до  слова « зааплодувати»
  • Яке  слово  для  вас  незрозуміле?

8. Робота  над  текстом  

   а) Напівголосне  читання  І і ІІ  абзаців.

      Читання « Спринт» ( хто  швидше  прочитає – встає)

  • Яку  пораду  дідусь  дав  Сергійкові?

б) Мовчазне  читання ІІІ абзацу.

     Завдання : Знайти  опис -

      Краснопірки -  ……..

      Окуня - …………….

      Листочка  лілії - ………

    9. Фізхвилинка

  в) Читання  « Ланцюжком»  до  слова « видра»

       Завдання: Запам’ятати  опис  інших героїв  твору.

  • Які  почуття  переживав  Сергійко?
  • Чому  йому  вдалось  побачити « живу  казку»?
  • Яким був  коник ?,  пуголовки ?, бабки ?
  • Чого  вчить  це  оповідання?

10. Перегляд  слайдів із  зображенням  тварин – героїв  оповідання .

          -  І тоді   ви  побачите ……….

  11. Повідомлення  домашнього  завдання.

  • Спробуйте пофантазувати  і  продовжити  Сергійкову  « Живу       казку». І  пам’ятайте: « Кожний  тоненький  колосок  має  власний голосок» . Або  придумайте  свою  « Живу   казку».
  • Я вам  допоможу. 

12. Слухання  аудіо запису « Звуки  природи»

       -  Закрийте очі. Тихо – тихо  сидіть  і  ви  почуєте  свою  живу  казку.

13. Підсумок уроку.

           - Про  що  буде   твоя  «Жива  казка» ?

           - Чи  поліпшився  ваш  настрій?

14. Домашнє  завдання.

          с. 102 – 104 – читати, продовжити ( придумати)  казку

docx
Додано
13 січня 2020
Переглядів
916
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку