Інтегрований урок з курсу "Я досліджую світ" НУШ. Тема тижня "Ігри". Урок розроблений для 1 класу за програмою Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.
Дата __________ Номер уроку ___________ Я досліджую світ 1 клас
Тема тижня. Ігри
Тема дня. Осінь — грибна пора
Мета: сформувати в учнів уявлення про гриби; навчити розрізняти їстівні і
неїстівні гриби; розвивати пізнавальну активність дітей, уміння спостерігати; виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.
Формувати групу компетентностей:
-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;
-Компетентність спілкування державною мовою для правильного використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;
-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до
власного здоров’я та здоров’я інших;
- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних
навичок дослідження;
- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження
природних явищ і процесів та їхніх наслідків;
-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних
джерелах.
Очікувані результати:
Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами
Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди
Фіксує здобуту інформацію (зображеннями, символами, за допомогою фотопристроїв)
Розпізнає осінні зміни в неживій та живій природі
Не завдає шкоди рослинам під час спостереження
Дотримується правил безпечної поведінки під час екскурсії
Описує об’єкти природи своєї місцевості за певними ознаками
Аналізує явища живої і неживої природи восени
Розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини
Описує рослини своєї місцевості
Описує тварин своєї місцевості
Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)
Добирає конструкційні матеріали за їх властивостями для виконання практичної роботи (використання паперу, пластмаси, деревини, металу, пінопласту та інших матеріалів для макетування)
Організовує безпечне робоче місце з допомогою дорослих (використання клею, інструментів та пристосувань із гострими частинами)
Демонструє іншим результати власної діяльності
Дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань
Задумує конструкцію виробу та конструює його з готових елементів (розмічання розгорток; виготовлення, оздоблення пласких та об’ємних виробів
Визначає, що дає природа людині восени
Сприймає твори різних видів мистецтва про осінь, висловлює свої враження, вподобання
Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва
Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)
Придумує образи і створює їх різними знайомими засобами художньої виразності
Працює з природними матеріалами
Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів
Презентує результати власної творчості перед однолітками
Бере участь у мистецьких заходах
Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,
відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст заняття:
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності
Метод «Грибний настрій»
Оберіть грибочок з настроєм, який відповідає вашому.
ІІ. Етап цілепокладання
— На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомимося з різними видами грибів, навчимося їх розрізняти на дві групи їстівні та отруйні.
ІІІ. Етап цілереалізації
Робота з ілюстраціями
Розгляньте ілюстрації.
Робота з приказками.
Перед вами малюнок з зображенням білого гриба. Опишіть його.
Робота зі схемою.
Обговорення частин з яких складається гриб
Гриб має шапку коричневого кольору та ніжку білого кольору. Це тіло гриба, яке виростає з грибниці. Грибниця знаходиться в ґрунті і схожа на розгалуження ниток. Грибниця це головна і дуже важлива частина гриба. Саме вона постачає поживні речовини в гриб.
З дрібних частинок грибниці можуть виростати нові гриби. Саме через це, коли люди збирають гриби корінець, нижню частину грибочка потрібно залишати в ґрунті, щоб гриби виростали все нові та нові. Під час збирання гриб потрібно викручувати або зрізати ножем.
Правила збирання грибів
Щоб біди не знати
Треба гриби розрізняти.
Де отруйний, а де ні
Вивчи правила прості.
Будьте обережними! Отруйні гриби маскуються під їстівні.
— Гриби вміють маскуватися, тобто бути схожими один на одного. Ось до прикладу сатанинський гриб дуже схожий на білий, Мухомора знають всі і його важко переплутати з іншими грибами, але він може бути схожим з червоноголовцем. Бліда поганка нагадує зелену сироїжку. І несправжні лісові опеньки дуже схожі на справжні осінні опеньки.
Перегляд відеоматеріалів
https://www.youtube.com/watch?v=4LsFZZekEu0
— Зустрівши отруйного гриба не потрібно їх збивати чи розміщувати. Вони є їжею кабанів, лосів, оленів, борсуків, білок та інших дрібних тварин.
Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=VoHKKKEYhdQ
Гра «Кошик грибника»
Посеред дошки прикріплено кошик для грибів. Вчитель загадує загадки, якщо гриб їстівний його кладуть у кошик, якщо ні саджають внизу дошки для тварин.
Гра «Полювання на гриби»
Учитель називає гриби. Якщо гриб їстівний, діти плескають у долоні. Якщо гриб неїстівний — тупотять.
Маслюк, мухомор, опеньки, білий гриб, бліда поганка, несправжні опеньки, сироїжки, груздь, підосичник, підберезник.
Гра «Хто пояснить?»
Потрібно назвати як можна більше грибів та спробувати пояснити їх назви.
— Чому люди так назвали гриби: рижик, підберезник, підосичник, лисичка, маслюк?
Робота з групі.
Розгляньте картинку. Гриби дуже занепокоєні. Як ви думаєте, що могло статися?
Складіть казку за малюнком.
Робота над народними прикметами, пов'язаними зі збиранням грибів
• Багато мошок — готуй козубок.
• Перший туман літа — грибна прикмета.
• Затягнулися дощі — груздів не чекай.
• Потрібно раніше встати, щоб грибів набрати.
Робота в парах.
Складіть пазл. Розмалюйте складений малюнок.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
Метод «6 цеглинок»
З лего складіть гриб. Одна група складає отруйні гриби (червона або зелена шапочка), інша їстівні (оранжева або жовта шапочка).
— Про які гриби ви дізналися на цьому уроці?
— Чому не можна виривати гриб?
— Що найбільше вам сподобалося на уроці?
1