Інтелектуальна гра "Барви осені"

Про матеріал

Мета: Вчити дітей систематизувати отримані знання про осінь та її ознаки з власних спостережень і прочитаного у книжках. Розширити і поглибити знання дітей про походження овочевих рослин і їх назв. Показати багатство і щедрість осінньої пори. Допомогти відчути яскраву красу осінніх барв та їх змін. Виховувати любов до своєї землі, свого народу.

Обладнання. Клас прибраний листочками з дерев, букетами квітів. На вишитих рушничках в кошиках і в великих тарелях красиво розміщені овочі. На дошці – яскраві малюнки овочів під заголовком «Дари осені», ребуси.

Перегляд файлу

Осінній КВК

Мета: Вчити дітей систематизувати отримані знання про осінь та її ознаки з власних спостережень і прочитаного у книжках. Розширити і поглибити знання дітей про походження овочевих рослин і їх назв. Показати багатство і щедрість осінньої пори. Допомогти відчути яскраву красу осінніх барв та їх змін. Виховувати любов до своєї землі, свого народу.

Обладнання.  Клас прибраний листочками з дерев, букетами квітів. На вишитих рушничках в кошиках і в великих тарелях красиво розміщені овочі.   На дошці – яскраві малюнки овочів під заголовком «Дари осені». Ребуси.

 

1. Представлення команд – Капітан, емблема+опис місяця (5 слів-характеристик)

Пригадайте, чому  матуся так назвала синочків!

Легенда про осіннє золото  

― За народними переказами Осінь ― старша донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

― Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.  І осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів, і чарує нас своїм осіннім золотом. 

Пропоновані назви команд: вересень, жовтень, листопад.

 

2. Загадки.

1. Влітку в шубі, а взимку роздягнений. (ліс)

2. Білий фартух, зелена коса. (береза)

3. Весною зеленіла, влітку загоріла.

Восени наділа червоні корали. (горобина)

4. По окрузі славиться зелена красуня.

Сарафан - як дзвін, по землі та волоком.

Шапочка з опушечкой, з острою макушечкой. (ялинка)

5. Вранці ми у двір йдемо-

Листя сиплються дощем,

Під ногами шелестить

І летять, летять, летять...(осінь)

6. Влітку виростають,

Восени опадають. (листя)

Всі дітки на гілках,

З народження в беретках.

З дерев впадуть -

Береток не знайдуть. (жолуді)

7. У когось одна нога

Та й та без черевика? (гриб)

8. Падають з гілки золоті монетки. (листя)

 

3. Про осінь написано багато віршів і зараз ми їх послухаємо.

Проводиться конкурс читців віршів про осінь.

 

4. Конкурс «Збери урожай».

Двом учасникам зав'язують очі. На підлозі розкладаються овочі. Хто більше збере овочів у кошик за 1 хвилину, той перемагає.

 

5. Гра-естафета «Збирання врожаю»

Набрати з кошика ті овочі, про які йдеться у загадці.

Соковиті та великі,

Ось такі круглі.

Влітку зеленіють,

Восени червоніють (помідори)

Росту на грядці я-

Довга, руда, хвостата. (морква)

Бордові, пузаті, як бочки,

Сидять у землі поодинці. (буряк)

Сарафан на сарафан, платтячко на сукню.

А як станеш роздягати - досхочу наплачешся. (цибуля)

Непоказна, шишковата,

А прийде на стіл вона,

Скажуть весело хлоп'ята:

«Ну, розсипчаста, смачна!» (картопля)

Соковите, червоненьке,

Круглобоке, солоденьке.

Той, хто гілочку торкне,

Струсить з дерева мене (Яблуко).

  • Білі зуби маю, та усі ковтаю, довгі коси маю, та не заплітаю. (Кукурудза)
  • Хто на грядці серед літа одягає безліч свиток? (Капуста)
  • Довгий, зелений, добрий солений, добрий і сирий – хто він такий? (Огірок)
  • Я кругленька, червоненька, з хвостиком тоненьким. На городі мене рвуть і до столу подають. (Редиска)
  • Що то за голова, що лиш зуби й борода? (Часник)
  • Повна хата горобців, а не вилетіти. (Гарбуз)

 

6. Завдання на листочках

  • Завдання для учнів 1-х парт

Виберіть,  яка температура  переважає у вересні, жовтні, листопаді. Напишіть своє число до місяця на дошці. (20-30; 10-20; 0-10°С)

  • Завдання для учнів 2-х парт
  • Який стан неба переважає кожного місяця? (Учні вивішують позначення: Ясно, хмарно, похмуро)
  • Завдання для учнів 3-х парт
  • Виберіть, які природні явища можна побачити  у вересні, жовтні, листопаді?

(Вересень: роса, гроза, дощ;  жовтень: туман, іній, дощ; листопад: туман, дощ, сніг)

 

7. Доповни казку (на місці пропусків вставити необхідні слова).

Восени сонечко нижче …(опускається над горизонтом). Дні стають …(коротші), а ночі…(довші). Тому Земля нагрівається …(менше). Температура повітря стає..(нижчою). Листя поступово …(жовтіє, опадає). Тому рання осінь змінюється золотою, а золота - на підзимок.

 

8.  Гра «Так-ні»

  • Якщо до середини жовтня не осипалося з беріз листя – сніг ляже рано (-).
  • Голуб, відпочиваючи, ховає одну ніжку в пір’я – чекай різкого похолодання (+).
  • Чим тепліший і сухіший вересень, тим раніше прийде зима (-).
  • Як ворони літають низько над самою землею, то це прикмета близького дощу (+).
  • Якщо в лісі мало грибів, а багато жолудів – чекай теплої зими (-).
  • Якщо осінь багата на гриби – зима буде холодна (-).

 

9. Виправити помилки

Картошка

силива

помитор

сояшник

копуста

ретька

рібка

огурець

морка

яблоко

бурак 

перец

горбуз

ковун

хруша

 

10. Хвилинка-цікавинка «Чи знаєш ти…»

  • Яка вага може бути у гарбуза ? (На останній виставці 314 кг)

Варіанти відповіді: 100-200, 200-300, 300-400

  • А скільки важить найбільша ріпа? (16 кг. Японія)

Варіанти відповіді: 10-20, 20-30, 30-40

 

11. Конкурс капітанів: тричі повторити скоромовку про редьку.

Терпку редьку тертка терла.
Терпка редька в горлі дерла.
Стерши редьку, мокрій терці
Треба сохнути на жердці.

 

12. Скласти картинку (на швидкість).

Похожее изображение

13. Бліц-опитування (за 1 хв.).

1 команда

  1. Сороки, соловї, синиці, снігурі, дятли,горобці –це? (зимові птахи)
  2. Назвіть релігійне свято жовтня (14 жовтня).
  3. Пори року, що йде після осені? (зима)
  4. Що таке яблуко? (плід).
  5. Восени світить, але вже не гріє? (сонце)
  6. Які тварини змінюють своє забарвлення? (хамелеони)
  7. На трьох дубах було по шість яблук. Скільки всього яблук? (нуль, на дубах яблука не ростуть)
  8. Борсуки, кроти, їжаки сплять у ... ? (норах)

2 команда

  1. Найжовтіша пора року? (жовтень)
  2. Осіння квітка? (айстра)
  3. Соловей, жайворонок, дрізд, зяблик -  це? (співучі птахи)
  4. У рябенькій оболонці, а всередині як сонце, що це? (гарбуз)
  5. Які гриби ростуть найшвидше? (підберезники)
  6. Скільки ніг у комах? (6)
  7. Які лісові рослини можуть замінити мясо? (білий гриб, шампіньйон)
  8. З яких дерев листя червоне? (клен, горобина)

3 команда

  1. Коли до нас за календарем приходить осінь? ( 1 вересня)
  2. Як називаються птахи, які відлітають? (перелітні)
  3. В яких тварин народжуються немовлята осінню? (зайці)
  4. Який овоч перетворила фея в карету щоб Попелюшка змогла поїхати на бал? (гарбуз)
  5. Малина ягода, а сироїжка..? (гриб)
  6. Який овоч допоміг старій королеві розпізнати  справжню принцесу? (горох)
  7. З чого виготовляють родзинки? (виноград)
  8. Які дерева скидають листя раніше? (молоді)

14.Угадай тваринку (на спину учнів прикріплюється тваринка, а вони повинні за допомогою питань дізнатися, хто це).

15. Розгадати ребуси про осінню пору.

Конспект виховного заходу Природничий КВКhttps://4.404content.com/1/B2/18/1342967177164621018/fullsize.jpgКартинки по запросу ребуси овочі

16. Назвати свята осені (якомога більше) – Покрова, День знань, День українського козацтва, Пречиста...

17. Підсумки заходу. Нагородження переможців.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Жмудь Ірина Анатоліївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
1342
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку