Інтелектуальна гра на тему "Флора і фауна рідного краю"

Про матеріал

Мета:розширювати кругозір учнів, розвивати моторну координацію обох рук, зв'язне мовлення, увагу, творче мислення, уяву та фантазію дітей, виховувати любов до природи, старанність, сміливість.

Перегляд файлу

Інтелектуальна гра «Флора і фауна рідного краю»

Мета:розширювати кругозір учнів, розвивати моторну координацію обох рук, зв’язне мовлення, увагу, творче мислення, уяву та фантазію дітей, виховувати любов до природи, старанність, сміливість.

  1. Зустріч вихователя і дітей у класному колі
  2. Привітання

-Щирі усмішки та найкращі вітання першокласникам. Сьогодні наша зустріч присвячена природі. Людина, яка дружить з живою природою, сама стає кращою і добрішою. Багато тисяч років поряд із людиною на нашій планеті живуть звірі, птахи, риби. Ми з вами поговоримо про тварин, які живуть в наших будинках, на подвірї, а також про тих, які людина не одомашнила. А також ми поговоримо про рослини нашого краю.

 

Сьогодні в нас не зовсім урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну тварин і рослин, країну чудову,

Яка нас чекає й добра нас навчає.

 

  1. Перегляд відеоролика  «Цікаві факти про природу»

-А що цікавого про тварин і рослини  ви знаєте? (Розповіді дітей)

 

  1. Оголошення теми заняття
  2. Відгадування загадок

 

Я в родині допомога.

Маю вим’я і два роги.

Цілий день жую траву,

Молоко смачне даю.

(Корова)

 

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом дід кошлатий:

Одягнувся в кожушину,

Мед шукає і ожину.

(Ведмідь)

 

Вдень мовчить,

Вночі кричить,

Між дерев літає,

Здобич виглядає.

(Сова)

 

Він ікластий і сердитий,

Дуже любить землю рити.

Жолуді весь час шукає

Й малюків смугастих має.

(Кабан)

 

У хазяїна живу,

Сіно їм, овес, траву,

Працьовитий, грайливий,

Довгий хвіст, пухнаста грива.

(Кінь)

 

Ти солодке полюбляєш?

Ну тоді про мене знаєш!

Я над квітами літаю,

Друзів медом пригощаю.

(Бджола)

 

Не ходжу я, а скакаю,

Бо не рівні ноги маю.

Через поле навмання

Перегнав би я коня.

(Заєць)

 

Має пишний хвіст

І цікаву звичку:

Спершу добре він поїсть,

Потім вмиє личко.

(Котик)

-Назвіть усі відгадки одним словом. Отож тема нашого заняття – «Флора і фауна рідного краю»

 

Пальчикова гімнастика

Скачуть зайчики маленькі (вказівний та середній палець правої руки витягуємо, решту пальців з’єднуємо)

Під кленочком зелененьким,

(долоні рук піднімаємо вертикально вгору, пальці швидко розставляємо)

Поряд пташечки літають,

Дружно крильцями махають.

(кисті рук схрещені, долонями до обличчя, пальці випрямлені, великі пільці рук з’єднані)

Ясне сонечко всміхається,

З друзями вітається (кисті схрещені, пальці випрямлені, рухаються)

 

Розширення знань учнів про природу (про тварин зокрема)

Хвилинка для обговорення

 

-Прочитаємо оповідання, поміркуємо над прочитаним.

      Хтось виніс із хати мале сіре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить.Бо хоче додому до матусі. Проходять люди, дивляться на кошеня, сумно хитають головою: «Бідне кошенятко!» Та й ідуть собі далі.

       Настав вечір, зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові, сидить тремтить. Поверталася із садочка маленька Наталочка. Чує – нявчить кошеня. Вона не сказала ні слова, а взяла кошеня й понесла додому. Пригорнулося кошенятко до дівчинки, замуркотіло.

 

- Чи можна стверджувати, що Наталочка має добре серце?

-Чому?

- Яке речення слід прочитати з почуттям вдячності й радості?

-Як можна продовжити це оповідання?

 

Вправа на уважність «Вилучи зайве»

-На слух виявіть «зайве» слово. Поясніть свій вибір.

 

Вовк, лисиця, тигр, корова, пантера.

Курка, півень, кішка, гусак, індик.

Рак, щука, карась, окунь, камбала.

 

Хвилинка змагань

-Прочитаємо скоромовку, а потім позмагаємося з друзями, хто швидше її вимовить.

Летів горобчик, сів на стовпчик,

Прибіг хлопчик – утік горобчик.

 

Гра-аукціон «Найцікавіша казка»

- Пригадайте українські народні казки про тварин та рослини. Дитина називає свою улюблену казку про тварин та рослини, коротко розказує її зміст. Інші діти, які поділяють захоплення сааме цією казкою, підходять і стають поруч з першою дитиною. Наступний учень розповідає іншу казку і теж збирає поціновувачів своєї казки. У кінці гри підраховуються голоси за кожну казку і визначається переможець.

 

Фізкультхвилинка. Слухання веселої дитячої пісеньки «Киця-кицюня»

(You tube)

 

Опрацювання понять «флора» і «фауна»

Розповідь вчителя

 Словникова робота

 

Відгадування загадок

 

Гарне дерево міцне,

Листя різьблене, рясне.

А на гілочках крилатих

Буде жолудів багато.  (Дуб)

 

Улітку й узимку плаття одне,

Так кличуть малята завжди мене,

Щоб на святі в них була,

Дарунків багато принесла. (Ялинка)

 

У вінку зеленолистім,

У червоному намисті

Заглядається у воду

На свою червону вроду. (Калина)

 

Вправа «Зацікав слухачів»

Діти розповідають цікавинки про якусь рослину  так, щоб викликати інтерес у товаришів.

 

VI Підсумки заняття

 

Вправа «Хвилинка фантазії»

-Прошу всіх стати в коло, взятися за руки, заплющити оченята, уявити себе якоюсь тваринкою і подумати, що могла б ця тваринка сказати дітям першокласникам. Потім розплющуємо оченята і, якщо хтось захоче висловити свої думки вголос, то ми з радістю послухаємо.

 

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку