Інтерактивний захід з елементами тренінгу «Школа вихованості»

Про матеріал
Інтерактивний захід з елементами тренінгу допомагає багатити знання учнів про необхідність дотримуватися правил культурної поведінки у різних місцях, вчити встановлювати зв’язки між конкретними вчинками і ставленням до них людей; виховувати повагу до людей, їхнього способу життя; прищеплювати бажання жити в культурному середовищі.
Перегляд файлу

Інтерактивний захід з елементами тренінгу

«Школа вихованості»

Мета: Збагатити знання учнів про необхідність дотримуватися правил культурної поведінки у різних місцях, вчити встановлювати зв’язки між конкретними вчинками і ставленням до них людей; виховувати повагу до людей, їхнього способу життя; прищеплювати бажання жити в культурному середовищі.

Матеріали та обладнання: ватман для правил,  аркуші паперу з частинами прислів’їв, матеріали до дерева очікувань: стовбур, листочки, вирізані із паперу; стікери з зображеннями космічних тіл, фломастери, мікрофон, мультимедійна презентація, склянки з водою, чорна фарба, додатковий матеріал.

Тип уроку: інтерактивний урок.

                                                 Хід уроку

І. Організаційна частина.

.

       Встали, дітки, всі рівненько

       Посміхнулися гарненько

       Настрій на урок взяли

       Й працювати почали.

- Що б ви побажали одне одному на уроці?

2.1. Привітання. Вправа «Передай добро».

Діти утворюють коло,  висловлюючи побажання добра один одному.

На дошці епіграф:

 Ніщо  не  коштує  так дешево  і  не  ціниться так  дорого,  як         

C:\Documents and Settings\Саша2543\Рабочий стол\Мій урок\скачанные файлы.jpg                                                                                       Мигель де Сервантес             II.Визначення та усвідомлення теми і мети уроку, мотивація навчальної діяльності.

2.1.. Вправа «Передбачення»

- На вашу думку, про що говорив письменник?


На уроці ми повинні бути:

У важними

Р озумними

О рганізованими

К мітливими

       2.2.. Оголошується тема уроку «Школа вихованості»        

- Зараз   ми будемо займатись дуже важливою справою – будемо будувати і прикрашати  «Школу вихованості».

2.3. Очікування  «Дерево  очікувань»

- Біля нашої школи повинні рости дерева.

- Напишіть на листочках, чого ви чекаєте від нашого уроку і прикріпіть їх на дерево.

. « Я очікую, що …  Цей урок навчить мене …»

-         Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку:

            Хочу, щоб ви вчились контролювати свої емоції та висловлювання;

            точно і красиво висловлювали свої думки;

            злагоджено працювали в парах та групах;

            Закріпили правила поведінки у суспільстві.

ІІІ.Актуалізація опорних знань.

3.1. Вправа «Згадай правила».

        - Для успішної роботи на уроці нам необхідно повторити правила, яких будемо дотримуватися.

        - Запропонуйте, будь ласка, правила, які, на вашу думку, найбільш потрібні нам сьогодні.

 -   Уміння слухати.

 -   Взаємодопомога

-   Безоціночне  судження.

-   Толерантність.   Толера́нтність (від лат. tolerantia — стійкість, витривалість;             .  терпимість).  Треба поважати один одного , цінувати думку іншого, бути терплячими ,давати можливість висловитися своїм товаришам.

 - Правило піднятої руки.

-  Правило «STOP»

-  Активність

-  Приймаємо такі правила? Дякую.

ІV. Сприймання, осмислення навчального матеріалу.  

4.1.Інформаційне повідомлення

Необхідність спілкування людей на основі визначених, а головне  всім добре відомих правил стає все більш очевидною. Ці правила  слід знати всім. Потрібно запам’ятати найважливіше правило: людина своєю поведінкою і зовнішнім виглядом не повинна доставляти незручності навколишнім людям. І тоді її називатимуть вихованою людиною.  

C:\Documents and Settings\Саша2543\Рабочий стол\1 deti.jpg    Дотримання правил доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер, внутрішні емоції співбесідника слід

учитися з дитинства. Володіючи такими наннями, легше буде досягти успіхів у житті.

4.2.  Демонстраційна права «Наші душі»

     -  Поведінка людини, привітно чи грубо сказане нею слово нерідко залишає у душі іншої людини слід.

     Подивіться, будь ласка, у мене в руках — дві склянки з чистою водою. Склянки — це ваші душі. Нам завжди хочеться, щоб душа була чистою, про­зорою, як ця вода. Але іноді трапляються випадки, коли вас образили, штов­хнули, сказали грубе слово. Подивіться, що сталося із душею. (Учитель розчиняє в одній зі склянок крапельку чорної фарби.)

-         Що сталося з водою?

    Те саме трапляється з вашою душею: вона стає чорною, каламутною.

    Бажаю, щоб ваша душа була завжди чистою. А щоб це було так, слід поводи­тися таким чином, щоб не було соромно за свої вчинки.

Давайте разом спробуємо з'ясувати, зі скількома людьми ми зустрічаємось щодня.

4.3. Робота в групах. 

   Діти розбиваються на 3 групи за вибраними малюнками.

   Кожна дитина вибирає стікер з зображення «Зірки», «Листочки», «Сніжиночки».

-         Давайте разом спробуємо з'ясувати, зі скількома людьми ми зустрічаємось щодня

                    « Я і люди»   

-         Удома ,

-         у школі ,

-         на вулиці.

-         Важко порахувати, скількох людей за один день ми бачимо, Зі скількома роз­мовляємо, щось запитуємо, відповідаємо, звертаємось із проханнями

 4.4 . Руханка  (в колі)

      - Всі люди різні, але мають щось схоже, спільне між собою.

        Зараз ми в цьому переконаємось

Поміняйтесь місцями  ті,

*            - в кого світле волосся,

*            - хто любить малювати,

*            - смачно поїсти,

*            - допомагати батькам,

*            - грати у футбол,

*            - сірі очі;

*            - стрибати на скакалці,

*            - пити молоко,

*            - слухати музику,

*            - плескати у долоні

Людина постійно спілкується з іншими людьми. Поведінка людей має бути такою, щоб не образити словом, вчинком інших.

C:\Documents and Settings\Саша2543\Рабочий стол\бесіда.jpg4.5.  А що ж таке пове­дінка?  

      Поведінка— це спосіб життя та дії людини, тобто те, як людина живе, як учиняє. Чим раніше ви будете знати про правила поведінки, тим меншої кіль­кості помилок припускатиметесь, менше прикростей завдасте собі і іншим, на­віть настрій відбивається на поведінці людини,

її вчинках, діях, мовленні.

       Часто гарний настрій людини залежить від

того, чи були ви до неї уваж­ними, привітними, доброзичливими. І як прикро буває від байдужості, грубого чи злого слова. Зазвичай усім хочеться, щоб кожен день минав весело, цікаво.

Що для цього потрібно? (Щоб ніхто не ображав.)

4.6. Асоціативний кущ «Ввічливість»   

Ввічливість (також чемність, ґречність) —дотримування правил етикету, демонстрування уважності та люб'язності до оточуючих людей

Етике́т — норми й правила, які відображають уявлення про гідну поведінку людей у суспільстві.

 

 

 

 

 

 

 

 

Вихованість — це вміння поводитись в різних ситуаціях.

Стри́маність  моральна якість і чеснота. Свідоме гамування бажань, почуттів.

Делікатність —це вміння вевести  бесіду про складні речі так, щоб співрозмовнику було комфортно і легко.

Привітність - щире, ласкаве ставлення, поєднане з гостинністю, з готовністю допомогти, надати послугу.

Порядність - це вміння дотримуватися своїх обіцянок, уникати образ і не завдавати умисної шкоди навколишнім.

Люб’язність - це бажання людей приносити задоволення іншим, говорити компліменти.

Уважність - вияв уваги, уважне ставлення до кого-небудь, турбота про когось.

-         Наша школа буде міцною і гарно працюватиме тоді, коли ми зможемо виховувати в собі позитивні риси характеру.( На дошці прикріплені ознаки:


порядність

доброта

грубість

щирість

неповага

витримка

повага

заздрість

злість

чемність

людяність

хитрість

обман

нечемність


Діти вибирають потрібне й прикріплюють до макету школи вихованості.)

-         Давайте слова, що залишились, сховаємо у торбинку

             4.7. Руханка « Тостери- грінки». (5хв)

       Учасники об'єднуються в трійки. Двоє беруться за руки і стають тостером. Один заходить в середину. Він – грінка. За командою «тостер» тостери міняються місцями. За командою « грінка» грінки міняються місцями. За командою «грінка готова» грінки підстрибують на місці

4.8.Робота в групах.

Вправа «Що не так?».

Об’єднання в чотири групи: «Чомучки», «Відповідайки», «Цікавинки», «Розумнички»

C:\Documents and Settings\Саша2543\Рабочий стол\Мій урок\images.jpgДіти опрацьовують додатковий матеріал.

 «Школа вихованості»    

 «Про культуру зблизька»   

 «Чемний герой» Анатолій Костецький   

«Наїлися, встали і пішли» Василь Сухомлинський     Готують відповіді на питання:

-         Які правила етикету були порушені?

-         Хто від цього страждає?

Презентація груп.

4.9. Вправа «Розсипанка».   

Дітям надаються на окремих аркушах частини прислів’я.

Зберіть прислів’я, розмістивши аркуші таким чином, щоб утворилося ціле речення.

-         Слово – не стріла, а глибше ранить.

-         Від теплого слова і лід розмерзає.

-         Гостре словечко коле сердечко.

-         Шабля ранить голову, а слово – душу.

-         Не кидай слова на вітер.

-         Слово чемне кожному приємне.

-         Добре слово і настрій підносить.

-         Будь увічливим – і матимеш багато друзів.

4.10. Гра «Світлофор увічливості»

  • Позначте «ввічливо» зеленим кольором, «неввічливо»  червоним ко­льором.
  • «Дайте мені хлібину»,— звертається хлопчик у магазині до продавця.
  • «Вибачте, будь ласка, я штовхнула вас ненавмисно»,— каже дівчинка в ав­тобусі.
  • « Покличте до телефону Марину!».
  • «Я трохи порвала цю книжку. Підклейте її самі»,— сказала дівчинка бібліотекареві.
  • «Люба бабусю! Я із задоволенням тобі допоможу».
  • У шкільному коридорі розмовляють учителі, серед них Олег побачив свого класного керівника і проходячи сказав: «Добрий день, Ігоре Степановичу!».
  • Коридором йде вчителька, в руках у неї книжки, зошити, портфель. Назу­стріч їй  учень: «Добрий день»,— і пішов далі.
  • Ти йдеш із товаришем вулицею. Він привітався з незнайомою тобі лю­диною. Ти теж сказав: «Добрий день!».
  • Після обіду Коля сказав бабусі: «Дякую, борщ дуже смачний».

   V. Підсумок уроку

- То як ви думаєте, що мав на увазі великий письменник?

5.1.Інтерактивна вправа « Відкритий мікрофон»  

C:\Documents and Settings\Саша2543\Рабочий стол\logoped_15.jpg-        Я зрозумів...

-        Мене здивувало...

-        Я збагатився інформацією про...

-        Мене зацікавило повідомлення про...

-        Я ніколи раніше не чув про...

-        Я  зумів 

-        Я  знав 

-        Найбільші  труднощі  я  відчув 

-        Мені  б  хотілося  ще …

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Опаріна Ліна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 лютого
Переглядів
235
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку