«Здоров’я, безпека та добробут» 5 клас
35 годин, (1 година на тиждень)
II - семестр
Формування компетентностей
1. Вільне володіння державною мовою:
- вміння усно й письмово висловлювати свої думки,
почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти; готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.
2. Здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами:
- можливість розуміти прості висловлювання іноземною мовою, спілкуватися нею у відповідних ситуаціях; оволодіння навичками міжкультурного спілкування.
3. Математична компетентність:
- моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень
та вимірювань.
4. Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій:
- допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї; пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження.
5. Інноваційність:
-відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищі (клас, школа, громада тощо).
6. Екологічна компетентність:
-усвідомлення основи екологічного природокористування; дотримання правил природоохоронної поведінки.
7. Інформаційно - комунікаційна компетентність:
- опанування основою цифрової грамотності для розвитку і спілкування; здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної
компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях.
8. Навчання впродовж життя:
- опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання; організація власного навчального середовища ; отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб; навчання працювати самостійно і в групі.
9. Громадянські та соціальні компетентності:
- співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети; активність у житті класу та школи; повага до прав інших осіб; цінувати культурне розмаїття різних народів; дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей.
10. Культурна компетентність: - залучення до різних видів мистецької творчості
(образотворче, музичне та інші види мистецтв) шляхом розкриття і розвитку природних
здібностей, творчого вираження особистості.
11. Підприємливість та фінансова грамотність:
- ініціативність; вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей; усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці; готовність до втілення в життя ініційованих ідей; прийняття власних рішень.
Розвиток наскрізних змістових ліній
1. Наскрізна змістова лінія «Громадянська відповідальність» - формування в учнів культурної самосвідомості – здатності розуміти роль культури у становленні способу мислення і поведінки людей, шанобливого, толерантного ставлення до культурних надбань свого народу, країни, світу.
2. Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» - формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до природи.
3. Наскрізна змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» - формування в учнів умінь реально визначати свої сильні й слабкі сторони; мотивації учнів до виявлення творчих ініціатив.
4. Наскрізна змістова лінія «Здоров’я і безпека» - усвідомлення учнями впливу мистецтва на емоційну сферу людини; ознайомлення з елементами арттерапії, які сприятимуть збагаченню емоційно-почуттєвої сфери школярів, зниженню кількості захворювань та поведінкових
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Прим. |
Розділ 4. Психічне і духовне здоров’я |
|
|||
17 |
|
Ми – особливі. |
Прочитати §16 та вміти відповідати на питання. Письмово: Мозаїка завдань до теми на с. 129 Повторити життя і здоров'я |
|
18 |
|
Культура емоцій. |
Прочитати параграф §17 та вміти відповідати на питання. Повторити принципи безпечної життєдіяльності |
|
19 |
|
Бути людиною. |
Опрацювати § 18. ст. 128‒131. Виписати нові поняття. Повторити наш добробут |
|
Розділ 5. Соціальне здоров’я |
|
|||
20 |
|
Суспільні норми. |
Прочитати §19 та вміти відповідати на питання. Письмово: Мозаїка знань до теми на с. 154 Повторити безпеку на зупинках |
|
21 |
|
Умови ефективного спілкування. |
Розглянувши мал. 68 на ст.145 записати по три слова чи фрази , які можна використати для зазначених ситуацій. Повторити безпеку у громадському транспорті |
|
22 |
|
Як відстояти себе. |
Прочитати §21 та вміти відповідати на питання. Письмово: Мозаїка завдань на с. 168. Повторити засоби безпеки у транспорті |
|
23 |
|
Спілкування з дорослими. Спілкування з однолітками. |
Створити міні лепбук Повторити адаптацію до основної школи |
|
24 |
|
Комплексна підсумкова робота |
Виконати тестові завдання Повторити керування часом |
|
Розділ 6. Безпека в побуті і довкіллі |
|
|||
25 |
|
Профілактика пожеж. |
Переглянути відео про виготовлення паперу з опаленого листя Повторити учимося вчитися |
|
26 |
|
Дії під час пожежі. |
Намалювати план евакуації зі свого будинку Повторити рухову активність |
|
27 |
|
Безпека вдома. |
Виконати мозаїку завдань до теми Повторити корисний відпочинок |
|
28 |
|
Безпека надворі. |
Виконати мозаїку завдань до теми Повторити профілактику шкільних хвороб |
|
29 |
|
Стихійні лиха. |
Виконати творче завдання Повторити профілактику інфекційних захворювань |
|
30 |
|
Відпочинок на природі. |
Виконати онлайн- тести Повторити культуру емоцій |
|
Розділ 7. Раціональне використання ресурсів |
|
|||
31 |
|
Земля – наш спільний дім. |
Виконати мозаїку завдань до теми Повторити ми особливі |
|
32 |
|
Культура споживання. |
Скласти пам’ятку, як сортувати сміття для ультилізації і переробки Повторити бути людиною |
|
33 |
|
Урок-квест «Ура! Канікули!» |
Повторити суспільні норми |
|
34 |
|
Комплексна підсумкова робота за II семестр. |
|
|
35 |
|
Підсумковий урок |
|
|