Комунальний заклад «Сахновщинський навчально-реабілітаційний центр» Харківської обласної ради
Календарно-тематичне планування
з предмета «Інформатика» курсу інваріантної складової навчального плану у 5-Б класі на 2022/2023 навчальний рік
Учитель початкових класів
другої кваліфікаційної категорії
Орищенко Людмила Олександрівна
Розглянуто
на засіданні методичної кафедри
учителів предметів природничо –
математичного циклу
від ___ _________ 2022, протокол № ___
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з навчальної роботи
________________ І. В. Нестеренко
___________ 2022
Сахновщина 2022
Складено згідно Модельноїнавчальноїпрограми «Інформатика» для 5-6 класівспеціальнихзакладівзагальноїсередньоїосвіти для дітейізпорушеннямиінтелектуальногорозвитку (автор Кликова С. О.) «Рекомендовано Міністерствомосвіти і науки України» (наказ Міністерстваосвіти і науки Українивід 26.04.2022 № 383 у редакції наказу Міністерстваосвіти і науки України 28.07.2022 № 672)
Опанування програмою передбачає формування ключових компетентностей, визначених у Державному стандарті базової середньої освіти: формування інформаційно-комунікаційної компетентності; математичної компетентності; екологічної грамотності та здорового життя; техніки і технологій;громадянської та соціальної компетентності; культурної компетентності; підприємливості й фінансової грамотності.
Метою інформатичної освітньої галузі, визначеної Державним стандартом базової середньої освіти, є: розвиток особистості учня, здатного використовувати цифрові інструменти і технології для розв’язання завдань, формування вмінь критично мислити, безпечно та відповідально діяти в інформаційному суспільстві.
Мета модельної навчальної програми з інформатики відповідає окресленій меті освітньої галузі та конкретизує її через досягнення таких цілей для учня:
-розпізнавати у навколишньому середовищі задачі, які розв’язуються за допомогою цифрових пристроїв та технологій, розв’язувати їх;
-розвинути здатність застосовувати здобуті інформаційно-комунікаційні компетентності на практиці для розв’язування навчальних задач в інших освітніх галузях;
- творчо виражати себе через створення інформаційних продуктів;
- відповідально і безпечно використовувати цифрові пристрої та технології, турбуючись про здоров’я та безпеку;
- етично спілкуватися та співпрацювати з іншими безпосередньо та через мережі.
Відповідно до окресленої мети головними завданнями модельної навчальної програми з інформатики є:
розвиток особистості дитини із порушеннями інтелектуального розвитку як грамотного та впевненого користувача інформаційними технологіями;
розвиток уміння відповідально застосовувати інформаційні технології (включаючи нові та незнайомі технології) уповсякденному житті;
розвиток уміння алгоритмічно мислити, представляти складну дію у вигляді організованої послідовності простих дій, уміння діяти за алгоритмом;
розвиток відповідального ставлення до інформаційних технологій, для захисту власного інформаційного простору; розвиток умінь презентувати себе, власну творчість, результати індивідуальної та групової діяльності за допомогою цифрових пристроїв.
Виконання завдань даної програми потребує:
забезпечення для кожної дитини адекватного (особисто для неї), темпу і способів засвоєння знань, неодноразового повторення і закріплення вивченого матеріалу;
чергування завдань різної складності, зміни видів діяльності протягом уроку;
спирання на практичні завдання, оцінки та самооцінки результатів на кожному занятті;
спирання на елементарні знання з предметів загальноосвітнього курсу.
Інформатика
(2 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
І семестр |
|||
Тема: Вступ |
|||
1. |
Правила поведінки в комп'ютерномукласі |
02.09 |
|
2. |
Правила технікибезпеки та загальнігігієнічнівимоги при роботі за комп'ютером |
07.09 |
|
3. |
Організаціяробочогомісця |
09.09 |
|
Тема:Введення в інформаційну культуру. Знайомство з комп'ютером |
|||
4. |
Поняття про інформацію |
14.09 |
|
5. |
Дії з інформацією |
16.09 |
|
6. |
Роль інформації у життілюдини |
21.09 |
|
7. |
Видиінформації, способи ї сприймання і перетворення |
23.09 |
|
8. |
Комп’ютер. Призначеннякомп’ютера, практичнезастосування у сучасномужитті |
28.09 |
|
9. |
Основніпристрої, щовходять до складу комп'ютера |
30.09 |
|
10. |
Знайомство з термінами (назвами) |
05.10 |
|
11. |
Правила увімкнення та вимкненнякомп'ютера |
07.10 |
|
12. |
Загальнеуявлення про Робочийстіл |
12.10 |
|
13. |
Значки робочого столу. Кнопка «Пуск» - головне меню |
14.10 |
|
14. |
Уявлення про комп’ютерніпрограми |
19.10 |
|
15. |
Огляддеякихпрограм, встановлених на комп'ютер |
21.10 |
|
16. |
Запуск програм, знайомство з вікном програми, завершення роботи з програмою |
26.10 |
|
17. |
Пристроївведенняінформації. |
28.10 |
|
18. |
Миша та їїпризначення |
09.11 |
|
19. |
Управліннякомп'ютером за допомогою «миші» |
11.11 |
|
20. |
Ліва, права клавішімиші, коліщатко. |
16.11 |
|
21. |
Вигляд курсору в залежностівідзавдання. |
18.11 |
|
22. |
Клавіатура та їїпризначення |
23.11 |
|
23. |
Правила роботи на клавіатурі |
25.11 |
|
24. |
Положення рук, прив′язкаклавіш до пальців. |
30.11 |
|
25. |
Змінамовного режиму клавіатури |
02.12 |
|
26. |
Знайомство з групамиклавішклавіатури |
07.12 |
|
27. |
Клавішіуправління курсором |
09.12 |
|
28. |
Алфавітно-цифровіклавіші |
14.12 |
|
29. |
Спеціальніклавіші |
16.12 |
|
30. |
Додатковацифроваклавіатура |
21.12 |
|
31. |
Переваги опрацювання інформації сучасними пристроями |
23.12 |
|
32. |
Організація робочого місця під час навчання з різними пристроями. |
28.12 |
|
33. |
Повторення вивченого матеріалу |
30.12 |
|
Інформатика
(2 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
|
ІІ семестр |
||||
Тема: Комп’ютерна графіка |
||||
34. |
Графічні зображення їх види |
18.01 |
|
|
35 |
Уявлення про комп'ютерну графіку й малювання на комп'ютері |
20.01 |
|
|
36 |
Знайомство з графічним редактором програмою для малювання TuxPaint. |
25.01 |
|
|
37. |
Знайомство з основними елементами вікна програми. |
27.01 |
|
|
38. |
Знайомство з інструментами для створення малюнків і розфарбовування малюнків. |
01.02 |
|
|
39. |
Конструювання малюнків в графічному редакторі за допомогою готових форм |
03.02 |
|
|
40. |
Створення комбінованих малюнків (за допомогою готових форм і інструментів для малювання).Тематичне оцінювання. |
08.02 |
|
|
Тема: |
Текстові документи |
|
|
|
41. |
Текстові документи. |
10.02 |
|
|
42. |
Основні об'єкти текстового документа |
15.02 |
|
|
43. |
Призначення текстових редакторів. |
17.02 |
|
|
44. |
Знайомство з можливостями найпростішого текстового редактора Блокнот, з основними елементами вікна програми. |
22.02 |
|
|
45. |
Знайомство з етапами роботи з текстовим документом на комп’ютері. |
24.02 |
|
|
46. |
Правила введення тексту |
01.03 |
|
|
47. |
Редагування текстового документу |
03.03 |
|
|
48. |
Створення текстового документу за зразком.Тематичне оцінювання |
08.03 |
|
|
Тема: |
Мережеві технології та Інтернет. Безпека та відповідальність |
|
|
|
49. |
Початкові уявлення про Інтернет |
10.03 |
|
|
50. |
Браузер, як програми для пошуку інформації в Інтернеті. |
15.03 |
|
|
51. |
Вікно браузера. |
17.03 |
|
|
52. |
Кнопки керування вікном |
22.03 |
|
|
53. |
Маніпуляції з вікном |
24.03 |
|
|
54. |
Вкладки браузера |
05.04 |
|
|
55. |
Посилання |
07.04 |
|
|
56. |
Закладка |
12.04 |
|
|
57. |
Основи роботи з браузером |
14.04 |
|
|
58. |
Правила пошуку інформації в Інтернеті. |
19.04 |
|
|
59. |
Ключові слова та запити. |
21.04 |
|
|
60. |
Правила безпечної роботи в Інтернеті. |
26.04 |
|
|
61 |
Пошук в Інтернеті зображень, відео, картинок. |
28.04 |
|
|
62. |
Виконання та ілюстрування правил безпеки в Інтернеті. |
03.05 |
|
|
63. |
Виконання вправ, тестових завдань.Тематичне оцінювання . |
05.05 |
|
|
Тема: |
Комп’ютерні програми-ігри, тренажери (навчальні і розвиваючі) – практика управління комп’ютером |
|
|
|
64. |
Комп’ютерні ігри (логічні, навчальні, розвиваючі, ігри на кмітливість, на орієнтування на площині екрану). |
10.05 |
|
|
65. |
Правила і прийоми гри в комп′ютерних іграх. |
12.05 |
|
|
66. |
Меню гри. |
17.05 |
|
|
67. |
Практика управління комп’ютером за допомогою комп’ютерних ігор. |
19.05 |
|
|
68. |
Ігри для вдосконалення навичок роботи з маніпуляторами, клавіатурою |
24.05 |
|
|
69. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за ІІ семестр. Практика управління комп’ютером за допомогою комп’ютерних ігор. |
26.05 |
|
|
70. |
Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік |
31.05 |
|
|