Програма “Цифрова та медіаграмотність” для 7 класу
інтегрованого курсу за вибором/факультативу (Інформатична освітня галузь, Мовно-літературна освітня галузь, Соціальна і здоров’язбережна освітня галузь, Мистецька освітня галузь за НУШ; Освітні галузі “Технології, “Мови і літератури”, “Мистецтво” - Державний стандарт базової та середньої освіти 2012-2013 р.р. ) Автори: Саражинська Н.А., Якуба С.Ю.
Унікальність даного курсу полягає в тому, що існуючі програми медіаграмотності або мають за мету “формування теоретичної бази знань” без компетентністної та практичної складової використання цифрових інструментів, без безпосередньої творчої активності учнів й організації співпраці, або мають досить вузьку мету - націлені лише на вміння “розпізнавати фейки й пропаганду” .
Актуальність курсу “Цифрова та медіаграмотність” пояснюється необхідністю детального вивчення учнями складових сучасних медіа, формування вміння їх сприймати, створювати власні повідомлення, створювати їх спільно й усвідомлювати, що кожен уже є реальним творцем ЗМІ (засобів масової інформації).
Мета курсу: формування цифрових компетенцій через удосконалення навичок цифрової грамотності та розвитку медіаграмотності шляхом практичної діяльності з цифровими інструментами з перших днів навчання дитини в закладах освіти. Ключові цільові аспекти курсу - основні навички 21-ого століття: цифрове громадянство, спілкування, співпраця, критичне мислення.
Завдання курсу:
● формування культури сприймання сучасного цифрового медіаконтенту, його аналізу й усвідомленої орієнтації в інформаційних потоках;
● розвиток культури сприймання, створення та інтерпретації текстів, графічних зображень, відео, аудіо, та комбінованих;
● формування культури створення та поширення власного медіаконтенту;
● розвиток готовності висловлювати власні судження, в тому числі й через публічні виступи, презентувати власні ідеї;
● становлення толерантних контактів з іншими людьми;
● формування навички позитивного спілкування з використанням цифрових технологій;
● розвиток навички захисту приватного простору, уміння дбати про свою особисту безпеку та здоров’я та безпеку і здоров’я інших людей;1
● розвиток логічного, алгоритмічного, критичного мислення;
● використання цифрових технологій та медіаконтенту для самовираження, творчої самореалізації.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
Засоби масової комунікації |
|||
1 |
|
Критичний аналіз результатів пошуку. |
|
2 |
|
Прихований вплив засобів масової комунікації. |
|
3 |
|
Характерні особливості нових медіа. |
|
Графіка. |
|||
4 |
|
Виражальні засоби образотворчих мистецтв для створення медіамеседжів. |
|
5 |
|
Аналіз рекламних продуктів. |
|
6 |
|
Синхронізація, збереження та обробка зображень |
|
7 |
|
Служба обміну та зберігання даних Google Фото. |
|
8 |
|
Пошук у бібліотеці Google Фото. |
|
9 |
|
Створення та редагування зображень. |
|
10 |
|
Мобільні додатки для створення та обробки зображень. |
|
Масові культури. Музика масової культури. |
|||
11 |
|
Загальнодоступність та комерційність масових культур. |
|
12 |
|
Аналіз музичних відеокліпів. |
|
13 |
|
Музика та соціальні інтереси. |
|
14 |
|
Репрезентація. |
|
15 |
|
Створення власного відео. |
|
16 |
|
Розкадрування. |
|
Сайти. |
|||
17 |
|
Аналіз сайтів. |
|
18 |
|
Визначення ступені довіри до сайту, намірів створення авторів та замовників. |
|
19 |
|
Особистісне ставлення. |
|
20 |
|
Ведення особистих та навчальних сайтів. |
|
21 |
|
Ведення особистих та навчальних сайтів. |
|
22 |
|
Середовище Google Сайтів. |
|
23 |
|
Середовище Google Сайтів. |
|
24 |
|
Структурування сторінок та записів. |
|
25 |
|
Структурування сторінок та записів. |
|
26 |
|
Дизайн сайту. Рівні доступу користувачів. |
|
27 |
|
Дизайн сайту. Рівні доступу користувачів. |
|
Співпраця в проекті |
|||
28 |
|
Створення спільного цифрового середовища для проекту. |
|
29 |
|
Створення спільного цифрового середовища для проекту. |
|
30 |
|
Голосові та відео чати. |
|
31 |
|
Календар для візуалізації строків та етапів реалізації. |
|
32 |
|
Календар для візуалізації строків та етапів реалізації. |
|
33 |
|
Параметри обмеженого доступу до інформації. |
|
34 |
|
Форми узагальнення результатів проекту. |
|
35 |
|
Форми узагальнення результатів проекту. |
|