Календарно- тематичне планування
з інформатики для 7 класу
(До підручника «Інформатика 7 клас»)
Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ уро-ку |
Дата уроку |
Зміст уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
Тема 1. Служби Інтернету |
|||
|
|
Учень/учениця Знаннєва складова Пояснює принципи функціонування служб електронної пошти та спільного доступу, поняття хмарних сервісів. Пояснює небезпеки, пов’язані з використанням електронної пошти. Пояснює основні принципи функціонування Інтернету речей, поняття кінцевого пристрою, проміжного мережевого пристрою, середовища передавання даних, датчика в пристрої, контролера Діяльнісна складова Створює поштову скриньку та використовує її. Створює і використовує списки розсилки. Уміє працювати в команді й організовувати спільну роботу в онлайн-середовищах. Використовує онлайнові перекладачі Ціннісна складова Усвідомлює переваги та недоліки електронної пошти як засобу спілкування. Дотримується принципів електронного етикету та безпечного користування електронною поштою. Усвідомлює цінність персонального освітньо-комунікаційного середовища для навчання та саморозвитку. Усвідомлює значення Інтернету речей у житті людини |
|
|
|
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. Надсилання та отримання повідомлень |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пересилання файлів. Перенаправлення повідомлень. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання адресної книги та списків розсилки. Практична робота № 1 «Електронне листування. Вкладені файли» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Хмарні сервіси. Онлайнові перекладачі |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Зберігання даних в Інтернеті та керування спільним доступом до них. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання онлайн-середовищ для створення електронних документів. Колективна робота з документами в Інтернеті. Практична робота № 2 «Онлайн-сервіси для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Інтернет речей. Тематичне оцінювання |
|
Тема 2. Опрацювання табличних даних |
|||
|
|
Учень/учениця Знаннєва складова Пояснює призначення електронних таблиць, зокрема як засобу моделювання. Знає принципи адресації клітинок і діапазонів. Називає основні типи даних та пояснює їхнє призначення. Називає і пояснює призначення основних об’єктів ЕТ. Пояснює поняття моделі Діяльнісна складова Застосовує засоби опрацювання електронних таблиць для розв’язання навчальних і життєвих задач. Аналізує умову задачі, виокремлює зв’язки між величинами. Реалізує математичні моделі засобами електронних таблиць. Використовує формули в електронних таблицях. Редагує і форматує електронні таблиці. Застосовує засоби автозаповнення й автозавершення для прискорення введення даних Ціннісна складова Розпізнає задачі, для яких доцільно використовувати електронні таблиці. Робить висновки на основі аналізу даних в електронних таблицях |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Моделі. Типи моделей |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Етапи побудови моделей. Реалізація математичних моделей. Практична робота № 3 «Побудова інформаційних моделей у різних програмних середовищах» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття електронної таблиці. Табличні процесори, їх призначення. Середовище табличного процесора. Об’єкти електронних таблиць – аркуш, клітинка, діапазон клітинок. Адресація |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Введення та редагування даних основних типів. Редагування електронних таблиць. Автозаповнення та автозавершення. Копіювання та переміщення клітинок і діапазонів |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 4 «Уведення та редагування даних у середовищі табличного процесора» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання обчислень у табличному процесорі Excel. Формули Форматування електронних таблиць. Типи даних: числові, грошові, дати, текст, відсотки |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 5 «Виконання обчислень і форматування даних у середовищі табличного процесора» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач засобами табличного процесора. Тематичне оцінювання |
|
ІІ семестр |
|||
Тема 3. Алгоритми та програми |
|||
|
|
Учень/учениця Знаннєва складова Пояснює поняття величини, змінної та операції присвоювання. Знає базові алгоритми роботи зі змінними: обмін значеннями, визначення найбільшого й найменшого з двох значень Діяльнісна складова Використовує різні алгоритмічні структури та змінні для розв’язання навчальних і життєвих задач. Застосовує засоби програмування для побудови моделей Ціннісна складова Усвідомлює роль програмування та моделювання для розв’язання навчальних і життєвих задач |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини. Змінні. Вказівка присвоювання |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення лінійних алгоритмів зі змінними |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 6 «Складання лінійних проектів з величинами» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Система координат у проєктах створення зображень |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини в алгоритмах з розгалуженням |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і алгоритмічної структури розгалуження |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 7 «Створення проектів з розгалуженням» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини в алгоритмах із циклами з лічильником |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини в алгоритмах із циклами з передумовою |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 8 «Проекти із циклами з лічильником з використанням величин» |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 9 «Проекти із циклами з передумовою з використанням величин» Тематичне оцінювання |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Презентація та оцінювання проектів. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення алгоритмів і програм з використанням змінних і різних алгоритмічних структур: лінійних, розгалужень і повторень. |
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Узагальнення й систематизація навчального матеріалу за рік. |
|