Календарне планування ГПД, 4 клас, І семестр 2023/2024 н.р.

Про матеріал
Календарне планування ГПД, І семестр, 4 клас на 2023/2024 навчальний рік. (Заплановані заходи з врахуванням нових дат).
Перегляд файлу

ВЕРЕСЕНЬ

 

 

ДАТА

ВИХОВНІ ЗАХОДИ

ЗМІСТ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ГОДИНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА

РОБОТА З УЧНЯМИ, ЗАНЯТТЯ ЗА ІНТЕРЕСАМИ

РОБОТА З БАТЬКАМИ

ПРИМІТКИ

01.09.

День знань. Перший урок «Ти як? Повертаємось до школи»

 

Повторення правил поведінки на ГПД.      Інструктаж з безпеки життєдіяльності та попередження дитячого травматизму під час навчально-виховного процесу, про безпечну поведінку під час різних видів діяльності у режимі ГПД . Правила поведінки під час повітряної тривоги. Вибухонебезпечні предмети.

Бесіди з учнями, спостереження за рівнем спілкування у класі, індивідуальні бесіди з метою вивчення нових інтересів учнів.

Збір заяв. Поновлення списків соціального статусу сімей.

Консультації батьків.

 

04.09.

Година спілкування «Що змінилося у школі?»  «Як я провів літо?»

ПДР «Мій друг- дорожній рух»

Бесіда «Правила поведінки під час занять та відпочинку». Рухливі ігри з м’ячем.

Інструктаж «Безпека дорожнього руху. Дорога зі школи до дому.

Малювання на асфальті «Літо, до побачення!»

Складання маршрутних листів «Школа-дім»

Консультації з  батьками учнів, які відвідувати-

муть групу.

 

 

05.09.

  Година спілкування «Кожній речі своє місце» «Режим дня  — суворий і  мудрий порадник»

Ознайомлення дітей з режимом роботи ГПД. Ігри за інтересами дітей.

Скринька побажань.

Створення особистих

«Листів побажань» на навчальний рік (олівці, пастель, фломастери) Інд. зан.

Ознайомлення з  режимом роботи

 

06.09

Бібліотечний урок «Читання-світу нашого пізнання»(до дня читання книг 6 вересня)

 

Ознайомлення з правилами поведінки в їдальні.  Ігри на свіжому повітрі.

Інструктаж  «Правила поведінки у шкільній їдальні»  

Виготовлення закладинок для книг. Інд. заняття.

Поради батькам щодо самопідготовки дітей

 

07.09.

 Міжнародний день чистого повітря для блакитного неба. Година спілкування «Де повітря – там життя»

Спортивна година «Веселі ігри на шкільному подвір’ї».

 Бесіда «Здоров’я перш за все. Шкідливі та корисні звички».

Виготовлення підставок для пензлів, олівців,

ручок. Інд. заняття.

 

 

08.09

 8 вересня –Міжнародний день грамотності. Презентація «Бути грамотним –модно!»

Бесіда « Безпечна дорога до школи»

Прогулянка на свіжому повітрі.

Настільні ігри. Інд. заняття

Усний журнал «Особиста

гігієна школяра»

 

11.09.

 9 вересня – день фізкультури та спорту.

Година здоров’я «Без режиму неможливо існувати, щоб добре себе почувати»

Спортивні змагання між класами на паралелі. Веселі старти.

Розглядання дитячих

журналів. Читання та

обговорення текстів.

 

 

12.09.

Диспут «Добре там

жити, де вміють дружити»

Рухливі ігри на свіжому повітрі. «Передавання м’яча двома руками над головами»

Індивідуальні заняття з укр. мови.  Інд. заняття

Тест «Чи знаю я  свою дитину?»

 

13.09.

Екзамен для ввічливих. «Усе добре переймай,

а  злого  — уникай»

Прогулянка, розучування

 українських народних ігор.

Інд. заняття

 

 

14.09.

Інформаційно-

пізнавальна година

«Будь толерантним!»

Спортивна година з  елементами хореографії

«Пластика і  грація»

Година праці:

 збирання насіння

квітів.

Інд. заняття.

 

 

15.09.

  Інформаційна хвилина: «Безпечний Інтернет. Що має знати школяр?» (до Дня народження Google -15 вересня)

Прогулянка, визначення

чинників здоров’я «Мій

рецепт здорового способу життя», ігри.

Інструктаж «Правила пожежної безпеки при проведенні занять та позакласних заходів.

Заготівля природного

матеріалу для худож-

ньої праці. Інд. заняття

Рекомендації «Контроль дитини в інтернеті».

 

18.09.

Година милування

у  природі «Таємниці

осені»

 Ігри за бажанням дітей.

Бесіда «Вогонь-друг, вогонь –ворог»

«Осінь  — щедра гос-

подиня» (малювання

тичком, квачиком,

штампиками).Інд. заняття

 

 

19.09.

Екскурсія до парку

«Природа нам віддячує

добром!»

День народження смайла.

Спортивна година

«У пошуках чарівної

квітки-семицвітки»

«Рідні краєвиди» (композиції з  природного

матеріалу).Інд. заняття

Індивідуальні бесіди

з  питань навчання

 

20.09.

 Година доброти «Не скупімось, люди, на добро»

Прогулянка, бесіда

«Людина та її здоров’я»,

розучування рухливих

ігор народів світу

«Вернісаж» (аплікація з  насіння).Інд. заняття

Рекомендації щодо добирання художньої

літератури відповідно

до віку дітей

 

21.09.

 21вересня-Міжнародний день миру. «Голуб миру летить в Україну» Акція «Я за мир!"

Спортивна година

«У гості до Лісовичка», ігри за бажанням дітей.

Конкурс малюнків «Малюємо мир»

 

 

22.09.

 Квест-гра «Премагаємо загарбників».

Прогулянка на свіжому повітрі. Рухливі ігри.

Створення на основі

спостережень «Книги

скарг природи»

Інд. заняття.

 

 

25.09.

 25 вересня – Всесвітній день мрії «Об’єднані однією мрією». Година мрій: «Коли я виросту»

Прогулянка, розучуван-

ня ігор-медитацій.

Виготовлення шумових

інструментів. Органі-

зація концерту «Наші

таланти».Інд. заняття

Рекомендації щодо

музичних нахилів дітей

 

26.09.

Всесвітній день здоров’я довкілля.

Бесіда з  елементами

тренінгу «Безпечне

довкілля»

Спортивна естафета

з  перешкодами. Трудовий десант на шкільному подвір’ї.

«Ігри власноруч» (геометричне доміно, квартет, цифрове лото).Інд. заняття

 

 

27.09.

 Всесвітній день туризму. Техніка орієнтування на місцевості. «Закони туриста дома»

Прогулянка, бесіда про

особисту гігієну, розу-

чування українських

народних ігор.  

  Дидактична гра: «Збираємося у мандрівку» (До Всесвітнього дня туризму) Інд. заняття

 

 

28.09.

Година спілкування

«Мій зовнішній вигляд»

 

 

Спортивна година «Щоб рости міцними і  дужими, з  вітамінами ми дружимо». Ігри за бажанням дітей.

Літературні читання творів Василя Сухомлинського.

 

 

29.09.

30 вересня –Всеукраїнський день бібліотек.   Подорож до країни Королеви Книги. .Літературне свято «Книжка – добрий, мудрий друг»   

Прогулянка, розучування вправ з  елементами

йоги.

Екологічна стежинка

«Осіннє диво-квіти» Інд. заняття.

 

 

 

ЖОВТЕНЬ

 

02.10.

 Конкурсна програма «Зростаємо мужніми» (до Дня захисників і захисниць України - 1 жовтня)

Прогулянка, ігри за

бажанням дітей

  Інд. заняття

Консультація «Батькам про попередження

дитячого травматизму»

 

03.10

Година здоров’я «Здоровий громадянин  — здорова нація» (загартування,

харчування)

Спортивна година

«Подорож острівками

безпеки»

 Бесіда «Поширення отруєння грибами, рослинами та їх насінням.Профілактика харчових отруєнь.

Пап’є-маше «Кошеня» Інд. заняття

Рекомендації батькам щодо загартування

дітей

 

04.10.

Всесвітній день тварин. Акція: «Якби тварини вміли говорити» Конкурс загадок про тварин «Веселий зоопарк»

Вправи та ігри на свіжому повітрі.

 Виставка малюнків «Мій чотирилапий друг» .Інд. заняття

 

 

05.10.

 Година спілкування

«Шануй людей 

і  тебе шануватимуть»

Прогулянка, розучування вправ для профілактики порушень постави

Трудовий десант.

Операція «Листя» Інд. заняття.

Усний журнал «Безпека

дитини, коли вона сама

вдома»

 

06.10.

Брейн-ринг «Із дитинства знай свої права!»(загальна декларація

прав дитини)

Прогулянка, рухливі

Ігри.   

Бесіда «Поняття про джерела струму, їх небезпечність»

«Осінь  — славна господиня» (малювання на

вологому аркуші)Інд. заняття.

 

 

09.10.

Усний журнал «Осінні місяці, народні свята»

Спортивна година

«Цікаві ігри пана Гар-

буза»

«Закосичення» (нитки, солома, шматки тканини)

 

 

10.10.

Пізнавальна гра «Кожній порі  — певне свято» (звичаї та обряди українського народу) Телеміст «Безпека на дорогах. Я  — пішохід. Я  — пасажир»

Прогулянка, розучування етюдів на вираження

задоволення і  радості

«Дарунки Осені»

(ліплення з  солоного

тіста, глини).Інд. заняття

Бесіда-консультація

«Роль народних традицій, звичаїв, обрядів

у  сімейному вихованні»

 

11.10.

Екскурсія до парку

«Мандрівка рідними стежинами» (визначення змін у  природі)

Спортивна година «Як

козаки по сіль ходили»

 Інд. заняття

 

 

12.10.

Година спілкування

«Гість у  дім  — радість із ним»

Прогулянка на свіжому повітрі.

Бесіда «Правила поводження з ВНП»

«Осінні дива» (створення композицій із засу-

шеного листя та квітів)Інд. заняття.

 

 

13.10.

Усний журнал «Символіка України»

 

Прогулянка, розучування комплексу вправ для подолання втоми, народні ігри

Народна іграшка (глина, фарба). Інд. заняття

Індивідуальні консультації.

 

17.10.

Кошик знахідок

(прислів’я, прикмети)

Година спілкування: «Овочі – це сила, овочі – це клас! Просимо вас, діти: любіть та їжте нас!»

Прогулянка, бесіда

«Здоровому роду 

нема переводу», спор-

тивні ігри

   Виготовлення композиції з листя. Інд. заняття

 

 

18.10.

«Круглий стіл» за темою

«Подорож містами

України»

Спортивна година з  елементами хореографії

«Козачок»

«Україно, мій духмяний цвіт» (виставка квітів)Інд. заняття.

 

 

19.10.

Літературно-музична

композиція «Там бере початок Україна, де росте біля хати калина»

Пішохідний перехід до

парку, ігри на місцевості

Трудовий десант. Операція «Очистимо парк». Інд. заняття

Організація виставки

робіт народних умільців

 

20.10.

  Інтелектуальна гра

«Розумники і  розумниці»

 

 Інструктаж з техніки безпеки під час осінніх канікул.

Індивідуальні заняття

з математики

Інструктаж батьків з безпеки дітей під час осінніх канікул

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 0.10.

 День української

писемності та мови -27 жовтня. Гра-змагання знавців української мови «Калинова рідна мова»

 Прогулянка на свіжому повітрі. Ігри: «Із кола в коло», «Скарб» 

Індивідуальне заняття з вдосконалення навичок читання.

Індивідуальні бесіди

 

31.10.

  Година милування природою: «Осіння щедрість»

Година спілкування: «Овочі – це сила, овочі – це клас! Просимо вас, діти: любіть та їжте нас!»  

  Прогулянка на свіжому повітрі. Спостереження за змінами в природі і погоді.

  Малюнок: «Осінній кошик». Інд.заняття.

 

 

 

ЛИСТОПАД

 

01.11.

  Інтелектуальна гра

«Найрозумніший» (природа) 

«Тероризм – загроза людству»(презентація)

Прогулянка, зустріч із

медичним працівником

«Збудники хвороби»,

самостійна ігрова діяльність

«Моя перша книжечка»

(папір, клей, ножиці,

олівці, фломастери). Інд. заняття

 

 

02.11.

Літературні перлинки (шаради, каламбури, жарти, смішинки)

Гра « Країна ввічливості та доброти»

Спортивна година «Сила і  мужність»

«Моя перша книжечка»

(записування текстів,

розмальовування)

 

 

03.11.

Літературний турнір Казка вчить, як на світі жить»

Прогулянка, ігри за

бажанням школярів

«Книжкова лікарня». Інд. заняття

 

 

06.11.

 Київ – столиця України.(до дня визволення Києва)

Спортивна година   «Всьому довкола

я  радію»

 Розігрування жартівливих інсценівок. Інд. заняття

Індивідуальні консультації

 

 

7.11.

 

Свято осені. Квест «Овочевий бенкет»

 

Прогулянка на свіжому повітрі.

 

Конкурс малюнків «Ходить гарбуз по городу»

 

 

8.11.

Пізнавально-розважальна гра «Зоряна година» 

Прогулянка, спортивні

ігри

  Інд. заняття

 

 

9.11.

Літературна вікторина

«Грамоти вчиться - 

завжди знадобиться»

Спортивна година:

гра-змагання «Весела

естафета»

Створення карт-

маршрутів рідним

селищем. Інд. заняття

Залучення родин школярів до збирання

інформації про славетних земляків

 

10.11.

 Відео «Мій рідний край - моя Доманівщино»

Година спілкування «Збережемо електроенергію» (до дня енергозбереження-11 листопада)

Прогулянка, розучування нових українських

народних ігор

«Рідне селище моє»

(малювання, аплікація).

 

 

13.11.

 13листопада- Всесвітній день доброти. Уявна подорож до країни Доброти «Добро починається з тебе»

Пішохідний перехід. Пам’ятка з  техніки

безпеки під час прогу-

лянок у  природі.

  Інд. заняття

 

 

14.11.

Свято «Батьківщина- 

це найкраще місце на землі!»

Прогулянка, міні-

вікторина «Спортивне

знаряддя»

Створення макету улюбленого куточка селища.

Індивідуальні бесіди щодо поведінки дітей

 

15.11.

Бесіда «Ким я  мрію

бути?» Крісло мрійника «Коли

президентом був би

я...»

Прогулянка, бесіда

«Чим корисні фітопро-

цедури», розучування

ігор народів світу

Складання та відгадування загадок про живу та неживу природу. Інд. заняття

 

 

16.11.

 День толерантності

«Всі ми такі різні»

Тренінг "Побажай другові добра"

  

Спортивна година

Бесіда «Дерево роздумів» щодо правильного рішення   власного здоров’я.

Інд. заняття. Укр.. мова

 

 

17.11.

Квест- гра «Що в Україні най-най?»

Прогулянка, розучування комплек-  су вправ ранкової гім -  настики зі скакалкою

Інд. заняття. Математика

Індивідуальні бесіди щодо успішності учнів

 

20.11.

Всесвітній день дитини. Брейн-ринг «Із дитинства знай свої права!»(загальна декларація прав дитини)

Прогулянка, спортивні

ігри .

«Старим речам  — нове життя» (ваза для квітів). Інд. заняття

 

 

21.11.

  Виховна година: «Україна – країна нескорених» (до Дня Гідності і Свободи)

Прогулянка, розучування комплексу вправ

ранкової гімнастики

з  предметами, ігри за

бажанням школярів

Художня праця «Мої

фантазії». Інд. заняття

Усний журнал «Виховання справжнього громадянина»

 

22.11.

«Круглий стіл»

 Зустріч-обговорення «Життя людини-найвища цінність»

 Ігри за бажанням дітей.

Інд. заняття.    

 

 

23.11.

Екскурсія до

комп’ютерного класу «Користь і  шкода від

комп’ютерів»

 

Спортивне свято

«Подорож зупинками

здоров’я»

«У світі кольорів» (розфарбовування повітряних кульок). Інд. заняття

Інформація з           БЖД школярів «Правила пове-

дінки під час катання на велосипеді»

 

24.11.

 25 листопада – День пам’яті жертв голодомору.(Презентація)

«Запали свічку пам’яті»

Прогулянка, бесіда

«Бути здоровим 

престижно!», ігри.

Заняття за інтересами. Інд. заняття

 

 

27.11.

 

 

 

Екскурсія до парку. Квест: «Ми обираємо здоров’я».

 

 

 

Прогулянка, рухливі

ігри.

Витинанки. Інд. заняття

 

 

 

 

 

28.11.

 

 

Конференція «Цікавий світ професій»

 

Прогулянка на свіжому повітрі. Гра: «Земля, вода, вогонь, повітря»

Гра: «Знайди слово». Інд.заняття

 

 

 

 

29.11.

 

 

День «ласкаво просимо» Подорож в країну ввічливості.

 

Прогулянка на свіжому повітрі. Ігри з м’ячем.

Вироби з паперу. Заняття за інтересами.

 

 

 

Індивідуальні консультації.

 

30.11.

День домашніх тварин. Бесіда: «Де дім у тварин?»

Ігри за бажанням дітей.

Творча майстерня «Оригамі звірів для дітей»

 

 

 

 

ГРУДЕНЬ

 

01.12.

  Виховна година-тренінг: «Нам не байдуже!» (до Міжнародного дня людей з інвалідністю-3 грудня)

Прогулянка, ігри спор-

тивного характеру

(городки, футбол, бад-

мінтон)

«Серветка»(аплікація

з  клаптиків тканин). Інд. заняття

 

 

04.12.

 

  Конкурс читців «Таланти твої, Україно!»

Бесіда про правила користування комп’ютером та телевізором

Прогулянка, рухливі

ігри.

Мандрівка-гра «Станція Мийдодір»

Розмальовки. Інд. заняття

Бесіди про те, чи мають учні певні доручення

вдома

 

05.12.

Розважальна гра «Турнір для хлопчиків»

Спортивна година «На

Гостинах у Морозенка»

«Вершник» (рвана аплікація). Інд. заняття

 

 

06.12.

 Виховний захід: «Служу народу України!» (до Дня Збройних Сил України) Розповіді про героїв сьогоднішнього дня.

День Святого Миколая.

Квест-гра

Прогулянка, бесіда

«Щоб зими нам не боятися  — всім нам треба гартуватися!», рухливі ігри.

«Українським Збройним Силам  — слава нині і  повік» (листи підтримки та безмежної вдячності кожному захиснику)

 

 

07.12.

 Бесіда: «Українська хустка – наш оберіг» (до Дня української хустки)

«Дівоча краса-хустка»- дефіле.

Спортивна година

«Кличе в  коло гра

весела»

Математичні кросворди. Інд. заняття.

Бесіда з батьками про дитячі труднощі у спілкуванні з однолітками

 

08.12.

Година милування природою «Казки зимового лісу»  

«Казкова правова вікторина» 

 

 

Прогулянка, ліплення зі снігу казкових героїв.

ПДР. «Ти- пішохід»

 Заняття за інтересами. Бесіда – нагадування  «Нагодуй птахів узимку»

 

 

11.12.

Бесіда: «Які права та обов’язки має дитяча спільнота?» (до Дня прав людини - 10 грудня)

Спортивна година

«Штурм снігової фор-

теці»

 Індивідуальні заняття.

 

 

12.12.

Квест-гра «Я люблю свою країну» 

Прогулянка. 

«А що там, під

кригою?». Закріплення

правил поведінки на замерзлих водоймах

  Виготовлення

новорічних листівок.

 

 

13.12.

Усний журнал «Зимові місяці, прикмети, свята,

народні звичаї, обряди»

Спортивна година

«Потанцюймо, поспіваймо» (виконання рухів

під музику)

«Зимові дерева» (малювання зубною щіткою). Інд. заняття

Рекомендація лікаря «Стежте за зором дітей»

 

14.12.

Екологічна стежина

«У пташиному містечку»

«Буду я  природі вірним другом!»

Спортивна година, рухливі зимові ігри. 

«Звірі»(виготовлення

тварин із шкарпеток). Інд. заняття

 

 

15.12.

Бесіда «Поговоримо про ввічливість»

Телеміст «Про збереження зимових красунь»

Прогулянка, спортивні

ігри.

Бесіда «Здоровий спосіб життя. Корисні та шкідливі звички».

«Сюрприз для друга»

(конструювання). Інд. заняття

Вікові та психологічні особливості учнів   класу.

  

 

18.12.

 Година безпеки «Газ –друг чи ворог?»

Спортивна година

«Мала зимова олімпі-

ада»

Інструктаж «Правила безпеки під час користування газом».

«Книга  — твоє обличчя». Рейд-огляд  стану підручників. Інд. заняття

 Попередження дитячого травматизму «Обережність дітей під час зимових канікул.

 

19.12.

 Гра-квест: «Зимові забави»

Прогулянка, рухливі

ігри . Бесіда «Як запобігти простудним

захворюванням». 

Аплікація «Новорічна ялинка»

 

 

20.12.

 Бесіда «Як святкують

Новий рік у  різних країнах світу»

Гра-аукціон: «Різдвяний калейдоскоп»

Прогулянка,   ігри зі снігом.

Інструктаж «Правила поведінки під час святкування новорічних та різдвяних свят»

 Виготовлення новорічних витинанок. Інд. заняття

Бесіда-консультація

«Зимові прогулянки та походи з дітьми»

 

21.12.

 День народження кросворду. Створюємо кросворд «Зима»

Спортивна година: гра-змагання «Метелиця і Сніговій»

Годівниці для птахів. Інд. заняття

 

 

22.12.

Новорічне свято. Квест-гра «У пошуках новорічних іграшок».  

Інструктаж з техніки безпеки  під час зимових канікул.

 Бесіда « Правила поведінки біля новорічної ялинки»

  Пам’ятка для батьків на час зимових канікул та свят.     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАМ'ЯТКА ВИХОВАТЕЛЕВІ ГПД  

        1.Прийом дітей:

а) бесіда з учителями:

      - перевірка відвідування;
      - самопочуття, поведінка, навчання дітей;
      - особливості домашнього завдання;
б) корекція планів.

       2. Початок роботи:

а) ознайомлення батьків із проблемами дітей;

б) прийом приміщення групи;

в) ознайомлення дітей із планом на день;

г) проведення індивідуальних та групових бесід з дітьми.

       3. Організація харчування:

а) організація чергування в їдальні;

б) перевірка чистоти рук, рушників;

в) проведення бесід щодо поведінки в їдальні;

г) контроль за дотриманням правил поведінки в їдальні.

        4. Прогулянка:

а) організація провітрювання приміщень під час прогулянки;

б) стеження за одягом дітей;

в) ознайомлення з планом прогулянки;

г) бесіда "Правила поведінки під час прогулянки";

д) організація спостережень за погодою, змінами в природі;

е) організація спортивної години;

є) організація ігор за вибором дітей;

ж) підбиття підсумків прогулянки.

        5. Організація та проведення самопідготовки:

а) спостереження за підготовкою робочих місць;

б) дотримання правил проведення самопідготовки;

в) контроль за виконанням домашніх завдань.

        6. Завершення роботи групи:

а) стеження за зборами дітей;

б) стеження за прибиранням приміщення.

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ САМОПІДГОТОВКИ 

Завдання самопідготовки

Закріпити навики самостійної роботи.

Виховувати в учнів організованість, зібраність, дисциплінованість, самостійність.

Формувати позитивне ставлення до навчання, здібність своєчасно, у відповідний термін виконувати домашнє завдання.

Навчити користуватися довідковою літературою, словниками.

Основні структурні елементи самопідготовки

Організація початку самопідготовки.

Підготовка до самостійної роботи.

Самостійна робота дітей.

Самооцінка, взаємоперевірка, оцінка роботи.

Підбиття підсумків роботи.

Методика проведення самопідготовки

      Самопідготовка проводиться в один і той же час. Під час самопідготовки не дозволяється відвідувати заняття гуртків та додаткові заняття. У виняткових випадках за узгодженням з батьками та адміністрацією цей пункт може бути порушений.

       У класі спільно з дітьми повинні бути розроблені правила поводження під час самопідготовки. Із дітьми необхідно обговорити такі питання:

                - як слід готуватися до самопідготовки;

                - гучність розмови;

                - ходіння по класу;

                - що робити, якщо ти виконав домашнє завдання раніше, ніж інші діти.

Позиція вчителя-асистента

- Своїми запитаннями спонукає дітей до пояснень, розповіді про те, що необхідно вчинити, як виконати роботу;

- демонструє своєю поведінкою "незнання";

- хвалить тих дітей, які демонструють "шкільну" поведінку, а не "дошкільну", тобто "Поводяться як справжні школярі";

- користується знаками навчальної співпраці, якими користується клас на уроках.

Домашні завдання

- Рефлексивні (розповісти батькам про те, що дізналися сьогодні на уроці);

- навичкові (формування навику письма та ін.);

- творчі.

   Якщо завдання рефлексивні, вчитель-асистент просить дітей розповісти про те, що вони дізналися на уроці. Учні під час розповіді повинні користуватися своїми зошитами і підручниками.

    Якщо завдання навичкове, то виконання домашнього завдання проводиться у вигляді уроку, де усі учні працюють синхронно, разом з учителем-асистентом.

    Якщо завдання творче, вчитель-асистент допомагає дітям спланувати виконання домашнього завдання, обговорює разом із дітьми можливі варіанти та шляхи виконання.

Орієнтовний порядок проведення самопідготовки у 2 класі
- підготовка й перевірка готовності дітей (на парті - щоденник, ручка, олівці);
- повторення правил поводження під час самопідготовки;
- з'ясування, що задано (по щоденнику);
- підготовка до виконання першого завдання (наприклад, з математики - на парті тільки те, що знадобиться під час виконання завдання з математики);
- синхронне виконання домашнього завдання під керівництвом вчителя-асистента;
- вибір критеріїв оцінювання із запропонованих та самооцінювання роботи;
- виконання наступного завдання за таким же планом.
Орієнтовний порядок проведення самопідготовки в 3-4-х класах
- Діти читають по щоденнику, що задано (учитель фіксує на дошці), знаходять завдання. Якщо завдання виконується не в робочому зошиті, записують у зошиті дату, слова "Домашня робота", вид роботи (вправа, задача, рівняння);
- читають завдання самостійно двічі, підкреслюють "головні" слова;
- разом з учителем діти складають план виконання завдання у вигляді шкали на полях, використовуючи "головні" слова;
- учитель вмикає таймер на 20 хв;
- самостійне виконання завдання учнями;
- самоконтроль за шкалою з алгоритмом виконання (учень ставить "+", якщо крок зроблено);
перевірка виконання завдання з сусідом. Якщо виникла розбіжність, пара не змогла прийти до одного рішення, то у дітей є право звернутися до вчителя;
- самооцінка роботи (учень ставить на полях дві шкали - правильність, акуратність);
- перерва.
Після виконання всього домашнього завдання учні складають зошити у портфелі. Якщо учень не встигає виконати домашнє завдання, то він бере додому все необхідне для виконання.

 

ПРАВИЛА, ОБОВ'ЯЗКОВІ ДЛЯ ВСІХ

 Учитель-асистент не може розмовляти з батьками або колегами під час самопідготовки.

 Під час самопідготовки дітям не дозволяється залишати клас (усі індивідуальні заняття - в інший час).

Учням забороняється голосно розмовляти, хлдити класом. Дозволяється розмовляти пошепки.

Якщо учень хоче звернутися до вчителя, то він повинен підвести руку.

Учитель-асистент має право допомогти учневі тільки в тому випадку, якщо учень уважно прочитав завдання 2-3 рази, почав виконувати завдання самостійно, але у нього виникли труднощі.

Учитель-асистент не перевіряє домашнє завдання, а тільки організує його виконання відповідно до методики проведення самопідготовки.

Учитель-асистент не може витрачати час на постійні зауваження учням, які порушують правила самопідготовки. Зробивши два зауваження, вчитель-асистент записує зауваження у щоденник.

Якщо учень постійно порушує правила поведінки під час самопідготовки, заважає іншим дітям, то він може втратити право перебувати у школі в другій половині дня.

Якщо учень не впорався із завданням завчасно, то він виконує завдання вдома.

Учитель-асистент доводить до відома класного керівника якість виконання домашнього завдання кожним учнем.

Переписувати домашнє завдання не дозволяється.

Якщо учень встиг виконати завдання менш ніж за 20 хв, то він залишається на своєму місці та читає книгу.

 

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку