Фізика, 7 клас.
(70 год, 2 год на тиждень, 4 год — резервний час)
№ п\п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітка |
||
1 |
7-а |
7-б |
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті |
|
|
|
|
||||
|
|
Фізика як природнича наука. Пізнання природи. (7+1р год.) |
|
||
2 |
|
|
Фізика як фундаментальна наука про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками. Речовина і поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Початкові відомості про будову атома. |
|
|
3 |
|
|
Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|
|
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 1.Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу |
|
|
5 |
|
|
Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл. |
|
|
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин і сипких матеріалів |
|
|
7 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами |
|
|
8 |
|
|
Історичний характер фізичного знання. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики. |
|
|
9 |
|
|
Самостійна робота №1 |
|
|
10 |
|
|
Навчальний проект №1 |
|
|
|
|
Механічний рух (17 год.) |
|
||
11 |
|
|
Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. |
|
|
12 |
|
|
Траєкторія. Шлях. Переміщення. |
|
|
13 |
|
|
Рівномірний прямолінійний рух. Швидкість руху. |
|
|
14 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
15 |
|
|
Графіки рівномірного прямолінійного руху. |
|
|
16 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
17 |
|
|
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
|
|
18 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
19 |
|
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання. |
|
|
20 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
21 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4. Визначення періоду обертання тіла |
|
|
22 |
|
|
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники. |
|
|
23 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
24 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника |
|
|
25 |
|
|
Узагальнюючий урок |
|
|
26 |
|
|
Контрольна робота №1 |
|
|
27 |
|
|
Навчальний проект № 2 |
|
|
|
|
Взаємодія тіл. Сила. (26+1р год.) |
|
||
28 |
|
|
Явище інерції. Інертність тіла. |
|
|
29 |
|
|
Маса тіла. Густина речовини. |
|
|
30 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси тіл методом зважування |
|
|
31 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин) |
|
|
32 |
|
|
Взаємодія тіл. Сила. |
|
|
33 |
|
|
Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил. |
|
|
34 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
35 |
|
|
Сила тяжіння. |
|
|
36 |
|
|
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. |
|
|
37 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
38 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл |
|
|
39 |
|
|
Вага тіла. Невагомість. |
|
|
40 |
|
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. |
|
|
41 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
42 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання |
|
|
43 |
|
|
Самостійна робота №2 |
|
|
44 |
|
|
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. |
|
|
45 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
46 |
|
|
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. |
|
|
47 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
48 |
|
|
Сполучені посудини. Манометри. |
|
|
49 |
|
|
Атмосферний тиск. Дослід Торрічеллі. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. |
|
|
50 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
51 |
|
|
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда. |
|
|
52 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 10. З’ясування умов плавання тіла |
|
|
53 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
54 |
|
|
Узагальнюючий урок |
|
|
55 |
|
|
Самостійна робота №3 |
|
|
56 |
|
|
Навчальний проект № 3 |
|
|
|
|
Механічна робота та енергія (11+1р год.) |
|
||
57 |
|
|
Механічна робота. Потужність. |
|
|
58 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
59 |
|
|
Механічна енергія та її види. |
|
|
60 |
|
|
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування. |
|
|
61 |
|
|
Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля. |
|
|
62 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
63 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 11. Вивчення умови рівноваги важеля |
|
|
64 |
|
|
Коефіцієнт корисної дії механізмів. |
|
|
65 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 12. Визначення ККД простого механізму |
|
|
66 |
|
|
Розв´язування задач |
|
|
67 |
|
|
Узагальнюючий урок |
|
|
68 |
|
|
Контрольна робота №2 |
|
|
69 |
|
|
Навчальний проект № 4 |
|
|
70 |
|
|
Екскурсія |
|
|
Орієнтовні теми навчальних проектів
№1: Видатні вчені-фізики
Фізика в побуті, техніці, виробництві.
Спостереження фізичних явищ довкілля.
Дифузія в побуті.
№2: Визначення середньої швидкості нерівномірного руху.
Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки.
Обертальний рух в природі – основа відліку часу.
Коливальні процеси в техніці та живій природі.
№3: Розвиток судно- та повітроплавання
Дослід Торрічеллі.
Спостереження за зміною атмосферного тиску.
Насоси.
№4: Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів.
Прості механізми у побутових пристроях.
Біомеханіка людини.
Використання енергії природних джерел.