Календарне планування для підручника Сиротюк В.Д.
Розраховано на 70 годин(2 години на тиждень) тобто на 2 семестри.
Теми:
ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ.(12 год)
МЕХАНІЧНИЙ РУХ (16 год)
МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ. (10 год)
12 лабораторних робіт та 5 контрольних
Календарне планування уроків
Фізики для 7 класу
Автор: Сиротюк В.Д.
(70 годин, 2 години на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку та зміст навчального матеріалу |
Дата |
Зміни |
|
ВСТУП (1 год) |
||||
|
(Вступний інструктаж з БЖД.) Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті. |
|
|
|
|
ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ.(12 год) |
|
|
|
|
Фізика як фундаментальна наука про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками. |
|
|
|
|
Речовина й поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми. |
|
|
|
|
Початкові відомості про будову атома. Електрони. Йони. |
|
|
|
|
Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл і фізичні величини. |
|
|
|
|
Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1 . Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами. |
|
|
|
|
Історичний характер фізичного знання. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Контрольна робота №1 з теми «ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. МЕТОДИ НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ» |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками. Підсумковий урок з теми. Захист навчальних проектів. |
|
|
|
|
Орієнтовні теми навчальних проектів 1)Видатні вчені-фізики 2)Фізика в побуті, техніці, виробництві. 3) Спостереження фізичних явищ довкілля. 4) Дифузія в побуті. |
|
|
|
МЕХАНІЧНИЙ РУХ (16 год) |
||||
|
Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. Траєкторія. Шлях. Переміщення. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Рівномірний прямолінійний рух. Графіки рівномірного прямолінійного руху |
|
|
|
|
Розв`язування задач |
|
|
|
|
Прямолінійний нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4. Визначення періоду обертання тіла. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота№5. Вивчення коливань нитяного маятника. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Навчальний проект: 1)Визначення середньої швидкості нерівномірного руху. 2) Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо. 3) Обертальний рух в природі – основа відліку часу. 4) Коливальні процеси в техніці та живій природі. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Контрольна робота №2 з теми «МЕХАНІЧНИЙ РУХ» |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками. Підсумковий урок з теми. |
|
|
|
ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА (27 год) |
||||
|
Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла. |
|
|
|
|
Густина речовини. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №6. Вимірювання маси методом зважування. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин). |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. |
|
|
|
|
Явище всесвітнього тяжіння. Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. |
|
|
|
|
Явище деформації. Сила пружності. Динамометри. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №8. Дослідження пружних властивостей тіл. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Контрольна робота №3 з теми «Взаємодія тіл. Сила.». |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками. Вага тіла. Невагомість. |
|
|
|
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. Тертя в природі й техніці. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання. |
|
|
|
|
Явище тиску. Сила тиску. Тиск твердих тіл. |
|
|
|
|
Тиск рідин і газів. Рівновага рідин і газів. Закон Паскаля. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Сполучені посудини. Манометри. |
|
|
|
|
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. |
|
|
|
|
Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. |
|
|
|
|
З`ясування умов плавання тіла. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №10. З`ясування умов плавання тіла. |
|
|
|
|
Плавання тіл. Повітроплавання. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Контрольна робота №4. «Взаємодія тіл. Сила.» |
|
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Робота над помилками. Підсумковий урок з теми. Захист навчальних проектів. |
|
|
|
|
Орієнтовні теми навчальних проектів 1)Розвиток судно- та повітроплавання 2)Дослід Торрічеллі. 3)Спостереження за зміною атмосферного тиску. 4)Насоси. |
|
|
|
МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ. (10 год) |
||||
|
Механічна робота. |
|
|
|
|
Потужність. |
|
|
|
|
Розв`язування задач. |
|
|
|
|
Механічна енергія та її види. |
|
|
|
|
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування. |
|
|
|
|
Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №11. Вивчення умови рівноваги важеля. |
|
|
|
|
Коефіцієнт корисної дії механізмів. |
|
|
|
|
Проведено інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №12. Визначення ККД простого механізму. |
|
|
|
|
Навчальний проект: 1)Становлення і розвитокзнань про фізичніоснови машин і механізмів. 2) Простімеханізми у побутовихпристроях. 3) Біомеханіка людини. 4) Використанняенергіїприроднихджерел. |
|
|
|
|
Контрольна робота №5 «МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ.» |
|
|
|
|
Узагальнювальне заняття |
|
|
|