календарно-тематичне планування

Про матеріал
календарно-тематичне планування уроків фізики у 7 класі за новою програмою
Перегляд файлу

7 клас – 2 години на тиждень ( 70 годин)

Програма:    фізика 7-9 ,  затверджена  наказом  Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року №804,розміщена на офіційному сайті МОН України

Завантаження з електронного ресурсу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

 Підручник 7 класЗа редакцією В. Г. Бар’яхтара, С. О. ДовгогоВидавництво «Ранок»2015

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Вступ

Знаннєвийкомпонент:знає правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця.

Діяльнісний компонент:дотримується правил безпечної поведінки під час роботи з фізичними приладами та обладнанням.

Ціннісний компонент:усвідомлює роль шкільного кабінету та значення фізичних приладів у навчанні фізики,  відповідальність за поведінку у фізичному кабінеті

Розділ 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА.

Знаннєвийкомпонент:називає характерні ознаки фізичних явищ, їх відмінність від біологічних, хімічних інших явищ;наводить приклади фізичних явищ, фізичних тіл та фізичних величин;знає символи та одиниціосновних фізичних величин.розуміє основні положення атомно-молекулярного вчення; розуміє відмінності між речовиною і полем.

Діяльнісний компонент:записує значення фізичної величини, використовує префікси для утворення кратних і частинних одиниць;користується найпростішими засобами вимірювання, визначає ціну поділки шкали;порівнює значення фізичних величин;вимірює лінійні розміри тіл, об’єми твердих тіл, рідин і сипких матеріалів;проводить досліди(індивідуально та в групі) за власним планом або за інструкцією з допомогою вчителя, аналізує результати, робить висновки.

Ціннісний компонент:усвідомлює як нові знання співвідносяться із наявними;висловлює судження про роль спостереження і досліду в пізнанні довкілля

Захист навчальних проектів. Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній:ситуативні вправи щодо прояву й впливу фізичних явищ на здоров’я й безпеку життєдіяльності, вирішення проблем довкілля, ощадного використання природних ресурсів тощо

Розділ 2. МЕХАНІЧНИЙ РУХ

Знаннєвийкомпонент:називає види механічного руху;володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (швидкість, період обертання, переміщення, амплітуда коливань, період та частота коливань) івміє обрати її одиницю;називає вживані одиниці часу, шляху, швидкості, періоду обертання, періоду та частоти коливань;описує фізичну величину відповідно до узагальнених планів;розуміє відносність руху.

Діяльнісний компонент:умієзастосовувати поняття «матеріальна точка» та визначати межі застосування цієї фізичної моделі;розрізняє види механічного руху за формою траєкторії та характером руху тіла; уміє описати механічний рух графічно й аналітично і провести його аналіз;розраховує пройдений тілом шлях, визначає швидкість руху, період обертання, частоту коливань нитяного маятника під час розв’язання фізичних задач різного типу;редставляє результати вимірювань у вигляді таблиць і графіків;використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.

Ціннісний компонент:усвідомлює цінність знань про механічний рух для власного розвитку й безпеки

Захист навчальних проектів. Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи на аналіз механічного руху учасників дорожнього руху та його наслідки для власної безпеки; задачі з прикладами логістики пасажирських і вантажних перевезень в Україні й світі; уміння вибрати оптимальну траєкторію руху в конкретних життєвих ситуаціях

 

 

Розділ 3. ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ. СИЛА

Знаннєвийкомпонент:знає і описує фізичні явища і процеси (інерція, деформація, тяжіння, тертя, тиск);

володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (маса, густина речовини, сила,  коефіцієнт тертя, тиск, сила тиску) та вміє обрати її одиницю;формулює закони Гука, Паскаля, Архімеда;знає умову  плавання тіл;пояснює причини виникнення атмосферного тиску та його залежність від висоти,залежність сили пружності від деформації;залежність тиску на дно і стінки посудини від висоти стовпчика й густини рідизнає і розуміє будову та принцип дії динамометра, манометра, барометра, терезів.

Діяльнісний компонент:

застосовує закони Гука, Паскаля, Архімеда, умови плавання тіл, формули сили тяжіння, ваги тіла, сили тертя ковзання, сили тиску, виштовхувальної сили під час розв’язування різних видів чи типів задач і виконання лабораторних робіт;

здатен (здатна) запропонувати способи зменшення/збільшення сили тертя, сили пружності, тиску в практичних ситуаціях;графічно зображує сили;користується динамометром, терезами;

читає покази шкали манометра, барометра; використовує набуті знання у навчальній і практичній діяльності.

Ціннісний компонент: висловлює судження про роль внеску вчених-фізиків у розвиток і становлення механіки та техніки;оцінює практичне значення застосування законів і закономірностей у природі та техніці

Захист навчальних проектів. Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній:ситуативні вправи і задачі на аналіз явища інерції, сил тертя і пружності, їх наслідки для власної безпеки; матеріали з досягнення українських конструкторів у суднобудуванні, повітроплаванні тощо

 

 

 

Розділ 4. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ.

Знаннєвийкомпонент:володіє поняттям, формулює визначення фізичної величини (механічна робота, потужність, кінетична і потенціальна енергія, момент сили, коефіцієнт корисної дії) івміє обрати її одиницю;

розуміє сутність закону збереження механічної енергії, умову рівноваги важеля, принцип дії простих механізмів; знає різновиди важеля.

Діяльнісний компонент:застосовує закон збереження енергії та формули роботи, потужності, ККД простого механізму, кінетичної енергії тіла, потенціальної енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі, деформованого тіла, моменту сили під час розв’язування задач різнихтипіві виконання лабораторних робіт, у практичній діяльності;

користується простими механізмами (важіль, нерухомий та рухомий блоки, похила площина); використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності.

Ціннісний компонент:оцінює прояви закону збереження механічної енергії в природі, техніці, побуті; оцінює ефективність використання простих механізмів;оцінює роль видатних учених у розвитку знань про перетворення енергії

Захист навчальних проектів. Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній:ситуативні вправи й задачі на застосування закону збереження енергії, розрахунок параметрів простих механізмів, умов їх безпечного використання; інформаційні матеріали про досягнення українських конструкторів у машинобудуванні й будівництві

 

 

 

 

 

№ п\п

Кількість

годин

Дата

Тема уроку

Повторення

Домашнє

завдання

1

1

 

Вступ

Первинний інструктаж з БЖД

Фізика як навчальний предмет у школі. Правила безпеки під час роботи з  фізичним обладнанням та у фізичному кабінеті.Фізичні тіла й фізичні явища.Речовина і поле

 

 опрацювати передній форзац підручника

Вив.§1

Вправа №1(1-5)

Розділ 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи.(7 год+1 год з  резерву)

2

1

 

 Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях.. Зв’язок фізики з іншими науками.

 

Вив.§3Вправа № 3(2-4)

 

3

 

1

 

Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми.

 

Вив.§2.Вправа № 2 (1,2,3).

4

1

 

Властивості тіл. Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точність вимірювань Міжнародна система одиницьфізичних величин.

 

Вив.§4Вправа № 4  (1, 2, 3)

5

 

1

 

 Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики

Формула об’єму тіла

Повторити § 3, 4,Вправа № 4 (5)

6

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робо­та №1"Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу".

 

Повт.§4

Розв.Виконати

 

7

 

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 2

Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів".

 

Повт.§§4-5Розв.

Виконати

8

1

 

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 3

"Вимірюваннярозмірівмалихтілрізними способами".

 

Повт.§§4-5Виконатитворче завдання (с. 41)

9

1

 

 

Навчальний проект № 1

 

Повт.§§1-5

10

 

 

Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи

 

Повт.§§1-5Розв.Завд. для самоперевірки 1-7 — усно, завд. 10, 12

11

 

 

Контрольна робота №1 з теми «Фізика як природнича наука. Пізнання природи.»

 

 

Розділ 2  Механічний рух  ( 17 год)

12

1

 

Аналіз контрольної роботи № 1. Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка.Траєкторія. Шлях. Переміщення.

 

Вив.§ 6-7,

 Вправа №6 (1-3), №7 (1,3,6)

13

1

 

Прямолінійний рівномірний рух. Швидкість  руху

Основні одиниці системи  СІ

Вивчити § 8, Вправа № 8 (1-5)

14

1

 

Розв'язування задач

 

Вивчити § 8-9, Вправа № 9 (1-4)

15

1

 

Графіки  рівномірного  прямолінійного  руху.

 

Вивчити § 10, Вправа № 10 (2-4)

16

1

 

Розв'язування задач. Самостійна робота №1

 

Повторити §§ 8-10 Вправа № 9 (5,6)

17

1

 

Нерівномірний  прямолінійний  рух. Середня  швидкість  нерівномірного  руху.

 

Вивчити § 11, Вправа № 11 (2,3)

18

1

 

Розв'язуваннязадач

 

Вивчити § 11, Вправа № 11 (4-6)

19

1

 

Розв'язування задач. Самостійна робота №2

 

Повторити § 11,Вправа № 11 (7)

20

1

 

Рівномірнийрухматеріальної точки по колу. Періодобертання.

 

 

 

 

Вивчити § 12,Вправа № 12 (1-3)

21

1

 

Розв'язування задач

 

Повторити § 12, Вправа № 12 (4-6)

22

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 4

Визначення періоду обертання тіла

 

Повт.§12

 

23

1

 

Коливальнийрух. Амплітудаколивань. Періодколивань.Маятники.

 

Вивчити § 13, Вправа № 13 (1-3)

24

1

 

Розв'язування задач

 

Повторити § 13,

Вправа № 13 (4-6)

25

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 5

"Дослідженняколивань нитяного маятника»

 

Повторити § 13

 

26

1

 

Навчальний проект № 2

 

Повт.§§6-13

27

1

 

Розв'язування задач.Підготовка до контрольної роботи

 

Повторити §6 – 13. Завдання для самоперевірки ст. 94 – 95

28

1

 

Контрольна робота №2з теми «МЕХАНІЧНИЙ РУХ«

 

 

 

 

 

 

Повт.§§6-13

Розділ 3. Взаємодія тіл.Сила.( 25 год

29

1

 

Аналіз контрольної роботи № 2. Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла

 

 

 

 

Вивчити § 14-15, Вправа 14 (7), 15 (3, 5)

30

1

 

Густина речовини.

 

Вивчити § 16, Вправа № 16 (1-4)

31

1

 

Розв'язування задач з теми «Густина речовини».

Об’єм тіла

Вивчити § 17,

Вправа № 17 (1-2)

32

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 6

Вимірювання  маси методом зважування.

 

Вивчити § 17, Вправа № 17 (3-4)

33

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 7

Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин)

 

Повторити § 16-17,

Вправа № 17 (5-7)

34

1

 

Взаємодіятіл. Сила.Графічне зображення сил. Додавання сил. Рівнодійна

 

Вивчити § 18,

Вправа № 18 (1-3)

35

1

 

Види деформації. Сила пружності. Закон Гука. Пружинні динамометри

 

Вивчити § 19, Вправа № 19 (2-3)

36

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 8

"Дослідження пружних властивостей тіл»

 

 

 

 

Повторити § 19,

Вправа № 19 (4-5)

37

1

 

Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість

 

Вивчити § 20, Вправа № 20 (1-4)

38

1

 

Розв'язування задач. Самостійна робота №3

 

Вивчити § 20, Вправа № 20 (5, 7)

39

1

 

Тертя. Силитертя. Коефіцієнттертяковзання. Тертя в природій техніці

 

Вивчити § 21, Вправа № 21 (1-4)

40

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 9"Визначеннякоефіцієнтатертяковзання.

 

Повторити § 21, Вправа № 21 (5-6)

41

1

 

Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи

 

 

Повт. § 14 – 21. Завдання для самоперевірки

 ст. 148 – 149

42

1

 

Контрольна робота №3 з теми «Взаємодія тіл. Сила»

 

Повт. § 14 – 21.

43

1

 

Аналіз контрольної роботи № 3. Тисктвердихтіл на поверхню. Сила тиску.

 

Вивчити § 22, Вправа № 22 (1-4)

44

1

 

Тиск рідин і газів. Закон Паскаля

 

Вивчити § 23-24, Вправа № 24 (2, 4)

45

1

 

Атмосферний тиск.  Вимірювання атмосферного тиску.Барометри.

 

 

Вивчити § 25, Вправа № 25 (4, 7)

46

1

 

Сполученіпосудини. Манометри.

 

Вивчити § 26 та ст. 157-158, Вправа № 23 (8),№ 26 (1, 4)

47

1

 

Розв'язування задач. Самостійна робота №4

 

 

Повторити § 26 та ст. 157-158, Вправа № 23 (7), № 26 (2, 6)

48

1

 

Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда.

 

Вивчити § 27, Вправа № 27 (3, 4).

49

1

 

Умови плавання тіл. Розв'язування задач

 

Вивчити § 28, Вправа № 28 (3, 5).

50

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 10З `ясування умов плавання  тіла.

 

Повторити § 27-28, Вправа № 27 (5-6)

51

1

 

Навчальний проект № 3

 

Повторити §29

52

1

 

Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи

 

 

Повт.§ 22 – 29. Завд. Длясамоперевірки ст. 192 – 193

53

1

 

Контрольна робота №4 з теми «Тиск твердих тіл , рідині газів»

 

Повт.§ 22 – 29.

 

 

 

Розділ 4. Механічна робота та енергія.( 11 год)

 

 

 

54

1

 

Аналіз контрольної роботи. Механічна робота. Потужність

Швидкість рівномірного руху

Вивчити § 30-31,Вправа № 30 (4, 5), № 31 (2, 3)

55

1

 

Розв'язування задач

 

Повторити § 30-31, Вправа № 30 (6), № 31 (5)

56

1

 

Механічна енергія та її види.

 

Вивчити § 32,Вправа № 32 (3,

57

1

 

Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування

 

Вивчити § 33, Вправа № 33 (3, 5)

58

1

 

Розв'язування задач. Самостійна робота №5

 

Повторити § 32-33, Вправа № 33 (6)

59

1

 

Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля

Вага тіла

Вивчити § 34, Вправа № 34 (2, 3)

60

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 11

Вивчення умови рівноваги важеля

 

Повторити § 34,

Вправа № 34 (4, 5)

61

1

 

Рухомий і нерухомий блоки

 

Вивчити § 35, Вправа № 35 (2, 3)

62

1

 

Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії механізмів

 

Вивчити § 36, Вправа № 36 (2, 3)

63

1

 

Розв'язування задач

 

Повторити § 36, Вправа № 36 (4, 5)

64

1

 

Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 12

Визначення ККД простого механізму.

 

Повторити § 36,

Вправа № 36 (6)

65

1

 

Навчальний проект № 4

 

Доопрацювати навчальний проект

66

 

1

 

Розв'язування задач. Підготовка до контрольної роботи

 

Повт.§ 30 – 36. Завдання для самоперевіркист. 242 – 243

 

67

1

 

Контрольна робота №5з теми

«Механічна робота та енергія»

Механічний рух

Повт.§§§ 30-36

 

68

1

 

Аналіз контрольної роботи. Повторення розділу 1. Фізика як природнича наука.Пізнання природи. Повторення розділу 2. Механічний рух

Взаємодія тіл.Сила

Повт.§§ 1-13

69

1

 

Повторення розділу 3. Взаємодія тіл. Сила.Повторення розділу 4. Механічна робота та енергія

Механічна робота та енергія

Повт.§§ 14-36

70

1

 

Підсумковий урок  за рік

 

 

 

Усього:

 

 

Лабораторних робіт

12

 

Контрольних робіт

5

 

Самостійних робіт

5

 

Навчальних проектів

4

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Планування
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
Додано
26 квітня 2021
Переглядів
7981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку