Календарно-тематичне планування з біології
7-й клас
(70 годин, 2 години на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального заняття |
Домашнє завдання
|
Підручник В.І Соболь |
|||
Тема 1. Вступ . Різноманітність тварин |
|||
1 |
|
Діагностування результатів навчання за попередній рік. Тварина - живий організм. Особливості тварин. |
|
2 |
|
Клітини і тканини тварин. Органи та системи органів тварин. |
|
3 |
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів |
|
4 |
|
Різноманітність тварин . Поняття про класифікацію тварин. |
|
5 |
|
Кишковопорожнинні, їхні особливості і середовище існування. |
|
6 |
|
Жалкі, їхня різноманітність та значення.
|
|
7 |
|
Кільчасті черви, визначальні ознаки будови. Лабораторне дослідження№1 зовнішньої будови та характеру рухів кільчастих червив (на прикладі дощового черв'яка або трубочника) |
|
8 |
|
Кільчасті черви, біологічні особливості, середовища існування |
|
9 |
|
Різноманітність кільчастих червив, роль у природі та значення в житті людини. |
|
10 |
|
Членистоногі, їхні особливості й різноманітність. Тематичне оцінювання з теми: "Різноманітність тварин" |
|
Тема 2. Безхребетні тварини |
|||
11 |
|
Ракоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. |
|
12 |
|
Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
|
13 |
|
Павукоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування |
|
14 |
|
Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
|
15 |
|
Комахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування Практична робота №1 . Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах |
|
16 |
|
Комахи. Типи розвитку комах . Особливості їхнього способу життя. |
|
17 |
|
Комахи, їхня різноманітність та значення. |
|
18 |
|
Молюски. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. Лабораторне дослідження№2 будови мушлі молюсків. |
|
19 |
|
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект (за вибором) Тварини-рекордсмени. Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? Тварини-будівельники. |
|
20 |
|
Паразитичні безхребетні тварини |
|
21 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин.» Тематичне оцінювання з теми: "Безхребетні тварини" |
|
Тема 3. Хордові (загальна характеристика).
|
|||
22 |
|
Безчерепні і хребетні. |
|
23 |
|
Риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
|
24 |
|
Риби, різноманітність та значення в природі. |
|
25 |
|
Амфібії. |
|
26 |
|
Рептилії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості. |
|
27 |
|
Рептилії, різноманітність та значення в природі. |
|
28 |
|
Птахи (пристосування до польоту). |
|
29 |
|
Птахи (ускладнення внутрішньої будови). |
|
30 |
|
Птахи. Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів. |
|
31 |
|
Ссавці. Загальна характеристика типу.
|
|
32 |
|
Ссавці, особливості внутрішньої будови. Міні-проект (за вибором) Зуби ссавців |
|
33 |
|
Різноманітність ссавців. Значення в природі ссавців. Тематичне оцінювання з теми : "Хордові тварини" |
|
Тема 4. Процеси життєдіяльності тварин |
|||
34 |
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму |
|
35 |
|
Живлення і травлення. Різноманітність травних систем |
|
36 |
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. |
|
37 |
|
Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині. |
|
38 |
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи.
|
|
39 |
|
Кров, її основні функції. Практична робота №3. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин. |
|
40 |
|
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин |
|
41 |
|
Опора і рух. Види скелета.
|
|
42 |
|
Значення опорно-рухової системи. Практична робота №4. Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
43 |
|
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин |
|
44 |
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції Лабораторне дослідження№3 особливостей покривів тіла тварин Міні-проект (на вибір учня): майстерність маскування |
|
45 |
|
Подразливість тварин. Органи чуття, їх значення Міні-проект (на вибір учня): як бачать тварини; як тварини визначають напрямок руху |
|
46 |
|
Регуляція функцій організму тварин.
|
|
47 |
|
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин Практична робота № 5. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин |
|
48 |
|
Розмноження тварин. |
|
49 |
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення) Міні-проект (на вибір учня): турбота про потомство |
|
50 |
|
Періоди та тривалість життя тварин Узагальнення теми "Процеси життєдіяльності тварин" . Тематичне оцінювання з теми: "Процеси життєдіяльності тварин та їх особливості" |
|
Тема 5. Поведінка тварин |
|||
51 |
|
Поведінка тварин, методи її вивчення.
|
|
52 |
|
Спостереження за поведінкою тварин. Лабораторне дослідження №4 Спостерігання за поведінкою кота и собаки.
|
|
53 |
|
Поведінкові реакції тварин. Практична робота №6 Визначення форм поведінки тварин. |
|
54 |
|
Вроджена поведінка тварин |
|
55 |
|
Набута поведінка тварин |
|
56 |
|
Елементарна розумова діяльність. |
|
57 |
|
Індивідуальна поведінка тварин |
|
58 |
|
Репродуктивна поведінка тварин |
|
59 |
|
Соціальна поведінка тварин. Територіальна поведінка тварин. |
|
60 |
|
Еволюція поведінки тварин. Захист міні-проектів. Узагальнення знань Міні-проект (на вибір): угруповання тварин; чому мігрують тварини; як спілкуються тварини; як вчаться пташенята; як тварини користуються знаряддям праці |
|
61 |
|
Узагальнення та систематизація знань Тематичне оцінювання з теми: "Особливості поведінки тварин". |
|
Тема 6. Організми і середовище існування |
|||
62 |
|
Організми і середовище існування . Міні-проект (на вибір учня): як тварини пристосувались до життя в різних умовах |
|
63 |
|
Організми та чинники неживої природи. |
|
64 |
|
Організми та чинники живої природи. |
|
65 |
|
Організми й екосистеми. Онлайн екскурсія «Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні» |
|
66 |
|
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика |
|
67 |
|
Охорона природи. Міні-проект (на вибір учня): заповідні території України |
|
68 |
|
Охорона природи. Міні-проект (на вибір учня): заповідні території України |
|
69 |
|
Різновиди організмів та їхніх середовищ для існування. Узагальнення та систематизація знань. |
|
70 |
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи. Тематичне оцінювання з теми: "Організми і середовище існування"
|
|