Календарно-тематичне планування 7 клас

Про матеріал
Календарно тематичне планування для 7 класу створене за підручником автора В.Соболь Біологія. Рівень стандарту.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з біології

7-й клас

(70 годин, 2 години на тиждень)

 

№ уроку

Дата

Зміст навчального заняття

Домашнє завдання

 

Підручник В.І Соболь

Тема 1. Вступ . Різноманітність тварин 

1

 

Діагностування результатів навчання за попередній рік. Тварина - живий організм. Особливості тварин.

 

2

 

Клітини і тканини тварин. Органи та системи органів  тварин.

 

3

 

Основні відмінності тварин від рослин та грибів

 

4

 

Різноманітність тварин . Поняття про класифікацію тварин.

 

5

 

Кишковопорожнинні, їхні особливості і середовище існування.

 

6

 

Жалкі, їхня різноманітність та значення.

 

 

7

 

Кільчасті черви, визначальні ознаки будови. 

Лабораторне дослідження№1 зовнішньої будови та характеру рухів кільчастих червив (на прикладі дощового черв'яка або трубочника)

 

8

 

Кільчасті черви, біологічні особливості, середовища існування

 

9

 

Різноманітність кільчастих червив, роль у природі та значення в житті людини.

 

10

 

Членистоногі, їхні особливості й різноманітність.  Тематичне оцінювання з теми:  "Різноманітність тварин"

 

                                                     Тема 2. Безхребетні тварини

11

 

Ракоподібні, визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

 

12

 

Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини.

 

13

 

Павукоподібні, визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування

 

14

 

Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини.

 

15

 

Комахи. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування Практична робота №1 . Виявлення прикладів при­стосувань до способу життя у комах

 

16

 

Комахи. Типи розвитку комах . Особливості їхнього способу життя.

 

17

 

Комахи, їхня різноманітність та значення.

 

18

 

Молюски.

Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

Лабораторне дослідження№2

будови мушлі молюсків.

 

19

 

Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.

Міні-проект (за вибором)

Тварини-рекордсмени.

Як утворюються коралові острови?

Як утворюються перлини?

Тварини-будівельники.

 

20

 

Паразитичні безхребетні тварини

 

21

 

Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин.»

Тематичне оцінювання з теми: "Безхребетні тварини"

 

                                      Тема 3. Хордові (загальна характеристика).

 

22

 

Безчерепні і хребетні.

 

23

 

Риби. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

 

 

24

 

Риби, різноманітність та значення в природі.

 

25

 

Амфібії.

 

26

 

Рептилії. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості.

 

27

 

Рептилії, різноманітність та значення в природі.

 

28

 

Птахи (пристосування до польоту).

 

29

 

Птахи (ускладнення внутрішньої будови).

 

30

 

Птахи.  Практична робота № 2. Виявлення прикладів при­стосувань до способу життя у різних птахів.

 

31

 

Ссавці. Загальна характеристика типу.

 

 

32

 

Ссавці, особливості внутрішньої будови.

Міні-проект (за вибором) Зуби ссавців

 

33

 

Різноманітність ссавців. Значення в природі ссавців. Тематичне оцінювання з теми : "Хордові тварини"

 

Тема 4. Процеси життєдіяльності тварин

34

 

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму

 

35

 

Живлення і травлення. Різноманітність травних систем

 

36

 

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції.

 

37

 

Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

 

38

 

Транспорт речовин у тварин. Незамкнена

та замкнена кровоносні системи.

 

 

39

 

Кров, її основні

функції.

Практична робота №3. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

 

40

 

Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин

 

41

 

Опора і рух. Види скелета.

 

 

42

 

Значення опорно-рухової системи.

Практична робота №4. Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

 

43

 

Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин

 

44

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції

Лабораторне дослідження№3

особливостей покривів тіла тварин

Міні-проект (на вибір учня): майстерність маскування

 

45

 

Подразливість тварин. Органи чуття, їх значення

Міні-проект (на вибір учня): як бачать тварини; як тварини визначають напрямок руху

 

46

 

Регуляція функцій організму тварин.

 

 

47

 

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин

Практична робота № 5. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин

 

48

 

Розмноження  тварин.

 

49

 

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетво­рення)

Міні-проект (на вибір учня): турбота про потомство

 

50

 

Періоди та тривалість життя тварин

Узагальнення теми  "Процеси життєдіяльності тварин" .

Тематичне оцінювання з теми: "Процеси життєдіяльності тварин та їх особливості"

 

Тема 5. Поведінка тварин

51

 

Поведінка тварин, методи її вивчення.

 

 

52

 

Спостереження за поведінкою  тварин. Лабораторне дослідження №4 Спостерігання за поведінкою кота и собаки.

 

 

53

 

Поведінкові реакції тварин.

Практична робота №6 Визначення форм поведінки тварин.

 

54

 

Вроджена поведінка тварин

 

55

 

Набута поведінка тварин

 

56

 

Елементарна розумова діяльність.

 

57

 

Індивідуальна поведінка тварин

 

58

 

Репродуктивна поведінка тварин

 

59

 

Соціальна поведінка тварин.

Територіальна поведінка тварин.

 

60

 

Еволюція поведінки тварин.

Захист міні-проектів. Узагальнення знань

Міні-проект (на вибір):

угруповання тварин; чому мігрують тварини; як спілкуються тварини; як вчаться пташенята; як тварини користуються знаряддям праці

 

61

 

Узагальнення та систематизація  знань

Тематичне оцінювання з теми: "Особливості поведінки тварин".

 

 

Тема 6. Організми і середовище існування

62

 

Організми і середовище існування . Міні-проект (на вибір учня): як тварини пристосува­лись до життя в різних умовах

 

63

 

Організми та чинники неживої природи.

 

64

 

Організми та чинники живої природи.

 

65

 

Організми й екосистеми. Онлайн екскурсія «Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні»

 

66

 

Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика

 

67

 

Охорона природи. Міні-проект (на вибір учня): заповідні території України

 

68

 

Охорона природи. Міні-проект (на вибір учня): заповідні території України

 

69

 

Різновиди організмів та їхніх середовищ для існування. Узагальнення та систематизація  знань.

 

70

 

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи.

Тематичне оцінювання з теми: "Організми і середовище існування"

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
3 квітня 2023
Переглядів
2282
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку