Календарно тематичне планування учнів 7 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями Задорожний

Про матеріал

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 7 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 7 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями

Перегляд файлу

be-a-helper-clipart-1КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ  ПЛАНУВАННЯ  УРОКІВ  БІОЛОГІЇ у 7-му  класі

70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні

 

Програма:

Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Підручник:

Запорожець Н.  В.  Біологія  :  підруч.  для  7  класу  загальноосвіт.  навч.  закл.  /  Н.  В.  Запорожець,  І.  І.  Черевань,  І.  А.  Воронцова;  за  ред.  К.  М.  Задорожного.  — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. — 240 с. : іл.

 

№п/п

Дата проведення

 

Тема уроку

Наскрізні змістові лінії

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Домашнє завдання

Приміт

 

 

 

 

 

Діяльність (уміння)

Знання

Ставлення

 

 

 

ВСТУП (4 ГОДИНИ)

1

 

Інструктаж з БЖД

Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення тварин

Підприємливість і фінансова грамотність

(орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив)

розпізнає: - клітини, тканини, органи, системи органів тварин;

 

описує: - будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологіпрепарати, колекції;

 

характеризує:- типи живлення: автотрофний та

гетеротрофний;

 

порівнює:- клітини тварин, рослин, грибів

оперує термінами:- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм

 

називає:- середовища існування тварин; - прояви життєдіяльності тварин;- ознаки тваринної клітини;- тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;

 

пояснює:- відмінності тварин від рослин та грибів

висловлює судження:

- щодо значення знань про тварин у природі та житті людини

§1, 4 с.6 (відповідати на питання усно).

 

2

 

Будова тварин: клітини

§2, (відповідати на питання усно).

 

3

 

Будова тварин: тканини

§2, (відповідати на питання пис).

 

4

 

Органи та системи органів   тваринних організмів

§3, (відповідати на питання 1-3 пис).

 

 

ТЕМА 1. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН ( 26 +6 ГОДИН)

5

 

Способи класифікації тварин (за середовищем існування, способом пересування, способом життя тощо).

Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин

Здоров’я і безпека

(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

 

Підприємливість та фінансова грамотність

(орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив)

розпізнає:
- тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

 

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

 

установлює зв’язок

- між будовою тварин і способом життя;

 

вдосконалює уміння

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

 

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

оперує термінами:

- вид, безхребетні, хордові

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

 

наводить

приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

висловлює судження:

- щодо різноманітності тварин, їхролі у природі та значення в житті людини;

- щодо значення знань про біологічні особливості паразитичних безхребетних тварин для попередження зараження ними;

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин та власного здоров’я;

 

робить висновок:

- особливості будови організму тварин є результатом пристосування до характерного для них способу життя

§5, (відповідати на питання усно).

 

6

 

Визначальні  ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування кишковопорожнинних

§6 підготувати міні-проект

Як утворюються коралові острови?

 

7

 

Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини

§6 , завдання 5 письмово

 

8

 

Особливості будови та життєдіяльності типу Кільчасті черви.

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №1 : Зовнішня  будова та  рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

§7

(відповідати на питання усно).

 

9

 

Різноманітність кільчастих червів. Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування

§7 , завдання 5 письмово

 

10

 

Загальна характеристика типу Членистоногі

§8

(відповідати на питання усно).

 

11

 

Визначальні  ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування класу Ракоподібні

§8, вивчити нові терміни

 

 

12

 

Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини

§8, завдання 5,6 письмово

 

13

 

Визначальні  ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування класу Павукоподібні

§9, вивчити нові терміни

 

14

 

Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини

§9, завдання 5 письмово

 

15

 

Загальна характеристика класу Комахи

§10, вивчити нові терміни

 

16

 

Типи розвитку комах. Різноманітність комах

§11,12 завдання 5  письмово

 

17

 

Проведено інструктаж з БЖД

ПР № 1. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.

§13 підготувати цікавий матеріал

 

18

 

Загальна характеристика типу Молюски

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №2 Будова мушлі молюсків

§14 підготувати міні-проект

Як утворюються перлини?

 

19

 

Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.

§14 завдання 5,6 усно

 

20

 

Паразитичні безхребетні тварини

§15,16,17 підготувати цікавий матеріал

 

21

 

Контрольна робота №1 з теми «Різноманітність безхребетних тварин».

§15,16,17

ТО

22

 

Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби

§19 вивчити нові терміни

 

23

 

Загальна характеристика класу Кісткові риби

§18 завдання 4,5 письмово

 

24

 

Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості класу Амфібії

§20 вивчити нові терміни

 

25

 

Різноманітність Амфібій, середовище існування.

§20 завдання 4,5 усно

 

26

 

Рептилії. Особливості процесів життєдіяльності й поводження плазунів

§21 завдання 1-4 усно

 

27

 

Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів

§22  підготувати цікавий матеріал

 

28

 

Загальна характеристика класу Птахи. Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів

§23 вивчити нові терміни

 

29

 

Різноманітність птахів. Основні групи птахів, їхнє значення  та охорона.

§24,25 завдання 4,5 пис

 

30

 

Проведено інструктаж з БЖД

ПР2

Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів

§25 підготувати цікавий матеріал

 

31

 

Загальна характеристика класу Ссавці

§26 вивчити нові терміни

 

32

 

Різноманітність плацентарних ссавців

§27-28

підготувати міні-проект ( за вибором)

Тварини рекордсмени

Тварини будівельники

Зуби ссавців

 

33

 

Різноманітність плацентарних ссавців

§29-30

 

34

 

Проведено інструктаж з БЖД

ПР № 3. Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування

підготувати цікавий матеріал про Ссавців

 

35

 

Узагальнення, систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин» (тестові завдання)

Повторити §19-30

 

36

 

Міні-проект ( за вибором)

Тварини рекордсмени

Тварини будівельники

Зуби ссавців

 

ТО

 

ТЕМА 2.  ПРОЦЕСИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН (16 год)

37

 

Живлення і  травлення. Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Різноманітність травних систем.                                                                                                            

 

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

-роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

оперує термінами:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток

називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

- органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

- основні функції крові та типи кровоносних систем;

- види скелета;

- типи симетрії тіла;

- органи чуття;

- форми розмноження;

- статеві клітини;

- типи розвитку;

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

робить висновок:

- ускладнення будови організму тварин пов’язане з удосконаленням

і розширенням функцій;

обґрунтовує:

взаємозв’язок між будовою органів та їхніми функціями

опрацювати § 31,

вивчити нові терміни, особливості гетеротрофного живлення, типи травлення тварин,

38

 

Дихання та газообмін у тварин

 

опрацювати § 32,

вивчити нові терміни, Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення «Органи дихання тварин»

39

 

Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

 

опрацювати § 31, запитання 1–2 (усно),

 

40

 

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції

 

§ 33

Індивідуальне завдання: підготувати цікаві факти про кров тварин

41

 

Проведено інструктаж з БЖД

ПР4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

 

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про особливості виділення у найпростіших, кишковопорожнинних, червів, комах, ракоподібних, хребетних

42

 

Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.

 

§ 34

Індивідуальне завдання: підготувати інформацію про опорно-рухові системи різних тварин

43

 

Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.

 

§ 35

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Типи симетрії тварин» або «Способи руху тварин

44

 

Проведено інструктаж з БЖД

ПР5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин

 

§ 36

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Покриви безхребетних тварин» або «Покриви хребетних тварин»

45

 

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.

Проведено інструктаж з БЖД  

ЛД №3 Вивчення особливостей покривів тіла тварин.

 

§ 37

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Нервова регуляція», «Ендокринна регуляція»

46

 

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Подразливість як загальна властивість тварин

 

§ 38 вивчити нові терміни

 

47

 

Проведено інструктаж з БЖД

ПР №6 Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

 

Індивідуальне завдання: підготувати цікаву інформацію про органи чуття різних тварин

48

 

Органи чуття, їх значення

 

§ 39 вивчити нові терміни Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Типи післязародкового розвитку», «Прямий післязародковий розвиток»

49

 

Розмноження та його значення. Статеві клітини та запліднення. Форми розмноження тварин.  

 

§ 40

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Непрямий тип розвитку», «Неотенія», «Фазова мінливість»

50

 

Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №4 Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

 

§ 41,42

Міні-проекти (на вибір):

  1. Майстерність маскування.
  2. Як бачать тварини.
  3. Турбота про потомство.

Як тварини визначають напрям руху.

51

 

Захист міні-проектів (на вибір):

  1. Майстерність маскування.
  2. Як бачать тварини.
  3. Турбота про потомство.

Як тварини визначають напрям руху.

 

§ 41

 

 

52

 

Узагальнення, систематизація знань з теми з теми „Процеси життєдіяльності тварин” Контрольна робота № 2

 

§ 41

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або

презентацію «Форми вродженої поведінки»

ТО

 

ТЕМА 3. ПОВЕДІНКА ТВАРИН (10 год)

53

 

Поведінка тварин у природі та методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №5 Спостереження за поведінкою тварин .

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

 

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

 

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

 

спостерігає та описує:

- поведінку тварин;

 

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

оперує термінами:

- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

 

називає:

- методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин;

- угруповання тварин;

 

наводить приклади:

- міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

 

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

робить висновок про:

- пристосувальне значення поведінки в житті тварин;

 

виявляє:

- ціннісне ставлення до тварин

§ 43,44

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію за темою «Способи орієнтування птахів» або «Міграції тварин», знайти відеофрагменти міграції тварин

54

 

Способи орієнтування тварин. Міграції тварин

§ 45 вивчити нові терміни

 

55

 

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство)

§ 46

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Конрад Лоренц», «Типи угруповань тварин за К. Лоренцем»

56

 

Форми поведінки тварин: територіальна, соціальна

§ 46,47 вивчити нові терміни

 

57

 

Типи угрупувань за К.Лоренцем. Ієрархія в групі. Комунікація тварин.

§ 48

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію за темою «Методи дослідження комунікації тварин», підготувати інформацію за темами «Комунікація водних безхребетних (ракоподібних, молюсків)», «Комунікація мурах або бджіл», «Комунікація риб», «Комунікація пташенят і батьків», «Комунікація китоподібних», «Комунікація у зграї вовків»

58

 

Елементарна розумова діяльність. Використання тваринами знарядь праці

§ 49 вивчити нові терміни

 

59

 

 Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

§ 49 вивчити нові терміни

 

60

 

Проведено інструктаж з БЖД

ПР №7 Визначення форм поведінки (або типів угрупувань) тварин (за відеоматеріалами)

Міні-проекти (на вибір):

  1. Спільноти тварин.
  2. Чому мігрують тварини.
  3. Як спілкуються тварини.
  4. Як вчаться пташенята.

Як тварини користуються знаряддями праці

61

 

Захист міні-проектів (на вибір):

  1. Спільноти тварин.
  2. Чому мігрують тварини.
  3. Як спілкуються тварини.
  4. Як вчаться пташенята.
  5. Як тварини користуються знаряддями праці.

вивчити терміни

 

62

 

Узагальнення, систематизація знань з теми з теми «Поведінка тварин»

 

ТО

 

ТЕМА 4. ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ (6+2 год)

63

 

Поняття про екосистему та чинники середовища

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

 

Громадянська відповідальність

(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

описує:

- передачу енергії в екосистемі;

 

характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

 

визначає:

- роль організмів як компонентів екосистеми

оперує термінами:

- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, ЧКУ

 

називає:

- чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України;


наводить приклади:
- пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);
- форм співіснування організмів в угрупованнях;
- впливу людини на екосистеми

 

висловлює судження:

- щодо взаємозв’язку між організмами в екосистемі;

 

усвідомлює значення:

- етичного ставлення до природи та її охорони;

 

виявляє:

- ціннісне ставлення до живої природи;

 

оцінює:

- стан заповідних територій України та свого краю

§ 50

Міні-проект :

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах

 

64

 

Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.

§51

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Середовища життя організмів»

65

 

Співіснування організмів в угрупованнях

§ 51

 Ідивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію «Вплив діяльності людини на організми»

66

 

Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика.

§52

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію на тему «Тварини, що вимерли за часів людини»; знайти інформацію про різні групи тварин, що занесені до Червоної книги України (молюски, членистоногі, риби, амфібії, рептилії, птахи, ссавці); одному учню вивчити вірш Б. Лепкого «Все на землі, все треба берегти…»

67

 

Природоохоронні території.

§ 53

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію на тему «Заповідники», «Національні парки», «Регіональні ландшафтні парки», «Заказники», «Зоопарки»

 

68

 

Червона книга України

§ 53

Індивідуальне завдання: підготувати запитання  з теми «Організми і середовище існування»

69

 

Узагальнення

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження живої природи)

порівнює:

- будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій)

називає:

- ознаки основних груп організмів (рослин, тварин, грибів, бактерій);

- представників основних груп організмів на малюнках, фотографіях та за описом

робить висновок:

- про єдність живої природи

Індивідуальне завдання: підготувати цікаві факти, додаткову інформацію за темою «Різноманітність тварин свого краю»

70

 

Узагальнення, систематизація знань з теми з теми „Організми і середовище існування» (тестові завдання)

 

ТО

 

     Контрольні роботи- 2                                         Практичних робіт - 7                           Міні- проекти -7

     Тематичні атестації- 5                                       Лабораторні дослідження -5

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Крименко Юлія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 липня 2018
Переглядів
4926
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку