Відповідно
до листа
Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 № 1/9-415
“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019
навчальному році”
5–9 КЛАСИ
ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ1
(для учнів,
які вивчали інформатику в 2-4 класах)
ЗАТВЕРДЖЕНО ОСВІТНЮ ПРОГРАМУ
наказом Міністерства освіти і науки України
від 07 червня 2017 року № 804
Міністерства освіти і науки України
від 03.07.2018 № 1/9-415
“Щодо вивчення у закладах загальної середньої освіти
навчальних предметів у 2018/2019 навчальному році”
5–9 КЛАСИ
ПРОГРАМА ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ1
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
ЗАТВЕРДЖЕНО НАВЧАЛЬНУ ПРОГРАМУ
наказом Міністерства освіти і науки України
від 07 червня 2017 року № 804
Метою базової загальної середньої освіти є розвиток і соціалізація особистості учнів, формування їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких і життєзабезпечувальних навичок, здатності до саморозвитку й самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
Випускник основної школи — це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.
Мета базової загальної середньої освіти досягається шляхом реалізації таких завдань інформатичної освіти:
5 клас
35 годин (1 год. на тиждень)
семестр |
загальна к-сть год. |
к-сть год./тижд. |
к-сть ПР. |
к-сть ТР. |
||||
І |
16 |
1 |
2 |
2 |
||||
ІІ |
19 |
1 |
6 |
2 |
||||
усього |
35 |
1 |
8 *(25% від загального обсягу навчального часу) |
4 *Тематичне оцінювання - в кінці кожної теми НП |
||||
NEW КТП уроків до підручника «Інформатика 5 клас» |
||||||||
Затверджено: Директор: _________________ __________________________ «_____»______________2018р. І семестр |
||||||||
№ з/п |
Дата проведення уроку |
Примітка |
Тема уроку |
Робота з підручником |
||||
Тема 1. Інформаційні процеси (7 годин) |
||||||||
1 |
1 |
|
|
Інструктування з безпеки життєдіяльності та правил поведінки під час роботи в комп’ютерному класі. Повідомлення, інформація. Інформаційні процеси. Дані. |
РОЗДІЛ 1 п. 1.1. (с. 6-16) |
|||
2 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Інформаційні системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини. |
Р. 1, п. 1.2. (с. 17-26) |
|||
3 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп'ютери та їх різновиди. |
Р. 1, п. 1.3. (с. 27-34) |
|||
4 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Складові комп'ютерів та їх призначення. |
Р. 1, п. 1.4. (с. 35-42) |
|||
5 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Операційна система та її інтерфейс. Файли, папки та ярлики, операції над ними. |
Р. 1, п. 1.5. (с. 43-50) |
|||
6 |
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення файлів та ярликів. Перейменування, переміщення та відновлення папок, файлів, ярликів. |
Р. 1, п. 1.6. (с. 51-58) |
|||
7 Тем |
7 |
|
|
Практична робота № 1. "Операції над папками, файлами, ярликами". Підсумковий урок з теми. |
Р. 1, п. 1.6. (с. 59) повтор.: Р. 1 |
|||
Тема 2. Мережеві технології та Інтернет (5 годин) |
||||||||
8 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок. |
Р. 2, п. 2.1. (с. 61-67) |
|||
9 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Пошук відомостей в Інтернеті та їх критичне оцінювання. |
Р. 2, п. 2.2. (с. 68-77) |
|||
10 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Безпека в Інтернеті. Завантаження даних з Інтернету. Авторське право. |
Р. 2, п. 2.3. (с. 78-83) |
|||
11 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 2. "Пошук матеріалів в Інтернеті та їх критичне оцінювання" |
Р. 2, п. 2.3. (с. 84) повтор.: Р. 2 |
|||
12 Тем |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання мережі Інтернет для навчання. Підсумковий урок з теми. |
повтор.: Р. 2 |
|||
Тема 3. Опрацювання текстових даних (7 годин) |
||||||||
13 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення та редагування текстового документа в текстовому процесорі Word. |
Р. 3, п. 3.1. (с. 86-93) |
|||
14 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Операції з фрагментами тексту. Форматування документа в текстовому процесорі Word |
Р. 3, п. 3.2. (с. 94-104) |
|||
15 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Вставлення графічних зображень у текстовий документ у текстовому процесорі Word. |
Р. 3, п. 3.3. (с. 105-111) |
|||
16 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Таблиці в текстових документах. |
Р. 3, п. 3.4. (с. 112-120) |
|||
Затверджено: Директор: ________________ __________________________ «_____»______________2019 р. ІІ семестр |
||||||||
17 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Форматування сторінок текстового документа та його друк. |
Р. 3, п. 3.5. (с. 121-126) |
|||
18 |
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 3 «Додавання, редагування та форматування таблиць». |
Р. 3, п. 3.5. (с. 127) |
|||
19 Тем |
7 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Підсумковий урок з теми. |
повтор.: Р. 3 |
|||
Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: Підручник «Родинні фінанси». 5 клас, тема 8 «Гроші в житті родини», с. 58. Робочий зошит «Родинні фінанси». 5 клас, тема 8 «Гроші в житті родини», с. 29. Підручник «Фінансово-грамотний споживач». 6 клас, вступ. Віртуальна екскурсія в «Музей грошей Національного банку України», с. 5, с. 15. Робочий зошит «Фінансово-грамотний споживач», 6 клас, вступ. Віртуальна екскурсія в «Музей грошей Національного банку України», с. 4, с. 7. Підручник «Фінансово-грамотний споживач». 6 клас, тема 5 «Купівля товарів в мережі Інтернет», с. 61. Робочий зошит «Фінансово-грамотний споживач». 6 клас, тема 5 «Купівля товарів в мережі Інтернет», с. 23 |
||||||||
Тема 4. Алгоритми та програми (14 годин) – 40% навчального часу |
||||||||
20 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми. Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. |
Р. 4, п. 4.1. (с. 129-134) |
|||
21 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Середовище складання та виконання алгоритмів Scratch. |
Р. 4, п. 4.1. (с. 129-139) |
|||
22 |
3 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Способи подання алгоритмів. |
Р. 4, п. 4.2. (с. 140-143) |
|||
23 |
4 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Редагування і відкривання проектів у середовищі Scratch. |
Р. 4, п. 4.2. (с. 140-147) |
|||
24 |
5 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 4. "Складання та виконання лінійних алгоритмів". |
Р. 4, п. 4.2. (с. 148) |
|||
25 |
6 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання різних образів виконавця і різних виконавців у проектах Scratch. |
Р. 4, п. 4.3. (с. 149-155) |
|||
26 |
7 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Повторення (цикли). Алгоритми з повторенням. |
Р. 4, п. 4.4. (с. 156-161) |
|||
27 |
8 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання та виконання алгоритмів з використанням циклів з лічильником у середовищі Scratch». |
Р. 4, п. 4.4. (с. 156-161) |
|||
28 |
9 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 5. "Складання та виконання алгоритмів з використанням циклів з лічильником». |
Р. 4, п. 4.4. (с.162) |
|||
29 |
10 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженням. |
Р. 4, п. 4.5. (с.163-169 ) |
|||
30 |
11 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Реалізація алгоритмів з розгалуженням у середовищі Scratch. |
Р. 4, п. 4.5. (с.163-169 ) |
|||
31 |
12 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикли з передумовою. Складання і виконання алгоритмів із циклами. |
Р. 4, п. 4.6. (с.170-174 ) |
|||
32 |
13 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 6. «Складання і виконання алгоритмів із циклами». |
Р. 4, п. 4.6. (с.175 ) |
|||
33 Тем |
14 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №7 «Реалізація алгоритмів з розгалуженням та повторенням у середовищі Scratch». Підсумковий урок з теми. |
Р. 4, п. 4.6. повтор.: Р. 4. (Словничок с. 191-195) |
|||
ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ – (2 години) |
||||||||
34 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №8 «Планування та виконання проекту». |
Р. 5, п. 5.1. (с.177-182. Додаток с. 196-197) |
|||
35 |
2 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Публічна презентація проекту. |
Р. 5, п. 5.2. (с.183-190) |
|||