Календарно – тематичне планування з інформатики для розумово відсталих дітей 7 клас 1 семест

Про матеріал
Основний етап навчання (6 - 9 клас) – знайомить учнів з призначенням обчислювальної техніки та інформаційних систем і процесів. Він спрямований формувати в учнів навички використання інструментів та можливостей комп’ютерних програм. Формувати знання і уявлення про комп'ютерні технології та способи практичного застосування отриманих знань у різних життєвих ситуаціях. Крім того, він розвиває пізнавальний інтерес до використання інформаційних та комунікаційних технологій, а також формує дружнє інформаційне середовище для учня.
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

 

НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ РОЗУМОВО ВІДСТАЛИХ ДІТЕЙ

ОСНОВИ КОМП′ЮТЕРНОЇ ГРАМОТНОСТІ

6 - 7 клас

 

Укладач:   Кликова С. О. - вчитель методист спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату №17 м.Києва

 

Київ - 2015


ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

Основний  етап навчання (6 - 9 клас) – знайомить учнів з призначенням обчислювальної техніки та інформаційних систем і процесів. Він спрямований формувати в учнів навички використання інструментів та можливостей комп’ютерних програм. Формувати  знання і уявлення про комп'ютерні технології та способи практичного застосування отриманих знань у різних життєвих ситуаціях. Крім того, він розвиває  пізнавальний інтерес до використання інформаційних та комунікаційних технологій, а також формує дружнє інформаційне середовище для учня.

На засвоєння нових знань, умінь і навичок учням спеціальної  школи потрібно більш тривалий час. Дотримуючись  концентричного принципу побудови програми - одна і та ж тема вивчається протягом декількох років з поступовим нарощуванням відомостей, постійного повторення раніше вивченого матеріалу.

Навчальний матеріал, що являє собою інформаційний, а не практичний матеріал, доповнюється практичною роботою на клавіатурному тренажері, комп'ютерними іграми, завданнями по набору і форматуванню тексту, створенню графічних фрагментів.

Слід чергувати завдання різної складності, змінювати види навчальної діяльності протягом уроку: усне опитування, тести з вибором відповіді, завдання на пошук помилок, визначення відповідності, самостійні та практичні роботи за комп'ютером.

На уроках ОКГ в старших класах ведеться мова про грамотне і обережне користування Інтернетом. Грамотність включає в себе і прямий сенс - лист без помилок, нецензурних висловів, та технічні аспекти, наприклад, користування програмами-антивірусами, відвідування перевірених сайтів, конфіденційність особистої інформації (збереження паролів, особистих даних в безпечних місцях).

Не зайвим буває нагадати учням про загальну доступність соціальних мереж. Наприклад, розміщення свого номера телефону або адреси, відвертих фотографій або інтимних зізнань, політичних чи неформально-молодіжних симпатій може створити про них погане враження і навіть призвести до небезпечних ситуацій.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 клас

(0,5 годин на тиждень)

п/п

Дата

Корекція

Кільк. годин

Зміст навчального матеріалу

Навчальні досягнення учнів

Спрямованість корекційно розвиткової роботи

Тема І. ОСНОВИ КОМП'ЮТЕРНОЇ ГРАМОТНОСТІ (4 год)

1

03.09

 

0,5

Техніка безпеки при роботі на комп'ютері

Учень:

  • знає правила поведінки в комп'ютерному класі, правила техніки безпеки при роботі на комп'ютері;
  • виконує санітарно-гігієнічні вимоги при роботі за комп'ютером.

Формувати в учнів організованость, дисциплінованость, самоконтроль в навчальній діяльності, точне виконання вказівок учителя.

Формувати в учнів навички дотримання Правил техніки безпеки під час роботи з комп'ютером.

 

Формувати  в учнів розуміння того, що: при сприйманні навколишнього світу та під час спілкування з іншими людьми кожна людина отримує, опрацьовує, зберігає та передає інформацією.

 

Формувати навички самооцінювання.

Розвивати спостережливість,  увагу, пам’ять, просторове  мислення, пізнавальну активність.

 

Розвивати логічне та евристичне мислення.

 

Формувати  вміння порівнювати, працювати зі схемами, пов’язувати знакові символи з певними поняттями, встановлювати взаємозв’язки між ними.

Корегувати  недоліки вимови і наголосу.

Збагачувати активний та пасивний словник.

Формувати граматичний лад мови.

Розвивати аналізатори (кінестетичний, слуховий, зоровий).

Формувати лексичний запас з інформатики.

 

Формувати бажання вчитися, самостійність, інтерес до вивчення інформатики.

Формувати в учнів розуміння про  сфери застосування сучасних комп’ютерів та їх можливості.

 

Розвивати  світогляд.

Розвивати пізнавальний інтерес.

Формувати вміння класифікувати об’єкти за певною ознакою.

 

Формувати в учнів розуміння призначення обчислювальної техніки та інформаційних систем і процесів.

Розвивати навички критичного мислення.

 

Формувати в учнів розуміння того, що:порядок виконання будь-якої роботи визначається планом, спрямованим на досягнення конкретного результату.

 

Формувати в учнів розуміння того, що: алгоритм – це послідовність команд для виконання певного завдання.

 

Розвивати алгоритмічне мислення.

 

Формувати вміння моделювати об’єкти і процеси, збирати, зберігати, перетворювати інформацію.

Розвивати вміння керувати об’єктами і процесами.

Розвивати дослідницькі вміння, уяву та творчість учнів.

 

03.09

 

0,5

Техніка безпеки при роботі на ПК. Загальні санітарно-гігієнічні вимоги при роботі за комп'ютером.

2

17.09

 

0,5

Основні інформаційні процеси та пристрої для їх підтримки.

Учень:

  • знає про використання інформації в різних галузях людської діяльності;
  • знає властивості інформації;
  • знає основні  інформаційні  процеси:  пошук, отримання, зберігання,  передавання, використання, опрацювання, захист;
  • знає про зміну форми представлення інформації;
  • наводить приклади різних носіїв інформації;
  • розуміє як комп’ютер сприймає інформацію;
  • розуміє, що таке двійковий код та двійкова форма  представлення інформації;
  • знає одиниці виміру  інформації;

 

17.09

 

0,5

 

Носії  інформації. Приклади інформаційних носіїв: від стародавнього світу до наших днів.

3

01.10

 

0,5

 

Компьютерный практикум:

«Клавиатурный тренажер».

Логічні комп'ютерні ігри, що підтримують матеріал який вивчається.

 

01.10

 

0,5

Відомості з історії комп'ютера

 

Учень:

- має уявлення про комп’ютери

різних поколінь;

- знає про можливості сучасних комп’ютерів;

- розуміє відмінність комп’ютера від людини;

4

15.10

 

0,5

Комп'ютери різних поколінь. Що вміють сучасні комп'ютери.

 

15.10

 

0,5

 

Комп'ютерний практикум: «Клавіатурний тренажер». Комп'ютерні ігри. Робота в стандартних програмах.

Тема II Побудова комп'ютера (4 год)

 

5

 

 

0,5

Внутрішні пристрої ПК.

Процесор.

 

Учень:

  • знайомиться з внутрішніми пристроями ПК;
  •  називає основні функції процесора;
  • розуміє призначення та властивості внутрішньої пам’яті;
  •  знає типи пам’яті комп’ютера;
  • знає,  що таке дисководи, СD  та  DVD диски ;
  • розуміє призначення пристроїв на основі flesh-пам'яті;
  • вміє класифікувати пристрої в залежності від мети користування;
  • знає призначення периферійних пристроїв комп’ютера Принтера та Сканера;
  • вміє використовувати Принтер та Сканер;
  • продовжує знайомитись з групами клавіш на клавіатурі;
  • удосконалює навички роботи на клавіатурі;

 

 

 

0,5

Внутрішня пам'ять. Призначення  та властивості внутрішньої пам'яті. Оперативна та довготривала пам'ять комп'ютера.

6

 

 

0,5

 

Зовнішня пам'ять. Пристрої на основі flesh-пам'яті. Дисководи. СD  та  DVD диски.

 

 

 

 

0,5

Периферійні пристрої ПК. Які пристрої називають периферійними.

Сканер – призначення. Демонстрація роботи.

7

 

 

0,5

Принтер – призначення, види принтерів.  Друк малюнка та невеликого тексту.

 

 

 

0,5

 

Клавіатура. Положення рук, прив′язка клавіш до пальців. Розташування клавіш на клавіатурі. Групи клавіш. Букви, знаки, символи цифри.

 

Комп'ютерний практикум: «Клавіатурний тренажер». Завдання  з використанням стандартних програм. Створення текстів. Друк малюнка та невеликого тексту.

8

 

 

0,5

 

 

 

Управління комп'ютером

Операційна система Windows

Поняття файл та папка. Комп'ютерний практикум: завдання  з використанням стандартних програм Створення текстів. Створення текстів та малюнків. «Клавіатурний тренажер». Комп'ютерні ігри, що підтримують матеріал який вивчається.

Учень:

  • знає про алгоритм, призначення алгоритмів;
  • вміє скласти алгоритм для виконання певного завдання;
  • знає  призначення і основні функції операційної системи Windows;
  • розуміє організацію даних в ОС;
  • розуміє імена і іконки файлів, шлях до файлу;
  • розуміє розміщення файлів і папок в Windows;
  • знає поняття файл, папка;
  • вміє знаходити потрібні файли, папки;
  • вміє копіювати, перейменовувати, вилучати файли та папки;

 

 

 

0,5

Обслуговування комп'ютера.

Провідник – диспетчер файлів. Узагальнюючи урок.

Учень:

  • знає призначення програми Провідник;
  • вміє користуватися  Провідником для пошуку файлів і папок;
  • знає призначення програми Дефрагментація дисків.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 7 клас, Інші матеріали
Інкл
Додано
1 жовтня 2019
Переглядів
4595
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку