Урок "Електронна пошта. Принципи функціонування"

Про матеріал
Урок інформатики, мета якого розглянути основні принципи роботи з електронною поштою. Завдання вчителя - сформувати в учнів інформаційну компетентність. Розробка уроку буде корисною для усіх, хто хоче розвинути власні навички роботи в Інтернет.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА: ЕЛЕКТРОННА ПОШТА ПРЕДМЕТ: ІНФОРМАТИКАВИКЛАДАЧ: КОБЗАР І. І.

Номер слайду 2

Глобальна мережа Інтернет. Вправа № 1 Вправа№ 3 Згадаємо разом!ДаліВправа№ 2 Вправа№ 4 Вправа № 5

Номер слайду 3

1) Як правило, доступ до Інтернету – це платна послуга; Згадаємо разом!Вправа № 1style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 4

Згадаємо разом!Вправа № 12) Для необмеженого доступу до Інтернету достатньо купити високошвидкісний модем;style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 5

Згадаємо разом!Вправа № 13) Доступ до Інтернету надається тільки користувачам, що купили собі доменне ім’я;style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 6

Згадаємо разом!Вправа № 14) Доступ користувачам до Інтернету надають спеціальні організації – провайдери;style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 7

Згадаємо разом!Вправа № 15) Доступ до Інтернету зазвичай надається провайдером безкоштовно для користувача.style.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 8

Продовж вислів. Програми для перегляду web – сторінок називаються: Брандмауерами;Браузерами;Драйверами;Компіляторами. Згадаємо разом!Вправа № 2

Номер слайду 9

Вкажіть програмні продукти, що є Інтернет - браузерами: Mozilla Firefox;MS Power Point;MS Internet Explorer;MS Access;Adobe Photoshop. Згадаємо разом!Вправа № 3

Номер слайду 10

Згадаємо разом!Вправа № 4132.25.14.21http://www.ukr.net www.ukr.netІм’я домену IP - адреса Універсальний вказівник ресурсу (URL) 1а3в2б

Номер слайду 11

Згадаємо разом!132.25.14.21http://www.ukr.net www.ukr.netІм’я домену IP - адреса Універсальний вказівник ресурсу (URL) 1а3в2б. Вправа № 4fillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 12

Згадаємо разом!Вправа № 5 IP (цифрова)Використання телефонної мережі;IP (здійснює передачу інформації від вузла до вузла)Радіохвилі;Суміщення (супутниковий та модемний);TCP (відповідає за надійність доставки інформації)Зовнішній; Супутниковий зв’язок;Внутрішній;HTTP (відповідає за передачу гіпертексту)DNS (доменна)Прокладання власних комунікацій;Доступ до Інтернету Модеми Протоколи Система адресації

Номер слайду 13

Згадаємо разом!Вправа № 5 IP (цифрова)Використання телефонної мережі;IP (здійснює передачу інформації від вузла до вузла)Радіохвилі;Суміщення (супутниковий та модемний);TCP (відповідає за надійність доставки інформації)Зовнішній; Супутниковий зв’язок;Внутрішній;HTTP (відповідає за передачу гіпертексту)DNS (доменна)Прокладання власних комунікацій;Доступ до Інтернету Модеми Протоколи Система адресації 2,4,5,8,127, 93, 6, 101, 11style.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.colorstyle.color

Номер слайду 14

Відправляємо листа!

Номер слайду 15

Тема уроку: ЕЛЕКТРОННА ПОШТА. ОСНОВНІ МОЖЛИВОСТІ ПОШТОВИХ ПРОГРАМ ДЛЯ РОБОТИ З ЕЛЕКТРОННИМИ ПОВІДОМЛЕННЯМИ

Номер слайду 16

Навчитися користуватисянайбільш популярним сервісом Інтернет - електронною поштою. Мета уроку:

Номер слайду 17

Електронна пошта - (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) — популярний сервіс в Інтернеті, що робить можливим... Вправа № 7

Номер слайду 18

Формат адресиелектронної поштиреальне ім’я власника цієї адреси;назва організації;псевдонім;скорочення від імені або прізвища користувачаім’я_користувача@ім’я_доменаІмена електронної адреси не чуттєві до регістру символів Приклад:kbzarinka@ukr.netреальне ім’я власника цієї адреси;назва організації;псевдонім;скорочення від імені або прізвища користувача

Номер слайду 19

Формат адресиелектронної пошти. Вправа № 8 Вправа№ 9 Вправа№ 10 Вправа№ 11ім’я_користувача@ім’я_домена. Приклад:kbzarinka@ukr.net. Далі

Номер слайду 20

Вправа № 8 Формат адресиелектронної пошти

Номер слайду 21

Вправа№ 9 Формат адресиелектронної пошти

Номер слайду 22

Формат адресиелектронної пошти. Вправа№ 10

Номер слайду 23

Формат адресиелектронної пошти. Вправа№ 11

Номер слайду 24

Стандартні протоколиелектронної пошти. Відправник. Одержувач. Сервер. SMTPPOP3

Номер слайду 25

Multipurpose. Internet Mail. Extensions Стандарт на формат повідомлень. MIME - багатоцільові розширення пошти Інтернету*.exe*.com*.txt*.doc*.jpg*.gif*.avi*.mov*.mp3*.wav

Номер слайду 26

Add Your Title. Формат адреси електронної пошти Перевіримо вивчене?ім’я_домена@ім’я_користувача

Номер слайду 27

Diagram. Add Your Title. Стандартні протоколи електронної пошти: Перевіримо вивчене?TCPIPSMTPIMAPPOP3 FTP

Номер слайду 28

Diagram. Add Your Title. Стандарт на формат повідомлень електронної пошти називається Перевіримо вивчене?MIMO

Номер слайду 29

Способи отриманнята відправлення повідомленьвикористання протоколу HTTP та web – інтерфейс безкоштовних поштових серверіввикористання поштових програм. Поштова скринька. Text. Отримання та відправлення повідомлень

Номер слайду 30

Сучасний пакет E-mail. Додатки Адресні книги Поштові скриньки для листів, які входять і виходять. Пакет E-mail. Підписи Фільтрація/маршрутизація Універсальна поштова скринька. Можливість зберігати як індивідуальні адреси Інтернет, так і групові, тобто цілі списки розсилки.

Номер слайду 31

Адресна книга Створите нового адресата Створите нову групу Дії функціїАдресна книга. Видалити. Пошук

Номер слайду 32

Створемо схемувивченого. Електронна пошта?????

Номер слайду 33

Практична робота3. Відправтеелектроннеповідомлення2. Створітьелектроннеповідомлення4. Відправтекопію повідомлення. НАВЧІТЬСЯКОРИСТУВАТИСЯЕЛЕКТРОННОЮПОШТОЮ1. Зареєструйтебезкоштовнупоштову скриньку5. Приєднайте доповідомленнярізні типифайлів6. Дайтевідповідь на отримане повідомлення

Номер слайду 34

Підведемо підсумки. На уроці я навчився…На уроці я зрозумів…На уроцінайбільшітруднощі я відчув…На уроці я дізнався…На уроці я не зрозумів…На наступному уроці я хочу…

Номер слайду 35

Підведемо підсумки. Підготувати повідомлення на тему «Історія виникнення електронної пошти»;Розробити кросворд з теми «Електронна пошта»;Намалювати плакат - опорний сигнал з теми «Електронна пошта».

Перегляд файлу

 

 

Прізвище ______________________ Ім’я______________

 

№ вправи

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

Кількість балів за вправу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЕЛЕКТРОННА ПОШТА.

РОБОТА З ЕЛЕКТРОННИМИ ПОВІДОМЛЕННЯМИ

 

Вправи до теми  

 

ВПРАВА № 1 Вкажіть правильне твердження:

1.        Як правило, доступ до Інтернету – це платна послуга;

2.        Для необмеженого доступу до Інтернету достатньо купити високошвидкісний модем;

3.        Доступ до Інтернету надається тільки користувачам, що купили собі доменне ім’я;

4.        Доступ користувачам до Інтернету надають спеціальні організації – провайдери;

5.        Доступ до Інтернету зазвичай надається провайдером безкоштовно для користувача.

ВПРАВА № 2

Продовж вислів. Програми для перегляду web – сторінок називаються:

1.                 Брандмауерами;

2.                 Браузерами;

3.                 Драйверами;

4.                 Компіляторами.

ВПРАВА № 3

Вкажіть програмні продукти, що є Інтернет - браузерами:

1.                 Mozilla Firefox;

2.                 MS Power Point;

3.                 MS Internet Explorer;

4.                 MS Access;

5.                 Adobe Photoshop.

ВПРАВА № 4

Вкажіть, які назви відповідають адресам Інтернету:

http://www.ukr.net

1

 

а

IP - адреса

132.25.14.21

2

 

б

Ім’я домену

www.ukr.net

3

 

в

Універсальний вказівник ресурсу (URL)

 

ВПРАВА № 5

Розташуйте у потрібному місці поданої нижче таблиці такі поняття:

1.     IP (цифрова) 

2.     Використання телефонної мережі;

3.     IP (здійснює передачу інформації від вузла до вузла) 

4.     Радіохвилі;

5.     Суміщення (супутниковий та модемний);

6.     TCP (відповідає за надійність доставки інформації) 

7.     Зовнішній;

8.     Супутниковий зв’язок; 

9.     Внутрішній;

10. HTTP (відповідає за передачу гіпертексту) 

11. DNS (доменна) 

12. Прокладання власних комунікацій

 

Доступ до Інтернету

Модеми

Протоколи

Система адресації

 

 

 

 

ВПРАВА № 6

Згрупуйте слова у три речення. Яке слово виявилось зайвим? Поясніть, чому?  

Інтернет, WWW, об'єднаних, комп'ютерних, мереж, протокол, IRC, файлообмінні мережі, спосіб, електронна пошта,        взаємодії,   FTP,обміну,           коаксіальний,       даними, система, між, комп'ютерами, при, роботі, у мережі, служби, найпопулярніші, всесвітня, групи новин.

ВПРАВА № 7

Продовж речення.

 лектро нна пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) — популярний сервіс в Інтернеті, що робить можливим__________________________ ________________________________________________________________________ ВПРАВА № 8

Який запис є адресою електронної пошти:

1.     www.ukr.net

2.     kbzari@rambler.ru

3.     Epson.com

4.     Ntv.ru

ВПРАВА № 9

Що є ім’ям сервера в електронній адресі yrok@mail.ru

1.     mail.ru 

2.     yrok

3.     .ru

ВПРАВА № 10

У електронній адресі Moscow@info.peterburg.ru символи Moscow – це:

1.     Місце призначення;

2.     Ім’я провайдера;

3.     Поштовий протокол; 4. Ім’я користувача.

ВПРАВА № 11

 

Адреса відправника листа usa@kiev.ru. У домені якої країни зареєстрований домен відправника?

1.     У Росії;

2.     У США;

3.     В Україні;

4.     У Німеччині

ВПРАВА № 12

Зареєструвати безкоштовну поштову скриньку на сайті www.ukr.net

1.                  Запустіть програму – браузер Internet Explorer на вашому комп’ютері.

2.                  В адресному рядку введіть ім’я поштового сервера – www.ukr.net

3.                  Знайдіть на сайті www.ukr.net поле для роботи з електронною поштою та натисніть кнопку Реєстрація

 

 

 

 

 

4.                  Ознайомтесь та погодьтесь з умовами реєстрації.

5.                  Заповніть реєстраційну норму та натисніть кнопку Реєстрація.

ВПРАВА № 13

Створіть електронне повідомлення з текстом: 

« лектронна пошта (e-mail) - найбiльш поширений сервiс у Internet. Швидкий i простий зв'язок мiж людьми всiєї земної кулi, формування партнерства, загальних iнтересiв - усе це риси e-mail. Я, (своє ім’я та прізвище), зрозумів (-ла) як користуватися електронною поштою» 

Вкажіть тему повідомлення: « лектронна пошта»

Відправте створене повідомлення на адресу: kbzarira@ukr.net

ВПРАВА № 14

Створіть електронне повідомлення, у якому дайте відповідь на питання:

«Які протоколи використовують для передавання та отримання електронних повідомлень?»

Вкажіть тему повідомлення.

Створене повідомлення відправте на адресу: kbzarinka@ukr.net

Копію повідомлення відправте на адресу: cats@rambler.ru

ВПРАВА № 15

Відправте повідомлення з текстом:

«Приєдную до повідомлення різні файли»

Приєднайте до створенного повідомлення такі файли:

      \\kpl\obmen\foto154.jpg;

      \\kpl\obmen\Договор.docx;

 

ВПРАВА № 16

Перевірте свою поштову скриньку. Дайте відповіді на усі отримані листи.

К Р И Т Е Р І Ї О Ц І Н Ю В А Н Н Я Р І В Н Я Н А В Ч А Л Ь Н И Х

Д О С Я Г А Е Н Ь У Ч Н І В З Т Е М И 

« Г Л О Б А Л Ь Н А М Е Р Е Ж А І Н Т Е Р Н Е Т Т А Ї Ї М О Ж Л И В О С Т І »

 

Рівень навчальних досягнень

Бал и

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми

 «Глобальна мережа Інтернет та її можливості»

І. Початковий

1

Учень має уявлення про комп'ютерну мережу, глобальну комп'ютерну мережу Інтернет

 

 

2

Учень розпізнає деякі характерні послуги глобальної мережі: пошук потрібної інформації та ознайомлення з нею: електронне листування: пошук потрібних програм та їх копіювання: інтерактивне спілкування

 

 

3

Учень має уявлення про організацію зв'язку між комп'ютерами в Інтернет; наявність каналів зв'язку між комп'ютерами для під'єднання до Інтернет: види програмного забезпечення, необхідного для роботи в глобальній мережі Інтернет; поняття про гіпертекста правила роботи з ним Учень має уявлення про конкретну програму-броузер: програму для підтримки роботи електронної пошти

 

          

II. Середній

4

Учень має початкові знання про сервер та робочу станцію, принципи функціонування глобальної мережі; уявлення про апаратні, програмні та інформаційні ресурси Інтернет; знає можливості програм для підтримки роботи електронної пошти; особливості роботи користувача з телеконференціями:

принципи адресації в Веб-просторі

 

 

5

Учень має уявлення про способи під'єднання комп'ютерів до глобальної мережі; інформацію, яка необхідна для під'єднання до мережі Інтернет: поняття комунікаційного протоколу

За допомогою вчителя може запустити на виконання програму-броузер. ввести адресу веб-сторінки та переміщуватися за гіперпосиланнями; створити електронний лист та відправити його; підключитися до електронної конференції

 

 

6

Учень володіє основними навичками роботи в програміброузері. програмі для роботи 3 електронною поштою та телеконференціями; вміє переглядати гіпертекстові сторінки, працювати з тематичними пошуковими серверами та здійснювати простий запит за ключовим словом; вміє самостійно відправити електронного листа, одержати пошту та ознайомитись з одержаною електронною поштою

 

К Р И Т Е Р І Ї О Ц І Н Ю В А Н Н Я Р І В Н Я Н А В Ч А Л Ь Н И Х

Д О С Я Г А Е Н Ь У Ч Н І В З Т Е М И 

« Г Л О Б А Л Ь Н А М Е Р Е Ж А І Н Т Е Р Н Е Т Т А Ї Ї

М О Ж Л И В О С Т І »

Рівень навчальних досягнень

Бал и

Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми

 «Глобальна мережа Інтернет та її можливості»

III. Достатній

7

Учень вміє переміщуватися по веб-сторінках в броузері в прямому та зворотному напрямах, вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки; змінювати вид кодування веб-сторінки під час роботи з броузером; розмішувати власну інформацію в форумах та телеконференціях; переписувати інформацію, що є в різних телеконференціях; використовувати індексні пошукові системи для знаходження потрібної інформації в Інтернет

8

Учень знає призначення адресної книги та правила роботи з нею; має уявлення про правила використання різноманітних сторінок кодування; вміє, використовуючи пошукові машини, здійснювати пошук потрібної інформації в Інтернет; підписуватися на потрібну телеконференцію

9

Учень знає правила електронного листування, можливості та правила інтерактивного спілкування в Інтернеті 

Має уявлення про мову розмітки гіпертексту та засоби створення веб-сторінок; уявлення про доменну. ІР- та URLадреси в Інтернет, має уявлення про правила використання файлових ресурсів в Інтернет; вміє відповідати на електронні

повідомлення,      спілкуватися      з      іншими      учасниками

телеконференцій

                    

IV. Високий

10

Учень вміє приєднувати до електронних повідомлень файли різних типів; перекодовувати повідомлення, одержані електронною поштою; виконувати переадресацію поштових повідомлень; створювати закладки на потрібних вебсторінках; здійснювати пошук потрібних файлових архівів, здійснювати інтерактивне спілкування в глобальній мережі Інтернет; знає основні теги для опису структури НТМL-файла, оформлення тексту у веб-документі, включення графіки до веб-сторінки

11

Учень вміє копіювати файлові архіви з файл-сервера та на нього Знає теги означення гіперпосилань в НТМL-документі Має уявлення про спеціальні засоби створення НТМL-файлів, про принципи безпеки та захисту інформації в Інтернет

12

Учень має стійкі системні знання з глобальної мережі Інтернет та використовує їх. У процесі виконання завдань проявляє творчий підхід

   

 

1.       ATTACHMENT – (з англійської "прикріплення, приєднання". До текстових повідомлень, що відправляються по електронній пошті, нерідко "прикріпляються" файли інших форматів (графіка, виконувані програми, документи і тому подібне).

2.       E - MAIL - це лист відправлений за допомогою комп'ютера (електронна пошта). Змістом повідомлення може бути як текст, введений з клавіатури, так і файл, що зберігається на диску. Послане повідомлення зберігається у "скриньці" на поштовому сервері, обслуговуючому електронну адресу одержувача, до тих пір, поки він не завантажить послання на свій комп'ютер. Після прочитання повідомлення видаляється з поштового сервера і може бути користувачем збережене, роздруковане, переслане іншому адресатові або видалене.

3.       MIME (Multipurpose Internet Mail Extensions) - Багатоцільові розширення пошти в

Internet. Спосіб кодування / декодування електронних листів, в якому виробляється узгодження типів передаваних документів за допомогою заголовків.

4.       POP3 - POST - OFFICE PROTOCOL (Протокол поштового офісу) - це протокол

Internet, за допомогою якого можна відправляти і забирати електронну пошту. Проте повсюдно використовується тільки остання з його названих функцій - отримання пошти з сервера ISP.

5.       SMTP - SIMPLE MAIL TRANSPORT PROTOCOL (Простий протокол пересилки пошти) - це протокол Internet, призначений для передачі листа за принципом "точка-точка", коли робиться спроба встановити з машиною одержувача пошти безпосереднє з'єднання для того, щоб в лічені хвилини покласти лист в його електронну поштову скриньку. Це - основний спосіб відправки електронної пошти в Internet, проте, реально при цьому повідомлення спочатку кладеться в поштову скриньку SMTP - сервера а вже потім адресат отримує його з сервера по протоколу POP3.

6.       UUENCODE - це спосіб кодування електронної пошти, коли кожні три біта передаються чотирма.

7.       БЕЗКОШТОВНІ ПОШТОВІ СКРИНЬКИ:  

      Mail.ru

      Chat.ru;

      Yahoo.com;

      Hotmail.com

      Ukr.net

8.       ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА (АДРЕСА ЕЛЕКТРОННОЇ ПОШТИ) - це ім'я, що однозначно ідентифікує електронну поштову скриньку, куди прямує повідомлення по електронній пошті. У різних типах мереж формати електронних адрес можуть відрізнятися. У       Internet       використовується          такий          формат     адреси: ім’я_користувача@доменне_ім’я. 

9.       ЛОГІН - це ім'я для Вашого облікового запису, він буде використовуватися для входу в систему. Логін може складатися з латинських символів, цифр і знаків "_" і "-

"

10.   ПРОГРАМА ДЛЯ РОБОТИ З ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ:

      Outlook Express (поставляється в комплекті з Internet Explorer);

      Netscape Messenger (входить до складу пакету Netscape Communicator);

      The Bat! (підтримує необмежене число поштових скриньок)

      

Додай емоцій та почуттів своєму повідомленню за допомогою СМАЙЛИКІВ.

Запис

Емоція або стан

:-)

Посмішка, радість

:-(

Смуток, печаль

:-|

Задумливість або нейтральність

:-D

Сміх

X-D

Сміх з очима, що примружилися

:-C

Сильне засмучення

:-/

:-\

Недовольность, спантеличеність або образа

:-0

Здивування (відкритий рот)

8-O

=-O

Сильне здивування (відкритий рот, розширені очі)

:-[ ]

Сильне здивування (відвисла щелепа)

:-[

Зніяковіння

%0

Сбитость з пантелику

>:-D

Злорадний смі                                                    

}:-> ]:->

Підступна посмішка

:'-) :'-D

Сильний сміх, сміх до сліз

D-:

Сильна злість, розгнуваність

Смайлик — це письмове вираження емоцій у текстових повідомленнях символами ASCII-графіки.

 

Перегляд файлу

 

ТЕМА: ПРИНЦИПИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ПОШТИ. ОГЛЯД ПРОГРАМ ДЛЯ РОБОТИ З ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ.

МЕТА:

              Сформувати в учнів знання про організацію та принципи роботи електронної пошти, ознайомити з основними можливостями поштових програм, вивчити можливості поштових скриньок з WEB – інтерфейсом;

              Розвивати інформаційну компетенцію; 

              Виховувати культуру користувача мережі Internet.

ТИП УРОКУ: комбінований

ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: зошит «Вправи до теми», презентація «Електронна пошта».

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: IBM – сумісний ПК, проектор

ЛІТЕРАТУРА: В. М. Антонов «Інтернет. Енциклопедичне видання»; О. І. Войченко, О. В.

Данилова «Електронна пошта»

ХІД УРОКУ I. Організаційний момент

(привітання викладача з учнями, організація уваги)

II. Актуалізація опорних знань

(Метод – класифікація; учні повинні згрупувати за певними ознаками та критеріями поняття)

Чи знаєте ви, що таке Інтернет? Як часто ви користуєтесь будь-якими послугами цієї глобальної мережі? 

Давайте спробуємо з’ясувати рівень вашої обізнаності.

Відкрийте, будь ласка, зошит який називається «Вправи до теми».

Спробуємо виконати вправу № 1. Вам потрібно визначити, які з тверджень є вірними. (Кількість та складність вправ, які потрібно виконати на цьому та на інших етапах уроку визначається рівнем підготовленості групи)

II. Мотивація навчальної діяльності 

(Метод – виявлення зв’язку навчального матеріалу з реальним життям, показ його практичного значення; викладач пропонує учням звичайну життєву ситуацію(відправлення листа) перетворити на алгоритм)

Чи доводилось вам відправляти або отримувати листи? 

Уявімо ситуацію: ви написали листа своєму найкращому товаришу

Давайте спробуємо відтворити ланцюжок подій, які відбуваються з вашим листом:

              Ви підписуєте конверт.

              Кидаєте лист у поштову скриньку.

              Поштовий автомобіль забирає листа зі скриньки.

              Лист надсилається до іншого міста та зберігається там.

              Після сортування лист передається до іншого пункту.

Операція повторюється, доки лист не дійде до поштової скриньки  користувача.

Електронна пошта робить те ж саме значно швидше за допомогою мережі Internet та великої кількості комп’ютерів, тому вона використовується для повсякденного ділового та особистого спілкування.

Замість папера та ручки Ви використовуєте клавіатуру, набираючи текст листа у вікні поштової програми або браузера. Листи відправляєте натисканням однієї кнопки. У ролі поштових відділень виступають поштові сервери, а листоношами служать канали зв’язку.

Питання до учнів

Мабуть ви вже зрозуміли, що ми будемо вивчати на уроці.

Назвіть будь ласка тему нашого уроку.

Запишіть тему нашого уроку в зошити.

Як ви гадаєте, у чому полягає важливість цієї теми?

Який результат ви повинні отримати у кінці уроку?

IV. Вивчення нового матеріалу

(Відбувається показ учням наочного матеріалу за допомогою ТЗН; у процесі пояснення викладач через кожні декілька хвилин задає короткі завдання на розуміння, пояснення і застосування теми – методичні прийоми «Продовж речення», « Знайди помилку», «Тест») Що таке «електронна пошта» та як з нею працювати? Пам’ятаєте відомий крилатий вираз «На деревню дедушке. Константину Макаровичу» .

Як ви розумієте, лист Вані Жукова не міг потрапити до адресата, тому що сіл та дідусів багато, людей з ім’ям Костянтин Макарович – теж.

Як і для звичайної паперової пошти, так і для електронної існують правила, дотримуючись яких, ви будете впевнені, що ваш лист дійде до адресата. Давайте з ними знайомитися.

1.                 Визначення

Електро нна пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) — популярний сервіс в Інтернеті, що робить можливим обмін даними будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-відео файли, архіви, програми).

Питання до учнів

Чи всі зрозуміли? Спробуєте повторити? 

Виконаємо вправу № , у які вам потрібно продовжити речення.

Хто впорався з цим завданням? Прочитай, будь-ласка, завершення речення.

2.                 Формат адреси електронної пошти.

Якщо ви неправильно введете адресу, ваш лист не буде послано, або потрапить до іншого адресату.

Адреса електронної пошти має такий вигляд: ім’я_користувача@ім’я_домена Ім’я_користувача в адресі:

              реальне ім’я власника цієї адреси;

              назва організації;

              псевдонім;

              скорочення від імені або прізвища користувача.

Імена електронної адреси не чуттєві до регістру символів.

Питання до учнів

Чи зрозуміло вам, що таке адреса електронної пошти?

Тоді повернемося до нашого зошиту з вправами.

                3.         Стандартні протоколи, за допомогою яких повідомлення доходять до адресата.

              Передавання повідомлень відправником на сервер одержувача здійснюється, як правило, за протоколом SMTP (Simple Mail Transport Protocol – простий протокол передачі даних).

              Передавання повідомлень із сервера на комп’ютер одержувача здійснюється

протоколом POP3 (Post Office Protocol, version 3 – поштовий протокол для офіса, версія 3)

              Для пересилки повідомлень електронної пошти іноді використовуються протоколи IMAP та HTTP.

Питання до учнів

Який протокол використовується для передавання повідомлень від відправника на сервер?

Який протокол використовується для передавання повідомлень з сервера на комп’ютер одержувача?

4.      Стандарт на формат повідомлень електронної пошти – MIMO (Multipurpose Internet Mail Extensions – багатоцільові розширення пошти Інтернету).

Ці стандарти прийняті для того, щоб кожний користувач зміг прочитати повідомлення, яке йому направлене. Оскільки з самого початку електронна пошта була призначена для пересилання текстових повідомлень, то приєдані файли перед відправленням попередньо кодуються, а при отриманні декодуються. Операція кодування – декодування виконується автоматично програмою – клієнтом.

Питання до учнів

Спробуємо з’ясувати проміжні результати.

Виконаємо вправу № 

5.      Способи отримання та відправлення повідомлень електронної пошти:  використання протоколу HTTP та web – інтерфейс безкоштовних поштових серверів;

використання поштових програм.

 

6.                 Загальні функції програм-клієнтів електронної пошти:

підготовка тексту; 

імпорт файлів-додатків; 

відправка листа; 

перегляд і збереження кореспонденції; 

знищення кореспонденції; 

підготовка відповіді; 

коментування і пересилка інформації; 

експорт файлів-додатків. 

7.                 Адресна книга

Адресу одержувача можна вводити як вручну, так і використовувати спеціальну функцію Адресна книга. Вона дає змогу зберігати в базі даних адреси звичайної та електронної пошти людей і організацій, з якими підтримується постійне листування.

Функцію Адресна книга дозволяє виконувати натупні дії:

               Створити нового адресата - створення нового запису в даній групі адресної книги. 

               Створити нову групу - відкриття нової тематичної теки для адресатів певної групи. 

               Видалити - позбавлення від запису або групи записів. 

               Пошук - вбудована пошукова система для пошуку конкретних людей на безкрайніх просторах мережі Інтернет. 

                8.         Створення повідомлень

V.        Закріплення матеріалу 

(Метод - створення асоціативної схеми; викладач пише на дошці основне слово і просить учнів доповнити схему новими поняттями та словами, які вивчалися на уроці)

 

VI.     Практична робота

(Робота за комп’ютером – отримання та відправлення повідомлень електронної пошти за допомогою безкоштовних поштових серверів)

"... Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні використовувати знання на ділі"  - так казав великий вчений Аристотель. Його слова точно відображають суть вправ, які ми зараз будемо виконувати.

Перед вами стоїть така задача:

      Зареєструвати безкоштовну поштову скриньку на сайті www.ukr.net;

      Відправити повідомлення;

      Відправити повідомлення з приєднаними файлами; Відповісти на отримані повідомлення.

Приступаємо до роботи.

VII.  Підсумки уроку.

(Метод – усна рефлексія)

Ви гарно попрацювали на уроці. 

Питання до учнів

Які результати ми отримали на кінець уроку.

Продовжити, будь ласка, такі речення:

      На уроці я дізнався…

      На уроці я зрозумів…

      На уроці я навчався…

      На уроці найбільші труднощі я відчув…

      На уроці я не зрозумів…

      На наступному уроці я хочу… VIII. Домашнє завдання.

(Методичний прийом – «Вибери завдання сам», викладач пропонує варіанти домашнього завдання, кожен учень вибирає собі домашнє завдання сам)

Пропоную вам такі варіанти домашнього завдання:

      Підготувати повідомлення на тему «Історія виникнення електронної пошти»;

      Розробити кросворд з теми «Електронна пошта»;

      Намалювати плакат  - опорний сигнал з теми «Електронна пошта».

zip
Додано
20 жовтня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку