Прізвище ______________________ Ім’я______________
№ вправи |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
Кількість балів за вправу |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ЕЛЕКТРОННА ПОШТА.
РОБОТА З ЕЛЕКТРОННИМИ ПОВІДОМЛЕННЯМИ
ВПРАВА № 1 Вкажіть правильне твердження:
1. Як правило, доступ до Інтернету – це платна послуга;
2. Для необмеженого доступу до Інтернету достатньо купити високошвидкісний модем;
3. Доступ до Інтернету надається тільки користувачам, що купили собі доменне ім’я;
4. Доступ користувачам до Інтернету надають спеціальні організації – провайдери;
5. Доступ до Інтернету зазвичай надається провайдером безкоштовно для користувача.
Продовж вислів. Програми для перегляду web – сторінок називаються:
1. Брандмауерами;
2. Браузерами;
3. Драйверами;
4. Компіляторами.
Вкажіть програмні продукти, що є Інтернет - браузерами:
1. Mozilla Firefox;
2. MS Power Point;
3. MS Internet Explorer;
4. MS Access;
5. Adobe Photoshop.
Вкажіть, які назви відповідають адресам Інтернету:
http://www.ukr.net |
1 |
|
а |
IP - адреса |
132.25.14.21 |
2 |
|
б |
Ім’я домену |
www.ukr.net |
3 |
|
в |
Універсальний вказівник ресурсу (URL) |
Розташуйте у потрібному місці поданої нижче таблиці такі поняття:
1. IP (цифрова)
2. Використання телефонної мережі;
3. IP (здійснює передачу інформації від вузла до вузла)
4. Радіохвилі;
5. Суміщення (супутниковий та модемний);
6. TCP (відповідає за надійність доставки інформації)
7. Зовнішній;
8. Супутниковий зв’язок;
9. Внутрішній;
10. HTTP (відповідає за передачу гіпертексту)
11. DNS (доменна)
12. Прокладання власних комунікацій
Доступ до Інтернету |
Модеми |
Протоколи |
Система адресації |
|
|
|
|
Згрупуйте слова у три речення. Яке слово виявилось зайвим? Поясніть, чому?
Інтернет, WWW, об'єднаних, комп'ютерних, мереж, протокол, IRC, файлообмінні мережі, спосіб, електронна пошта, взаємодії, FTP,обміну, коаксіальний, даними, система, між, комп'ютерами, при, роботі, у мережі, служби, найпопулярніші, всесвітня, групи новин.
Продовж речення.
лектро нна пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) — популярний сервіс в Інтернеті, що робить можливим__________________________ ________________________________________________________________________ ВПРАВА № 8
Який запис є адресою електронної пошти:
1. www.ukr.net
2. kbzari@rambler.ru
3. Epson.com
4. Ntv.ru
Що є ім’ям сервера в електронній адресі yrok@mail.ru
1. mail.ru
2. yrok
3. .ru
У електронній адресі Moscow@info.peterburg.ru символи Moscow – це:
1. Місце призначення;
2. Ім’я провайдера;
3. Поштовий протокол; 4. Ім’я користувача.
Адреса відправника листа usa@kiev.ru. У домені якої країни зареєстрований домен відправника?
1. У Росії;
2. У США;
3. В Україні;
4. У Німеччині
Зареєструвати безкоштовну поштову скриньку на сайті www.ukr.net
1. Запустіть програму – браузер Internet Explorer на вашому комп’ютері.
2. В адресному рядку введіть ім’я поштового сервера – www.ukr.net
3. Знайдіть на сайті www.ukr.net поле для роботи з електронною поштою та натисніть кнопку Реєстрація
4. Ознайомтесь та погодьтесь з умовами реєстрації.
5. Заповніть реєстраційну норму та натисніть кнопку Реєстрація.
Створіть електронне повідомлення з текстом:
« лектронна пошта (e-mail) - найбiльш поширений сервiс у Internet. Швидкий i простий зв'язок мiж людьми всiєї земної кулi, формування партнерства, загальних iнтересiв - усе це риси e-mail. Я, (своє ім’я та прізвище), зрозумів (-ла) як користуватися електронною поштою»
Вкажіть тему повідомлення: « лектронна пошта»
Відправте створене повідомлення на адресу: kbzarira@ukr.net
Створіть електронне повідомлення, у якому дайте відповідь на питання:
«Які протоколи використовують для передавання та отримання електронних повідомлень?»
Вкажіть тему повідомлення.
Створене повідомлення відправте на адресу: kbzarinka@ukr.net
Копію повідомлення відправте на адресу: cats@rambler.ru
Відправте повідомлення з текстом:
«Приєдную до повідомлення різні файли»
Приєднайте до створенного повідомлення такі файли:
Перевірте свою поштову скриньку. Дайте відповіді на усі отримані листи.
К Р И Т Е Р І Ї О Ц І Н Ю В А Н Н Я Р І В Н Я Н А В Ч А Л Ь Н И Х
Д О С Я Г А Е Н Ь У Ч Н І В З Т Е М И
« Г Л О Б А Л Ь Н А М Е Р Е Ж А І Н Т Е Р Н Е Т Т А Ї Ї М О Ж Л И В О С Т І »
Рівень навчальних досягнень |
Бал и |
Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми «Глобальна мережа Інтернет та її можливості» |
І. Початковий |
1 |
Учень має уявлення про комп'ютерну мережу, глобальну комп'ютерну мережу Інтернет |
|
2 |
Учень розпізнає деякі характерні послуги глобальної мережі: пошук потрібної інформації та ознайомлення з нею: електронне листування: пошук потрібних програм та їх копіювання: інтерактивне спілкування |
|
3 |
Учень має уявлення про організацію зв'язку між комп'ютерами в Інтернет; наявність каналів зв'язку між комп'ютерами для під'єднання до Інтернет: види програмного забезпечення, необхідного для роботи в глобальній мережі Інтернет; поняття про гіпертекста правила роботи з ним Учень має уявлення про конкретну програму-броузер: програму для підтримки роботи електронної пошти |
II. Середній |
4 |
Учень має початкові знання про сервер та робочу станцію, принципи функціонування глобальної мережі; уявлення про апаратні, програмні та інформаційні ресурси Інтернет; знає можливості програм для підтримки роботи електронної пошти; особливості роботи користувача з телеконференціями: принципи адресації в Веб-просторі |
|
5 |
Учень має уявлення про способи під'єднання комп'ютерів до глобальної мережі; інформацію, яка необхідна для під'єднання до мережі Інтернет: поняття комунікаційного протоколу За допомогою вчителя може запустити на виконання програму-броузер. ввести адресу веб-сторінки та переміщуватися за гіперпосиланнями; створити електронний лист та відправити його; підключитися до електронної конференції |
|
6 |
Учень володіє основними навичками роботи в програміброузері. програмі для роботи 3 електронною поштою та телеконференціями; вміє переглядати гіпертекстові сторінки, працювати з тематичними пошуковими серверами та здійснювати простий запит за ключовим словом; вміє самостійно відправити електронного листа, одержати пошту та ознайомитись з одержаною електронною поштою |
К Р И Т Е Р І Ї О Ц І Н Ю В А Н Н Я Р І В Н Я Н А В Ч А Л Ь Н И Х
Д О С Я Г А Е Н Ь У Ч Н І В З Т Е М И
« Г Л О Б А Л Ь Н А М Е Р Е Ж А І Н Т Е Р Н Е Т Т А Ї Ї
М О Ж Л И В О С Т І »
Рівень навчальних досягнень |
Бал и |
Критерії оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з теми «Глобальна мережа Інтернет та її можливості» |
III. Достатній |
7 |
Учень вміє переміщуватися по веб-сторінках в броузері в прямому та зворотному напрямах, вводити з клавіатури адресу потрібної веб-сторінки; змінювати вид кодування веб-сторінки під час роботи з броузером; розмішувати власну інформацію в форумах та телеконференціях; переписувати інформацію, що є в різних телеконференціях; використовувати індексні пошукові системи для знаходження потрібної інформації в Інтернет |
8 |
Учень знає призначення адресної книги та правила роботи з нею; має уявлення про правила використання різноманітних сторінок кодування; вміє, використовуючи пошукові машини, здійснювати пошук потрібної інформації в Інтернет; підписуватися на потрібну телеконференцію |
|
9 |
Учень знає правила електронного листування, можливості та правила інтерактивного спілкування в Інтернеті Має уявлення про мову розмітки гіпертексту та засоби створення веб-сторінок; уявлення про доменну. ІР- та URLадреси в Інтернет, має уявлення про правила використання файлових ресурсів в Інтернет; вміє відповідати на електронні повідомлення, спілкуватися з іншими учасниками телеконференцій |
IV. Високий |
10 |
Учень вміє приєднувати до електронних повідомлень файли різних типів; перекодовувати повідомлення, одержані електронною поштою; виконувати переадресацію поштових повідомлень; створювати закладки на потрібних вебсторінках; здійснювати пошук потрібних файлових архівів, здійснювати інтерактивне спілкування в глобальній мережі Інтернет; знає основні теги для опису структури НТМL-файла, оформлення тексту у веб-документі, включення графіки до веб-сторінки |
11 |
Учень вміє копіювати файлові архіви з файл-сервера та на нього Знає теги означення гіперпосилань в НТМL-документі Має уявлення про спеціальні засоби створення НТМL-файлів, про принципи безпеки та захисту інформації в Інтернет |
|
12 |
Учень має стійкі системні знання з глобальної мережі Інтернет та використовує їх. У процесі виконання завдань проявляє творчий підхід |
1. ATTACHMENT – (з англійської "прикріплення, приєднання". До текстових повідомлень, що відправляються по електронній пошті, нерідко "прикріпляються" файли інших форматів (графіка, виконувані програми, документи і тому подібне).
2. E - MAIL - це лист відправлений за допомогою комп'ютера (електронна пошта). Змістом повідомлення може бути як текст, введений з клавіатури, так і файл, що зберігається на диску. Послане повідомлення зберігається у "скриньці" на поштовому сервері, обслуговуючому електронну адресу одержувача, до тих пір, поки він не завантажить послання на свій комп'ютер. Після прочитання повідомлення видаляється з поштового сервера і може бути користувачем збережене, роздруковане, переслане іншому адресатові або видалене.
3. MIME (Multipurpose Internet Mail Extensions) - Багатоцільові розширення пошти в
Internet. Спосіб кодування / декодування електронних листів, в якому виробляється узгодження типів передаваних документів за допомогою заголовків.
4. POP3 - POST - OFFICE PROTOCOL (Протокол поштового офісу) - це протокол
Internet, за допомогою якого можна відправляти і забирати електронну пошту. Проте повсюдно використовується тільки остання з його названих функцій - отримання пошти з сервера ISP.
5. SMTP - SIMPLE MAIL TRANSPORT PROTOCOL (Простий протокол пересилки пошти) - це протокол Internet, призначений для передачі листа за принципом "точка-точка", коли робиться спроба встановити з машиною одержувача пошти безпосереднє з'єднання для того, щоб в лічені хвилини покласти лист в його електронну поштову скриньку. Це - основний спосіб відправки електронної пошти в Internet, проте, реально при цьому повідомлення спочатку кладеться в поштову скриньку SMTP - сервера а вже потім адресат отримує його з сервера по протоколу POP3.
6. UUENCODE - це спосіб кодування електронної пошти, коли кожні три біта передаються чотирма.
7. БЕЗКОШТОВНІ ПОШТОВІ СКРИНЬКИ:
• Mail.ru
• Chat.ru;
• Yahoo.com;
• Hotmail.com
• Ukr.net
8. ЕЛЕКТРОННА АДРЕСА (АДРЕСА ЕЛЕКТРОННОЇ ПОШТИ) - це ім'я, що однозначно ідентифікує електронну поштову скриньку, куди прямує повідомлення по електронній пошті. У різних типах мереж формати електронних адрес можуть відрізнятися. У Internet використовується такий формат адреси: ім’я_користувача@доменне_ім’я.
9. ЛОГІН - це ім'я для Вашого облікового запису, він буде використовуватися для входу в систему. Логін може складатися з латинських символів, цифр і знаків "_" і "-
"
10. ПРОГРАМА ДЛЯ РОБОТИ З ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ:
• Outlook Express (поставляється в комплекті з Internet Explorer);
• Netscape Messenger (входить до складу пакету Netscape Communicator);
• The Bat! (підтримує необмежене число поштових скриньок)
Додай емоцій та почуттів своєму повідомленню за допомогою СМАЙЛИКІВ.
Запис |
Емоція або стан |
:-) |
Посмішка, радість |
:-( |
Смуток, печаль |
:-| |
Задумливість або нейтральність |
:-D |
Сміх |
X-D |
Сміх з очима, що примружилися |
:-C |
Сильне засмучення |
:-/ :-\ |
Недовольность, спантеличеність або образа |
:-0 |
Здивування (відкритий рот) |
8-O =-O |
Сильне здивування (відкритий рот, розширені очі) |
:-[ ] |
Сильне здивування (відвисла щелепа) |
:-[ |
Зніяковіння |
%0 |
Сбитость з пантелику |
>:-D |
Злорадний смі |
}:-> ]:-> |
Підступна посмішка |
:'-) :'-D |
Сильний сміх, сміх до сліз |
D-: |
Сильна злість, розгнуваність |
Смайлик — це письмове вираження емоцій у текстових повідомленнях символами ASCII-графіки.
ТЕМА: ПРИНЦИПИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОЇ ПОШТИ. ОГЛЯД ПРОГРАМ ДЛЯ РОБОТИ З ЕЛЕКТРОННОЮ ПОШТОЮ.
МЕТА:
• Сформувати в учнів знання про організацію та принципи роботи електронної пошти, ознайомити з основними можливостями поштових програм, вивчити можливості поштових скриньок з WEB – інтерфейсом;
• Розвивати інформаційну компетенцію;
• Виховувати культуру користувача мережі Internet.
ТИП УРОКУ: комбінований
ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: зошит «Вправи до теми», презентація «Електронна пошта».
МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: IBM – сумісний ПК, проектор
ЛІТЕРАТУРА: В. М. Антонов «Інтернет. Енциклопедичне видання»; О. І. Войченко, О. В.
Данилова «Електронна пошта»
ХІД УРОКУ I. Організаційний момент
(привітання викладача з учнями, організація уваги)
II. Актуалізація опорних знань
(Метод – класифікація; учні повинні згрупувати за певними ознаками та критеріями поняття)
Чи знаєте ви, що таке Інтернет? Як часто ви користуєтесь будь-якими послугами цієї глобальної мережі?
Давайте спробуємо з’ясувати рівень вашої обізнаності.
Відкрийте, будь ласка, зошит який називається «Вправи до теми».
Спробуємо виконати вправу № 1. Вам потрібно визначити, які з тверджень є вірними. (Кількість та складність вправ, які потрібно виконати на цьому та на інших етапах уроку визначається рівнем підготовленості групи)
II. Мотивація навчальної діяльності
(Метод – виявлення зв’язку навчального матеріалу з реальним життям, показ його практичного значення; викладач пропонує учням звичайну життєву ситуацію(відправлення листа) перетворити на алгоритм)
Чи доводилось вам відправляти або отримувати листи?
Уявімо ситуацію: ви написали листа своєму найкращому товаришу
Давайте спробуємо відтворити ланцюжок подій, які відбуваються з вашим листом:
• Ви підписуєте конверт.
• Кидаєте лист у поштову скриньку.
• Поштовий автомобіль забирає листа зі скриньки.
• Лист надсилається до іншого міста та зберігається там.
• Після сортування лист передається до іншого пункту.
Операція повторюється, доки лист не дійде до поштової скриньки користувача.
Електронна пошта робить те ж саме значно швидше за допомогою мережі Internet та великої кількості комп’ютерів, тому вона використовується для повсякденного ділового та особистого спілкування.
Замість папера та ручки Ви використовуєте клавіатуру, набираючи текст листа у вікні поштової програми або браузера. Листи відправляєте натисканням однієї кнопки. У ролі поштових відділень виступають поштові сервери, а листоношами служать канали зв’язку.
Питання до учнів
Мабуть ви вже зрозуміли, що ми будемо вивчати на уроці.
Назвіть будь ласка тему нашого уроку.
Запишіть тему нашого уроку в зошити.
Як ви гадаєте, у чому полягає важливість цієї теми?
Який результат ви повинні отримати у кінці уроку?
IV. Вивчення нового матеріалу
(Відбувається показ учням наочного матеріалу за допомогою ТЗН; у процесі пояснення викладач через кожні декілька хвилин задає короткі завдання на розуміння, пояснення і застосування теми – методичні прийоми «Продовж речення», « Знайди помилку», «Тест») Що таке «електронна пошта» та як з нею працювати? Пам’ятаєте відомий крилатий вираз «На деревню дедушке. Константину Макаровичу» .
Як ви розумієте, лист Вані Жукова не міг потрапити до адресата, тому що сіл та дідусів багато, людей з ім’ям Костянтин Макарович – теж.
Як і для звичайної паперової пошти, так і для електронної існують правила, дотримуючись яких, ви будете впевнені, що ваш лист дійде до адресата. Давайте з ними знайомитися.
1. Визначення
Електро нна пошта (англ. e-mail, або email, скорочення від electronic mail) — популярний сервіс в Інтернеті, що робить можливим обмін даними будь-якого змісту (текстові документи, аудіо-відео файли, архіви, програми).
Питання до учнів
Чи всі зрозуміли? Спробуєте повторити?
Виконаємо вправу № , у які вам потрібно продовжити речення.
Хто впорався з цим завданням? Прочитай, будь-ласка, завершення речення.
2. Формат адреси електронної пошти.
Якщо ви неправильно введете адресу, ваш лист не буде послано, або потрапить до іншого адресату.
Адреса електронної пошти має такий вигляд: ім’я_користувача@ім’я_домена Ім’я_користувача в адресі:
• реальне ім’я власника цієї адреси;
• назва організації;
• псевдонім;
• скорочення від імені або прізвища користувача.
Імена електронної адреси не чуттєві до регістру символів.
Питання до учнів
Чи зрозуміло вам, що таке адреса електронної пошти?
Тоді повернемося до нашого зошиту з вправами.
3. Стандартні протоколи, за допомогою яких повідомлення доходять до адресата.
• Передавання повідомлень відправником на сервер одержувача здійснюється, як правило, за протоколом SMTP (Simple Mail Transport Protocol – простий протокол передачі даних).
• Передавання повідомлень із сервера на комп’ютер одержувача здійснюється
протоколом POP3 (Post Office Protocol, version 3 – поштовий протокол для офіса, версія 3)
• Для пересилки повідомлень електронної пошти іноді використовуються протоколи IMAP та HTTP.
Питання до учнів
Який протокол використовується для передавання повідомлень від відправника на сервер?
Який протокол використовується для передавання повідомлень з сервера на комп’ютер одержувача?
4. Стандарт на формат повідомлень електронної пошти – MIMO (Multipurpose Internet Mail Extensions – багатоцільові розширення пошти Інтернету).
Ці стандарти прийняті для того, щоб кожний користувач зміг прочитати повідомлення, яке йому направлене. Оскільки з самого початку електронна пошта була призначена для пересилання текстових повідомлень, то приєдані файли перед відправленням попередньо кодуються, а при отриманні декодуються. Операція кодування – декодування виконується автоматично програмою – клієнтом.
Питання до учнів
Спробуємо з’ясувати проміжні результати.
Виконаємо вправу №
5. Способи отримання та відправлення повідомлень електронної пошти: використання протоколу HTTP та web – інтерфейс безкоштовних поштових серверів;
використання поштових програм.
6. Загальні функції програм-клієнтів електронної пошти:
|
підготовка тексту; |
|
імпорт файлів-додатків; |
|
відправка листа; |
|
перегляд і збереження кореспонденції; |
|
знищення кореспонденції; |
|
підготовка відповіді; |
|
коментування і пересилка інформації; |
|
експорт файлів-додатків. |
7. Адресна книга
Адресу одержувача можна вводити як вручну, так і використовувати спеціальну функцію Адресна книга. Вона дає змогу зберігати в базі даних адреси звичайної та електронної пошти людей і організацій, з якими підтримується постійне листування.
Функцію Адресна книга дозволяє виконувати натупні дії:
• Створити нового адресата - створення нового запису в даній групі адресної книги.
• Створити нову групу - відкриття нової тематичної теки для адресатів певної групи.
• Видалити - позбавлення від запису або групи записів.
• Пошук - вбудована пошукова система для пошуку конкретних людей на безкрайніх просторах мережі Інтернет.
8. Створення повідомлень
V. Закріплення матеріалу
(Метод - створення асоціативної схеми; викладач пише на дошці основне слово і просить учнів доповнити схему новими поняттями та словами, які вивчалися на уроці)
VI. Практична робота
(Робота за комп’ютером – отримання та відправлення повідомлень електронної пошти за допомогою безкоштовних поштових серверів)
"... Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні використовувати знання на ділі" - так казав великий вчений Аристотель. Його слова точно відображають суть вправ, які ми зараз будемо виконувати.
Перед вами стоїть така задача:
• Зареєструвати безкоштовну поштову скриньку на сайті www.ukr.net;
• Відправити повідомлення;
• Відправити повідомлення з приєднаними файлами; Відповісти на отримані повідомлення.
Приступаємо до роботи.
VII. Підсумки уроку.
(Метод – усна рефлексія)
Ви гарно попрацювали на уроці.
Питання до учнів
Які результати ми отримали на кінець уроку.
Продовжити, будь ласка, такі речення:
• На уроці я дізнався…
• На уроці я зрозумів…
• На уроці я навчався…
• На уроці найбільші труднощі я відчув…
• На уроці я не зрозумів…
• На наступному уроці я хочу… VIII. Домашнє завдання.
(Методичний прийом – «Вибери завдання сам», викладач пропонує варіанти домашнього завдання, кожен учень вибирає собі домашнє завдання сам)
Пропоную вам такі варіанти домашнього завдання:
• Підготувати повідомлення на тему «Історія виникнення електронної пошти»;
• Розробити кросворд з теми «Електронна пошта»;
• Намалювати плакат - опорний сигнал з теми «Електронна пошта».