Підібрано і розроблено завдання для роботи з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку за програмою загальноосвітньої школи, враховуючи програму, створену для спеціальних освітніх закладів, а саме: «Програму з фізики і побутової хімії для 7 – 9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей» (Автори: Боднар В.І., Заяц І.В.). Завдання можна використовувати і для дітей із затримкою психічного розвитку, оскільки при складанні було враховано і «Програму з фізики для 7 – 9 класів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції» (Укладачі: Сиротюк В. Д., Баштовий В.І., Войтків Г.В.). Вчитель на свій розсуд може підібрати, яке завдання підходить тій чи іншій дитині.
КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 14
ДЕФОРМАЦІЯ ТІЛ. СИЛА ПРУЖНОСТІ. ЗАКОН ГУКА
Тести
1. Тверді тіла:
а) зберігають лише свою форму;
б) зберігають лише свій об’єм;
в) зберігають і форму, і об’єм;
г) не зберігають ні форми, ні об’єму.
2. Зміну форми або об’єму тіла називають:
а) інерцією; б) деформацією; в) інертністю; г) масою.
3. Стиск та розтяг пружини – це:
а) пластична деформація;
б) пружна деформація;
в) звичайна деформація;
г) крихка деформація.
4. Сила пружності завжди напрямлена відносно деформуючої сили:
а) в той самий бік;
б) перпендикулярно;
в) у протилежний бік;
г) під кутом.
5. Коли виникає сила пружності?
а) коли тіло рухається;
б) коли воно зупиняється;
в) коли тіло деформується;
г) коли воно розпрямляється.
6. Яке тіло відчуває деформацію розтягування?
а) б)
в) г)
а) підвіс люстри; б) лавка;
в) нитка, яка прив’язана до кульки; г) стіл.
7. В якому з зображених малюнків сила пружності відсутня (рівна нулю)?
а) пружина з грузом;
б) дошка, що перекинута через річку;
в) м’яч з вм’ятиною.
а) б) в)
8. Під дією однакових сил перша пружина видовжилась більше, ніж друга. Яка з пружин має більшу жорсткість?
а) перша; б) друга; в) однакові, адже до них прикладені рівні сили.
9. Відгадати загадку.
То що це за сила мене захопила?
Кручусь я, стискаюсь, згинаюсь -
Пружині натомість пручатись несила:
Вирівнює, як не стараюсь.
Зім’яли мене і натикали ямок.
А потім скривили – ні форми, ні рамок. (Деформація.)