Кейс-урок з фізики для учнів 7 класу на тему «Нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху»

Про матеріал
Тема уроку. Нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. Урок з елементами інтерактиву
Перегляд файлу

1

 

 

Рисунок із зображенням потяга на вокзалі

Тема уроку. Нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху.

Цілі уроку:

Освітні – запровадити поняття «нерівномірний рух, середня швидкість, миттєва швидкість»; показати практичне значення отриманих знань; розвивати вміння аналізувати задачі.

Розвиваючі – розвиток таких розумових операцій як аналіз, зіставлення, порівняння, вміння виділяти головне, суттєве у матеріалі, що вивчається. Розвивати логічне викладання своєї думки; розвивати емоції учнів, створюючи під час уроку ситуації зацікавленості; сприяти збагаченню словникового запасу, прищеплювати культуру розумової праці;

Виховні – привчати дітей до акуратного ведення записів у зошиті, до доброзичливого спілкування, взаємодопомоги, самоконтролю; формувати пізнавальний інтерес до фізики.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, комп’ютер, презентація, гаджет.

 

План уроку

  1.                  Організаційний момент.
  2.                  Актуалізація опорних знань.
  3.                  Вивчення нового матеріалу.
  4.                  Розв’язування задач.
  5.                  Підбиття підсумків уроку.
  6.                  Домашнє завдання.

Хід уроку

  1.                  Організаційний момент.

Привітання учнів. Створення позитивного мікроклімату на уроці.

  1.                  Актуалізація опорних знань. (Інтерактивне завдання)

Вчитель: Сьогодні ми повторимо та згадаємо :

-                 Який рух називають рівномірним;

-                 Що називають швидкістю рівномірного руху;

-                 Одиниці швидкості;

-                 Як обчислити швидкість тіла при рівномірному русі.

Пропоную вам виконати перевірку набутих знань у формі гри. Вам потрібно відсканувати цей код за допомогою смартфона, щоб перейти до виконання вправи. Завдання буде зарахованим, якщо після з’єднання карток, вони всі зникнуть.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Рис.1.»

  1.                  Вивчення нового матеріалу.

Напевне, вам доводилося їхати автобусом або потягом із одного міста до іншого.  Спробуймо проаналізувати рух автобуса. Ви можете помітити, що перед зупинкою автобус уповільнює швидкість свого руху, а під час зупинки вона зовсім дорівнює нулю, а, починаючи знову рух, автобус збільшує свою швидкість. Тобто, ми можемо казати, що під час руху швидкість змінюється.

Зараз ми розглянемо різні види руху, для цього відскануємо QR код, за яким перейдемо на популярний відеохостинг YouTube, та з’ясуємо який рух називають нерівномірним. Введемо поняття середньої швидкості, виведемо формулу для визначення середньої швидкості.

Вчитель: Отже, тепер ви можете навести свої приклади нерівномірного руху з повсякденного життя.

Нерівномірним є рух транспортних засобів, рух людей та тварин, рух тіл, що падають.

Вчитель: Що необхідно знати, щоб визначити середню швидкість руху тіла?

Говорячи про швидкість нерівномірного руху, мають на увазі середню швидкість на певній ділянці шляху або за певний проміжок часу. Щоб її обчислити, ділять весь пройдений тілом шлях на весь час руху.

 

Нерівномірний рух – це рух, під час якого тіло за рівні інтервали часу долає різний шлях.

Середня швидкість руху тіла – це фізична величина, що дорівнює відношенню всього шляху , який подолало тіло, до інтервалу часу , за який цей шлях подолано.

– ділянки шляху, пройдені за відповідні інтервали часу

Нерівномірний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. Фізика. 7 клас -  презентация онлайн

 

  1.                  Розв’язування задач.

1. За 10 с велосипедист проїхав 200 м, за наступні 20 с – ще 700 м. Знайдіть середню швидкість руху велосипедиста на всьому шляху.

Дано:

Розв’язання

 

 

Відповідь:

 

2. Вантажівка проїхала автострадою 50 км та ґрунтовою дорогою 40 км зі швидкостями 100 км/год і 20 км/год відповідно. Визначити середню швидкість руху вантажівки на всьому шляху.

Дано:

Розв’язання

1 спосіб

 

2 спосіб

 

Відповідь:

  1.                  Підбиття підсумків уроку. (Інтерактивне завдання)

Наш з вами урок добігає кінця, а тому час узагальнити набуті знання. Відкрийте сканування на ваших смартфонах та наведіть на екран, зіскануйте QR-код та знайдіть відповідну пару. Завдання буде зарахованим, якщо після з’єднання карток, вони всі зникнуть.

 

«Рис.2.»

  1.                  Домашнє завдання.

Опрацювати § 11, Вправа № 11 (2, 3).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. василиха ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 12. Нерівномірний рух
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
496
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку