Класна година « Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо»
Мета: Поглибити знання учнів про Україну,про столицю, як головне місто країни, познайомити з історією виникнення Києва. Ознайомити з найбільшими містами, України. Розширити і уточнити знання учнів про державні символи України. Розвивати вміння фантазувати, критичне мислення. Виховувати патріотичні почуття, дбайливе ставлення до скарбів Батьківщини, любов до рідного краю.
Обладнання: карта України, державні символи України, гімн України,ілюстрації з краєвидами Києва.
. І. Організація класу
ІІ. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
- Як називається наша країна? Що таке Україна?
-Як називають людей, які живуть на Україні?
-Яка наша рідна мова?
Українська мова- знає цілий світ,-
Як трава шовкова, мов калини цвіт…
Від Карпат до Дону мова ця дзвенить… (Олесь Лупій)
1учень.
- Святою для кожної людини є земля, де вона зробила свій перший крок, вимовила перше слово, почула мамину пісню, вперше пішла стежкою до школи, вони оспівані в піснях і віршах.
2 учень. Що таке Батьківщина?
Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі.
Дужі руки у тата
Під тополями хата,
В чистім полі криниця,
Під вербою криниця,
Серед лугу лелека
І діброва далека,
І від озера блиск,
І стрімкий обеліск.
-Як ви гадаєте,від чого залежить щастя кожної людини?
( Від рівня життя людей; від гарної праці людей; від розумного президента; від кількості грошей у людей; від виховання і розуму громадян; від дбайливого ставлення до природи;
від добра і любові до людей)...
- Усе, що стосується устрою і будови держави, життя кожної людини, має бути десь зафіксовано, записано у вигляді закону для всіх. Де це, на вашу думку, записано? Так, у Конституції нашої країни.
ІІІ. Легенда «Наша земля»
- Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулися пізніше, але землі їм уже не дісталось. Послали до Бога дітей, а він у цей час молився, і вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати. По якійсь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. Ні, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці. Ну тоді візьміть землю, що я залишив для раю. там усе є:річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – ворога.
Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А ту країну назвали Україною.
ІV . Символи держави
- Кожна держава має свою національну символіку. Символ – це знак. умовне позначення якогось предмета, явища. Всі ви бачили і знаєте символіку нашої держави. Робота з підручником Я і Україна. Інтерактивна вправа «Мікрофон» Учень. Золотий тризуб на блакитному тлі, як символ влади, - дуже давній знак. Він зустрічається ще з часів Київської Русі, йому більше тисячі літ. У тризубі відображено триєдність життя. Це батько-мати-дитя, які символізують собою силу, мудрість, любов.
Учень.
- Національний прапор України – це синьо-жовтий прапор. Він має давнє походження – за княжої доби. Жовтий колір – колір пшеничної ниви, колір зерна, що дарує життя усьому сущому на землі, ще й колір сонця, без якого не дозрів би, не заколосився життєдайний хліб.
Учень.
- Блакитний колір ясного чистого мирного неба, колір цариці-води. Отже, жовтий колір – колір хліба, життя, а синій – це колір неба, миру. Гра «Розсипанка»(додаток). Робота в парах (на блакитному папері) (Небеса блакитні сяють з глибини, А блакитні й житні мерехтять лани. (на жовтому папері)
Прапор наш, як літо, в сонці майорить-
По долині – жито, по горі – блакить. Д. Павличко
Учень.
-Гімн України – це урочиста пісня, символи державної єдності. Слова пісні понад століття тому написав поет Павло Чубинський, а мелодію – композитор Михайло Вербицький. Коли звучить Гімн потрібно стояти тихо і струнко. (Звучить пісня «Ще не вмерла Україна»)
V. Природні багатства України .
-Земна поверхня різноманітна – гори, горби, рівнини, долини, яри. Україна багата на корисні копалини. Кам’яне вугілля – Донецький басейн, Львівський басейн. Торф у північних та південно-східних областях Полісся і Лісостепу. Нафту і природний газ добувають у трьох різних регіонах: Дніпропетровсько-Донецькому, Передкарпатському та Причорноморсько-Кримському. Україна багата на будматеріали: пісок. граніт, гіпс, мармур. В Україні є багато озер, річок. Їх понад 71 тисяча. Дніпро – найбільша річка України, - третя у Європі після Волги та Дунаю. Є Чорнеморя і Азовське моря.
УЧЕНЬ про КИЇВ:
Красиве місто на Дніпрі
Іздавна люблять люди.
У нім весняної пори
Цвітуть каштани всюди.
Це місто древнє й молоде
Нема такого більш ніде
І героїчне і красиве
Столиця України – Київ.
- Засновниками міста були мужні та хоробрі лицарі. Кий, Щек, Хорив та сестра їх Либідь пливли по Дніпру з півночі і побачили дуже красиву місцевість, яка їх зачарувала. сподобалося.
Зараз Київ – сучасне промислове місто, столиця нашої держави. Тут багато заводів, шкіл, музеїв, пам’ятників. Це історичний та політичний центр України. І сьогодні Київ зачаровує людей красою золотоверхих храмів, архітектурних будинків і мостів. Найгарніша вулиця Києва – Хрещатик. Широкий, просторий із зеленими алеями каштанів. Хіба можна повірити, що там, де простягнувся Хрещатик, у давнину був глибокий яр, посередині якого протікав струмок, а навколо шумів ліс? Яр цей називався Хрещатим. Від нього і пішла назва центральної вулиці Києва.
VІ. Підсумок
- Наш рідний край дивує весь світ славною історією, традиціями, мальовничою природою, мудрими талановитими людьми. Послухайте прислів’я
Прислів’я
1.Люби і знай свій рідний край. за рідний край і життя віддай.
2.Україна рідненька, як батько й ненька.
3.В нас такий край, що й під вишнею рай.
УЧЕНЬ Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна!
Учитель: А щоб наша Україна розцвітала з кожним днем ,давайте прикріпимо до карти по квіточці.