В рамках участі комунального закладу «Навчально-виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів – академічний ліцей № 15» (далі НВК-академічний ліцей № 15) в дослідно - експериментальній діяльності з питань випереджаючої освіти для сталого розвитку педагогічний колектив спрямовує свою діяльність на розвиток соціальної відповідальності учнів та розширення спектру інноваційних форм позакласної діяльності. Колективна творча справа – це спосіб впливу на девіантну поведінку окремих особистостей (дорослих, дітей) суспільства та зміни їх поведінки на прийнятну для громадськості, а також спосіб впливу на основні, умовно нормальні сегменти, який використовує акти комунікативної маніпуляції для підвищення етики, досягнення згоди цих сегментів з фундаментальним соціальним кодексом і нормами поведінки суспільства в цілому.
Комунальний заклад
«Навчально-виховний комплекс»
«Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів –
академічний ліцей № 15» Кам’янської міської ради
КОЛЕКТИВНА ТВОРЧА СПРАВА
ЗА ПРИНЦИПОМ
«НАВЧИВСЯ САМ – НАВЧИ МОЛОДШОГО»
СТУДІЯ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ «ШАНС»
Андрушко І.А., заступник директора
Синишина І.І., вчитель початкових класів
Обгрунтування обраної проблеми
Українське суспільство, захоплене політичними баталіями, еконо-мічними негараздами, стабілізацією виробництва, національно-державними проблемами, зростанням злочинності, безробіття, житловими питаннями, дискусіями про офіційну чи державну мову та багатьма іншими повсякденни- ми турботами, втратило інтерес до проблеми навколишнього середовища, здоров’я людей, розвитку гармонійних стосунків, розумного використання ресурсів, що забезпечує сталий розвиток людства.
В рамках участі комунального закладу «Навчально-виховний комп-лекс «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів – академічний ліцей № 15» м. Дніпродзержинська» (далі НВК-академічний ліцей № 15) в дослідно - експериментальній діяльності з питань випереджаючої освіти для сталого розвитку педагогічний колектив спрямовує свою діяльність на розвиток соціальної відповідальності учнів та розширення спектру інноваційних форм позакласної діяльності. Колективна творча справа – це спосіб впливу на девіантну поведінку окремих особистостей (дорослих, дітей) суспільства та зміни їх поведінки на прийнятну для громадськості, а також спосіб впливу на основні, умовно нормальні сегменти, який використовує акти комунікативної маніпуляції для підвищення етики, досягнення згоди цих сегментів з фундаментальним соціальним кодексом і нормами поведінки суспільства в цілому.
Актуальність обраної форми роботи
Термін “соціальна реклама” використовується тільки в країнах СНД. В США та Європі для позначення такого типу реклами використовують терміни public service advertising або public service annoncement (PSA). Тому, зазвичай, соціальну рекламу визначають як рекламу, що присвячена суспіль-ним інтересам. Темами таких реклам є вплив на суспільну думку з приводу охорони здоров’я, соціального захисту населення, захисту прав людини, охорони навколишнього середовища, профілактики правопорушень, безпеки населення та інших соціально важливих питань. Можна підсумувати, що основною метою соціальної реклами є змінити ставлення суспільства до певної проблеми, а в довготривалій перспективі – сформувати нові соціальні цінності. Важливою є освітня функція соціальної реклами. Тому ми виріши-ли, що цікавою формою проведення колективної творчої справи для учнів може бути студія соціальної реклами.
Мета колективної творчої справи
Завдання:
завдання визначені на кожному етапі колективної творчої справи.
Регламент проведення позакласного заходу - 45-60 хвилин
Вибір методів та форм роботи та достатня повнота їх розкриття :
Методика КТС (колективної творчої справи) – діяльний, творчий і організаційний механізм, який автор (І.П. Іванов) назвав «педагогіка загальної турботи»: діти і дорослі створюють те, на що здатні.
На кожному етапі колективної творчої справи визначені відповідні форми та методи, які допомагають учасникам та організаторам колективної творчої справи позакласного виховного заходу сконструювати стійку модель поведінки, спрогнозувати очікувані результати на кожному відповідному етапі тощо.
Мотиви дитини під час проведення колективної творчої справи:
- потреба в комунікації;
- участь учнів та вчителів в КТС для того, щоб залучити школярів та педа-гогів до вирішення нагальних питань освіти для сталого розвитку, мотивація щодо участі в інших колективних творчих справах різного спрямування;
- бажання виграти (дух змагання);
- інтерес в реалізації своїх здібностей (творчих, інтелектуальних, управлін-ських, організаційних) – розширення рольового простору КТС (соціалізація особистості)
- усвідомлення розвиваючої ролі КТС
- усвідомлення соціальної ролі КТС (необхідності цього КТС для інших)
Учасники колективної творчої справи:
Вчителі, учні початкової школи (2-4 класи), учні базової школи (8-10 класи), які співпрацюють за принципом «Навчився сам-навчи молодшого» (принцип успішності)
Структура проведення колективної творчої справи
Позитивні аспекти проведення колективної творчої справи:
Очікуваний результат (за підсумками проведення КТС) - висновки
Технологічна картка проведення позакласного заходу у формі КТС
«Студія соціальних реклам «ШАНС»
№ з/п |
Зміст заходу |
Термін проведення |
Відповідальна (і) особа (и) |
1. |
Формування груп |
5 хв. |
Андрушко І.А. Синишина І.І. |
2. |
Вибір лідера групи, назви групи |
3-5 хв. |
|
3. |
Ознайомлення команд з поня-ттям «Соціальна реклама» (му-льтимедійна презентація). Додаток 1. |
5 хв. |
Андрушко І.А. Синишина І.І. |
4. |
Визначення теми соціальної реклами (ялинка сталості): |
5 хв. |
Керівники груп |
4.1. |
Чиста планета (сміття, відходи) |
група № 2 |
|
4.2. |
Енергія – дорогий подарунок |
група № 4 |
|
4.3. |
Здоровий спосіб життя |
група № 1 |
|
4.4. |
У розумних людей – розумні покупки |
група № 3 |
|
4.5. |
Стале суспільство-суспільство культурних взаємовідносин |
група № 5 |
|
5. |
Ознайомлення з алгоритмом створення соціальної реклами |
5 хв. |
Андрушко І.А. Синишина І.І. |
6. |
Робота в групах (підготовка до проведення КТС) |
10 хв. |
Керівник груп |
7. |
Відеозйомка соціальної реклами та монтаж (2 хв.н а кожну рекламу) |
10 хв |
Медведєв О.І. Осокін О. Варакута О. Шкурко О. Жиронкіна А. |
8. |
Презентація соціальних реклам, рефлексія проведеного заходу
|
10-15 хв. |
Андрушко І.А., Синишина І.І. Керівник груп |
Місце проведення позакласного заходу: класна кімната, кімната самоврядування, лекційний зал тощо.
Колективна творча справа, в якій прий-мають участь вчителі, учні початкових класів, учні основної школи проводиться за принципом «Навчився сам-навчи молодшого» - передача набутого соціального досвіду від вчителя до учнів, і від учнів старших класів до учнів молодших класів. Формування груп може проходити за такою формою як «Веселка успіху». Учасникам, які входять по одному до місця проведення КТС, пропонується обрати свій колір успіху (бейджик з кольоровою вставкою) і зайняти місце за столом з відповідною кольоровою ознакою. Таким чином, створюються команди для проведення КТС. Учасники записують на бейджиках свої імена і вибирають назву команди. Хто перший запропонував цікаву назву команди, той стає її лідером, і команда отримує першу фішку-комплемент.
Колективна творча справа — це динамічна система, процес реалізації якої проходить шість етапів.
Підготовка до проведення КТС
Колективне планування творчої справи
На імпровізованій ялинці розташовані іграшки, зроблені учнями з викорис-таних пластикових пляшок у формі різних тварин, всередину яких вкладені картки з темами соціальної реклами. По два учні з кожної команди обирають свою іграшку, старші учні допомагають молодшим відкрити іграшку і прочитати вибрану тему.
Колективна підготовка справи
Проведення колективної творчої справи
Колективні підсумки КТС
Калейдоскоп досягнень
За підсумками проведення колективної творчої справи «Студія соціальних реклам «ШАНС», кожна команда оцінює фішками свого кольору три основні аспекти (по одній фішці в сектор переможця, якого обирає при голосуванні команда:
По найбільшій кількості фішок визначається переможець колективної творчої справи і краща соціальна реклама. Критерії оцінювання кожного спектру визначають організатори проведення КТС спільно з представниками груп.
Наприклад, алгоритм оцінювання соціальної реклами (найвищий бал- 2):
Післядія колективної творчої справи
Соціальна реклама має на меті поліпшити соціальні настрої у суспіль-стві, звернути його увагу на важливі питання життя або навпаки – убезпечити людей від певних загроз. Тому соціальна реклама обов’язково несе пози-тивний вплив, який реалізують через такі цікаві форми роботи, як студія соціа-льних реклам, соціальна піраміда, калейдоскоп соціальних досягнень тощо.
1