Сценарій виховного заходу на тему: "Конкурс знавців професій"

Перегляд файлу

Конкурс знавців професій

Мета: допомогти старшокласникам у визначенні своєї мети стосовно майбу­тньої професії, намітити шляхи її досягнення, дати рекомендації щодо прави­льного вибору професії; формувати в учнів потребу у самовдосконаленні.

Обладнання: плакати з вправами «Карта мрій», «Дерево рішень», «Валіза», картки з завданнями.

Кажуть, що вибір професії - це друге народження людини. Пройде зовсім небагато часу, і вам доведеться вибирати свій шлях у житті. І шлях цей почнеться з перехрестя, від якого розходяться не на три дороги. І дуже важливо не помилитися у виборі шляху. Адже від цього вибору залежить багато чого: і матеріальний достаток, і коло спілкування, і інтереси, і щастя в житті. Як зробити правильний вибір, куди і на кого йти вчитися далі? Адже на даний час існує багато різноманітних професій. Як зорієнтуватися в цьому безмеж­ному морі, вибрати серед них ту, яка допомогла б успішно розпочати самос­тійну трудову діяльність, а значить і життєвий шлях? Саме цьому й буде при­свячена наша виховна година.

  Учень-правознавець.   Стаття   43   Конституції України проголошує:

Кожен має право на працю, що включає мож­ливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні мож­ливості у виборі професії. Використання примусо­вої праці забороняється.

 За загальним правилом допуска­ється прийняття на роботу осіб, що досягали 16-ти років. Як виняток, допускається прийняття осіб, які досягли 15-річного віку, а також прийняття на роботу осіб, що досягли 14-річного віку (стат­тя 188 Кодексу законів про працю).

Прийняття на роботу 15-річних повинно відбу­-
ватися лише за згодою одного з батьків або осіб,
що їх замінюють (опікунів). 

Прийняття на роботу 14-річних повинне відпо­відати таким умовам:

  • робота, на яку приймається неповнолітній, повинна бути легкою, не завдавати, шкоди здоров'ю;
  • робота неповнолітнього не повинна порушувати процес навчання і має виконуватись у вільний від навчання час;
  • необхідна згода одного з батьків або осіб, що їх замінюють (опікунів).

Вправа « Карта мрій»

Перед вами карта України , зафарбована в 5 кольорів. Це значить, що  в Україні існують усі типи професій  згідно класифікації професора  Клімова , які зображені на  таблиці).

Кожен із вас має мрію : вивчитися і отримати хорошу професію.

Кожен із вас матиме змогу відтворити свою мрію на карті, для цього необхідно на стікері записати своє ім.»я, прикріпити його на карті, при цьому сказати: « Я мрію стати __________ (назва професії), тому що ___________ (причина)».

Стікери, на яких ви писали імена, були 4 кольорів, кожен із них дає характеристику групам учнів   у залежності від обраного кольору. Ті, хто обрали:

  •                  синій колір- чутливі та вразливі  люди, спокійні та врівноважені, вони відрізняються витонченістю  та хорошим естетичним розвитком;
  •                  зелений  колір – потребують похвали, хочуть бути краще за всіх, мають високий рівень зазіхань, занепокоєний власним статусом у колективі;
  •                  жовтий колір -  мрійливі з багатою уявою, полюбляють мріяти, фантазувати, але не готові активно діяти, живуть більше майбутнім , аніж сьогоденням;
  •                  червоний колір – активні , енергійні,дійові, наполегливі, шумні.

Вправа «Дерево  рішень»

Зверніть увагу на   яблуневе дерево, що розміщене на дошці. На столі знаходяться вирізані з паперу зелені яблука та білі квіти.

Учням потрібно взяти:

  • квітку - якщо вони з професією ще не визначились;
  • яблуко - якщо визначилися з вибором.

Кожен учасник прикріплює на дерево яблуко або квітку. За допомогою цієї вправи можна побачити, скільки дітей вже визначилися з вибором про­фесії і кому ще потрібна допомога.

- Пропоную відгадати і назвати загальну кількість професій , які сьогодні зафіксовано в світі.

(Статистика свідчить, що у світі є 50000 професій і спеціальностей. Кожна з них важлива та необхідна в на­шому житті, але як із-поміж них вибрати свою, ту, яка дасть засоби для проживання вашого та вашої родини, яка приноситиме не тільки матеріальний достаток, але й моральне задоволення.)

Сьогодні в багатьох компаніях існують такі вакансії, як «економіст» чи «юрист». Ці профе­сії є одними з найпопулярніших. Але що ж ро­бити людям із такими професіями, як «ловець мурашок» чи «розбивач яєць»? Нижче наведе­ний перелік із 15 рідкісних і дивних професій, які існують донині.

І. Продавець мрії

Поштовий клерк мріє стати на одну ніч вели­ким актором. Бізнесмен мріє керувати багато­тонним потягом. Психіатр мріє за 20 вихідних днів познайомитися з 20 дівчатами з 20 різних країн. Як здійснити їхні мрії? Одна з чиказьких компаній займається втіленням у життя будь-яких фантазій та бажань своїх клієнтів. Все, що потрібно для цього, - це завітати до офісу, розповісти, про що ви мрієте і сплатити суму. Од­нак пам'ятайте, що мінімальна вартість втілен­ня мрії становить 150 000 доларів.

2. Підбирач м'ячів

Таку вакансію  можна   зустріти  у великих гольф-клубах. Підбирач м'ячів має стежити за тим, щоб на прилеглих до майданчика для гольфу територіях не було м'ячиків, які випадково  потрапили туди.

3. Ловець мурах

Ловець мурах має виловлювати в мурашнику найкращих особин, які потім слугуватимуть  для продовження роду на штучних мурашиних фермах.

4.Виймач мозку

Місце роботи виймача мозку - скотобійня. Що "ж робить людина з такоюпрофесією? Вона кла­де голову забитої тварини на стіл і, після того як череп розколють сокирою, виймає звідти мо­зок, який потім надсилається до ресторанів.

5. Запахознавець

Вакансія запахознавця відкрита в деяких ком­паніях, які займаються виробництвом дезодоран­тів. Запахознавці наносять дезодорант під пахви учасників експерименту і протягом дня слідку­ють за тим, як змінюється запах дезодоранту.

6. Вартовий пожеж

Робота полягає в тому, щоб сидіти на верхівці високої башти, яка знаходиться в одному з на­ціональних парків США, і слідкувати за тим, чи не розпочалася десь поблизу пожежа.

7. «Опікун» королеви

Так званий «опікун» бджолиної королеви має слідкувати, щоб вона була цілою і неушкодженою і одержувала харчування, необхідне для продовження бджолиного роду.

8. Розбивач яєць

Головний обов'язок працівника цієї професії - відокремлювати білки від жовтків за допомо­гою спеціальної машини, куди він має класти цілі курячі яйця.

8. Оператор, вкой визначає стать курчат

Коли курчатам немає ще й доби, то важливо правильно визначити їхню стать, оскільки від цього залежить подальше харчування та умови догляду.

10. Розгладжувач зморщок

У дорогих взуттєвих бутиках працюють люди, які спеціально слідкують за тим, щоб на взутті, яке міряють покупці, не залишалося зморщок. Вони їх розгладжують.

11. Натирач ключок для гольфу

У розкішних гольф-клубах є «фахівці», в обов'язки яких входить натирання ключок клієнтів спеціальним мастилом для забезпечен­ня кращого контакту ключки і м'яча.

12. Сажотрус

Спершу може видатися, що ця професія вже давно вмерла, проте в Південній Каліфорнії са­жотруси працюють і донині. Для того щоб ста­ти сажотрусом, необхідно пройти дворічну підготовку. Година роботи сажотруса в середньому оцінюється у 20 доларів.

13. НЮХІВНИК ЯЄЦЬ

У деяких кондитерських працюють «нюхівники яєць». Вони слідкують за тим, щоб про­тухлі курячі яйця не використовувалися для виробництва кондитерських виробів.

14. Вирівнювач подушок

У меблевих магазинах, які продають спаль­ні гарнітури, є вакансії вирівнювачів подушок. Такі працівники мають ходити торговим за­лом і стежити за тим, щоб на подушках не було складок.

15. Великодній кролик

Людина у костюмі великоднього кролика має привертати увагу покупців, танцюючи біля ма­газинів розпродажів.

 

Зараз  у нас на черзі  музична розминка. Звучатимуть мелодії пісень. Ваше завдання відгадати, про яку професію в них іде мова.             

(Музична розминка).

На сьогодні існує безліч професій, які поділяють на «сучасні», «престижні», та « професії, які завжди потрібні».

Я  вам пропоную картинки, на яких написані  назви різних  професій. Ваша задача: пояснити, чому вони  розділені на сучасні, престижні та профе­сії, які завжди потрібні. Для цього розділимося на групи:

перша група буде складати список «Престижних професій»;

друга група - «Сучасних професій»;

третя група - «Професій, які завжди потрібні».

Після обговорення в команді ви поясните, яка з презентованих вами професій потрібна нашому місту.

 

 Звичайно, ми тут перелічили не всі професії. їх у світі, як я вже говорила, близько 50 тисяч. Але, вибираючи собі спеціальність, ми орієнтуємося не на весь світ, а на те суспільство, яке нас оточує, на країну, в якій ми живемо.

Діти, приблизно кожен третій помиляється у своєму вибо­рі, і кожен зізнається, що не зовсім задоволений, і якщо б починати все спо­чатку, то, напевно, пішов би іншою стежкою.

  • Чому ж так багато молодих людей помиляється у своєму виборі? Як ви вважаєте?

Відповіді дітей:

  • «тиснуть» батьки;
  • ідуть за модою;
  • не мають достатньої інформації про професію, яку обрали;
  • вибирають «за компанію»;

- не мають здібностей і нахилів до цієї професії тощо.

- Але як же тоді правильно вибрати професію? (Підвести дітей до думки, що обравши "свою " професію потрібно діз­натись про неї якомога більше).

Скажіть, будь ласка, що буде, якщо довжину нашої кімнати помножити на ширину та на висоту? (Об'єм класної кімнати)

А що вийде, якщо скласти три слова, які винесені в тему сьогоднішньої виховної години: «хочу», «можу», «треба»?

 

Я відкрию вам секрет: вийде правильний вибір професії

Разом виходить формула усвідомленого вибору професії: ХОЧУ+МОЖУ + ТРЕБА - ПРАВИЛЬНИЙ ВИБІР ПРОФЕСІЇ

У цій формулі три величини. Що вони означають?

Хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа.

Можу - це все, що мені під силу, згідно моїх здібностей.

Треба - це те, що потрібно для ринку праці (суспільства, країни тощо).

 

Уявіть собі ситуацію, щоб влаштуватися на роботу прийшли дві дівчини, одна після співбесіди вийшла засмучена, бо її не взяли на роботу, інша – навпаки. Чому так?( проблема в культурі спілкування)

Наші учасники володіють куль­турою спілкування? В цьому ми переконаємося під час проведен­ня ділового конкурсу.

 Кожна команда отри­має завдання для розмови по теле­фону та невеличкий словниковий запас відповідно до його майбут­ньої професії й після обдумування представить нам ділову розмову по телефону.

Прошу отримати завдання.

Лікар — про забезпечення діль­ничної лікарні медичними препа­ратами та приладами.

Агроном — про підготовку до посівної та придбання посівного матеріалу та мінеральних добрив.

Менеджер туристичного і го­тельного бізнесу — про відкриття та організацію нового туристично­го маршруту.

Економіст — про придбання та поставку продуктового товару в мережу магазинів населеного пункту.

Юрист—про надання консуль­тації про працевлаштування.

Оператор комп'ютерних сис­тем і мереж — про поставку ново­го комп'ютерного обладнання.

Час пішов.

Кожна професія має свої плюси та мінуси. Але якщо професія вибрана до душі, то всі мінуси переживаються легше.

Вправа «Валіза в дорогу»

  •                    У мене є валіза,  я  пропоную заповнити цю валізу речами, які на ваш погляд до­поможуть досягти успіхів у житті та кар'єрі. (Валізу передають по черзі з рук у руки)
  •                   Дозвольте провести жартівливу лотерею, за допомогою якої ми перевіримо чи співпаде ваша заповідна мрія з вашим бажанням.

Наостанок я хочу роздати пам'ятки-рекомендації. Сподіваюсь, що вони будуть вам корисні.

Рекомендацїї "Вибір майбутньої професії".

Вибираючи свою майбутню професію, запам'ятай:

  1. Вибір професії - важливий крок у житті кожної людини. Тому роби його усвідомлено, враховуючи свої схильності та здібності.
  2. Не розділяй професії на хороші та погані, цікаві й нецікаві, важкі й легкі, бо все залежить не від професії, а від твого ставлення до неї.
  1.    Не вибирай професію "за компанію" разом зі своїми друзями. Пам'ятай: те, що підходить твому другу - може не підійти тобі.

 

  1. Радься з батьками, друзями, вчителями. Але^беручи кінцеве рішення, прислухайся до своїх бажань та потреб.
  2. Пам'ятай, що світ професій набагато більший за кількість шкільних предметів.
  3. Не вибирай професію на підставі свого улюбленого предмету у школі або ставлення до вчителя.

8. Збирай як можна більше Інформації про різні професії

9. Вивчай самого себе, май чітке уявлення про свої інтереси, здібності та
схильності.

  1. Уточни, чи є на ринку праці попит на обрану тобою професію.
  1. Знайди можливість поспілкуватися з представниками обраної тобою професії.
  2. Якщо ти невдало обрав професію, пам'ятай, що її можна змінити у будь-якому віці. Для цього потрібно мати лише бажання.

Підсумки:

  • Що було важливим для вас на сьогоднішньому занятті?
  • Які висновки із сьогоднішнього заняття ви зробили для себе?

Отже, ви отримали інформацію про світ професій, вивчили формулу правильного вибору професії. Слід пам'ятати, що вибір професії - це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Враховуйте всі обставини, пов'язані з майбутньою трудовою діяльністю. Найголовніше, слід пам'ятати, що остаточний вибір лише за вами, бо обира­ючи професію, ви обираєте власну долю. Немає професій поганих і хороших. Бувають погані і хороші працівники.

А завершити наш захід хочу такими словами:

Якщо ви боїтесь, що вас поб'ють, вважайте себе побитим.

Якщо ви гадаєте, що чогось не зможете зробити, ви не зможете ніколи.

Якщо ви вважаєте, що програєте, ви вже програли.

Тому що в усьому світі ми бачимо, що успіх починається з волі людини: усе залежить, від стану розуму.

Якщо ви вважатимете, що вас залишать позаду, це так і буде.

Ваші думки повинні летіти високо, щоб дати можливість вам здійнятися вгору.

Перш ніж ви зможете здобути перемогу,ви повинні бути впевнені в собі.

Найсильніший і найшвидший не завжди перемагає у життєвих битвах.

Рано чи пізно перемога дістається тому, хто вважає, що він це зможе зробити.

Дякую за активну роботу. Бажаю всім вам успіхів!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєляєва Валерія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 грудня 2017
Переглядів
5233
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку